Skocz do zawartości

Jak LEGALNIE zmienić wpis w DR w poz. F.1 i F.2 ?


_aDi_

Rekomendowane odpowiedzi

czyli:

Quote:

F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu, wyłączając motocykle i motorowery (w kg),

F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu (w kg),


i "zdjęcie" co najmniej 6 kg, by owa masa nie przekraczała 2500 kg.

Wszystko przez chory zapis Zarządu Dróg Miejskich, który stanowi, że do bezpłatnego parkowania w strefie uprawnione są pojazdy, które nie przekraczają wspomnianej wartości. Czyli głupie 5 kg skazuje mnie na pełnopłatne parkowanie mimo przysługującego prawa wynikającego z zameldowania.

Czyli: czy da się i ew jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli:

> Czyli: czy da się i ew jak ?

Nie da się zmienić DMC pojazdu. W żaden sposób. Przerobiłem temat bardzo dokładnie. Wyjątek stanowi pojazd marki SAM, dla którego indywidualnie ustala się masy. Dla pojazdów markowych masy ustala producent w homologacji, której nie da się zmienić dla danego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie da się zmienić DMC pojazdu. W żaden sposób. Przerobiłem temat bardzo dokładnie. Wyjątek stanowi

> pojazd marki SAM, dla którego indywidualnie ustala się masy. Dla pojazdów markowych masy

> ustala producent w homologacji, której nie da się zmienić dla danego egzemplarza.

dziesiątki,setki a wlasciwie tysiące aut ma zmieniana DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym podjechał na SKP

Dokładnie. Kiedyś robiłem w przedsiębiorstwie zajmującym się zabudowami do pojazdów (co prawda jako informatyk ale 270751858-jezyk.gif). Powinieneś podjechać na SKP, pogadać z gościem, prawdopodobnie dostaniesz kwit od niego że wprowadzono modyfikacje pojazdu (nie wiem czy nie musisz mieć jakiegoś papieru zrobiłeś te modyfikacje legalnie i w pełni bezpiecznie) z tym kwitem od SKP do WK, dostaniesz nowe czerwone tablice, i po miesiącu już normalne.

Tak jak było mówione, nie raz ten sam pojazd (np. Iveco Daily rama) jest rejestrowany na różne DMC bo takie ma widzimisię kupujący pojazd, a tak na prawdę konstrukcja pozwala na wożenie o wiele więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak było mówione, nie raz ten sam pojazd (np. Iveco Daily rama) jest rejestrowany na różne DMC

> bo takie ma widzimisię kupujący pojazd, a tak na prawdę konstrukcja pozwala na wożenie o wiele

> więcej.

ale to jest zupełnie inna historia, bo producent homologuje auta/przyczepy z różnym DMC

jeśli dostaniesz od producenta papier że takie auto miało inną DMC, to nie ma problemu (przydała by się jeszcze tabliczka)

przecież nawet osobówki mają różne DMC, np mnie do c-max'a zrobili duplikat tabliczki znamionowej (po VINie) z innymi masami niż DR i KP

dopiero za drugim razem przyszła poprawna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie da się zmienić DMC pojazdu. W żaden sposób. Przerobiłem temat bardzo dokładnie. Wyjątek stanowi

> pojazd marki SAM, dla którego indywidualnie ustala się masy. Dla pojazdów markowych masy

> ustala producent w homologacji, której nie da się zmienić dla danego egzemplarza.

A auta dostawcze które sa przerabiane na autolawety? hmm.gif Często się spotyka takiego dostawczaka na bliźniakach czyli pewnie DMC 5t, a jak na nim sa zamontowane najazdy to od razu w papierach DMC=3,5t hmm.gif

Czy to kwestia zmiany przeznaczenia na pojazd specjalny? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to jest zupełnie inna historia, bo producent homologuje auta/przyczepy z różnym DMC

Tak, ale uprawnienia mają również np. producenci nadwozi do pojazdów. Wystarczy że kolega wykona jakąś modyfikacje "na papierze", przejdzie badania na SKP i nie będzie problemu ze zmianami w dowodzie.

