Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

> Link do filmu tu

> Zacne auto a i film nieźle zmontowany

cieakway material i auto ok.gif ale 128 km to troche za malo ,mysle ze 170 180 km musza wyciagnac,zwlaszcza ze fabryczna rajdowka miala ponad 200km,pewnie przydalaby sie szkrzynia klowa ,ale baze do dalszego rozwoju maja super ok.gifserduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tutaj sobie poczytaj np. jakiś tekst

Poczytałem i powiem ci, że to jakiś fantasta pisał. Porównaj inne źródła bo na tym każdy ma 6 sekund do 100km/h wink.gif

Dla porównania oficjalne dane 1.5 turbo A-grupa mówią o przyspieszeniu w 8.5 sekund a tu jak zawsze 6 hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cieakway material i auto ale 128 km to troche za malo ,mysle ze 170 180 km musza

> wyciagnac,zwlaszcza ze fabryczna rajdowka miala ponad 200km,pewnie przydalaby sie szkrzynia

> klowa ,ale baze do dalszego rozwoju maja super

Fiatowskie DOHC-e z tamtych lat niestety znane są z tego, że nie trzymają fabrycznych parametrów i po latach te konie gdzieś się rozbiegają, także można wręcz uznać za sukces jeśli taki silnik trzyma parametry wink.gif I o ile wyciągnięcie z tego silnika 200 KM jest możliwe, to jednak nie jest to takie proste, a i spory worek pieniędzy trzeba na to mieć 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzyma parametry I o ile wyciągnięcie z tego silnika 200 KM jest możliwe, to jednak nie jest

> to takie proste, a i spory worek pieniędzy trzeba na to mieć

To napewno Polonez Zalewskiego pewnie ma okolo 170 moze 180km tylko jest jeszcze bardziej doinwestowany od tego ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To napewno Polonez Zalewskiego pewnie ma okolo 170 moze 180km tylko jest jeszcze bardziej

> doinwestowany od tego

Potwierdzam tym bardziej że Zalewski w którymś wywiadzie mówił że wyciągnięcie takiej mocy z wolnossaka naprawdę nie należy do łatwych czynności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwierdzam tym bardziej że Zalewski w którymś wywiadzie mówił że wyciągnięcie takiej mocy z

> wolnossaka naprawdę nie należy do łatwych czynności

dlatego grzebanie DOHCów należy pozostawić tylko najwytrwalszym zlosnik.gif

reszcie polecam iSa i kompresorek i Polonez Zalewskiego może wąchać nasz kurz grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> SWAPa zostawmy dresiarzom Mówimy o budowie repliki rajdówki a nie lansie na dzielni

ja tam się za dresiarza nie uważam - mówię o przyjemności z jazdy - przerabiałem DOHCa pod maską, i wiem ze z nim czeka nas dziś głównie frustracja zlosnik.gif

więc jak ktoś nie ma super_ambitnych_planów budowy repliki i startu w RMCH - które to plany kończą się zazwyczaj dość żenującym wynikiem - lepiej w dzisiejszych czasach pomyśleć nad alternatywą zlosnik.gif No chyba że kogoś satysfakcjonuje w porywach 130KM w przyciężkim Poldzie i osiągi na poziomie pierwszej lepszej 320i to ok wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tam się za dresiarza nie uważam -

A złośnika? Złośnika widział? grinser006.gif

> więc jak ktoś nie ma super_ambitnych_planów budowy repliki i startu w RMCH - które to plany kończą

> się zazwyczaj dość żenującym wynikiem - lepiej w dzisiejszych czasach pomyśleć nad alternatywą

> No chyba że kogoś satysfakcjonuje w porywach 130KM w przyciężkim Poldzie i osiągi na poziomie

> pierwszej lepszej 320i to ok

Poldek Dowgirda nie jest wydumką dzieciaka w garażu ale profi repliką, która co ważne jeździ jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A złośnika? Złośnika widział?

> Poldek Dowgirda nie jest wydumką dzieciaka w garażu ale profi repliką, która co ważne jeździ jak

> należy

nie ujmuję twórcom tego auta tylko śmiem zauważyć że te 128KM same za siebie mówią co do sensowności takiej inwestycji zlosnik.gif To już Węgrzy z Ład 1600 wyciągają bez problemów po 150-160KM zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ujmuję twórcom tego auta tylko śmiem zauważyć że te 128KM same za siebie mówią co do

> sensowności takiej inwestycji To już Węgrzy z Ład 1600 wyciągają bez problemów po 150-160KM

To nie pogoń za mocą tylko budowa repliki ok.gif

Jak chcesz moc to można zbudować replikę 2.0 Turbo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedział posiadacz Łady

