Skocz do zawartości

Zacisk hamulcowy - no bo mnie coś trafi!


Cinek

Rekomendowane odpowiedzi

Rok temu wymieniłem w aucie z przodu tarcze i klocki. Po jakimś czasie jedno koło zaczęło się bardzo grzać. Wyjąłem zacisk, tłoczek (ciężko wyszedł), przeczyściłem od środka. Było sporo osadu ale sam tłoczek nie był skorodowany, ani nie wykazywał oznak zużycia powierzchni utwardzonej (co zwykle widać na oko). Posmarowałem odpowiednim smarem, zmontowałem i tak jeździłem rok, przez który nic się nie działo. Dałem również nowe prowadnice zacisku, oczywiście też przesmarowane przed montażem, gumy nowe, to oczywiste ale napiszę zanim mi ktoś z gumami wyjedzie.

Wczoraj zauważyłem że koło znowu bardzo się grzeje.

Co może być przyczyną? Oczywiście wyjmę zacisk, sprawdzę czy wszystko lekko działa ale skończyły mi się pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedno czego nie wymieniłeś to skorodowane prowadnice/obsady klocków. Wtedy klocek potrafi się w

> nich blokować i co dalej wiadomo.

masz na myśli jarzmo?

W renówce mi się tak robiło, nie ma tam żadnej blaszki i faktycznie ruda może utrudniać pracę klocka, wyczyszczone do "żywego" metalu i przesmarowanie pastą ATE Plastitube i problem nie powrócił.

Nie wiem jak jest w Pasku, czy są czy nie blaszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz na myśli jarzmo?

> W renówce mi się tak robiło, nie ma tam żadnej blaszki i faktycznie ruda może utrudniać pracę

> klocka, wyczyszczone do "żywego" metalu i przesmarowanie pastą ATE Plastitube i problem nie

> powrócił.

> Nie wiem jak jest w Pasku, czy są czy nie blaszki.

Ale ja celowo nie podałem jakiego auta to dotyczy i nie podam.

Chodzi mi o porady uniwersalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak stary samochod to moze przewod gumowy jest rozwarstwiony w srodku i nie cofa sie plyn

po roku mogla peknac gumka, zasyfilo zacisk i teraz trzyma, mogly sie zapiec prowadnice, trzeba jeszcze raz rozebrac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te prowadnice po nasmarowaniu i założeniu gumek ochronnych jak się zachowywały ??

Bo tak jak się da za dużo smaru/pasty to nie można wcisnąć, jak się trochę ujmie to włożysz ale będzie efekt zasysania a tego nie może być.

I jeszcze pytanie czy masz tam taką gumkę na jednym ślizgaczu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.