Znam przypadki gdzie na używanym samochodzie skracano zabudowę o 20-30 centymetrów, trzeba było od nowa robić wszystkie badania na SKP i wtedy DMC w dowodzie się zmieniało, a realna ładowność oczywiście nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale uprawnienia mają również np. producenci nadwozi do pojazdów. Wystarczy że kolega wykona

> jakąś modyfikacje "na papierze", przejdzie badania na SKP i nie będzie problemu ze zmianami w

> dowodzie.

> Znam przypadki gdzie na używanym samochodzie skracano zabudowę o 20-30 centymetrów, trzeba było od

> nowa robić wszystkie badania na SKP i wtedy DMC w dowodzie się zmieniało, a realna ładowność

> oczywiście nie.

ja nie twierdzę że się nie da, zwłaszcza sposobem jaki opisałeś - fikcyjne zmiany, czyli łamiąc przepisy grinser006.gif

legalnie, zgodnie z przepisami jest to ciężko ugryźć, a wiem to z opisów różnych osób które chciały zmienić DMC przyczepy kempingowej

jakby dało się to załatwić wizytą na SKP to sam bym sobie zwiększył, zwłaszcza że moja była homologowana na wyższą DMC

przeważnie jeśli komus się udało, to po uzyskaniu homologacji i tabliczki od producenta ok.gif

co ciekawe w NL można to zrobić jednym papierkiem wysłanym do RDW (chyba zmiana w dół)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie. Kiedyś robiłem w przedsiębiorstwie zajmującym się zabudowami do pojazdów (co prawda jako

> informatyk ale ). Powinieneś podjechać na SKP, pogadać z gościem, prawdopodobnie dostaniesz

> kwit od niego że wprowadzono modyfikacje pojazdu (nie wiem czy nie musisz mieć jakiegoś

> papieru zrobiłeś te modyfikacje legalnie i w pełni bezpiecznie) z tym kwitem od SKP do WK,

> dostaniesz nowe czerwone tablice, i po miesiącu już normalne.

> Tak jak było mówione, nie raz ten sam pojazd (np. Iveco Daily rama) jest rejestrowany na różne DMC

> bo takie ma widzimisię kupujący pojazd, a tak na prawdę konstrukcja pozwala na wożenie o wiele

> więcej.

Ojej, no przecież mówię, że DMC jest w homologacji. Raz dopuszczony pojazd z taką DMC nie ma możliwości jej zmiany. To że dla takich samych pojazdów sa różne DMC to jest jedna sprawa, ale jak już zarejestrujesz taki pojazd to nie zmienisz homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A auta dostawcze które sa przerabiane na autolawety? Często się spotyka takiego dostawczaka na

> bliźniakach czyli pewnie DMC 5t, a jak na nim sa zamontowane najazdy to od razu w papierach

> DMC=3,5t

> Czy to kwestia zmiany przeznaczenia na pojazd specjalny?

To są zmiany konstrukcyjne, które trzeb legalizować. Zmienia się również przeznaczenie pojazdu, więc tym bardziej jest obowiązek. Ale nie na widzi mi się użytkownika, bo coś mu się tam nie mieści - to nei jest argument...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie twierdzę że się nie da, zwłaszcza sposobem jaki opisałeś - fikcyjne zmiany, czyli łamiąc

> przepisy

> legalnie, zgodnie z przepisami jest to ciężko ugryźć, a wiem to z opisów różnych osób które chciały

> zmienić DMC przyczepy kempingowej

> jakby dało się to załatwić wizytą na SKP to sam bym sobie zwiększył, zwłaszcza że moja była

> homologowana na wyższą DMC

> przeważnie jeśli komus się udało, to po uzyskaniu homologacji i tabliczki od producenta

> co ciekawe w NL można to zrobić jednym papierkiem wysłanym do RDW (chyba zmiana w dół)

Zgadza się, z małym zastrzeżeniem - producent przyśle tabliczkę na podstawie numeru VIN czyli już istniejącego i dopuszczonego na wcześniej ustalonych zasadach, więc będzie to duplikat, a nie zmiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W moim aucie zmienili w skp a nie w urzędzie

> z 3500kg na 3450kg

Na jakiej podstawie?

