Skocz do zawartości

brak kontrolek po przekręceniu kluczyka ale rozrusznik kręci


piotr1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wczoraj miałem taką sytuację:

Byłem zatankować i chce odjechać ze stacji, wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam i żadna z kontrolek się nie świeci (choć radio się uruchamia a wentylator działa) ... kręcę rozrusznikiem i słyszę jak auto próbuje "zapalić" i mieli....mieli... rozrusznikiem ale nie zapala

Sprawdzam czy jakiś bezpiecznik nie strzelił, czy akumulator podłączony ale wszystko wygląda ok więc wracam do odpalania.

Wkładam kluczyk, przekręcam i ciemno (żadna z kontrolek się nie świeci choć radio się uruchamia a wentylator działa)... rozrusznikiem da się kręcić, ale nie auto dalej nie odpala.

I tak kilka razy.

Dzwonie po assistans, po 1/2 h przyjechała laweta, Pan pyta się co się stało, mówię mu co i jak

Mówi żeby pokazać .... więc wkładam kluczyk, przekręcam (ciemno), kręcę rozrusznikiem i.... odpala a kontrolki zaczynają się świecić

Wyłączyłem go, wkładam jeszcze raz kluczyk, kontrolki się świecą, odpalam ... i jak nigdy nic odpala

I pytanie za 10

jaki czort to był?

Co obstawiacie?

dziś sprawdzałem i błędów brak, auto seat ibiza 1,4 +lpg

auto odpaliło bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtyczka od zestawu wskaźników nie kontaktowała?

niewiem.gif

nie mam pojęcia, kręciłem rozrusznikiem i nie potrafił zapalić tak jak by paliwo nie dochodziło albo iskry nie było więc coś jeszcze musiało nie kontaktować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo połączenia elektryczne zegarów nie kontaktują, albo zegary nawalają. Miałem identyczny objaw w 2 octaviach i działo się to w wilgotne dni.

W jednaj cały zestaw wskaźników został wymieniony na gwarancji i problem jak na razie się nie pojawia. W drugiej która jest już na wykończeniu zdarzyło się ze 3 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam pojęcia, kręciłem rozrusznikiem i nie potrafił zapalić tak jak by paliwo nie dochodziło

> albo iskry nie było więc coś jeszcze musiało nie kontaktować

Może nie kontaktowały wskaźniki, które mogą być połączone z immobiliserem (tak jest np. w Oplach) i dlatego paliwo nie dochodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O! Mój manual z wymiany kostki stacyjki.

> Co do problemu: również obstawiam winną kostkę stacyjki.

> Koszt nowej od 10zł do 80zł. Czas wymiany od 15 min do 2h

czy mogło się zdarzyć, że coś się poluzowało i brakowało styku i musiałem przez przypadek dotknąć żeby zadziałało?

czy są to pierwsze objawy "padnięcia" kostki i mogę się spodziewać takich akcji częściej?

wywala jakiś błąd w komputerze przy takiej usterce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy mogło się zdarzyć, że coś się poluzowało i brakowało styku i musiałem przez przypadek dotknąć

> żeby zadziałało?

Raczej nie.

> czy są to pierwsze objawy "padnięcia" kostki i mogę się spodziewać takich akcji częściej?

Jak najbardziej.

Ja tę kostkę wymieniałem w przeciągu dwóch lat już dwa razy i niedawno (przed drugą wymianą) objawem u mnie było to, że wszystkie kontrolki gasły w momencie próby odpalania.

> wywala jakiś błąd w komputerze przy takiej usterce?

Nie.

Awarie tej kostki mają właśnie to do siebie, że często objawiają się w sposób jak u Ciebie - działa, nie działa, działa, nie działa, a potem już w ogóle nie działa. wink.gif

Kup sobie kostkę na zapas (~40zł Febi) i jak masz możliwość, to poczekaj aż znów nie będą Ci się świecić kontrolki i wtedy wymień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wczoraj naprawiłem to w moim dziadku Vento i nie była to kostka stacyjki 270751858-jezyk.gif

Choć Ci co piszą, że to kostka mogą mieć rację i bardzo prawdopodobne, ze mają. Z tym, że przy padzie kostki w przypadku kiedy nie świecą kontrolki nie działa również dmuchawa i inne diwajsy zasilane "po stacyjce". Mimo to nie wykluczam tej możliwości.

Immobiliser wykluczamy bo objaw jego padu jest nieco inny.

Nie wiemy, która to Ibiza, ale podpowiedz czy w drzwiach obok rygielka ma diodę? Jeżeli tak to czytamy dalej.

W starych VW za włącznikiem świateł jest czarna skrzyneczka, która odpowiada za fabryczny alarm (o którym często właściciele nie wiedzą), domykanie szyberdachu, centralny zamek.... coś w rodzaju "modułu komfortu". Trzeba ją rozebrać i poprawić luty na wlutowanych w płytkę przekaźnikach.

W moim TD ten moduł m.in. odcina zaworek na pompie wtryskowej, wszystko działa poza kontrolkami. W benzynowcach chyba odcina pompę paliwa czyli jak Ci się tak stanie to nasłuchuj czy pompka działa.

EDIT:

KLIK KLIK

W linku powyżej jest ta część jako moduł elektroniczny RdW (piąte zdjęcie od góry).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Nie wiemy, która to Ibiza, ale podpowiedz czy w drzwiach obok rygielka ma diodę? Jeżeli tak to czytamy dalej.

ibiza 6j z 2010r

tak, w miejscu gdzie zazwyczaj były te bolce do ryglowania jest dioda

nie świeciły się kontrolki, ale licznik kilometrów i oświetlenie licznika świeciło, kręcił też rozrusznikiem, ale nie słyszałem pracy pompy i nie zapalał

(poglądowe foto)

20110814011.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ibiza 6j z 2010r

Jak najbardziej podtrzymuję to co napisałem wcześniej z tym, że link z mojego posta wyżej dotyczy starszych modeli. W Twojej alarmem steruje zdaje się moduł komfortu.

Podłącz też VAG być może coś podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podłączyłem obd2 bluetooth + Torque pro

> i dałem wyszukiwanie usterek

No to sie nie ma co dziwic, ze bledow nie bylo.

Polacz sie z BC (CAN) i z deska rozdzielcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledze sie stało to samo dzisiaj, Seat Altera ok 2005r. nawiewy chodza, rozrusznik kreci, ale brak

> kontrolek i nie pali.

> Znalazles rozwiazanie?

niech akumulator dobrze obejrzy, kilka dni temu w VW Pasacie koleżki zaczęły dziać się takie sztuczki. Elektryk znalazł pęknięcie w aku, po wymianie problem nie pojawił się wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledze sie stało to samo dzisiaj, Seat Altera ok 2005r. nawiewy chodza, rozrusznik kreci, ale brak

> kontrolek i nie pali.

> Znalazles rozwiazanie?

niestety rozwiązania brak bo "samo się naprawiło" i narazie nie powtórzyło

jak byś coś wiedział co u kolegi to daj znać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.