lisik Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Bardzo mi się podobaja takie jedne felgi... tyle, że są ciężkie... gdy inne potrafią ważyć w tym rozmiarze 10 kg, te ważą 15 (sztuka)... A pytanie jest takie- zakładając taką samą oponę- zawieszenie bardziej dostaje na dziurach na ciężkiej czy lekkiej feldze? Na trasie auto spali mniej na lekkiej czy ciężkiej feldze? (Pamiętam ze gdy do roweru złożyłem ultralekkie koła, bardzo łatwo było go rozpędzić, ale szybko tą prędkość wytracał ale może to moje mylne wrażenie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Miałem podobny dylemat i odpuściłem temat, większa masa do rozpędzenia,gorsze prowadzenie w zakrętach,większe spalanie(niewiele,ale jednak) i zawieszenie bardziej dostaje po pupie.Immo nie warto tylko dla wyglądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > A pytanie jest takie- zakładając taką samą oponę- zawieszenie bardziej dostaje na dziurach na > ciężkiej czy lekkiej feldze? Wg teorii szybciej zawieszenie powinno się zużyć w przypadku cięższych felg. Natomiast jaka byłaby różnica w praktyce, to trudno powiedzieć, być może nawet pomijalna... > Na trasie auto spali mniej na lekkiej czy ciężkiej feldze? W teorii powinno być mniejsze, aczkolwiek w praktyce nie sądzę żeby udało się uzyskać jakieś mierzalne różnice. > (Pamiętam ze gdy do roweru złożyłem ultralekkie koła, bardzo łatwo było go rozpędzić, ale szybko tą > prędkość wytracał ale może to moje mylne wrażenie) Proste - mniejszą masę łatwiej rozpędzić, ale ma ona też mniejszą bezwładność, więc przy tych samych oporach toczenia szybciej się zatrzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Wpisz w wyszukiwarkę pojęcie "masy nieresorowane". przykładowy link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 poka linka do tych felg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Bardzo mi się podobaja takie jedne felgi... tyle, że są ciężkie... gdy inne potrafią ważyć w tym > rozmiarze 10 kg, te ważą 15 (sztuka)... > A pytanie jest takie- zakładając taką samą oponę- zawieszenie bardziej dostaje na dziurach na > ciężkiej czy lekkiej feldze? Na ciężkiej. > Na trasie auto spali mniej na lekkiej czy ciężkiej feldze? Ciężka felga to większe spalanie. Pamiętaj, że najwięcej paliwa idzie na rozpędzanie. Ciężka felga to niestety większe obciążenie - głównie przy rozpędzaniu. > (Pamiętam ze gdy do roweru złożyłem ultralekkie koła, bardzo łatwo było go rozpędzić, ale szybko tą > prędkość wytracał ale może to moje mylne wrażenie) Ciężkie koło to generalnie potrzeba większej energii do rozpędzonia, hamowania i skracania. Osobiście bym nie zmieniał kół na cięższe o 5kg na sztuce. To jednak bardzo duża różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Bardzo mi się podobaja takie jedne felgi... tyle, że są ciężkie... gdy inne potrafią ważyć w tym > rozmiarze 10 kg, te ważą 15 (sztuka)... > A pytanie jest takie- zakładając taką samą oponę- zawieszenie bardziej dostaje na dziurach na > ciężkiej czy lekkiej feldze? > Na trasie auto spali mniej na lekkiej czy ciężkiej feldze? > (Pamiętam ze gdy do roweru złożyłem ultralekkie koła, bardzo łatwo było go rozpędzić, ale szybko tą > prędkość wytracał ale może to moje mylne wrażenie) Dobre zawieszenie da radę i z ciężką felgą. Ale ja w obecnym aucie zanabyłem drugi komplet stalówek. W poprzednim miałem ciężkie alusy i czuć było po zmianie na wiosnę ich zwiększoną bezwładność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Bardzo mi się podobaja takie jedne felgi... tyle, że są ciężkie... gdy inne potrafią ważyć w tym > rozmiarze 10 kg, te ważą 15 (sztuka)... > A pytanie jest takie- zakładając taką samą oponę- zawieszenie bardziej dostaje na dziurach na > ciężkiej czy lekkiej feldze? > Na trasie auto spali mniej na lekkiej czy ciężkiej feldze? > (Pamiętam ze gdy do roweru złożyłem ultralekkie koła, bardzo łatwo było go rozpędzić, ale szybko tą > prędkość wytracał ale może to moje mylne wrażenie) mialem podobnie. kupilem na lato 19 baaardzo ciezkie fele. jezdzilo sie tragicznie. spalanie wzroslo,przyspieszenie spadlo, a jak w dziure sie wjechalo bylo wrazenie jak by mialo kolo urwac.... przy hamowaniu z duzej predkosci tez trzeba bylo bardziej hamulec deptac osobiscie nie polecam. teraz wrocilem do lzejszych 18 i jest bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Na ciężkiej. Tak mi się jednak wydaje, że gdy auto wjeżdza w jakąś wyrwę w drodze to zanim ciężkie koło poderwie się do góry, to opona bardziej się odkształci a przy lekkim kole gwałtowniej ugnie się zawieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > poka linka do tych felg te felgi to nic szczególnego, są to seryjne osiemnastki od phaetona (model aristoteles) i ważą ok 15kg Są też inne 18 od phaetona, które są z kolei bardzo lekkie- ok 10kg- mają puste ramiona, ale wyglądają jeszcze gorzej i są 0,5 cala węższe... Tyle, że w ich cenie moge alternatywnie kupić jakieś chińskie podróby a większych pieniędzy nie chcę inwestować, gdyż niestety jest duże ryzyko kradzieży pod blokiem :/a i tak na same markowe opony muszę przeznaczyć ok 600/szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Tak mi się jednak wydaje, że gdy auto wjeżdza w jakąś wyrwę w drodze to zanim ciężkie koło poderwie > się do góry, to opona bardziej się odkształci a przy lekkim kole gwałtowniej ugnie się > zawieszenie A nie wydaje Ci się, że ta bardziej odkształcona opona z większą siłą będzie oddziaływać na zawieszenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > mialem podobnie. kupilem na lato 19 baaardzo ciezkie fele. jezdzilo sie tragicznie. spalanie > wzroslo,przyspieszenie spadlo, a jak w dziure sie wjechalo bylo wrazenie jak by mialo kolo > urwac.... > przy hamowaniu z duzej predkosci tez trzeba bylo bardziej hamulec deptac > osobiscie nie polecam. > teraz wrocilem do lzejszych 18 i jest bajka Masz na myśli "słoneczka" z E65 które miałeś założone do E38? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 ekspertem nie jestem ale chyba nie bez przypadku w rajdach montuje się jak najlżejsze felgi w rowerach podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > ekspertem nie jestem ale chyba nie bez przypadku w rajdach montuje się jak najlżejsze felgi w > rowerach podobnie Montuje się tak ponieważ są pewne proste zasady fizyki od tego. Można obliczyć ile mocy zjada każdy kilogram na feldze/oponie: straty w napedzie - rozpedzanie masy wirujacej, gdzie dodano 1kg rownomiernie rozlozony na ramieniu x=1/2 R felgi + 1/2 wysokosci opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 > Montuje się tak ponieważ są pewne proste zasady fizyki od tego. > Można obliczyć ile mocy zjada każdy kilogram na feldze/oponie: > straty w napedzie - rozpedzanie masy wirujacej, gdzie dodano 1kg rownomiernie rozlozony na ramieniu > x=1/2 R felgi + 1/2 wysokosci opony. Dobrze też dodać, że dotyczy to również hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.