Skocz do zawartości

Filtr cząstek stałych FAP i emulator


kudlaty1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy jest na forum ktoś kto ma wywalonego FAPa (lub DPFa) z auta i wstawiony emulator? W mojej Mazdzie 3 1.6 CiTD wyskakiwały mi błędy itp i zdecydowałem się na zdemontowanie FAPa i wsadzenie emulatora. Auto co jakiś czas jeśli ma warunki to stara się FAPa wypalać i zostaje za mną gęsta chmura białego dymu. Podobno to ma być normalne co jakiś czas. Ostatnio zauważyłem, że spalanie w aucie mi wzrosło i chyba częściej ten filtr się wypala... Jesli ktoś z forum ma takie modyfikacje to co ile u Was widać, że iltr się wypala i czy w ogóle się wypala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Czy jest na forum ktoś kto ma wywalonego FAPa (lub DPFa) z auta i wstawiony emulator? W

> mojej Mazdzie 3 1.6 CiTD wyskakiwały mi błędy itp i zdecydowałem się na zdemontowanie FAPa i

> wsadzenie emulatora. Auto co jakiś czas jeśli ma warunki to stara się FAPa wypalać i zostaje

> za mną gęsta chmura białego dymu. Podobno to ma być normalne co jakiś czas. Ostatnio

> zauważyłem, że spalanie w aucie mi wzrosło i chyba częściej ten filtr się wypala... Jesli ktoś

> z forum ma takie modyfikacje to co ile u Was widać, że iltr się wypala i czy w ogóle się

> wypala?

ciekawy temat chetnie poczytam smile.gif

czy naprawde spalanie wzrasta z filtrem DPF smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawy temat chetnie poczytam

> czy naprawde spalanie wzrasta z filtrem DPF

przy wypalaniu rośnie zużycie chwilowe. Emulatora niemam, przy wypalaniu chmury dymu nie zostawiam za sobą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mojej Mazdzie 3 1.6 CiTD

Która do Mazda - BL czy jeszcze BK? Przywiózł któregoś dnia klient BK do serwisu z błaganiem, żeby uruchomić mu samochód, bo oddał gościowi, który znany jest ze skutecznego usuwania DPFów, ale na maździe poległ. Jedyną nadzieją było wgranie nowszego softu do sterownika silnika, ale niestety gość miał najnowszą wersję i plan zawiódł. Zakończyło się zakupem nowego sterownika, nowego filtra DPF i przywrócenie fabrycznego stanu. Udało mu się zamknąć w 8kzł... Warto wycinać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Czy jest na forum ktoś kto ma wywalonego FAPa (lub DPFa) z auta i wstawiony emulator? W

> mojej Mazdzie 3 1.6 CiTD wyskakiwały mi błędy itp i zdecydowałem się na zdemontowanie FAPa i

> wsadzenie emulatora. Auto co jakiś czas jeśli ma warunki to stara się FAPa wypalać i zostaje

> za mną gęsta chmura białego dymu. Podobno to ma być normalne co jakiś czas. Ostatnio

> zauważyłem, że spalanie w aucie mi wzrosło i chyba częściej ten filtr się wypala... Jesli ktoś

> z forum ma takie modyfikacje to co ile u Was widać, że iltr się wypala i czy w ogóle się

> wypala?

we wtorej jestem umowiony na zalozenie, ale bez wywalanie DPF spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy wypalaniu rośnie zużycie chwilowe. Emulatora niemam, przy wypalaniu chmury dymu nie zostawiam

> za sobą

Ale Filtr masz usunięty? Bo jeśli nie, to chmury zostawiać nie będziesz.

Jeśli chodzi o spalanie to zaraz po usunięciu zaczął minimalnie mniej palić, ale wcześniej jeździłem z zapchanym filtrem, więc to mogła być przyczyna. Chwilowe spalanie rośnie przy wypalaniu, bo podawana jest większa dawka paliwa do cylindrów. Dodatkowo częśc tego paliwa trafia do misy olejowej przez co w autach z filtrami cząstek stałych poziom oleju może wzrastać i dlatego stosuje się oleje specjalne do aut z filtrami. Same straty przez ten filtr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Czy jest na forum ktoś kto ma wywalonego FAPa (lub DPFa) z auta i wstawiony emulator? W

> mojej Mazdzie 3 1.6 CiTD wyskakiwały mi błędy itp i zdecydowałem się na zdemontowanie FAPa i

> wsadzenie emulatora. Auto co jakiś czas jeśli ma warunki to stara się FAPa wypalać i zostaje

> za mną gęsta chmura białego dymu. Podobno to ma być normalne co jakiś czas. Ostatnio

> zauważyłem, że spalanie w aucie mi wzrosło i chyba częściej ten filtr się wypala... Jesli ktoś

> z forum ma takie modyfikacje to co ile u Was widać, że iltr się wypala i czy w ogóle się

> wypala?

W tej mażdzie siedzi zapewne silnik 1,6 HDI PSA.

Ja też mam ten silnik w Citroenie i pomimo 180 tys km na blacie wszystko działa.

