Skocz do zawartości

Zawieszenie w Croma - wahacze, sprężyny i końcówka drążka


Rekomendowane odpowiedzi

Mam do Was pytanie. Na przeglądzie w ASO "wyszło" że mam luzy na wahaczach przednich (L+P). Zalecono wymianę, ale znajomy który ma Vectre C namawia mnie na ich regeneracje. Co za tym idzie mam wątpliwości czy:

1. Wymienić wahacze na nowe czy oddać na regeneracje?

2. Jeżeli nowe to jakiego producenta polecacie? (osobiście miałem kontakt z VAG i tam wpadały części z Febi, do Cromy wg ich katalogu pasują dwa rodzaje, jedne są aluminiowe)

3. Regeneracja? Tu pytanie do osób ze śląska... gdzie? Znalazłem Twój Serwis w Bytomiu (byłem u nich) ale nastawienie "kierownika" do Klienta już na wstępie mnie do nich zniechęciło, a w googlach opinii niewiele.

Druga sprawa to sprężyny przód. Podczas ww przeglądu "wypadła" niewielka część spręzyny, pękła... Od razu zalecono wymiane kompletu z przodu z uwagi na fakt, że sprężyna może dalej pękać. "Grzebałem" po sieci, również po Eper ale ostatecznie nie udało mi sie znaleźć/ustalić jakie sprężyny zakupić. Na jednym z forum zasugerowano mi zakup KAYABA bądź SACHS. Przy czym SACHS kosztuje 2x tyle.

Co polecicie zakupić?

Ostatnia sprawa... Do wymiany jest końcówka drążka z przekładki po stronie prawej. Podobno można wyhaczyć samą końcówkę i takową ma w swojej ofercie jeden z producentów. No i nie wiem jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Wymienić wahacze na nowe czy oddać na regeneracje?

ja bym dał nowe

> 2. Jeżeli nowe to jakiego producenta polecacie?

producentów jak psów, sam wiesz; mnie w ASO kiedyś wsadzili taki KLIK ale to ASO, wiadomo. Na tej stronie po prawej stronie masz listę zamienników, więc na pewno coś można sensownego wybrać

> Druga sprawa to sprężyny przód.

tu nie pomogę

> Podobno można wyhaczyć samą końcówkę i takową ma w swojej ofercie jeden z producentów. No i nie wiem jaki?

ja zmieniałem na TRW, cały komplet obydwie strony: TRW JTE1009, JTE1010 (lewa i prawa), drążek TRW JAR958

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja zmieniałem na TRW, cały komplet obydwie strony: TRW JTE1009, JTE1010 (lewa i prawa), drążek TRW

> JAR958

I warto zaraz drazki wlasnie wymienic i lacznika stabilizatora za jednym zamachem i zbieznoscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> producentów jak psów, sam wiesz; mnie w ASO kiedyś wsadzili taki KLIK ale to ASO, wiadomo. Na tej

> stronie po prawej stronie masz listę zamienników, więc na pewno coś można sensownego wybrać

No to co widzę to nr ori wahacza... I tu nasuwa mi się kolejne pytanie. Po prawej masz dwa numery zamienników Febi. Wg ich katalogu jeden opisany jako aluminiowy, drugi już takiej wzmianki nie ma i jest droższy od aluminiowego. Z jakiego materiału są ori Fiatowskie?

> ja zmieniałem na TRW, cały komplet obydwie strony: TRW JTE1009, JTE1010 (lewa i prawa), drążek TRW

Hmmm koszt niewielki wg mnie, wymienia się kompletem? To pytanie raczej z ciekawości niż z chęci zaoszczędzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm koszt niewielki wg mnie, wymienia się kompletem? To pytanie raczej z ciekawości niż z chęci

> zaoszczędzenia.

Zalezy jaki masz przebieg, ale wedlug mnie warto wymienic juz calosc, za jednym razem remontu zawieszenia, zeby potem znowu nie wymieniac i ustawiac ponownie zbieznosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalezy jaki masz przebieg, ale wedlug mnie warto wymienic juz calosc, za jednym razem remontu

> zawieszenia, zeby potem znowu nie wymieniac i ustawiac ponownie zbieznosc.

