Skocz do zawartości

przyblokowany hamulec z przodu


Kraviec

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj ogarniałem siostry aveo, miała grzejące się przednie lewe koło, wszystko rozebrałem, poczyściłem, nasmarowałem, złożyłem do kupy, przejażdżka i znowu koło ciepłe, kręci się wyraźnie z oporem, ponownie rozebrałem, ewidentnie trzymał tłoczek, wysunąłem go ile się dało by nie wypadł, wygląda idealnie, jest jak nowy, postawiłem mu spory opór i podczas wciskania hamulca wychodzi, po puszczeniu hamulca chowa się, przy mniejszym oporze już się nie chowa. Rozruszałem jeszcze tłoczek kilkanaście razy wyciskając go i chowając, po założeniu koła i dociśnięciu hamulca czuć że nadal koło kręci się z oporem, ja stawiam na napuchnięty gumowy wąż hamulcowy,a Wy co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij cały tłoczek i jeszcze raz dobrze obejrzyj, u Mamy przerabiałem ino w matizie podobny problem. Winny był jednak tłoczek, który miał wżer na samym dole, wyczyszczenie na krótko pomagało wink.gif Wymieniłem tłoczek i problem ustapił waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne przeboje miałem w Matizie i mimo wymienienia wszystkich elementów ciągle kółko trochę się grzało wink.gif

Jako pierwszy wymieniony został właśnie przewód hamulcowy - jest szansa, że się rozwarstwił w środku.

Potem też się okazało, jak przedmówca wspomniał, że po całkowitym wyjęciu tłoczka, były lekkie wżery na krawędzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dociśnięciu hamulca czuć że nadal koło kręci się z oporem, ja stawiam na napuchnięty gumowy

> wąż hamulcowy,a Wy co o tym sądzicie?

Wężyk łatwo sprawdzisz. Zdejmij koło, depnij hamulec, puść, jak kręci sie ciasno, to popuść odpowietrznik. Odpuści - przewód do wymiany, nie odpuści - tłoczek i reperaturka do wymiany, ewentualnie tłoczek do czyszczenia i nasmarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w astrze. Potrafiło przyblokować tak, że wyraźnie auto miało problem z rozpędem. Raz prawie spaliłem tarczę (rozgrzała się do białości)...

Pomogło dopiero rozebranie całego zacisku, wyjęcie i czyszczenie tłoczka i wymiana uszczelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja stawiam na napuchnięty gumowy

> wąż hamulcowy,a Wy co o tym sądzicie?

Wąż to nie jest, bo po puszczeniu pedału hamulca układ jest "otwarty" do otoczenia i nawet napompowany wąż odpuści i w układzie ciśnienie spadnie. Szukaj w zacisku i elementach mocujących i prowadzących klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wąż to nie jest, bo po puszczeniu pedału hamulca układ jest "otwarty" do otoczenia i nawet

> napompowany wąż odpuści i w układzie ciśnienie spadnie. Szukaj w zacisku i elementach

> mocujących i prowadzących klocki.

no właśnie napuchnięty w środku wężyk hamulcowy zamyka to ujście w stronę pompy (w tłoczku pozostaje szczątkowe stosunkowo niewielkie ciśnienie aale jest on na tyle duże że nie pozwala się tłoczkowi cofnąć na tyle na ile cofają go gumki w zacisku.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.