Skocz do zawartości

Jakim olejem zalać 900???


AZI ST

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!!!

jak w temacie... przelot 41 tyś. oleju nie biere... ok.gif

czym to ustrojstwo zalać??? chyba mineralny lotos 15 W/40 w "serduszku" płuka... macie jakieś pomysły na dobry olej ??? tylko, co by po dwóch odpaleniach popychacze nie zaczęły śpiewać???

Warto półsynetetykiem zalać?? poproszę o techniczne porady osób znających się w temacie olei smile.gif

może oryginał fiata smile.gif ?? tylko jaki???

Filtr oleju albo pójdzie oryginał albo z MANNa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej!!!

> jak w temacie... przelot 41 tyś. oleju nie biere...

> czym to ustrojstwo zalać??? chyba mineralny lotos 15 W/40 w "serduszku" płuka... macie jakieś

> pomysły na dobry olej ??? tylko, co by po dwóch odpaleniach popychacze nie zaczęły śpiewać???

> Warto półsynetetykiem zalać?? poproszę o techniczne porady osób znających się w temacie olei

> może oryginał fiata ?? tylko jaki???

> Filtr oleju albo pójdzie oryginał albo z MANNa...

ja moją 900 upalałem na castrolu magnatecu 10w40 smile.gif nigdy sie popychacz nie zaciął na tym oleju smile.gif i nic go też nie ubywało ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj na zimę na pewno lepiej mieć półsyntetyk niż minerał bo nie będzie aż tak gęstniał

Jak auto ma tylko 47tys to spokojnie lej 10w40 i nic nie będzie się działo ok.gif

Sprawdź dokładnie jakim jest zalany bo jak jest półsyntetyk a nie minerał to przy tym przebiegu można się pokusić o pełen syntetyk:)

Co do 10w40 to ja jeżdżę na GM 10w40

http://e-filtry.net/pl/olej-gm-10w40-pol-syntetyk-5l.html

I sobie chwale.

A mam też 900 z przebiegiem 94kkm:) i bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz mineralny lany od początku, to dobrze Ci radzę zostań przy nim. Możesz sobie półsyntetykiem tylko zaszkodzić, powodując rozszczelnienie silnika 270751858-jezyk.gif Wiem bo sam to przechodziłem, dzięki mądrym radom "fachowców" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura.

> Jak silnik szrot to i na tym co miałeś się rozleci.

ok.gifpalacz.gif

Każdy szanujący mechanik Ci to powie, nie zmienia się oleju z "gęściejszego" na "rzadszy" tongue.gif (czyt. z 15w40 na 10w40)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie swirowalbym zabardzo z olejem zlosnik.gif

ja kiedys lalem do mojej 900 jakis turdus z autobusow i auto dalej jezdzi juz ponad 5 lat.

niema co wymyslac jakims super hiper olejami, jak motor w dobrej kondycji to zalej najtansze polsyntetyka i wymieniaj co 10tys ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można-mój przykład przygody z sc 900-po ok. 20-30kkm na mineralnym szajsie VS max 15w40-zalany i ekploatowany na mobilu 1 5w50-w tamtych latach jeszcze całkowicie na bazach syntetycznych PAO-dojeździłem nim do ok. 100kkm nie całkowicie seryjnym.

Nic się nie roszczelniło, oleju zużywał tyle co nic między wymianami, hydraulika cichła po kilku sekundach zimą ok.gif

Oczywiście uszczelka dekla i wyjście z odmy silikonem potraktowane.

Silnik but.gif bardzo często do oporu palacz.gif przy sprzedaży w idealnym stanie smirk.gif

Zalej albo komercją typu mobil, castrol, schell,lotos 10w40, a jak but.gif to odp. masz wyżej. półsyntetyki to w 80% przypadków minerały z 15-30% zawartością baz syntetycznej-te ,,komercyjne''. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każdy szanujący mechanik Ci to powie, nie zmienia się oleju z "gęściejszego" na "rzadszy" (czyt.

> z 15w40 na 10w40)

Tacy mechanicy zazwyczaj nie wiedzą o czym mówią. Chociażby dlatego, że wg nich "gęściejszy" olej, czyli 15W40 tak naprawdę gęściejszy nie jest. Tzn. jest ale na zimno - co to powoduje? Silnik ma trudniejszy rozruch i gorsze smarowanie po uruchomieniu, natomiast osiągając temperaturę roboczą jego lepkość w porównaniu do półsyntetycznego będzie i tak powodować ewentualne wycieki czy zużycie oleju.

Także 900cc z przebiegiem 40kkm zalałbym najpierw płukanką, a potem jakimś 5W30 5W40 półsyntetycznym. Szkoda katować silnik o tak niskim przebiegu jakimś smalcem.

Natomiast dyskusja o tym który olej lepszy musi się skończyć przeglądaniem kart charakterystyk i lekturą co dana wartość znaczy i na co ma wpływ smile.gif Polecam, można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy, porównać samemu co lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.