kudlaty1990 Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Witam. Czy jest na forum ktoś kto ma wywalonego FAPa (lub DPFa) z auta i wstawiony emulator? W mojej Mazdzie 3 1.6 CiTD wyskakiwały mi błędy itp i zdecydowałem się na zdemontowanie FAPa i wsadzenie emulatora. Auto co jakiś czas jeśli ma warunki to stara się FAPa wypalać i zostaje za mną gęsta chmura białego dymu. Podobno to ma być normalne co jakiś czas. Ostatnio zauważyłem, że spalanie w aucie mi wzrosło i chyba częściej ten filtr się wypala... Jesli ktoś z forum ma takie modyfikacje to co ile u Was widać, że iltr się wypala i czy w ogóle się wypala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > Witam. Czy jest na forum ktoś kto ma wywalonego FAPa (lub DPFa) z auta i wstawiony emulator? W > mojej Mazdzie 3 1.6 CiTD wyskakiwały mi błędy itp i zdecydowałem się na zdemontowanie FAPa i > wsadzenie emulatora. Auto co jakiś czas jeśli ma warunki to stara się FAPa wypalać i zostaje > za mną gęsta chmura białego dymu. Podobno to ma być normalne co jakiś czas. Ostatnio > zauważyłem, że spalanie w aucie mi wzrosło i chyba częściej ten filtr się wypala... Jesli ktoś > z forum ma takie modyfikacje to co ile u Was widać, że iltr się wypala i czy w ogóle się > wypala? ciekawy temat chetnie poczytam czy naprawde spalanie wzrasta z filtrem DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > ciekawy temat chetnie poczytam > czy naprawde spalanie wzrasta z filtrem DPF przy wypalaniu rośnie zużycie chwilowe. Emulatora niemam, przy wypalaniu chmury dymu nie zostawiam za sobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > W mojej Mazdzie 3 1.6 CiTD Która do Mazda - BL czy jeszcze BK? Przywiózł któregoś dnia klient BK do serwisu z błaganiem, żeby uruchomić mu samochód, bo oddał gościowi, który znany jest ze skutecznego usuwania DPFów, ale na maździe poległ. Jedyną nadzieją było wgranie nowszego softu do sterownika silnika, ale niestety gość miał najnowszą wersję i plan zawiódł. Zakończyło się zakupem nowego sterownika, nowego filtra DPF i przywrócenie fabrycznego stanu. Udało mu się zamknąć w 8kzł... Warto wycinać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > Witam. Czy jest na forum ktoś kto ma wywalonego FAPa (lub DPFa) z auta i wstawiony emulator? W > mojej Mazdzie 3 1.6 CiTD wyskakiwały mi błędy itp i zdecydowałem się na zdemontowanie FAPa i > wsadzenie emulatora. Auto co jakiś czas jeśli ma warunki to stara się FAPa wypalać i zostaje > za mną gęsta chmura białego dymu. Podobno to ma być normalne co jakiś czas. Ostatnio > zauważyłem, że spalanie w aucie mi wzrosło i chyba częściej ten filtr się wypala... Jesli ktoś > z forum ma takie modyfikacje to co ile u Was widać, że iltr się wypala i czy w ogóle się > wypala? we wtorej jestem umowiony na zalozenie, ale bez wywalanie DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > przy wypalaniu rośnie zużycie chwilowe. Emulatora niemam, przy wypalaniu chmury dymu nie zostawiam > za sobą Ale Filtr masz usunięty? Bo jeśli nie, to chmury zostawiać nie będziesz. Jeśli chodzi o spalanie to zaraz po usunięciu zaczął minimalnie mniej palić, ale wcześniej jeździłem z zapchanym filtrem, więc to mogła być przyczyna. Chwilowe spalanie rośnie przy wypalaniu, bo podawana jest większa dawka paliwa do cylindrów. Dodatkowo częśc tego paliwa trafia do misy olejowej przez co w autach z filtrami cząstek stałych poziom oleju może wzrastać i dlatego stosuje się oleje specjalne do aut z filtrami. Same straty przez ten filtr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > Witam. Czy jest na forum ktoś kto ma wywalonego FAPa (lub DPFa) z auta i wstawiony emulator? W > mojej Mazdzie 3 1.6 CiTD wyskakiwały mi błędy itp i zdecydowałem się na zdemontowanie FAPa i > wsadzenie emulatora. Auto co jakiś czas jeśli ma warunki to stara się FAPa wypalać i zostaje > za mną gęsta chmura białego dymu. Podobno to ma być normalne co jakiś czas. Ostatnio > zauważyłem, że spalanie w aucie mi wzrosło i chyba częściej ten filtr się wypala... Jesli ktoś > z forum ma takie modyfikacje to co ile u Was widać, że iltr się wypala i czy w ogóle się > wypala? W tej mażdzie siedzi zapewne silnik 1,6 HDI PSA. Ja też mam ten silnik w Citroenie i pomimo 180 tys km na blacie wszystko działa. Jest tam mokry FAP, którego się nie wywala, tylko czyści karcherem i uzupełnia płyn ELOYS. Sa to operacje, które można wykonać samemu w garażu. Poczytaj sobie fora Citroena lub Peugeota - tam jest bardzo dużo informacji na temat tego silnika i FAPa. Poza tym ten rodzaj filtra nie wymaga żadnych specjalnych traktowań w czasie wypalania, gdyż dzięki płynowi ELOYS wypalanie jest w niskiej temperaturze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > W tej mażdzie siedzi zapewne silnik 1,6 HDI PSA. > Ja też mam ten silnik w Citroenie i pomimo 180 tys km na blacie wszystko działa. > Jest tam mokry FAP, którego się nie wywala, tylko czyści karcherem i uzupełnia płyn ELOYS. > Sa to operacje, które można wykonać samemu w garażu. > Poczytaj sobie fora Citroena lub Peugeota - tam jest bardzo dużo informacji na temat tego silnika i > FAPa. > Poza tym ten rodzaj filtra nie wymaga żadnych specjalnych traktowań w czasie wypalania, gdyż dzięki > płynowi ELOYS wypalanie jest w niskiej temperaturze. Tak, to jest ten silnik co w Peugeocie. Nie wiem jak z tym czyszczeniem w domu, bo żeby go wywalic to trzeba było rozcinać wydech i "wydrapać" filtr. U mnie wyskoczył błąd silnika, że za mało płynu. W serwisówce jest, że płyn trzeba uzupełniać co 60tys km a wymiana co 120. Ja mam przejechane 150tys. Wymiana fitra na nowy to kosmiczne ceny więc zdecydowałem sie na usunięcie go i wstawienie emulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 Wiadomość skasowana przez maras77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > I szkoda ci 300 zł na uzupełnienie płynu? > Jazda bez płynu zniszczy filtr. > Jeśli filtr jeszcze nie jest zniszczony jazdą bez płynu, to pojedz do warsztatu, gdzie go > regenerują i tam wszystko zrobią. > A jeśli już chcesz wycinać, to się to robi programowo w sterowniku silnika. > Generalnie i wycięcie filtra i regeneracja to podobny koszt. Czytaj dokładniej, kolega już ten filtr usunął... niestety w nieudolny sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Zakończyło się zakupem nowego sterownika, > nowego filtra DPF i przywrócenie fabrycznego stanu. Udało mu się zamknąć w 8kzł... Warto > wycinać? ja podziękował za takie auto , w jtdm warto wycinać dpf , bo kosztuje to ok 1500pln (zmiana softu + usunięcie fizyczne filtra) i auto zużywa ok 1l\100km mniej paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Tak, to jest ten silnik co w Peugeocie. Nie wiem jak z tym czyszczeniem w domu, bo żeby go wywalic > to trzeba było rozcinać wydech i "wydrapać" filtr. U mnie wyskoczył błąd silnika, że za mało > płynu. W serwisówce jest, że płyn trzeba uzupełniać co 60tys km a wymiana co 120. Ja mam > przejechane 150tys. Wymiana fitra na nowy to kosmiczne ceny więc zdecydowałem sie na usunięcie > go i wstawienie emulatora. Ile zapłaciłeś za tą usługę? Czy koleś odliczył ci od ceny te kilka stówek, które warty jest rozbity filtr? Teraz pojesz do kogoś, kto zajmuje się chiptuningiem i zrób programowe odcięcie DPFa - tylko nie przez wgranie programu od wersji 90 KM, bo to wykastruje też ESP - tylko przez zmianę kilku bitów w programie ECU. Może się okazać, że można to zrobić już za pomocą interfejsu za 150 zł. http://allegro.pl/mpps-chiptuning-edc-15-16-17-interfejs-tuning-v-13-i3196118488.