No właśnie wychodzi na to że poprzedni właściciel "przyoszczędził" i wymienił niedawno tylko "pare" gratów z zawieszenia przedniego, bo wg pracownika ASO cała reszta wydaje się ok. Zresztą kolega jaro190 też wspomina w swoim poście że właściciel zawieszenie "robił" http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...e#Post286670034

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wiesz co zrobil, jesli jestes finansowo przygotowany, zrob cale zawieszenie i bedziesz mial spokoj ok.gif

ALe tak dziwnie szybko zawiecha poleciala, ja moja Croma na 17" w Polsce przejezdzilem prawie 90 tys km i 20 tys km w Belgii i musialem zmienic tylko laczniki stabilizatora, i drazki kierownicze bo jeden mial luz, ale wahaczy nie musialem ruszac tak samo jak i koncowek drazkow, ale je wymienilem wraz z drazkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko nie wiesz co zrobil, jesli jestes finansowo przygotowany, zrob cale zawieszenie i bedziesz

> mial spokoj

> ALe tak dziwnie szybko zawiecha poleciala, ja moja Croma na 17" w Polsce przejezdzilem prawie 90

> tys km i 20 tys km w Belgii i musialem zmienic tylko laczniki stabilizatora, i drazki

> kierownicze bo jeden mial luz, ale wahaczy nie musialem ruszac tak samo jak i koncowek

> drazkow, ale je wymienilem wraz z drazkami.

w Cromie są 18 i na zime... miał również 18 więc mnie to jakoś nie dziwi smile.gif

Z kasą troche słabiej, bo chce zrobić dodatkowo rozrzad z pompą wody + wszystkie filtry z olejem. No i ubezpieczenie wyszło mi dość dużo... Ale masz racje, trzeba będzie spiąć pośladki i wyłożyć zaskórniaki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Cromie są 18 i na zime... miał również 18 więc mnie to jakoś nie dziwi

> Z kasą troche słabiej, bo chce zrobić dodatkowo rozrzad z pompą wody + wszystkie filtry z olejem.

> No i ubezpieczenie wyszło mi dość dużo... Ale masz racje, trzeba będzie spiąć pośladki i

> wyłożyć zaskórniaki

Wiesz nie masz pewnosci za jaki czas np poleca drazki kierownicze, koszt nie jest az tak gigantyczny, a jak zrobisz to na kolejne 100tys km jak nie wiecej spokoj bedzie.A ile ubezpieczenie Cie wyszlo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz nie masz pewnosci za jaki czas np poleca drazki kierownicze, koszt nie jest az tak

> gigantyczny, a jak zrobisz to na kolejne 100tys km jak nie wiecej spokoj bedzie.A ile

> ubezpieczenie Cie wyszlo??

2250zł za pakiet OC + AC + NW + Szyby... Ok, wracając do tematu... Skoro polecono TRW to i w TRW celować? Nie wiem dlaczego ale TRW kojarzy mi się z firmą która dostarcza do Fiata części na pierwszy montaż...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2250zł za pakiet OC + AC + NW + Szyby... Ok, wracając do tematu... Skoro polecono TRW to i w TRW

> celować? Nie wiem dlaczego ale TRW kojarzy mi się z firmą która dostarcza do Fiata części na

> pierwszy montaż...

To duzo strasznie sick.gif

Tak bo to idzie na pierwszy montaz.

ALe zawieszenie nie jest z Fiata a z Opla wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zawieszenie to w większości FIATów na pierwszy montaż są wstawiane części firm TRW i SACHS i to je polecam w szczególności, ponieważ nie ma problemów, że coś nie pasuje. Jeżeli chodzi o tańsze części polecam firmy VEMA i MALO, są to włoskie firmy specjalizujące sie w częściach do pojazdó grupy FIAT, w Polsce ich dystrybucją zajmuje się firma VEMAPOL. Części są bardzo tanie w porównaniu np do TRW i mają dobry stosunek jakości do ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz nie masz pewnosci za jaki czas np poleca drazki kierownicze, koszt nie jest az tak

> gigantyczny, a jak zrobisz to na kolejne 100tys km jak nie wiecej spokoj bedzie.A ile

Podsumowując, najlepiej jakbym wymienił:

spreżyna x2

końcówka drążka lewa

końcówka drążka prawa

drążek kierowniczy x2

wahacz lewy

wahacz prawy

łącznik drążka stabilizatora x2

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podsumowując, najlepiej jakbym wymienił:

> spreżyna x2

> końcówka drążka lewa

> końcówka drążka prawa

> drążek kierowniczy x2

> wahacz lewy

> wahacz prawy

> łącznik drążka stabilizatora x2

> ??