Jest tam mokry FAP, którego się nie wywala, tylko czyści karcherem i uzupełnia płyn ELOYS.

Sa to operacje, które można wykonać samemu w garażu.

Poczytaj sobie fora Citroena lub Peugeota - tam jest bardzo dużo informacji na temat tego silnika i FAPa.

Poza tym ten rodzaj filtra nie wymaga żadnych specjalnych traktowań w czasie wypalania, gdyż dzięki płynowi ELOYS wypalanie jest w niskiej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tej mażdzie siedzi zapewne silnik 1,6 HDI PSA.

> Ja też mam ten silnik w Citroenie i pomimo 180 tys km na blacie wszystko działa.

> Jest tam mokry FAP, którego się nie wywala, tylko czyści karcherem i uzupełnia płyn ELOYS.

> Sa to operacje, które można wykonać samemu w garażu.

> Poczytaj sobie fora Citroena lub Peugeota - tam jest bardzo dużo informacji na temat tego silnika i

> FAPa.

> Poza tym ten rodzaj filtra nie wymaga żadnych specjalnych traktowań w czasie wypalania, gdyż dzięki

> płynowi ELOYS wypalanie jest w niskiej temperaturze.

Tak, to jest ten silnik co w Peugeocie. Nie wiem jak z tym czyszczeniem w domu, bo żeby go wywalic to trzeba było rozcinać wydech i "wydrapać" filtr. U mnie wyskoczył błąd silnika, że za mało płynu. W serwisówce jest, że płyn trzeba uzupełniać co 60tys km a wymiana co 120. Ja mam przejechane 150tys. Wymiana fitra na nowy to kosmiczne ceny więc zdecydowałem sie na usunięcie go i wstawienie emulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I szkoda ci 300 zł na uzupełnienie płynu?

> Jazda bez płynu zniszczy filtr.

> Jeśli filtr jeszcze nie jest zniszczony jazdą bez płynu, to pojedz do warsztatu, gdzie go

> regenerują i tam wszystko zrobią.

> A jeśli już chcesz wycinać, to się to robi programowo w sterowniku silnika.

> Generalnie i wycięcie filtra i regeneracja to podobny koszt.

Czytaj dokładniej, kolega już ten filtr usunął... niestety w nieudolny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakończyło się zakupem nowego sterownika,

> nowego filtra DPF i przywrócenie fabrycznego stanu. Udało mu się zamknąć w 8kzł... Warto

> wycinać?

ja podziękował za takie auto , w jtdm warto wycinać dpf , bo kosztuje to ok 1500pln (zmiana softu + usunięcie fizyczne filtra) i auto zużywa ok 1l\100km mniej paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, to jest ten silnik co w Peugeocie. Nie wiem jak z tym czyszczeniem w domu, bo żeby go wywalic

> to trzeba było rozcinać wydech i "wydrapać" filtr. U mnie wyskoczył błąd silnika, że za mało

> płynu. W serwisówce jest, że płyn trzeba uzupełniać co 60tys km a wymiana co 120. Ja mam

> przejechane 150tys. Wymiana fitra na nowy to kosmiczne ceny więc zdecydowałem sie na usunięcie

> go i wstawienie emulatora.

Ile zapłaciłeś za tą usługę?

Czy koleś odliczył ci od ceny te kilka stówek, które warty jest rozbity filtr?

Teraz pojesz do kogoś, kto zajmuje się chiptuningiem i zrób programowe odcięcie DPFa - tylko nie przez wgranie programu od wersji 90 KM, bo to wykastruje też ESP - tylko przez zmianę kilku bitów w programie ECU.

Może się okazać, że można to zrobić już za pomocą interfejsu za 150 zł.

http://allegro.pl/mpps-chiptuning-edc-15-16-17-interfejs-tuning-v-13-i3196118488.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile zapłaciłeś za tą usługę?

> Czy koleś odliczył ci od ceny te kilka stówek, które warty jest rozbity filtr?

> Teraz pojesz do kogoś, kto zajmuje się chiptuningiem i zrób programowe odcięcie DPFa - tylko nie

> przez wgranie programu od wersji 90 KM, bo to wykastruje też ESP - tylko przez zmianę kilku

> bitów w programie ECU.

> Może się okazać, że można to zrobić już za pomocą interfejsu za 150 zł.

> http://allegro.pl/mpps-chiptuning-edc-15-16-17-interfejs-tuning-v-13-i3196118488.html

Za wszystko zapłaciłem 1500zł, w jednym z tych serwisów . Nic koleś nie odliczył, ale filtr w kawałkach sobie wziąłem. Nie wiem czy to jest coś warte, bo osobiście wyciągałem te kawałki ze zwykłego kosza na śmieci, bo chciałem zanieść do technikum do którego chodziłem, żeby uczniowie mogli zobaczyć jak to wygląda. Filtr jest ceramiczny i raczej bez wartości. Co do sensu wycinania to myślę, że jest sens bo wymiana na nowy to kosmiczne ceny, a nie chciałem bawić się w nowe programy, żeby właśnie nie narobić większego syfu. Ogólnie jestem zadowolony tylko teraz zastanawiam się czy nie za często filtr sam się wypala. Podjade do warsztatu który to zakładał i niech mi sprawdzą czy emulator jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> paliwo caly czas jest walone w pusta rure, smierdzi i puszcza baki

Ja tam się na dieslach nie znam, ale chyba po to jest czujnik ciśnienia w wydechu, żeby nie walił paliwem jeśli nie jest to konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam się na dieslach nie znam, ale chyba po to jest czujnik ciśnienia w wydechu, żeby nie walił

> paliwem jeśli nie jest to konieczne.