Bądźmy szczerzy, jeśli chodzi o podwozie, silnik i napęd to Łada jednak jest lepsza, poza tym idzie do niej dostać części, które ją jeszcze usprawnią. A Polonez? Pozostaje tylko klepać resory, ciąć sprężyny, zaspawać most, wymienić silnik na tego DOHC-a a i tak zostanie w tyle za Ładą... 270751858-jezyk.gif Buda Poloneza sama w sobie nie jest zła, ale wszystko co jest do niej przymocowane już takie rewelacyjne nie jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedział posiadacz Łady

Po pierwsze Łada jest lepsza niż Polonez, a po drugie silnika Lancii Stratos/Ferrari/Fiata Dino byłoby mi szkoda również do Łady zlosnik.gif

umówmy się że w FSO wrzucili ten silnik w budę Poloneza bo im się nudziło, ten samochód nie osiągnął praktycznie nic - to fajna legenda ale w gruncie rzeczy to właśnie taki twór garażowy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bądźmy szczerzy, jeśli chodzi o podwozie, silnik i napęd to Łada jednak jest lepsza, poza tym idzie

> do niej dostać części, które ją jeszcze usprawnią. A Polonez? Pozostaje tylko klepać resory,

> ciąć sprężyny, zaspawać most, wymienić silnik na tego DOHC-a a i tak zostanie w tyle za

> Ładą... Buda Poloneza sama w sobie nie jest zła, ale wszystko co jest do niej przymocowane

> już takie rewelacyjne nie jest

Oczywiście masz rację ale odpowiadałem na post dotyczący budy ok.gif

Poza tym dla mnie kluczowe jest odbudowanie polskiego samochodu z klimatem a nie stworzenie potwora. Bo jak budować potwora z epoki to nie Łada a Lancia albo Celica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście masz rację ale odpowiadałem na post dotyczący budy

> Poza tym dla mnie kluczowe jest odbudowanie polskiego samochodu z klimatem a nie stworzenie

> potwora. Bo jak budować potwora z epoki to nie Łada a Lancia albo Celica

Polonez klimatem ale bez należnej mocy - ciężko to uznać za "repilkę" bo brak podstawowego elementu zabawy zlosnik.gif Grupa B to Grupa B - była znana z nadmiaru mocy a nie tylko z szyb z poliwęglanu zlosnik.gif

a co do Ład, potwórów i Toyot - co kto lubi, ja nie lubię oczywistych rozwiązań. Poza tym nie ma dla mnie znaczenia znaczek jaki widnieje na silniku - każdy działa podobnie i liczy się efekt i banan na twarzy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdefiniuj "replikę"

Polonez którego omawiamy jest marną repliką, ponieważ nie zapewnia wrażeń B-grupowego Poloneza którego naśladuje.

Może i gdyby pod maską miał przykładowo iSa z kompresorem byłby teoretycznie i purystycznie jeszcze bardziej marną, ale choć nawiązywałby osiągami do protoplasty.

Gdyby ten Polonez miał te 170-180KM nic bym nie mówił, ale 128? Śmiech na sali, to ma pewnie 10s do 100 hehe.gif coś jak swego czasu marakant - dużo huku, mało jazdy zlosnik.gif Dobrze że choć szpera jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polonez którego omawiamy jest marną repliką, ponieważ nie zapewnia wrażeń B-grupowego Poloneza

> którego naśladuje.

> Może i gdyby pod maską miał przykładowo iSa z kompresorem byłby teoretycznie i purystycznie jeszcze

> bardziej marną, ale choć nawiązywałby osiągami do protoplasty.

> Gdyby ten Polonez miał te 170-180KM nic bym nie mówił, ale 128? Śmiech na sali, to ma pewnie 10s do

> 100 coś jak swego czasu marakant - dużo huku, mało jazdy Dobrze że choć szpera jest

Quote:

Moc: 128 KM / 172 NM

Pojemość: 1995 cm3

Vmax: 150 km/h

Przyspiszenie 0-100km/h: 7,5-8,5 sek, zależnie od zastosowanych kół.


Ale masz w jednym rację. Jak na B grupę to jest słaby. Ja jednak biorę poprawkę na praktycznie niedostępne części do rajdowego polda ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Moc: 128 KM / 172 NM

> Pojemość: 1995 cm3

> Vmax: 150 km/h

> Przyspiszenie 0-100km/h: 7,5-8,5 sek, zależnie od zastosowanych kół.

> Ale masz w jednym rację. Jak na B grupę to jest słaby. Ja jednak biorę poprawkę na praktycznie

> niedostępne części do rajdowego polda

wałki, korby, tłoki itp. - wszystko do ogarniecia, mam nadzieję że się jeszcze przyłożą zlosnik.gif tylko worek $$$ najlepiej taki bez dna potrzebny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wszędzie, tylko zamiast DOHCa do Ład, Poldów i Fiatów

Nie wiem jak z $, ale ostatnio fajnym generatorem mocy okazał sie SAAB-owskie 2.3T. A co do repliki to bym się wolał pobawić z silnikami z epoki. Może IS go objedzie ale jednak już to nie to... smile.gif co mocny gaźnikowiec smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak z $, ale ostatnio fajnym generatorem mocy okazał sie SAAB-owskie 2.3T.

ale to silnik z FWD = kupę zabawy

> A co do repliki

> to bym się wolał pobawić z silnikami z epoki. Może IS go objedzie ale jednak już to nie to...

