_aDi_ Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 czyli: Quote: F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu, wyłączając motocykle i motorowery (w kg), F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu (w kg), i "zdjęcie" co najmniej 6 kg, by owa masa nie przekraczała 2500 kg. Wszystko przez chory zapis Zarządu Dróg Miejskich, który stanowi, że do bezpłatnego parkowania w strefie uprawnione są pojazdy, które nie przekraczają wspomnianej wartości. Czyli głupie 5 kg skazuje mnie na pełnopłatne parkowanie mimo przysługującego prawa wynikającego z zameldowania. Czyli: czy da się i ew jak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Ja bym podjechał na SKP i spytał się u źródła, wiem że z niektórych busów i na niektórych SKP dało radę masy pozmniejszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 JAk auto sprowadzone to te masy mozesz miec zle wpisane, sprawdzic z homologacja auta w salonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > czyli: > Czyli: czy da się i ew jak ? Nie da się zmienić DMC pojazdu. W żaden sposób. Przerobiłem temat bardzo dokładnie. Wyjątek stanowi pojazd marki SAM, dla którego indywidualnie ustala się masy. Dla pojazdów markowych masy ustala producent w homologacji, której nie da się zmienić dla danego egzemplarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Nie da się zmienić DMC pojazdu. W żaden sposób. Przerobiłem temat bardzo dokładnie. Wyjątek stanowi > pojazd marki SAM, dla którego indywidualnie ustala się masy. Dla pojazdów markowych masy > ustala producent w homologacji, której nie da się zmienić dla danego egzemplarza. dziesiątki,setki a wlasciwie tysiące aut ma zmieniana DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > dziesiątki,setki a wlasciwie tysiące aut ma zmieniana DMC Wskaż mi tylko jeden, w którym urząd zmienił DMC pojazdu na widzi-mi-sie właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradwalczak Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Wskaż mi tylko jeden, w którym urząd zmienił DMC pojazdu na widzi-mi-sie właściciela. większość auto lawet w wyporzyczalniach na masy w dowodzie chyba z kosmosu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > większość auto lawet w wyporzyczalniach na masy w dowodzie chyba z kosmosu, nie z kosmosu tylko z homologacji często jest tak że ten sam model przyczepy jest homologowany na kilka mas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > dziesiątki,setki a wlasciwie tysiące aut ma zmieniana DMC a coś więcej ? bo bez papieru od producenta to nawet w przyczepce jest ciężko to ugryźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czeslavek Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Ja bym podjechał na SKP Dokładnie. Kiedyś robiłem w przedsiębiorstwie zajmującym się zabudowami do pojazdów (co prawda jako informatyk ale ). Powinieneś podjechać na SKP, pogadać z gościem, prawdopodobnie dostaniesz kwit od niego że wprowadzono modyfikacje pojazdu (nie wiem czy nie musisz mieć jakiegoś papieru zrobiłeś te modyfikacje legalnie i w pełni bezpiecznie) z tym kwitem od SKP do WK, dostaniesz nowe czerwone tablice, i po miesiącu już normalne. Tak jak było mówione, nie raz ten sam pojazd (np. Iveco Daily rama) jest rejestrowany na różne DMC bo takie ma widzimisię kupujący pojazd, a tak na prawdę konstrukcja pozwala na wożenie o wiele więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Tak jak było mówione, nie raz ten sam pojazd (np. Iveco Daily rama) jest rejestrowany na różne DMC > bo takie ma widzimisię kupujący pojazd, a tak na prawdę konstrukcja pozwala na wożenie o wiele > więcej. ale to jest zupełnie inna historia, bo producent homologuje auta/przyczepy z różnym DMC jeśli dostaniesz od producenta papier że takie auto miało inną DMC, to nie ma problemu (przydała by się jeszcze tabliczka) przecież nawet osobówki mają różne DMC, np mnie do c-max'a zrobili duplikat tabliczki znamionowej (po VINie) z innymi masami niż DR i KP dopiero za drugim razem przyszła poprawna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > większość auto lawet w wyporzyczalniach na masy w dowodzie chyba z kosmosu, ale to zamawiasz u producenta przed zakupem jaką masę chcesz mieć wpisaną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Nie