iontorsp Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Witam. W aucie Nissan Primera P12 z 2002 roku, silnik 1.8 benz. rozszczelniła się sprężarka klimatyzacji. Fachowy serwis sprawdził szczelność i wyszło, że jedynym winowajcą braku czynnika jest ta nieszczęsna sprężarka. Serwis zaproponował, że przy regeneracji należy zapłacić 450 zł + 250 montaż i nabicie. Dają 6-mcy gwarancji na regenerowaną sprężarkę. Nic nie wspominali o osuszaczu, ale napewno trzeba będzie go wymienić. Wiem, że nie jest to ogromny koszt, ale czy możliwe jest zakupienie uszczelnień sprężarki i samodzielna ich wymiana? Sprężarka ma wycieki tylko na miejscu łączenia sprężarki- nie na wale. Proszę o pomoc w tej kwestii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > ale czy możliwe jest zakupienie uszczelnień sprężarki i samodzielna ich wymiana? Sprężarka ma wycieki tylko na miejscu łączenia sprężarki- > nie na wale. > Proszę o pomoc w tej kwestii można w każdym porządnym serwisie klimy - tylko , że policzą jak za zborze, nie będziesz miał gw i coś możesz spier..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Proszę o pomoc w tej kwestii Cena jak za samo uszczelnienie może nieco za wysoka. Zestaw uszczelnień (komplet) w zależności od kompresora to 100 - 200 zł. Czyli 500 zł za robotę wychodzi. Potarguj się. Sprężarka klimy wbrew pozorom to nie jest jakieś super skomplikowane urządzenie, ale wiedzę co i jak trzeba mieć. Jak chcesz sam grzebać to i tam musisz jechać do serwisu AC żeby czynnik wypompować (później będzie taniej nabicie). Sprężarka jak sprężarka - da się rozebrać i złożyć. Części kupisz np. w Łodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iontorsp Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Cena jak za samo uszczelnienie może nieco za wysoka. Zestaw uszczelnień (komplet) w zależności od > kompresora to 100 - 200 zł. Czyli 500 zł za robotę wychodzi. Potarguj się. Sprężarka klimy > wbrew pozorom to nie jest jakieś super skomplikowane urządzenie, ale wiedzę co i jak trzeba > mieć. > Jak chcesz sam grzebać to i tam musisz jechać do serwisu AC żeby czynnik wypompować (później będzie > taniej nabicie). Sprężarka jak sprężarka - da się rozebrać i złożyć. Części kupisz np. w > Łodzi Cena jest 450 zł za regenerowaną sprężarkę + 250 zł (montaż+nabicie). Z chęcią bym się podjął sam wymiany tych uszczelnień, ona nie jest zatarta. Podobno w tych nissanach to norma. Musiałbym sam ją uszczelnić, zamontować, a nabić dopiero w serwisie AC? Czy wymiana sprężarki oraz wymiana osuszacza to jakaś "cudaczna" procedura? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Czy wymiana sprężarki oraz wymiana osuszacza to jakaś "cudaczna" procedura? procedura jak każda inna , musisz mieć rozpinacz do przewodów w osuszaczu (zazwyczaj) , reszta to czysta mechanika bez żadnych czarów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iontorsp Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > procedura jak każda inna , musisz mieć rozpinacz do przewodów w osuszaczu (zazwyczaj) , reszta to > czysta mechanika bez żadnych czarów Mam nadzieję, że to łatwiejsze niż montaż turbosprężarki Proszę: Uwaga; Każdy kompresor należy zalać właściwą dla niego ilością oleju. W przypadku kompresorów nie posiadających korka zalewowego, olej dozujemy portem ssania. Kompresory posiadające korek zalewamy właściwą ilością oleju poprzez otwór korka. Nieprzestrzeganie tej procedury prowadzi do zatarcia kompresora ! Gdy wszystko jest już zainstalowane przed pierwszym uruchomieniem systemu należy przy użyciu specjalnego klucza przekręcić sprzęgło kompresora 10-15 razy. Ta czynność doprowadzi olej do wszystkich ruchomych części sprężarki. Czy to jest możliwe do zrobienia w warunkach garażowych? A co do tej strony z Łodzi to widzę, że istnieją jakieś uszczelniacze do klimatyzacji. Ciekawe jak to działa? Sprawdza się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Czy to jest możliwe do zrobienia w warunkach garażowych? zalanie i rozmazane oleju po mechanizmie nie stanowi raczej problemu - kwestia czy masz właściwy olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Czy dasz rade to zależy jaki masz kompresor bo do niektórych potrzebny jest ściagacz kola ,przydaje sie też tulejka do montażu uszczelniacza walka resta to w