> co mocny gaźnikowiec

no widzisz, ale ja już zabawę ze starymi silnikami z gaźnikami (także z 2xDOHC) mam za sobą i doceniłem prostotę i niezawodność wtrysku wielopunktowego. Tak czy siak - już poza tematem - do iSa są dostępne w anglii kolektory pod 2xDCOE, więc dla chcącego zlosnik.gif

Generalnie wszystko zależy od tego po co nam dany samochód. Jeśli do spełniania się w restaurowaniu i robieniu replik, patrzenia się nań potem w garażu, robieniu fotek na zlotach to stary silnik jest OK. Jeśli zaś chcemy się pobawić samochodem, wykorzystać jego względnie niską masę i czerpać satysfakcję z jazdy to wsadzałbym coś bardziej współczesnego = z elektronicznym zapłonem, wtryskiem i ECU. Wspomniany tu Polonez legitymuje się mocą 128KM. Podejrzewam wobec tego że pewnie ma wałki z Ritmo i jest jakoś-tam zestrojony na 2ch IDFach. IS legitymuje się na dzień dobry mocą 140KM o którą prosić się nie trzeba a przy tym przy seryjnej mocy zrobi pewnie kilkukrotnie wyższy przebieg bezawaryjnie niż taki staruszek Lampredi.

Ja naprawdę przerabiałem DOHCa - problemy z gaźnikiem, problemy z zakupem czujnika halla do A.Z., UPG itd. Nie mówię że źle wspominam - dźwięk był piękny i w ogóle na początku było "wow" bo Łada robiła 100 w chyba 9,5s. Przerabiałem też Ładowski zgrzebany na +/- 130KM ciasno pasowany silnik na korbach od Podolskich, wałku od Eastera i 2ch Dellorto 40 DHLA. Wiem co to znaczy dźwięk z 4 gardzieli i odpowiedź na dodanie gazu takiego zestawu. A mimo to więcej _do jazdy_ bym się w takie coś nie pakował. Szkoda nerwów. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to silnik z FWD = kupę zabawy

Czy ja wiem czy oprócz łap i adaptera pod skrzynie bd aż tyle roboty hmm.gif

> no widzisz, ale ja już zabawę ze starymi silnikami z gaźnikami (także z 2xDOHC) mam za sobą i

> doceniłem prostotę i niezawodność wtrysku wielopunktowego. Tak czy siak - już poza tematem -

> do iSa są dostępne w anglii kolektory pod 2xDCOE, więc dla chcącego

> Generalnie wszystko zależy od tego po co nam dany samochód. Jeśli do spełniania się w restaurowaniu

> i robieniu replik, patrzenia się nań potem w garażu, robieniu fotek na zlotach to stary silnik

> jest OK. Jeśli zaś chcemy się pobawić samochodem, wykorzystać jego względnie niską masę i

> czerpać satysfakcję z jazdy to wsadzałbym coś bardziej współczesnego = z elektronicznym

No tak ale wiadomo że budując replikę nie nastawiamy sie na jakieś super rekordy, ale chcemy poczuć, to coś z lat PRL

> zapłonem, wtryskiem i ECU. Wspomniany tu Polonez legitymuje się mocą 128KM. Podejrzewam wobec

> tego że pewnie ma wałki z Ritmo i jest jakoś-tam zestrojony na 2ch IDFach. IS legitymuje się

> na dzień dobry mocą 140KM o którą prosić się nie trzeba a przy tym przy seryjnej mocy zrobi

> pewnie kilkukrotnie wyższy przebieg bezawaryjnie niż taki staruszek Lampredi.

Wiadomo że z silnika z mocą x2 nie oczekujemy 300kkm

> Ja naprawdę przerabiałem DOHCa - problemy z gaźnikiem, problemy z zakupem czujnika halla do A.Z.,

> UPG itd. Nie mówię że źle wspominam - dźwięk był piękny i w ogóle na początku było "wow" bo

> Łada robiła 100 w chyba 9,5s. Przerabiałem też Ładowski zgrzebany na +/- 130KM ciasno pasowany

> silnik na korbach od Podolskich, wałku od Eastera i 2ch Dellorto 40 DHLA. Wiem co to znaczy

> dźwięk z 4 gardzieli i odpowiedź na dodanie gazu takiego zestawu. A mimo to więcej _do jazdy_

> bym się w takie coś nie pakował. Szkoda nerwów.

Dokładnie, i tu dochodzimy do meritum cchemy fajną pokazówkę w której można się poczuć jak rajdowiec z PRL, ładujemy modzonego gaźnikowca. Chcemy mocnego klasyka idziemy w nowoczesne motory np. wspomniany IS+k, VR6, czy 2.3T wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.