Skocz do zawartości

Silnik 1.8 IS(?)


simek18

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy jest to silnik 1.8 IS? Jaki ma symbol, bo potrzebuję znaleźć opis złącza X20 do swapu. Jeśli na

> pinie 7 jest przewód, to oznacza, że sterownik ma immo?

Wyglada mi na IS, symbol m42 lub m44 - zalezy czy nowszy czy starszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jest to silnik 1.8 IS? Jaki ma symbol, bo potrzebuję znaleźć opis złącza X20 do swapu. Jeśli na

> pinie 7 jest przewód, to oznacza, że sterownik ma immo?

Silnik ze zdjęcia to M44. Filtr oleju go zdradza, bo ma plastikową zakrętkę. Oczywiście silnik jest po 09.95r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik ze zdjęcia to M44. Filtr oleju go zdradza, bo ma plastikową zakrętkę. Oczywiście silnik jest

> po 09.95r.

bzdura, ja mam M42 i ma plastikową zatyczkę 270751858-jezyk.gif

tzn miałem bo przekręciłem osobiście na filtr starego typu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bzdura, ja mam M42 i ma plastikową zatyczkę

> tzn miałem bo przekręciłem osobiście na filtr starego typu

Tylko w sedanie mogły się trafić IS po 09.95r, a wiemy jak wiele tego było. W Coupe i Compact zakończono wkładać M42 08.95r i zastąpiono M44. W Każdym M44 był OE649/4 Filtrona i plastikowa pokrywka. Nie jest też wykluczone, że masz zmienioną podstawę filtra, bo pasują wzajemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko w sedanie mogły się trafić IS po 09.95r, a wiemy jak wiele tego było. W Coupe i Compact

> zakończono wkładać M42 08.95r i zastąpiono M44. W Każdym M44 był OE649/4 Filtrona i plastikowa

> pokrywka. Nie jest też wykluczone, że masz zmienioną podstawę filtra, bo pasują wzajemnie.

mój silnik to 93 rok hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mój silnik to 93 rok

To możesz mieć zmienioną podstawę, w tym roku BMW jeszcze nie myślało o takim filtrze. Wszystkie 4-ro cyl. miały do 95r. szeroki filtr i aluminiową pokrywkę skręcaną centralną śrubą.

Z pod tej podstawki lubi polecieć olej i podczas wymiany uszczelki podstawa może pęknąć, bo śruby korodują w aluminiowym korpusie. Mógł być taki scenariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> m44 jest trochę mocniejszy i nieco mniej pali, ale ma delikatniejszą konstrukcję od m42 (nie ma np.

> kutego wału).

mocniejszy? z tego co kojarzę to ma tylko inny przebieg i moment obrotowy. Generalnie główną zaletą M44 jest brak klapy w dolocie. Najlepsze jest połączenie obu tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepływka i korbowody z M44, reszta M42 .

zależy co chcemy uzyskać - z tego co pamiętam to wał + korby z M42 zaaplikowane do M44 tworzą coś pod 2.0 o niższym stopniu sprężania dobre pod turbienie. Jak mi się rozsypie to co mam teraz to takie coś wlatuje. Można jeszcze coś kminic z wałem z 1.7TDSa i jakimiś mniejszymi korbami i da się uzyskać mocno doprężone 2.2 czy 2.3. Generalnie jest trochę opcji zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy co chcemy uzyskać - z tego co pamiętam to wał + korby z M42 zaaplikowane do M44 tworzą coś

> pod 2.0 o niższym stopniu sprężania dobre pod turbienie. Jak mi się rozsypie to co mam teraz

To mnie za bardzo nie urządza.

> to takie coś wlatuje. Można jeszcze coś kminic z wałem z 1.7TDSa i jakimiś mniejszymi korbami

> i da się uzyskać mocno doprężone 2.2 czy 2.3. Generalnie jest trochę opcji

ten patent znam ale się nie mieszczę w 2000cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy co chcemy uzyskać - z tego co pamiętam to wał + korby z M42 zaaplikowane do M44 tworzą coś

Czytałem gdzieś, że korbowody z M44 są mocniejsze i lepiej się nadają do hardcorowego tuningu. Wał korbowy natomiast bezdyskusyjnie lepszy zastosowano w M42. Dodając wał z diesla trzeba zastosować customowe tłoki lub z jakiegoś silnika M-Power.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mod praktycznie niewykrywalny. Ciekawe ilu tak śmiga deklarując pojemność 1800cm3

eee... chyba nie tędy droga wink.gif

Takich kombinacji w amatorce raczej się często nie spotyka. Chociaż bywało, że ktoś po kilku sezonach i świetnych wynikach nagle w dziwny sposób "tracił formę" po wzburzeniu konkurencji facepalm%5B1%5D.gif

Ludzie z beemek się znają i lubią... i często wspólnie piją wódkę pub2.gif więc gdyby się jakaś czarna owca trafiła to by szybciutko wyszło.

Z resztą to nie moc w KJSach robi robotę. Ile osiągniesz takimi modami? 180-200 koni? A koszt pewnie koło 5 tysi jeśli już robić porządnie. Za tyle można kupić zawias HP Sporting i wygrywać z silnikiem 1,6 jeśli się ogarnia temat palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to podobno dół od M44, z górą od M42, na osprzęcie z M44.

Na bmw-e30.pl jest opis modów ISa. Chłopak podobno zrobił sobie ok. 180 KM, tylko że na strokerze, czyli zakładając wał od M47, korby od M42 i tłoki jakieś customowe, bo bez ich planowania wystawałyby ponad blok. Do tego ostrzejsze wałki, porting, strojonko.

http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=37364

To pewnie znasz na pamięć:

http://www.bmw-challenge.pl/?p=996

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.