sumie pikuś uszczelniacz czasem działa czasem nie ,narazie nie zaszkodził w żadnym aucie a chłopacy z lodzi testowali to na wlasnych samochodach jak to niewielki wyciek to możesz spróbować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iontorsp Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Czy dasz rade to zależy jaki masz kompresor bo do niektórych potrzebny jest ściagacz kola ,przydaje > sie też tulejka do montażu uszczelniacza walka resta to w sumie pikuś > uszczelniacz czasem działa czasem nie ,narazie nie zaszkodził w żadnym aucie a chłopacy z lodzi > testowali to na wlasnych samochodach jak to niewielki wyciek to możesz spróbować Goście z serwisu mówili, że jakby nabili układ to góra 3 miesiące by mi trzymał ciśnienie. A tu podają, że się nie nadaje gdy rozszczelniony jest kompresor. No więc jak to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Goście z serwisu mówili, że jakby nabili układ to góra 3 miesiące by mi trzymał ciśnienie. A tu > podają, że się nie nadaje gdy rozszczelniony jest kompresor. No więc jak to jest? wszystko zależy od stopnia ubytku i oczywiśćie od ciebie samego ja nie cierpie wycieków i u mnie jest to niedopuszczalne w aucie na 100% uszczelniacz nie uszczelni uszczelniacza na wałku a sam kompresor w jakims tam stopniu uszczelni niestety na to nigy nie ma 100% gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iontorsp Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > wszystko zależy od stopnia ubytku i oczywiśćie od ciebie samego ja nie cierpie wycieków i u mnie > jest to niedopuszczalne w aucie > na 100% uszczelniacz nie uszczelni uszczelniacza na wałku a sam kompresor w jakims tam stopniu > uszczelni niestety na to nigy nie ma 100% gwarancji niestety układ był w 99% pusty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 ogrzewam, bo chyba w tym roku zaryzykuje i spróbuje zapodać uszczelniacz, taki może być ? http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/U...je-wycieki/2565 rozumiem że to się da zrobić samemu ? tzn ta końcówka jest uniwersalna i pasuje do złączki a niskim ciśnieniu ? do forda będzie pasować ? u mnie jest mały wyciek, pół roku spokojnie wytrzymuje (ubywa ok 200g) próba azotem nie dała żadnego ubytku przez 2dni więc może to pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Możesz sprobowac nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > ogrzewam, bo chyba w tym roku zaryzykuje i spróbuje zapodać uszczelniacz, taki może być ? > http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/U...je-wycieki/2565 > rozumiem że to się da zrobić samemu ? tzn ta końcówka jest uniwersalna i pasuje do złączki a niskim > ciśnieniu ? > do forda będzie pasować ? > u mnie jest mały wyciek, pół roku spokojnie wytrzymuje (ubywa ok 200g) > próba azotem nie dała żadnego ubytku przez 2dni > więc może to pomoże Quote: UWAGA! Preparat uszczelniający klimatyzacji A/C STOP LEAK nie nadaje się do uszczelniania kompresorów klimatyzacji. skoro producent tego nie poleca to ja nie ryzykowałbym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Quote: > UWAGA! > Preparat uszczelniający klimatyzacji A/C STOP LEAK nie nadaje się do uszczelniania kompresorów > klimatyzacji. > skoro producent tego nie poleca to ja nie ryzykowałbym Podstawa to jednak czytac ze zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Możesz sprobowac nie zaszkodzi to wiem, stosowałem uszczelniacz układu chłodniczego, a też miał zatkać wszystko, jednak negatywnych skutków nie zauważyłem tylko czy mogę to sam wstrzyknąć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > to wiem, stosowałem uszczelniacz układu chłodniczego, a też miał zatkać wszystko, jednak > negatywnych skutków nie zauważyłem > tylko czy mogę to sam wstrzyknąć ? a będziesz wiedział które to wejście niskiego ciśnienia? a poza tym jeśli trzeba go użyć przy niepełnym układzie to jak się pojedzie do serwisu celem uzupełnienia to chyba mija się z celem, bo serwis najpierw opróżnia cały układ, zeby zważyć czynnik i zawartość oleju, potem to wszystko wraca, tylko nie wiem jak z olejem, bo niektóre maszynki zapodają odfiltrowany olej, no i czy ten środek nie psuje maszynki serwisowej. Bo chyba trzeba uprzedzić serwisanta o takim środku w układzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.