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 Podjedź do Marcina z CINSOFT.PL zrobi Ci to fachowo i pewnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Podjedź do Marcina z CINSOFT.PL zrobi Ci to fachowo i pewnie. jak juz robic reklame to http://gcstuning.pl/ sprawdzone wielkrotnie, ogarnia mazdy bo to wazne emulator to jest najgorsza z mozliwych drog pozbycia sie fapa/dpf paliwo caly czas jest walone w pusta rure, smierdzi i puszcza baki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > ja podziękował za takie auto , w jtdm warto wycinać dpf , bo kosztuje to ok 1500pln (zmiana softu > + usunięcie fizyczne filtra) i auto zużywa ok 1l\100km mniej paliwa ale dpf to nie fap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Ile zapłaciłeś za tą usługę? > Czy koleś odliczył ci od ceny te kilka stówek, które warty jest rozbity filtr? > Teraz pojesz do kogoś, kto zajmuje się chiptuningiem i zrób programowe odcięcie DPFa - tylko nie > przez wgranie programu od wersji 90 KM, bo to wykastruje też ESP - tylko przez zmianę kilku > bitów w programie ECU. > Może się okazać, że można to zrobić już za pomocą interfejsu za 150 zł. > http://allegro.pl/mpps-chiptuning-edc-15-16-17-interfejs-tuning-v-13-i3196118488.html Za wszystko zapłaciłem 1500zł, w jednym z tych serwisów . Nic koleś nie odliczył, ale filtr w kawałkach sobie wziąłem. Nie wiem czy to jest coś warte, bo osobiście wyciągałem te kawałki ze zwykłego kosza na śmieci, bo chciałem zanieść do technikum do którego chodziłem, żeby uczniowie mogli zobaczyć jak to wygląda. Filtr jest ceramiczny i raczej bez wartości. Co do sensu wycinania to myślę, że jest sens bo wymiana na nowy to kosmiczne ceny, a nie chciałem bawić się w nowe programy, żeby właśnie nie narobić większego syfu. Ogólnie jestem zadowolony tylko teraz zastanawiam się czy nie za często filtr sam się wypala. Podjade do warsztatu który to zakładał i niech mi sprawdzą czy emulator jest dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > paliwo caly czas jest walone w pusta rure, smierdzi i puszcza baki Ja tam się na dieslach nie znam, ale chyba po to jest czujnik ciśnienia w wydechu, żeby nie walił paliwem jeśli nie jest to konieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Ja tam się na dieslach nie znam, ale chyba po to jest czujnik ciśnienia w wydechu, żeby nie walił > paliwem jeśli nie jest to konieczne. Wypalanie filtra cząstek stałych polega mniej więcej na tym, ze paliwo dostaje się do wydechu i w filtrze spala się razem z sadzą. Dzieje się tak wtedy kiedy filtr się "wypala", czyli albo jak się już zatka trochę, albo jak ma do tego warunki. Warunki są wtedy kiedy jedzie się przez dłuższy czas ze stałą prędkością obrotową silnika. Emulator wstawiany zamiast filtra cząstek stałych daje sygnał do komputera, że filtr cały czas jest czysty, więc odpada kwestia wypalania zatkanego filtra, ale zostaje jeszcze wypalanie wtedy kiedy ma do tego warunki i wtedy dawka paliwa idzie do wydechu i auto puszcza bąki. O ile w mieście to się sprawdza, bo rzadko są warunki do wypalania FAPa/DPFa tak na trafie te warunki są dość często i auto z tego korzysta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > ale dpf to nie fap dlatego wolę silnik z suchym filtrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Za wszystko zapłaciłem 1500zł, w jednym z tych serwisów . Nic koleś nie odliczył, ale filtr w > kawałkach sobie wziąłem. Nie wiem czy to jest coś warte, bo osobiście wyciągałem te kawałki ze > zwykłego kosza na śmieci, bo chciałem zanieść do technikum do którego chodziłem, żeby > uczniowie mogli zobaczyć jak to wygląda. Filtr jest ceramiczny i raczej bez wartości. Co do > sensu wycinania to myślę, że jest sens bo wymiana na nowy to kosmiczne ceny, a nie chciałem > bawić się w nowe programy, żeby właśnie nie narobić większego syfu. Ogólnie jestem zadowolony > tylko teraz zastanawiam się czy nie za często filtr sam się wypala. Podjade do warsztatu który > to zakładał i niech mi sprawdzą