da się zmienić DMC pojazdu. W żaden sposób. Przerobiłem temat bardzo dokładnie. Wyjątek stanowi > pojazd marki SAM, dla którego indywidualnie ustala się masy. Dla pojazdów markowych masy > ustala producent w homologacji, której nie da się zmienić dla danego egzemplarza. A auta dostawcze które sa przerabiane na autolawety? Często się spotyka takiego dostawczaka na bliźniakach czyli pewnie DMC 5t, a jak na nim sa zamontowane najazdy to od razu w papierach DMC=3,5t Czy to kwestia zmiany przeznaczenia na pojazd specjalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czeslavek Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > ale to jest zupełnie inna historia, bo producent homologuje auta/przyczepy z różnym DMC Tak, ale uprawnienia mają również np. producenci nadwozi do pojazdów. Wystarczy że kolega wykona jakąś modyfikacje "na papierze", przejdzie badania na SKP i nie będzie problemu ze zmianami w dowodzie. Znam przypadki gdzie na używanym samochodzie skracano zabudowę o 20-30 centymetrów, trzeba było od nowa robić wszystkie badania na SKP i wtedy DMC w dowodzie się zmieniało, a realna ładowność oczywiście nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Tak, ale uprawnienia mają również np. producenci nadwozi do pojazdów. Wystarczy że kolega wykona > jakąś modyfikacje "na papierze", przejdzie badania na SKP i nie będzie problemu ze zmianami w > dowodzie. > Znam przypadki gdzie na używanym samochodzie skracano zabudowę o 20-30 centymetrów, trzeba było od > nowa robić wszystkie badania na SKP i wtedy DMC w dowodzie się zmieniało, a realna ładowność > oczywiście nie. ja nie twierdzę że się nie da, zwłaszcza sposobem jaki opisałeś - fikcyjne zmiany, czyli łamiąc przepisy legalnie, zgodnie z przepisami jest to ciężko ugryźć, a wiem to z opisów różnych osób które chciały zmienić DMC przyczepy kempingowej jakby dało się to załatwić wizytą na SKP to sam bym sobie zwiększył, zwłaszcza że moja była homologowana na wyższą DMC przeważnie jeśli komus się udało, to po uzyskaniu homologacji i tabliczki od producenta co ciekawe w NL można to zrobić jednym papierkiem wysłanym do RDW (chyba zmiana w dół) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Wskaż mi tylko jeden, w którym urząd zmienił DMC pojazdu na widzi-mi-sie właściciela. W moim aucie zmienili w skp a nie w urzędzie z 3500kg na 3450kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > a coś więcej ? > bo bez papieru od producenta to nawet w przyczepce jest ciężko to ugryźć Auto na pierwszym przeglądzie miało zmieniona DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Dokładnie. Kiedyś robiłem w przedsiębiorstwie zajmującym się zabudowami do pojazdów (co prawda jako > informatyk ale ). Powinieneś podjechać na SKP, pogadać z gościem, prawdopodobnie dostaniesz > kwit od niego że wprowadzono modyfikacje pojazdu (nie wiem czy nie musisz mieć jakiegoś > papieru zrobiłeś te modyfikacje legalnie i w pełni bezpiecznie) z tym kwitem od SKP do WK, > dostaniesz nowe czerwone tablice, i po miesiącu już normalne. > Tak jak było mówione, nie raz ten sam pojazd (np. Iveco Daily rama) jest rejestrowany na różne DMC > bo takie ma widzimisię kupujący pojazd, a tak na prawdę konstrukcja pozwala na wożenie o wiele > więcej. Ojej, no przecież mówię, że DMC jest w homologacji. Raz dopuszczony pojazd z taką DMC nie ma możliwości jej zmiany. To że dla takich samych pojazdów sa różne DMC to jest jedna sprawa, ale jak już zarejestrujesz taki pojazd to nie zmienisz homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > A auta dostawcze które sa przerabiane na autolawety? Często się spotyka takiego dostawczaka na > bliźniakach czyli pewnie DMC 5t, a jak na nim sa zamontowane najazdy to od razu w papierach > DMC=3,5t > Czy to kwestia zmiany przeznaczenia na pojazd specjalny? To są zmiany konstrukcyjne, które trzeb legalizować. Zmienia się również przeznaczenie pojazdu, więc tym bardziej jest obowiązek. Ale nie na widzi mi się użytkownika, bo coś mu się tam nie mieści - to nei jest argument... