Skocz do zawartości

Czyszczenie EGR 1.7 CDTI


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś bawił się w czyszczenie zaworu EGR z silnika 1.7 CDTI, najlepiej z wersji Z17DTH 100KM?

Mam błąd P2297 Nieszczelność w układzie dolotowym i oprócz sprawdzenia węży, intecoolera chciałbym także oczyścić dokładnie EGR. Czy po odkręceniu cewki można ją rozebrać na części pierwsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Odświeżam temat.

> I jak wyniki? Dobierałeś się do zaworu? Mam podobny problem.

Sukces. Błąd P2279 się już nie pojawia. U Ciebie w silniku 1.9 jest inny zawór. Na forum Zafiraklub znajdziesz dokładny manual jak wyczyścić Twój zawór.

W Z17DTH po wymontowaniu zaworu ujrzałem takie widoki:

544061b1e8e52.jpg

Rura łącząca zawór EGR z kolektorem dolotowym:

ddd41b0b0d291.jpg

Trzpień cewki elektrozaworu nie wymagał czyszczenia, chodził luźno, sprężyna ładnie odbijała:

b6f32f1b02ebf.jpg

Bardzo zanieszczyszczony był kanał pomiędzy małym górnym króćcem widocznym na zdjęciu powyżej a częścią przelotową (duże przyłącza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyścicie i za jakiś czas znowu będzie to samo , ja żeby pozbyć się tego syfu , który widać na zdjęciach z rozbiórki egr-a , odłączyłem odmę od dolotu , puszczona została do separatora , a egr został przysłonięty (nie zaślepiony) , dzięki temu dolot mam czysty i suchą turbinę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj czyściłem swój dolot. Zapchany niemal totalnie EGR i rurka ssąca oraz masa syfu w kolektorze. Wydrapałem wszystko, wymyłem i wyczyściłem, w kolektorze wyskrobałem syf i wyssałem odkurzaczem. Poskładałem wszystko i miałem ogromny problem z rozruchem. Czy to normalne? Po długich próbach udało mi się go uruchomić ale już miałem niezłego pietra. Po odpaleniu kopcił jak stara kotłownia. Po czasie wszystko go przeszło i odpala teraz na dotyk, moc ma, nie szarpie na wolnych, praca bardzo równa czyli nic się nie stało. Tylko czy te problemy z rozruchem to norma czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ECU przyzwyczaił się do obrośniętych kanałów i słabego przepływu. Jak oddychnął pełnym tłokiem, to

> nie wiedział co zrobić z taką ilością świeżego powietrza .

Chyba sam w to nie wierzysz co napisałeś , podczas czyszczenia dostało się trochę syfu do kolektora ssącego ten syf na chwilę podwiesił któryś z zaworów z tond problemy z rozruchem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.