Keryp_ Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Mam podejrzenie, że nie ładuje tak, jak powinien. Lampka ładowania gaśnie dopiero po przegazowaniu (po odpaleniu silnika - potem już sie nie zapala). Co prawda krótkie odcinki, ale aku muszę doładowywać, a przecież ciepło i sprawność powinna być ok. Możłiwe, żeby altek działał na "pół gwizdka"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Mam podejrzenie, że nie ładuje tak, jak powinien. Lampka ładowania gaśnie dopiero po przegazowaniu > (po odpaleniu silnika - potem już sie nie zapala). Co prawda krótkie odcinki, ale aku muszę > doładowywać, a przecież ciepło i sprawność powinna być ok. > Możłiwe, żeby altek działał na "pół gwizdka"? Voltomierz w łapkę i sprawdź napięcie na klemach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Voltomierz w łapkę i sprawdź napięcie na klemach Rozumiem, że mam porównać przy odpalonym i na samym aku, tak? Ile powinno wynosić +/-? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Rozumiem, że mam porównać przy odpalonym i na samym aku, tak? > Ile powinno wynosić +/-? Na odpalonym napięcie ładowania powinno być co najmniej w okolicach 14V. Sam aku na zgaszonym powinien dawać ponad 12V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Rozumiem, że mam porównać przy odpalonym i na samym aku, tak? > Ile powinno wynosić +/-? Wystarczy na odpalonym - powinno być chyba 13.8 - 14.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Na odpalonym napięcie ładowania powinno być co najmniej w okolicach 14V. > Sam aku na zgaszonym powinien dawać ponad 12V. OK, dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Rozumiem, że mam porównać przy odpalonym i na samym aku, tak? > Ile powinno wynosić +/-? mi jak mierzył elektryk to na odpalonym silniku, obroty w granicach 2000, włączone światła i radio- napięcie to miernik pokazywał 13,5-13,7 V- wg. niego wszystko jest tak jak powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Rozumiem, że mam porównać przy odpalonym i na samym aku, tak? > Ile powinno wynosić +/-? tylko wlacz co tylko sie da.u mnie na biegu jalowym przy wlaczonych swiatlach i ogrzewaniu szyby/lusterek jest 14,3 V.przy wlaczonym ogrzewaniu elektrycznym spada do 14,0V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Mam podejrzenie, że nie ładuje tak, jak powinien. Lampka ładowania gaśnie dopiero po przegazowaniu > (po odpaleniu silnika - potem już sie nie zapala). Co prawda krótkie odcinki, ale aku muszę > doładowywać, a przecież ciepło i sprawność powinna być ok. > Możłiwe, żeby altek działał na "pół gwizdka"? altek się nie wzbudza. a jak juz sie wzbudzi to ładuje mniej niż powinien. Mostek prostowniczy mówi papa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > altek się nie wzbudza. a jak juz sie wzbudzi to ładuje mniej niż powinien. > Mostek prostowniczy mówi papa. Regeneracja, czy szukać nówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Regeneracja, czy szukać nówki? regenerować, chyba, że jakiegos chinczyka chcesz wsadzić i za jakiś czas płakać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Regeneracja, czy szukać nówki? jak umiesz dobrać odpowiednie diody i je wlutować to zrób to sam. W innym przypadku kup nowy mostek i sam go załóż. Jakie to auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > regenerować, chyba, że jakiegos chinczyka chcesz wsadzić i za jakiś czas płakać Wolałbym oryginał - w końcu cholcwagen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > regenerować, chyba, że jakiegos chinczyka chcesz wsadzić i za jakiś czas płakać jeśli to europejskie auto, to bez problemu powinien kupic nowy oryginał za pieniądze mniejsze niż wezmą za "regenerację". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > jeśli to europejskie auto, to bez problemu powinien kupic nowy oryginał za pieniądze mniejsze niż > wezmą za "regenerację". czy ja wiem- sam szukałem i to co na allegro to gro gówna z Chin. Pokusiłem się o telefon to usłyszałem, że wszyscy to kupują, facet bez żenady oświadczył, że nawet duże hurtownie moto to biorą. W cenie o 5 dych więcej miałem oryginał ze Świebodzina który później wkładali do lanosów, oryginał był Denso . Gdyby nie to, że się sfajczył poszedłby do regeneracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > jeśli to europejskie auto, Brazyliańskie, ale z europejskimi konotacjami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > jak umiesz dobrać odpowiednie diody i je wlutować Nie umiem. > to zrób to sam. W innym przypadku kup nowy mostek > i sam go załóż. Też nie umiem. "Mostek" to jest regulator? > Jakie to auto? Fox '91. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 daj jeszcze jaki silnik bo ciężko w intercarsie coś dopasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > daj jeszcze jaki silnik bo ciężko w intercarsie coś dopasować 1.8, ale i tak nie dopasujesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > 1.8, ale i tak nie dopasujesz... to nie podejdzie z jakiegoś passata czy golfera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > to nie podejdzie z jakiegoś passata czy golfera? Jeszcze nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Jeszcze nie wiem. Oddaj ten a dostaniesz w zamian za dopłatą regenerowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 > Voltomierz w łapkę i sprawdź napięcie na klemach Z wyłączonym motorem - 12,46V. Z odpalonym (bez gazu, kontrolka ładowania się świeci) - 11,60V. Po przegazowaniu (kontrolka gaśnie) na wolnych obrotach (włączona klima) - 13,74V. Co Szanowne Grono na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 1 Maja 2013 Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 > Z wyłączonym motorem - 12,46V. > Z odpalonym (bez gazu, kontrolka ładowania się świeci) - 11,60V. > Po przegazowaniu (kontrolka gaśnie) na wolnych obrotach (włączona klima) - 13,74V. > Co Szanowne Grono na to? co tu dużo pisac, altek nie sprawny. albo go ratowac albo kupic inny sprawny używkę bądź nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 1 Maja 2013 Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 > Z wyłączonym motorem - 12,46V. > Z odpalonym (bez gazu, kontrolka ładowania się świeci) - 11,60V. > Po przegazowaniu (kontrolka gaśnie) na wolnych obrotach (włączona klima) - 13,74V. > Co Szanowne Grono na to? Na 99% uwalony mostek prostowniczy albo uzwojenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 1 Maja 2013 Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 > Z wyłączonym motorem - 12,46V. > Z odpalonym (bez gazu, kontrolka ładowania się świeci) - 11,60V. > Po przegazowaniu (kontrolka gaśnie) na wolnych obrotach (włączona klima) - 13,74V. > Co Szanowne Grono na to? W jednym samochodzie mialem podobne objawy, skonczyly sie szczotki w altku. Tak czy inaczej alternator do wymontowania i przejrzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 1 Maja 2013 Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 > Co Szanowne Grono na to? Wyjmij i oddaj do przejrzenia - na wszelki wypadek wymiana szczotek i diód (albo całego mostka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > regenerować, chyba, że jakiegos chinczyka chcesz wsadzić i za jakiś czas płakać Zastanów się jaka to jest regeneracja, skoro dają na nią 6 miesięcy gwarancji. Robią to na chińskich częściach i padają zaraz po "gwarancji", albo po roku. Tylko nowy i wtedy masz na 160000km spokój, no chyba że auto idzie w ciągu pół roku na sprzedaż, albo jesteś w stanie pogodzić się z tym, że auto może zawieść w każdej chwili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > Na 99% uwalony mostek prostowniczy albo uzwojenia. A ja bym sprawdził dwie banalne rzeczy. a) czystość i siłę dogięcia konektora przewodu wzbudzenia, tego od lampki. b) dokręcenie mostka do alternatora. Miałem w Uno podobną sytuację, jak kolega - co jakiś czas na wolnych obrotach lampka się zapalała, po przegazówce gasła i do następnego razu był spokój. Wsadziłem woltomierz cyfrowy w gniazdo zapalniczki i pokazywał, że przy zgaszonej lampce ładowanie było prawie OK, a przy zapalającej się całkiem znikało. A następny raz to było od kilku do kilkudziesięciu km. No i problemem był właśnie punkt b). Poluzowały się śruby dociągające mostek do korpusu altka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Wyjmij i oddaj do przejrzenia - na wszelki wypadek wymiana szczotek i diód (albo całego mostka) To na pewno, pytanie, czy w aktualnym stanie ten altek doładowuje aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > To na pewno, pytanie, czy w aktualnym stanie ten altek doładowuje aku? Coś tam doładowywuje, tyle, że nigdy nie wiesz czy akurat w tej chwili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Coś tam doładowywuje, tyle, że nigdy nie wiesz czy akurat w tej chwili. OK, czyli nie ma co jeździć, trzeba wyjmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.