sailor_p Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Mój kuzyn planuje sprzedać Peugeota 207 1.4, benzyniak. Jest to rocznik 2008/09 - jest on pierwszym właścicielem, znam ten samochód od początku, czyli od nowości, samochód ten był naprawdę niewiele użytkowany. Przebieg to 40 tys. km, bezwypadkowy, garażowany. Wyposażenie w miarę solidne jak na auto tej klasy. I teraz pytanie, ile warto zapłacić za takie auto, z tym silnikiem i za ten rocznik, bo na otomoto ceny kształtują się od 16 kPLN do 28 kPLN. Trochę duży ten rozrzut. Z tego co mój kuzyn mówi, auto bierze olej tzn max to 1 L na rok, ale te ubytki są zauważalne - trochę to dziwne przy takim przebiegu, prawda? Czy te silniki mają tendencję do łykania oleju? Bo zastanawiam się nad wrzuceniem tam LPG, a wtedy to zużycie mogło by jeszcze wzrosnąć. Np Lanos którym jeżdzę ma ponad 200 kkm a nie bierze oleju, Stilo ponad 100 kkm i też nie bierze. Z góry dzięki za wszystkie rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 J.W. Ile tego oleju bierze/1000km? Inaczej-ile przejeżdza w rok? Każdy silnik bierze olej-bo nie możliwe jest 0 zyżycie. Na to ile bierze ma wpływ -50 czynników-silnik ten nie ma wady konstrukcyjnej-jak łyka 1l/10-15kkm to normalne-pewnie jeszcze totala eco-5w30 Styl jazdy od nowości/na zimnym/miasto/trasa też ma duże znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sailor_p Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > warto za ile ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Tak, silniki VTi 1.4 i 1.6 wyprodukowane w kooperacji z BMW często biorą olej. Dopiero później to poprawili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > za ile ? Jeżeli pewne auto to nawet za kwotę z górnej granicy widełek z alledrogo. Gdybyś sprzedawał Stilo daj znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sailor_p Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > Jeżeli pewne auto to nawet za kwotę z górnej granicy widełek z alledrogo. > Gdybyś sprzedawał Stilo daj znać No właśnie trochę mnie martwi ta kwestia oleju, bo tak jak piszę Stilo i Lanos z dużo większymi przebiegami nie mają nawet takiego problemu. Jeszcze jakieś sugestie odnośnie kwoty? Co do Stilo, to dam znać, samochód jest warty grzechu, w 3 lata przejechał niecałe 10 kkm, tyle że prowadzony przez kobietę więc nie wiem czy to dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sailor_p Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Jeszcze jedno pytanie - czy ten silnik nadaje sie do LPG ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > No właśnie trochę mnie martwi ta kwestia oleju, bo tak jak piszę Stilo i Lanos z dużo większymi > przebiegami nie mają nawet takiego problemu. Jeszcze jakieś sugestie odnośnie kwoty? Jeżeli ten 1l schodzi na 10kkm to moim skromnym zdaniem nie jest to dramatycznie dużo. Jedna dolewka 0.5l na 5kkm. Przykładowo producent dla Fiata Siena 1.6 16V podaje jako górną granicę zużycia oleju 200ml/1kkm, a więc dwa razy więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > Przykładowo producent dla Fiata Siena 1.6 16V podaje jako górną granicę zużycia oleju 200ml/1kkm, a > więc dwa razy więcej. Producenci asekuracyjnie rożne rzeczy podają... Litr na rok (czyli 10-15 tys km?) to nie jest dramat, ale... ponoć silniki 1.4 VTi miały problemy z głowicami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > Mój kuzyn planuje sprzedać Peugeota 207 1.4, benzyniak. 1,4 73KM, czy 88KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 powiem tak jako buda ok, silnik imo tragedia brak mocy totalny nie jedzie.... bolaczka 207 1.4 sa wycieki z pod glowicy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sailor_p Napisano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > 1,4 73KM, czy 88KM? Dzisiaj się dopiero ostatecznie dowiedziałem. Jest to silnik 1.4 95 KM. Nadaje się ten motor do zagazowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Dzisiaj się dopiero ostatecznie dowiedziałem. Jest to silnik 1.4 95 KM. Nadaje się ten motor do > zagazowania? to jest wersja konstrukcja bmw na łańcuchu. Imho nie nadaje się do gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > No właśnie trochę mnie martwi ta kwestia oleju, bo tak jak piszę Stilo i Lanos z dużo większymi > przebiegami Badz pewny, ze inny ktory kupisz od obcego na 100% nie bedzie brał oleju do pierwszej dolewki, kupilem juz kilkadziesiat samochodów i "żaden" nie brał oleju tak samo jak każdy był bezwypadkowy i super utrzymany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Dzisiaj się dopiero ostatecznie dowiedziałem. Jest to silnik 1.4 95 KM. Nadaje się ten motor do > zagazowania? Teoretycznie się da: http://lpg-forum.pl/peugeot-308-1-4-vti-95-km-t28128.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sailor_p Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Teoretycznie się da: > http://lpg-forum.pl/peugeot-308-1-4-vti-95-km-t28128.html No właśnie teoretycznie... Z tego co poczytałem po różnych forach, sporo problemów może być z instalką w tych VTI, trochę spore ryzyko jednak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > No właśnie teoretycznie... Z tego co poczytałem po różnych forach, sporo problemów może być z > instalką w tych VTI, trochę spore ryzyko jednak... Ciężko powiedzieć. Na pocieszenie, ja mam LPG w silniku który teoretycznie się do gazu nie nadaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Ciężko powiedzieć. Na pocieszenie, ja mam LPG w silniku który teoretycznie się do gazu nie nadaje tego sprzedalem za pprawie tyle ile stoi zwroc uwage na moc 75/88/90/95 KM - ponoc to 95 VTi nie bardzo z gazem branie oleju w silniku 16V mocno zalezy od tego jak go cisniesz-w normalnej jezdzie jak dla benzyniaka (zmainy biegow ciut powyzej 3000 rpm)-niezauwazalne -od wymiany do wymiany nic nie musialem dolewac (wersja peugeotowska jeszcze 88KM miałem) a o samym modelu P207 zlego slowa powiedziec nie moge Tak się tylko zastnawiam Stilo vs P207 to jednak chyba mniejsze auto-sam będziesz jeżdził w trybie miejskim czy rodzinnie i wypady jakieś za miasto także?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.