Cinek Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Rok temu wymieniłem w aucie z przodu tarcze i klocki. Po jakimś czasie jedno koło zaczęło się bardzo grzać. Wyjąłem zacisk, tłoczek (ciężko wyszedł), przeczyściłem od środka. Było sporo osadu ale sam tłoczek nie był skorodowany, ani nie wykazywał oznak zużycia powierzchni utwardzonej (co zwykle widać na oko). Posmarowałem odpowiednim smarem, zmontowałem i tak jeździłem rok, przez który nic się nie działo. Dałem również nowe prowadnice zacisku, oczywiście też przesmarowane przed montażem, gumy nowe, to oczywiste ale napiszę zanim mi ktoś z gumami wyjedzie. Wczoraj zauważyłem że koło znowu bardzo się grzeje. Co może być przyczyną? Oczywiście wyjmę zacisk, sprawdzę czy wszystko lekko działa ale skończyły mi się pomysły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Wczoraj zauważyłem że koło znowu bardzo się grzeje. Mocno? Koła przednie z reguły trochę są ciepłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Sprawdź przewód elastyczny. Wciśnij mocno i puść hamulec, zobacz jak kręci się koło, popuść odpowietrznik. Jak hamulec odpuści, to masz przewód do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Mocno? > Koła przednie z reguły trochę są ciepłe. jak jedno jest wyraźnie gorące a drugie nie, to raczej nie normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Jedno czego nie wymieniłeś to skorodowane prowadnice/obsady klocków. Wtedy klocek potrafi się w nich blokować i co dalej wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Jedno czego nie wymieniłeś to skorodowane prowadnice/obsady klocków. Wtedy klocek potrafi się w > nich blokować i co dalej wiadomo. masz na myśli jarzmo? W renówce mi się tak robiło, nie ma tam żadnej blaszki i faktycznie ruda może utrudniać pracę klocka, wyczyszczone do "żywego" metalu i przesmarowanie pastą ATE Plastitube i problem nie powrócił. Nie wiem jak jest w Pasku, czy są czy nie blaszki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Sprawdź przewód elastyczny. Wciśnij mocno i puść hamulec, zobacz jak kręci się koło, popuść > odpowietrznik. Jak hamulec odpuści, to masz przewód do wymiany. Dokladnie tak moze byc - kiedys w CC mialem podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Dokladnie tak moze byc - kiedys w CC mialem podobnie. Ja w uno też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > masz na myśli jarzmo? > W renówce mi się tak robiło, nie ma tam żadnej blaszki i faktycznie ruda może utrudniać pracę > klocka, wyczyszczone do "żywego" metalu i przesmarowanie pastą ATE Plastitube i problem nie > powrócił. > Nie wiem jak jest w Pasku, czy są czy nie blaszki. Ale ja celowo nie podałem jakiego auta to dotyczy i nie podam. Chodzi mi o porady uniwersalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > jak jedno jest wyraźnie gorące a drugie nie, to raczej nie normalne Jak z jednego leci dym a drugiego nie to też nie jest normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Ja w uno też No to sprawdzę przewód był ostatnią rzeczą która przyszła mi do głowy bo z zewnątrz wygląda ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Ale ja celowo nie podałem jakiego auta to dotyczy i nie podam. > Chodzi mi o porady uniwersalne. pasek albo stare clio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > pasek albo stare clio Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Tak. mam ciut młodsze clio i właśnie ruda na jarzmach blokowała klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 jak stary samochod to moze przewod gumowy jest rozwarstwiony w srodku i nie cofa sie plyn po roku mogla peknac gumka, zasyfilo zacisk i teraz trzyma, mogly sie zapiec prowadnice, trzeba jeszcze raz rozebrac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 A te prowadnice po nasmarowaniu i założeniu gumek ochronnych jak się zachowywały ?? Bo tak jak się da za dużo smaru/pasty to nie można wcisnąć, jak się trochę ujmie to włożysz ale będzie efekt zasysania a tego nie może być. I jeszcze pytanie czy masz tam taką gumkę na jednym ślizgaczu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.