Tak,to sie wydaje najrozsadniejsze wyjscie, zeby za miesiac np. koncowki drazka kierowniczego lub drazek nie wymieniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak,to sie wydaje najrozsadniejsze wyjscie, zeby za miesiac np. koncowki drazka kierowniczego lub

> drazek nie wymieniac.

Usiadłem sobie na spokojnie policzyć koszt części. Najpierw katalog TRW i wstępnie poszukałem cen w Intercars. Za wyżej wymienione części musiałbym zapłacić ponad 2600! Przejrzałem oferte TRW na allegro i sklepach online i ten sam komplet TRW wyszedłby już równe 1800. Zamiast sprężyn TRW rozważam Kayaba. Pierwsze kosztują ok 210zł/szt, drugie 109zł/szt. Z innych zamienników Monroe za 122zł/szt, ale raczej skłaniałbym się ku Kayaba. Wówczas za te części zapłaciłbym już 1600zł. W przypadku pozostałych części, zamienników szukałem wśród Lemfoerder ale ten ma droższe od TRW. Druga opcja to Moog. W sumie wychodzi taniej od TRW, ale różnica nie jest zbyt wielka bo w sumie wydałbym 1540zł. A Moog nie jest tak dostępny jak TRW.

Nie wiem czy jest sens szukać wśród innych marek, polecicie coś? Przeglądałem Febi ale ciężko się połapać w ich katalogu, tym bardziej że bardzo często jedna część dostępna jest pod dwoma numerami, a czym się róznią - tego nie raczą opisać.

Spora sumka się zrobiła. Tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że niemało dałem za ubezpieczenie, a przed jesienią planuje zrobić komplet rozrządu + filtry i olej.

Zastanawiam się ile warsztat policzyłby sobie za wymiane ww. elementów, orientuje się ktoś?

Druga sprawa, dobry / polecany / zaufany warsztat na śląsku, który podejmie się ww. wymiany a przy okazji nie zedrze jak ASO. Polecicie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Usiadłem sobie na spokojnie policzyć koszt części. Najpierw katalog TRW i wstępnie poszukałem cen w

> Intercars. Za wyżej wymienione części musiałbym zapłacić ponad 2600! Przejrzałem oferte TRW na

> allegro i sklepach online i ten sam komplet TRW wyszedłby już równe 1800.

Nie masz kogoś znajomego, co ma rabaty zakupowe w IC?

Ostatnio kupowałem do siebie drążki i końcówki TRW i komplet wyszedł mi za 260 zł (cennikowo wychodzi chyba 350).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie masz kogoś znajomego, co ma rabaty zakupowe w IC?

> Ostatnio kupowałem do siebie drążki i końcówki TRW i komplet wyszedł mi za 260 zł.

wysłałem znajomemu listę i obiecał po weekendzie odpisać.

Szukając po sieci drążki i końcówki TRW jestem w stanie kupić za 268zł, czyli podobnie do tego co napisałeś. Ten sam zestaw z Moog 253zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wysłałem znajomemu listę i obiecał po weekendzie odpisać.

> Szukając po sieci drążki i końcówki TRW jestem w stanie kupić za 268zł, czyli podobnie do tego co

> napisałeś. Ten sam zestaw z Moog 253zł.

TRW jest montowany fabrycznie i dodatkowo w zestawie masz osłony i opaski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wysłałem znajomemu listę i obiecał po weekendzie odpisać.

