rostex Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Witam Czy ktoś bawił się w czyszczenie zaworu EGR z silnika 1.7 CDTI, najlepiej z wersji Z17DTH 100KM? Mam błąd P2297 Nieszczelność w układzie dolotowym i oprócz sprawdzenia węży, intecoolera chciałbym także oczyścić dokładnie EGR. Czy po odkręceniu cewki można ją rozebrać na części pierwsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Czy ktoś bawił się w czyszczenie zaworu EGR z silnika 1.7 CDTI jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > jakiś tekst W Z17DTH jest inny zawór: Z17DTJ/R mają zawór "typowo" fiatowski: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Roboty na cały dzień. Karcher potrzebny do wymycia. I należy zwrócić uwagę na zacinającą się iglicę elektrozaworu. Ma pracować lekko i bez oporu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 Odświeżam temat. I jak wyniki? Dobierałeś się do zaworu? Mam podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Odświeżam temat. > I jak wyniki? Dobierałeś się do zaworu? Mam podobny problem. Sukces. Błąd P2279 się już nie pojawia. U Ciebie w silniku 1.9 jest inny zawór. Na forum Zafiraklub znajdziesz dokładny manual jak wyczyścić Twój zawór. W Z17DTH po wymontowaniu zaworu ujrzałem takie widoki: Rura łącząca zawór EGR z kolektorem dolotowym: Trzpień cewki elektrozaworu nie wymagał czyszczenia, chodził luźno, sprężyna ładnie odbijała: Bardzo zanieszczyszczony był kanał pomiędzy małym górnym króćcem widocznym na zdjęciu powyżej a częścią przelotową (duże przyłącza). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Ja w sobotę będę się brał za swój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Ja w sobotę będę się brał za swój. U Ciebie łatwiej. Wiercisz otwór w korpusie, wybijasz trzpień, czyścisz, polerujesz, smarujesz itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Zobaczymy jak pójdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldzior Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 Wyczyścicie i za jakiś czas znowu będzie to samo , ja żeby pozbyć się tego syfu , który widać na zdjęciach z rozbiórki egr-a , odłączyłem odmę od dolotu , puszczona została do separatora , a egr został przysłonięty (nie zaślepiony) , dzięki temu dolot mam czysty i suchą turbinę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WitoldSopot Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 Czy masz DTJ czy DTH Zatkałeś EGR w DTJ?? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 A DPF masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldzior Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > Czy masz DTJ czy DTH Zatkałeś EGR w DTJ?? Pozdro DPF-a nie mam , EGR nie jest zatkany , tylko zmniejszona jest średnica rurki , która doprowadza spaliny z 24mm na 8mm , mój motor to DTH . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Dzisiaj czyściłem swój dolot. Zapchany niemal totalnie EGR i rurka ssąca oraz masa syfu w kolektorze. Wydrapałem wszystko, wymyłem i wyczyściłem, w kolektorze wyskrobałem syf i wyssałem odkurzaczem. Poskładałem wszystko i miałem ogromny problem z rozruchem. Czy to normalne? Po długich próbach udało mi się go uruchomić ale już miałem niezłego pietra. Po odpaleniu kopcił jak stara kotłownia. Po czasie wszystko go przeszło i odpala teraz na dotyk, moc ma, nie szarpie na wolnych, praca bardzo równa czyli nic się nie stało. Tylko czy te problemy z rozruchem to norma czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 ECU przyzwyczaił się do obrośniętych kanałów i słabego przepływu. Jak oddychnął pełnym tłokiem, to nie wiedział co zrobić z taką ilością świeżego powietrza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 No to dobrze. Myślałem, że coś narozrabiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldzior Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > ECU przyzwyczaił się do obrośniętych kanałów i słabego przepływu. Jak oddychnął pełnym tłokiem, to > nie wiedział co zrobić z taką ilością świeżego powietrza . Chyba sam w to nie wierzysz co napisałeś , podczas czyszczenia dostało się trochę syfu do kolektora ssącego ten syf na chwilę podwiesił któryś z zaworów z tond problemy z rozruchem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.