Skocz do zawartości

Sprawność alternatora - jak sprawdzić?


Keryp_

Rekomendowane odpowiedzi

Mam podejrzenie, że nie ładuje tak, jak powinien. Lampka ładowania gaśnie dopiero po przegazowaniu (po odpaleniu silnika - potem już sie nie zapala). Co prawda krótkie odcinki, ale aku muszę doładowywać, a przecież ciepło i sprawność powinna być ok.

Możłiwe, żeby altek działał na "pół gwizdka"? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podejrzenie, że nie ładuje tak, jak powinien. Lampka ładowania gaśnie dopiero po przegazowaniu

> (po odpaleniu silnika - potem już sie nie zapala). Co prawda krótkie odcinki, ale aku muszę

> doładowywać, a przecież ciepło i sprawność powinna być ok.

> Możłiwe, żeby altek działał na "pół gwizdka"?

Voltomierz w łapkę i sprawdź napięcie na klemach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że mam porównać przy odpalonym i na samym aku, tak?

> Ile powinno wynosić +/-?

Na odpalonym napięcie ładowania powinno być co najmniej w okolicach 14V.

Sam aku na zgaszonym powinien dawać ponad 12V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że mam porównać przy odpalonym i na samym aku, tak?

> Ile powinno wynosić +/-?

mi jak mierzył elektryk to na odpalonym silniku, obroty w granicach 2000, włączone światła i radio- napięcie to miernik pokazywał 13,5-13,7 V- wg. niego wszystko jest tak jak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że mam porównać przy odpalonym i na samym aku, tak?

> Ile powinno wynosić +/-?

tylko wlacz co tylko sie da.u mnie na biegu jalowym przy wlaczonych swiatlach i ogrzewaniu szyby/lusterek jest 14,3 V.przy wlaczonym ogrzewaniu elektrycznym spada do 14,0V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podejrzenie, że nie ładuje tak, jak powinien. Lampka ładowania gaśnie dopiero po przegazowaniu

> (po odpaleniu silnika - potem już sie nie zapala). Co prawda krótkie odcinki, ale aku muszę

> doładowywać, a przecież ciepło i sprawność powinna być ok.

> Możłiwe, żeby altek działał na "pół gwizdka"?

altek się nie wzbudza. a jak juz sie wzbudzi to ładuje mniej niż powinien.

Mostek prostowniczy mówi papa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli to europejskie auto, to bez problemu powinien kupic nowy oryginał za pieniądze mniejsze niż

> wezmą za "regenerację".

czy ja wiem- sam szukałem i to co na allegro to gro gówna z Chin. Pokusiłem się o telefon to usłyszałem, że wszyscy to kupują, facet bez żenady oświadczył, że nawet duże hurtownie moto to biorą. W cenie o 5 dych więcej miałem oryginał ze Świebodzina który później wkładali do lanosów, oryginał był Denso wink.gif. Gdyby nie to, że się sfajczył poszedłby do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Voltomierz w łapkę i sprawdź napięcie na klemach

Z wyłączonym motorem - 12,46V.

Z odpalonym (bez gazu, kontrolka ładowania się świeci) - 11,60V.

Po przegazowaniu (kontrolka gaśnie) na wolnych obrotach (włączona klima) - 13,74V.

Co Szanowne Grono na to? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z wyłączonym motorem - 12,46V.

> Z odpalonym (bez gazu, kontrolka ładowania się świeci) - 11,60V.

> Po przegazowaniu (kontrolka gaśnie) na wolnych obrotach (włączona klima) - 13,74V.

> Co Szanowne Grono na to?

co tu dużo pisac, altek nie sprawny. albo go ratowac albo kupic inny sprawny używkę bądź nowy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z wyłączonym motorem - 12,46V.

> Z odpalonym (bez gazu, kontrolka ładowania się świeci) - 11,60V.

> Po przegazowaniu (kontrolka gaśnie) na wolnych obrotach (włączona klima) - 13,74V.

> Co Szanowne Grono na to?

Na 99% uwalony mostek prostowniczy albo uzwojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z wyłączonym motorem - 12,46V.

> Z odpalonym (bez gazu, kontrolka ładowania się świeci) - 11,60V.

> Po przegazowaniu (kontrolka gaśnie) na wolnych obrotach (włączona klima) - 13,74V.

> Co Szanowne Grono na to?

W jednym samochodzie mialem podobne objawy, skonczyly sie szczotki w altku. Tak czy inaczej alternator do wymontowania i przejrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> regenerować, chyba, że jakiegos chinczyka chcesz wsadzić i za jakiś czas płakać

Zastanów się jaka to jest regeneracja, skoro dają na nią 6 miesięcy gwarancji. Robią to na chińskich częściach i padają zaraz po "gwarancji", albo po roku.

Tylko nowy i wtedy masz na 160000km spokój, no chyba że auto idzie w ciągu pół roku na sprzedaż, albo jesteś w stanie pogodzić się z tym, że auto może zawieść w każdej chwili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na 99% uwalony mostek prostowniczy albo uzwojenia.

A ja bym sprawdził dwie banalne rzeczy.

a) czystość i siłę dogięcia konektora przewodu wzbudzenia, tego od lampki.

b) dokręcenie mostka do alternatora.

Miałem w Uno podobną sytuację, jak kolega - co jakiś czas na wolnych obrotach lampka się zapalała, po przegazówce gasła i do następnego razu był spokój. Wsadziłem woltomierz cyfrowy w gniazdo zapalniczki i pokazywał, że przy zgaszonej lampce ładowanie było prawie OK, a przy zapalającej się całkiem znikało. A następny raz to było od kilku do kilkudziesięciu km.

No i problemem był właśnie punkt b). Poluzowały się śruby dociągające mostek do korpusu altka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.