> Szukając po sieci drążki i końcówki TRW jestem w stanie kupić za 268zł, czyli podobnie do tego co

> napisałeś. Ten sam zestaw z Moog 253zł.

hmm, może popatrz w jakiś sklepach stacjonarnych ? ja drążki i końcówki kupiłem w sklepie na Ligocie za 254 zł komplet, tak normalnie z półki, bez żadnego targowania itd itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm, może popatrz w jakiś sklepach stacjonarnych ? ja drążki i końcówki kupiłem w sklepie na

> Ligocie za 254 zł komplet, tak normalnie z półki, bez żadnego targowania itd itp

jakiego producenta? Ligota to w sumie "rzut" beretem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TRW, kilka postow wyzej Tomek pisal o tym

Przed chwilą dostałem dość ciekawą wycene:

spreżyna Kayaba 89

spreżyna Kayaba 89

końcówka drążka lewa Moog 44

końcówka drążka prawa Moog 44

drążek kierowniczy Moog 46

drążek kierowniczy Moog 46

wahacz lewy Moog 374

wahacz prawy Moog 374

łącznik drążka stabilizatora Moog 39

łącznik drążka stabilizatora Moog 39

Łącznie 1184

Co o tym sądzicie? Sprężyn innych nie ma na stanie. Jak oceniacie MOOG w stosunku do TRW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wysłałem znajomemu listę i obiecał po weekendzie odpisać.

> Szukając po sieci drążki i końcówki TRW jestem w stanie kupić za 268zł, czyli podobnie do tego co

> napisałeś. Ten sam zestaw z Moog 253zł.

motoneo.pl tu powinieneś mieć trochę taniej to TRW tylko zapisz się do newslettera (-6% rabatu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po wizycie w OSKP wyszło, że wahacze z przodu mają spore luzy (a dokładnie to sworzeń). Do tego końcówka drążka. Za radą kolegi Kazu poza wahaczami i końcówkami drążka, zamówiłem drążki, łączniki stabilizatora oraz osłony do drążka. Dzisiaj zawitał kurier z paczką:

camerazoom2013052716374.jpg

Teraz czekam na dwóch kolejnych, jeden z sprężynami i drugi z olejem i filtrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wizycie w OSKP wyszło, że wahacze z przodu mają spore luzy (a dokładnie to sworzeń). Do tego

> końcówka drążka. Za radą kolegi Kazu poza wahaczami i końcówkami drążka, zamówiłem drążki,

> łączniki stabilizatora oraz osłony do drążka. Dzisiaj zawitał kurier z paczką:

> Teraz czekam na dwóch kolejnych, jeden z sprężynami i drugi z olejem i filtrami.

Można wiedzieć ile Cię to kosztowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można wiedzieć ile Cię to kosztowało?

Pytasz o zawieszenie? Powyżej miałem wycene dla MOOG ale jak sie potem okazało wahacze MOOG są niekompletne, stąd tak niska cena. Podobnie z TRW. Zamiast kombinować postanowiłem kupić całość z Lemfordera + sprężyny Lesjofors.

końcówka drążka lewa

LEMFOERDER 25323 80,00 zł

końcówka drążka prawa

LEMFOERDER 25324 80,00 zł

drążek kierowniczy

LEMFOERDER 27727 76,00 zł

drążek kierowniczy

LEMFOERDER 27727 76,00 zł

osłona drążka

LEMFOERDER 33628 54,00 zł

osłona drążka

LEMFOERDER 33628 54,00 zł

wahacz lewy z tulejami

LEMFOERDER 30612 575,00 zł

wahacz prawy z tulejami

LEMFOERDER 30613 575,00 zł

łącznik drążka stabilizatora

LEMFOERDER 27730 57,00 zł

łącznik drążka stabilizatora

LEMFOERDER 27730 57,00 zł

kurier 20,00 zł

allegro prowizja 35,00 zł

sprężyna

LESJÖFORS 4026185 217,33zł

LESJÖFORS 4026185 217,33zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niezła sumka się uzbierała.

Nie da sie ukryć, można było szukać tańszych zamienników ale chytry dwa razy traci.

Sprężyny musiałem wymienić, tak samo jak wahacze i końcówki drążka. Co do reszty, wolałem dopłacić te 350-400zł i mieć już zrobiony komplet. Miałem na to przyzwolenie żony ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy okazji zapytam. Czy w cromach jest problem z pękającymi sprężynami tak jak w stilo czy to

> tylko wyjątek u kolegi?

jak narazie odosobniony przypadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy okazji zapytam. Czy w cromach jest problem z pękającymi sprężynami tak jak w stilo czy to

> tylko wyjątek u kolegi?