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > ja nie twierdzę że się nie da, zwłaszcza sposobem jaki opisałeś - fikcyjne zmiany, czyli łamiąc > przepisy > legalnie, zgodnie z przepisami jest to ciężko ugryźć, a wiem to z opisów różnych osób które chciały > zmienić DMC przyczepy kempingowej > jakby dało się to załatwić wizytą na SKP to sam bym sobie zwiększył, zwłaszcza że moja była > homologowana na wyższą DMC > przeważnie jeśli komus się udało, to po uzyskaniu homologacji i tabliczki od producenta > co ciekawe w NL można to zrobić jednym papierkiem wysłanym do RDW (chyba zmiana w dół) Zgadza się, z małym zastrzeżeniem - producent przyśle tabliczkę na podstawie numeru VIN czyli już istniejącego i dopuszczonego na wcześniej ustalonych zasadach, więc będzie to duplikat, a nie zmiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > W moim aucie zmienili w skp a nie w urzędzie > z 3500kg na 3450kg Na jakiej podstawie? EDIT: To, że dany model pojazdu czy przyczepy posiada różne homologacje jest ważne przed pierwszą rejestracją pojazdu / przyczepy. Można wybrać wtedy to, co nam najbardziej odpowiada i tak zarejestrować. Osobiście odbierałem pryczepe do przewozu motocykli od producenta i ten zapytał mnei właśnie jaką homologację chcemy. Dopasowaliśmy ją do pojazdu, którym ta przyczepa będzie najczęściej ciągnięta i tak już zostało. ZTCW można zmienić MW czy ładowność, ale DMC już nie. Chciałem to zrobić w swoim BISie i nawet rzeczoznawca powiedział, że to jedyny parametr nie do ruszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > To są zmiany konstrukcyjne, które trzeb legalizować. Zmienia się również przeznaczenie pojazdu, > więc tym bardziej jest obowiązek. Ale nie na widzi mi się użytkownika, bo coś mu się tam nie > mieści - to nei jest argument... Wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Na jakiej podstawie? > EDIT: > To, że dany model pojazdu czy przyczepy posiada różne homologacje jest ważne przed pierwszą > rejestracją pojazdu / przyczepy. Można wybrać wtedy to, co nam najbardziej odpowiada i tak > zarejestrować. Osobiście odbierałem pryczepe do przewozu motocykli od producenta i ten zapytał > mnei właśnie jaką homologację chcemy. Dopasowaliśmy ją do pojazdu, którym ta przyczepa będzie > najczęściej ciągnięta i tak już zostało. ZTCW można zmienić MW czy ładowność, ale DMC już nie. > Chciałem to zrobić w swoim BISie i nawet rzeczoznawca powiedział, że to jedyny parametr nie do > ruszenia. nie, można też zmienić DMC pojazdu zarejestrowanego tak jak pisałem, piszesz do producenta że chcesz mieć np zamiast 1350kg zmianę na 1200kg zakładamy że w takich wersjach wychodził dany pojazd - czyli ta sama przyczepka z DMC 1200kg i DMC 1350kg producent przysyła homologację i nową tabliczkę z niższymi masami na podstawie tego nawet sam WK potrafi zmienić DMC w DR zmiana w dół, po podniesienie już jest bardziej skomplikowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Na jakiej podstawie? Bo mi bardzo na tym zalezalo "Zmiana ladownosci poprzez zmiane zawieszenia" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradwalczak Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > nie z kosmosu tylko z homologacji > często jest tak że ten sam model przyczepy jest homologowany na kilka mas nie chodzi mi o przyczepy tylko o auto lawety sa to samochody które maja specjalnie zrobioną mase całkowita na 3,5 tony a będąc poprzednio zarejestrowane za granica miły więcej, wiem bo takie częśto wypozyczam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > nie chodzi mi o przyczepy tylko o auto lawety sa to samochody które maja specjalnie zrobioną mase > całkowita na 3,5 tony a będąc poprzednio zarejestrowane za granica miły więcej, wiem bo takie > częśto wypozyczam było już wyżej, "zmiana konstrukcyjna" i można obniżyć DMC ale nikt nie zrobi tego ot tak, bo ja chcę ... legalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Tak, ale uprawnienia mają również np. producenci nadwozi do pojazdów. Wystarczy że kolega wykona > jakąś modyfikacje "na papierze", przejdzie badania na SKP i nie będzie problemu ze zmianami w > dowodzie. > Znam przypadki gdzie na używanym samochodzie skracano zabudowę o 20-30 centymetrów, trzeba było od > nowa robić wszystkie badania na SKP i wtedy DMC w dowodzie się zmieniało, a realna ładowność > oczywiście nie. jaka zmiane w osobowce mozna wprowadzic, aby obnizyz mase o 5 kg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.