EDIT:

To, że dany model pojazdu czy przyczepy posiada różne homologacje jest ważne przed pierwszą rejestracją pojazdu / przyczepy. Można wybrać wtedy to, co nam najbardziej odpowiada i tak zarejestrować. Osobiście odbierałem pryczepe do przewozu motocykli od producenta i ten zapytał mnei właśnie jaką homologację chcemy. Dopasowaliśmy ją do pojazdu, którym ta przyczepa będzie najczęściej ciągnięta i tak już zostało. ZTCW można zmienić MW czy ładowność, ale DMC już nie. Chciałem to zrobić w swoim BISie i nawet rzeczoznawca powiedział, że to jedyny parametr nie do ruszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To są zmiany konstrukcyjne, które trzeb legalizować. Zmienia się również przeznaczenie pojazdu,

> więc tym bardziej jest obowiązek. Ale nie na widzi mi się użytkownika, bo coś mu się tam nie

> mieści - to nei jest argument...

Wszystko jasne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na jakiej podstawie?

> EDIT:

> To, że dany model pojazdu czy przyczepy posiada różne homologacje jest ważne przed pierwszą

> rejestracją pojazdu / przyczepy. Można wybrać wtedy to, co nam najbardziej odpowiada i tak

> zarejestrować. Osobiście odbierałem pryczepe do przewozu motocykli od producenta i ten zapytał

> mnei właśnie jaką homologację chcemy. Dopasowaliśmy ją do pojazdu, którym ta przyczepa będzie

> najczęściej ciągnięta i tak już zostało. ZTCW można zmienić MW czy ładowność, ale DMC już nie.

> Chciałem to zrobić w swoim BISie i nawet rzeczoznawca powiedział, że to jedyny parametr nie do

> ruszenia.

nie, można też zmienić DMC pojazdu zarejestrowanego

tak jak pisałem, piszesz do producenta że chcesz mieć np zamiast 1350kg zmianę na 1200kg

zakładamy że w takich wersjach wychodził dany pojazd - czyli ta sama przyczepka z DMC 1200kg i DMC 1350kg

producent przysyła homologację i nową tabliczkę z niższymi masami

na podstawie tego nawet sam WK potrafi zmienić DMC w DR

zmiana w dół, po podniesienie już jest bardziej skomplikowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie z kosmosu tylko z homologacji

> często jest tak że ten sam model przyczepy jest homologowany na kilka mas

nie chodzi mi o przyczepy tylko o auto lawety sa to samochody które maja specjalnie zrobioną mase całkowita na 3,5 tony a będąc poprzednio zarejestrowane za granica miły więcej, wiem bo takie częśto wypozyczam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie chodzi mi o przyczepy tylko o auto lawety sa to samochody które maja specjalnie zrobioną mase

> całkowita na 3,5 tony a będąc poprzednio zarejestrowane za granica miły więcej, wiem bo takie

> częśto wypozyczam

było już wyżej, "zmiana konstrukcyjna" i można obniżyć DMC

ale nikt nie zrobi tego ot tak, bo ja chcę ... legalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale uprawnienia mają również np. producenci nadwozi do pojazdów. Wystarczy że kolega wykona

> jakąś modyfikacje "na papierze", przejdzie badania na SKP i nie będzie problemu ze zmianami w

> dowodzie.

> Znam przypadki gdzie na używanym samochodzie skracano zabudowę o 20-30 centymetrów, trzeba było od

> nowa robić wszystkie badania na SKP i wtedy DMC w dowodzie się zmieniało, a realna ładowność

> oczywiście nie.

jaka zmiane w osobowce mozna wprowadzic, aby obnizyz mase o 5 kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.