czy emulator jest dobry. Zobacz, ile kosztuje w skupie taki katalizator. http://katalizatorychrzanow.pl/cennik/ 1200 zł – 1500 zł Myślę, że za te okruszki kilka stówek będzie. Zastanawia mnie tylko, czemu zamiast dolać płynu za kilka stówek wycinałeś filtr? Na przyszłośc - gdybyś miał jeszcze kiedyś silnik z filtrem dpf, czyli mokrym - to pamiętaj - teraz płyn się dolewa co 120 tyś km, filtr się regeneruje co 180 tys km za pomocą karchera - trzeba wypłukać z filtra tlenek ceru, który jest w tym płynie i to właśnie on zapycha filtr. Dodam też, że tlenek ceru jest zupełnie nieszkodliwy (służy między innymi jako materiał ścierny) i nie trzeba stosować specjalnych środków ostrożności. A jeśli już usuwasz filtr, to najlepiej zrobić to w sterowniku silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > dlatego wolę silnik z suchym filtrem ale tańszy w eksploatacji i mniej problemowy jest chyba fap. raz w życiu samochodu do uzupełniasz i masz problem z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Na przyszłośc - gdybyś miał jeszcze kiedyś silnik z filtrem dpf, czyli mokrym - to pamiętaj - teraz Mokry to FAP, suchy DPF tak gwoli ścisłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Mokry to FAP, suchy DPF tak gwoli ścisłości. Gwoli ścisłości, to jeden skrót jest po francusku a drugi po angielsku a znaczą to samo - "filtr cząstek stałych": DPF od ang. diesel particulate filter FAP od fr. filtre a particules Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Zobacz, ile kosztuje w skupie taki katalizator. > http://katalizatorychrzanow.pl/cennik/ > 1200 zł – 1500 zł Dalej mylisz! Katalizatora się nie wycina tylko filtr, który jest z innego materiału niż katalizator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Gwoli ścisłości, to jeden skrót jest po francusku a drugi po angielsku a znaczą to samo - "filtr > cząstek stałych": > DPF od ang. diesel particulate filter > FAP od fr. filtre a particules do DPFa się nic nie dolewa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 ale DPF'y sa mokre i suche.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Dalej mylisz! Katalizatora się nie wycina tylko filtr, który jest z innego materiału niż > katalizator Obejrzyj sobie taki kompletny katalizator i filtr. Sam katalizator (część mająca funkcje katalizatora ) zajmuje 20% objętości całej puszki i jest znacznie mniejszy, niż całe katalizatory od innych pojazdów. A jednak kosztuje od nich znacznie więcej. Wniosek stąd jest taki, że w części gdzie jest piltr cząstek stałych też jest coś cennego i to na tyle cenne, aby opłacało się za kompletny filtr z katalizatorem zapłacić ponad 1000 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > ale DPF'y sa mokre i suche.. Różnica jest taka, że do FAP (filtre a particules) potrzebny jest liquide, a do DPFa (diesel particulate filter) - liquid. A do filtra cząstek stałych jest po prostu płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > ale DPF'y sa mokre i suche.. ojtam ojtam, ja mam suchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Różnica jest taka, że do FAP (filtre a particules) potrzebny jest liquide, a do DPFa (diesel > particulate filter) - liquid. > A do filtra cząstek stałych jest po prostu płyn. Fenomenalne podsumowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Wniosek stąd jest taki, że w części gdzie jest piltr cząstek stałych też jest coś cennego i to na > tyle cenne, aby opłacało się za kompletny filtr z katalizatorem zapłacić ponad 1000 zł. Czy czasem nie chodzi o platynę tam zawartą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Czy czasem nie chodzi o platynę tam zawartą? Z katalizatorów odzyskuje się platynę, pallad i rod, przy czym szacunkowo z 500 kg samego wkładu ceramicznego można odzyskać około 1 kg platyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.