Kraviec Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Dzisiaj ogarniałem siostry aveo, miała grzejące się przednie lewe koło, wszystko rozebrałem, poczyściłem, nasmarowałem, złożyłem do kupy, przejażdżka i znowu koło ciepłe, kręci się wyraźnie z oporem, ponownie rozebrałem, ewidentnie trzymał tłoczek, wysunąłem go ile się dało by nie wypadł, wygląda idealnie, jest jak nowy, postawiłem mu spory opór i podczas wciskania hamulca wychodzi, po puszczeniu hamulca chowa się, przy mniejszym oporze już się nie chowa. Rozruszałem jeszcze tłoczek kilkanaście razy wyciskając go i chowając, po założeniu koła i dociśnięciu hamulca czuć że nadal koło kręci się z oporem, ja stawiam na napuchnięty gumowy wąż hamulcowy,a Wy co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 wyjmij cały tłoczek i jeszcze raz dobrze obejrzyj, u Mamy przerabiałem ino w matizie podobny problem. Winny był jednak tłoczek, który miał wżer na samym dole, wyczyszczenie na krótko pomagało Wymieniłem tłoczek i problem ustapił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Podobne przeboje miałem w Matizie i mimo wymienienia wszystkich elementów ciągle kółko trochę się grzało Jako pierwszy wymieniony został właśnie przewód hamulcowy - jest szansa, że się rozwarstwił w środku. Potem też się okazało, jak przedmówca wspomniał, że po całkowitym wyjęciu tłoczka, były lekkie wżery na krawędzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 > dociśnięciu hamulca czuć że nadal koło kręci się z oporem, ja stawiam na napuchnięty gumowy > wąż hamulcowy,a Wy co o tym sądzicie? Wężyk łatwo sprawdzisz. Zdejmij koło, depnij hamulec, puść, jak kręci sie ciasno, to popuść odpowietrznik. Odpuści - przewód do wymiany, nie odpuści - tłoczek i reperaturka do wymiany, ewentualnie tłoczek do czyszczenia i nasmarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Miałem podobnie w astrze. Potrafiło przyblokować tak, że wyraźnie auto miało problem z rozpędem. Raz prawie spaliłem tarczę (rozgrzała się do białości)... Pomogło dopiero rozebranie całego zacisku, wyjęcie i czyszczenie tłoczka i wymiana uszczelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > ja stawiam na napuchnięty gumowy > wąż hamulcowy,a Wy co o tym sądzicie? Wąż to nie jest, bo po puszczeniu pedału hamulca układ jest "otwarty" do otoczenia i nawet napompowany wąż odpuści i w układzie ciśnienie spadnie. Szukaj w zacisku i elementach mocujących i prowadzących klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Wąż to nie jest, bo po puszczeniu pedału hamulca układ jest "otwarty" do otoczenia i nawet > napompowany wąż odpuści i w układzie ciśnienie spadnie. Szukaj w zacisku i elementach > mocujących i prowadzących klocki. no właśnie napuchnięty w środku wężyk hamulcowy zamyka to ujście w stronę pompy (w tłoczku pozostaje szczątkowe stosunkowo niewielkie ciśnienie aale jest on na tyle duże że nie pozwala się tłoczkowi cofnąć na tyle na ile cofają go gumki w zacisku. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.