Wypalanie filtra cząstek stałych polega mniej więcej na tym, ze paliwo dostaje się do wydechu i w filtrze spala się razem z sadzą. Dzieje się tak wtedy kiedy filtr się "wypala", czyli albo jak się już zatka trochę, albo jak ma do tego warunki. Warunki są wtedy kiedy jedzie się przez dłuższy czas ze stałą prędkością obrotową silnika. Emulator wstawiany zamiast filtra cząstek stałych daje sygnał do komputera, że filtr cały czas jest czysty, więc odpada kwestia wypalania zatkanego filtra, ale zostaje jeszcze wypalanie wtedy kiedy ma do tego warunki i wtedy dawka paliwa idzie do wydechu i auto puszcza bąki. O ile w mieście to się sprawdza, bo rzadko są warunki do wypalania FAPa/DPFa tak na trafie te warunki są dość często i auto z tego korzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za wszystko zapłaciłem 1500zł, w jednym z tych serwisów . Nic koleś nie odliczył, ale filtr w

> kawałkach sobie wziąłem. Nie wiem czy to jest coś warte, bo osobiście wyciągałem te kawałki ze

> zwykłego kosza na śmieci, bo chciałem zanieść do technikum do którego chodziłem, żeby

> uczniowie mogli zobaczyć jak to wygląda. Filtr jest ceramiczny i raczej bez wartości. Co do

> sensu wycinania to myślę, że jest sens bo wymiana na nowy to kosmiczne ceny, a nie chciałem

> bawić się w nowe programy, żeby właśnie nie narobić większego syfu. Ogólnie jestem zadowolony

> tylko teraz zastanawiam się czy nie za często filtr sam się wypala. Podjade do warsztatu który

> to zakładał i niech mi sprawdzą czy emulator jest dobry.

Zobacz, ile kosztuje w skupie taki katalizator.

http://katalizatorychrzanow.pl/cennik/

1200 zł – 1500 zł

Myślę, że za te okruszki kilka stówek będzie.

Zastanawia mnie tylko, czemu zamiast dolać płynu za kilka stówek wycinałeś filtr?

Na przyszłośc - gdybyś miał jeszcze kiedyś silnik z filtrem dpf, czyli mokrym - to pamiętaj - teraz płyn się dolewa co 120 tyś km, filtr się regeneruje co 180 tys km za pomocą karchera - trzeba wypłukać z filtra tlenek ceru, który jest w tym płynie i to właśnie on zapycha filtr.

Dodam też, że tlenek ceru jest zupełnie nieszkodliwy (służy między innymi jako materiał ścierny) i nie trzeba stosować specjalnych środków ostrożności.

A jeśli już usuwasz filtr, to najlepiej zrobić to w sterowniku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mokry to FAP, suchy DPF tak gwoli ścisłości.

Gwoli ścisłości, to jeden skrót jest po francusku a drugi po angielsku a znaczą to samo - "filtr cząstek stałych":

DPF od ang. diesel particulate filter

FAP od fr. filtre a particules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gwoli ścisłości, to jeden skrót jest po francusku a drugi po angielsku a znaczą to samo - "filtr

> cząstek stałych":

> DPF od ang. diesel particulate filter

> FAP od fr. filtre a particules

do DPFa się nic nie dolewa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dalej mylisz! Katalizatora się nie wycina tylko filtr, który jest z innego materiału niż

> katalizator

Obejrzyj sobie taki kompletny katalizator i filtr. Sam katalizator (część mająca funkcje katalizatora ) zajmuje 20% objętości całej puszki i jest znacznie mniejszy, niż całe katalizatory od innych pojazdów. A jednak kosztuje od nich znacznie więcej.

Wniosek stąd jest taki, że w części gdzie jest piltr cząstek stałych też jest coś cennego i to na tyle cenne, aby opłacało się za kompletny filtr z katalizatorem zapłacić ponad 1000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale DPF'y sa mokre i suche..

Różnica jest taka, że do FAP (filtre a particules) potrzebny jest liquide, a do DPFa (diesel particulate filter) - liquid.

A do filtra cząstek stałych jest po prostu płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wniosek stąd jest taki, że w części gdzie jest piltr cząstek stałych też jest coś cennego i to na

> tyle cenne, aby opłacało się za kompletny filtr z katalizatorem zapłacić ponad 1000 zł.

Czy czasem nie chodzi o platynę tam zawartą? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy czasem nie chodzi o platynę tam zawartą?

Z katalizatorów odzyskuje się platynę, pallad i rod, przy czym szacunkowo z 500 kg samego wkładu ceramicznego można odzyskać około 1 kg platyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.