Podobnie jak w Oplu.. tak był problem z sprężynami i po 2007 cos zmieniali - jakieś nakładki plastykowe na sprężyny dawali bo się wycierały i rdzewiały - pękały....

radze sprawdzać czy sa oznaki korozji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobnie jak w Oplu.. tak był problem z sprężynami i po 2007 cos zmieniali - jakieś nakładki

> plastykowe na sprężyny dawali bo się wycierały i rdzewiały - pękały....

> radze sprawdzać czy sa oznaki korozji

to samo wyczytałem na forum Vectry

sprężyny dzisiaj dotarły :-)

camerazoom2013052815551.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

> czy jezeli mam wywalony jeden sworzen w wahaczu - wystarczy ze wymienie jeden wahacz?

> chodzi mi o wymiane na zasadzie amortyzatorow - zawsze parami?

Po ostatnich przygodach z wymianą sworzni sugeruję wymianę sworzni w obu wahaczach... Ktoś spyta czemu?

Tylko z tego powodu, że nie masz jakiejkolwiek gwarancji że zamontowany sworzeń będzie trzymał identyczne wymiary jak ten oryginalny w wahaczu.

Wystarczy (taki miałem przypadek), że odsadzenie główki od otworów montażowych będzie inne niż w oryginale i automatycznie ma to wpływ na rozjechanie zbieżności i inne pochylenie tego koła.

Po wymianie sworzni profilaktycznie sprawdź zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po ostatnich przygodach z wymianą sworzni sugeruję wymianę sworzni w obu wahaczach... Ktoś spyta

> czemu?

> Tylko z tego powodu, że nie masz jakiejkolwiek gwarancji że zamontowany sworzeń będzie trzymał

> identyczne wymiary jak ten oryginalny w wahaczu.

> Wystarczy (taki miałem przypadek), że odsadzenie główki od otworów montażowych będzie inne niż w

> oryginale i automatycznie ma to wpływ na rozjechanie zbieżności i inne pochylenie tego koła.

> Po wymianie sworzni profilaktycznie sprawdź zbieżność.

Po wymianie sworzni czy wahacza robi sie zbieznosc za 100-150 zl wiec czy jeden czy dwa placisz tylesamo wiec moze warto dwa zmienic , zawsze to taniej wyjdzie i spokoj na dluzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy jezeli mam wywalony jeden sworzen w wahaczu - wystarczy ze wymienie jeden wahacz?

> chodzi mi o wymiane na zasadzie amortyzatorow - zawsze parami?

Ja nie miałem dylematu, jeden wahacz miał juz spore luzy, drugi tragiczny nie był ale miał juz z górki... Zdecydowałem się na wymiane kompletu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Witam

mam pytanie macie jakiś sprawdzony sklep internetowy lub stacjonarny (na śląsku) z przyzwoitymi cenami przymierzam się do wymiany zwieszenia skłaniam się do lemfordea znalazłem dość korzystną cenę na alegro tylko się zastanawiam czy to nie podróbki

http://allegro.pl/lemforder-wahacz-lewy-fiat-croma-opel-vectra-c-i4072110368.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przymierzam się do wymiany zwieszenia skłaniam się do lemfordea znalazłem dość

> korzystną cenę na alegro tylko się zastanawiam czy to nie podróbki

Cena najlepsza z tych jakie widziałem , a ostatnio oglądałem trochę elementów zawieszenia i najtaniej Lemfordery były po 580 .

Firma też nie drucik , więc jest duża szansa że wszystko OK .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> mam pytanie macie jakiś sprawdzony sklep internetowy lub stacjonarny (na śląsku) z przyzwoitymi

> cenami przymierzam się do wymiany zwieszenia skłaniam się do lemfordea znalazłem dość

> korzystną cenę na alegro tylko się zastanawiam czy to nie podróbki

> http://allegro.pl/lemforder-wahacz-lewy-fiat-croma-opel-vectra-c-i4072110368.html

Za 519 mogę zaproponować oryginały Fiat`a, masz spokój na 150 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> mam pytanie macie jakiś sprawdzony sklep internetowy lub stacjonarny (na śląsku) z przyzwoitymi

> cenami przymierzam się do wymiany zwieszenia skłaniam się do lemfordea znalazłem dość

> korzystną cenę na alegro tylko się zastanawiam czy to nie podróbki

> http://allegro.pl/lemforder-wahacz-lewy-fiat-croma-opel-vectra-c-i4072110368.html

To taniej niż ja płaciłem za komplety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.