Skocz do zawartości

Ile % tańsze są motocykle po sezonie?


RSSSS

Rekomendowane odpowiedzi

> Instruktor już mi zaproponował, że po egzaminie nauczy mnie jeździć (wycieczka na odcinki specjalne

> Rajdu Dolnośląskiego) bo na razie to przygotuje mnie tylko do zdania egzaminu...

Ale to znaczy, że w ramach nauki zdawania egzaminu przekazuje Ci podstawy teoretyczne i praktyczne:

pozycja, dosiad, luźne ręce, zmiana biegów w zależności od obrotów, międzygaz, przeciwskręt, pozycja przy awaryjnym hamowaniu

czy też jeździsz sobie po zadaniach egzaminacyjnych wyrabiając złe nawyki?

To może się wydać kuriozalne, ale mam kolegę, któremu nikt niczego nie wyjaśnił i jak się - na ten przykład - rozpędzi w mieście przechodząc na wyższe biegi, to potem przy zatrzymywaniu się wdusza sprzęgło, zatrzymuje się, a potem na postoju klepie biegi do jedynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat nawyk hamowania silnikiem to mam wyrobiony z jazdy autem, a tak jak opowiadasz (lub dojazd do zatrzymania na luzie) to robi większość kierowców samochodów...

Co do tego czy dobrze mnie uczy to nie wiem ale mam nadzieję, że tak. wink.gif

Jak na pytanie jaki motor chcę kupić odpowiedziałem mu, że R6, to powiedział, że to na tor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przykład - rozpędzi w mieście przechodząc na wyższe biegi, to potem przy zatrzymywaniu się

> wdusza sprzęgło, zatrzymuje się, a potem na postoju klepie biegi do jedynki.

Ja tak robiłem na pierwszych zajęciach - szubko nauczyli mnie zbijania biegów w czasie jazdy hehe.gif

Nie wiem jak w innych motocyklach - w tym, na którym miałem pierwsze zajęcia dość często zacinała się skrzynia przy takiej próbie zbicia kilku biegów "na raz" hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak jak opowiadasz (lub dojazd

> do zatrzymania na luzie) to robi większość kierowców samochodów...

Tyle, że w samochodzie skrzynia biegów nie jest sekwencyjna więc z tym nie ma problemów. A zanim w motocyklu sklepiesz odpowiedni bieg, to ktoś ci w międzyczasie może zaparkować w tylnym kole wink.gif

EDIT:

zresztą takie "puszczanie" pojazdu na luz pokazuje, jakiej jakości mamy szkolenia grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że w samochodzie skrzynia biegów nie jest sekwencyjna więc z tym nie ma problemów. A zanim w

> motocyklu sklepiesz odpowiedni bieg, to ktoś ci w międzyczasie może zaparkować w tylnym kole

> EDIT:

> zresztą takie "puszczanie" pojazdu na luz pokazuje, jakiej jakości mamy szkolenia

nie do konca. skrzynia i silnik drogie - klocki tanie.... i jak ktos nienaumiany bedzie katował, szarpał, nie wysprzęglał i skakał obrotami... to lepiej niech sobie poprostu hamuje. zeby nie bylo: tak keith code mówił smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomaga chyba odpuszczenie i wciśnięcie sprzęgła ponownie przed każdym zbiciem!?

Odpuszczenie - lekkie, aż zaskoczy bieg.

Później można zbijać dalej - tak czy siak - wiadomo, że w normalnym ruchu nie ma na to czasu i w grę wchodzi raczej tylko "normalne" zbijanie w czasie jazdy...

(tak mi się przynajmniej na tą chwilę wydaje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A faktycznie jest coś takiego, że należy przed każdym zbiciem o jeden bieg puścić i znowu wcisnąć

> sprzęgło? Czy trzymamy sprzęgło i tłuczemy w dół po kilka biegów?

U siebie kilka razy bylem zmuszony do takiego zbijania biegow i bez problemu oraz nieprzyjemnych dzwiekow schodzilem kolejno z 6 na 1 bez puszczania sprzegla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie do konca. skrzynia i silnik drogie - klocki tanie.... i jak ktos nienaumiany bedzie katował,

> szarpał, nie wysprzęglał i skakał obrotami... to lepiej niech sobie poprostu hamuje. zeby nie

> bylo: tak keith code mówił

Jak nie ma innego wyjścia to się tak robi wink.gif Ale chodzi o to, żeby się masterować biglaugh.gif i nie utrwalać złych nawyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobaczę w sobotę, kiedy pierwszy raz jadę na miasto.

> Wrocławianie, patrzcie w lusterka

Problem z blikująca się skrzynią to miałem przy pierwszych jazdach Rometem zlosnik.gif

Jak już pojeździłeś to myślę, że nei będziesz miał takich problemów zlosnik.gif

Mam tylko wrażenie, że na moto trzeba jeszcze znacznie wcześniej reagować niż samochodem oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A faktycznie jest coś takiego, że należy przed każdym zbiciem o jeden bieg puścić i znowu wcisnąć

> sprzęgło? Czy trzymamy sprzęgło i tłuczemy w dół po kilka biegów?

Jak tłuczesz i schodzą, to nie ma chyba sensu bawić się klamką. Ale czasami tłuczesz i bieg nie schodzi, wtedy trzeba ruszyć skrzynią.

Czasami, jak nie chce wskoczyć N, to podczas wkładania dobrze jest przegazować motor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można wiedzieć - dlaczego tak? zlosnik.gif

Ja zawsze myślałem, że motocykle to już będzie kosmiczna technologia, że są o wiele bardziej dopracowane i zaawansowane niż samochody...

A tu wychodzi, że to jakaś kicha grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A można wiedzieć - dlaczego tak?

Ale co? zlosnik.gif

> Ja zawsze myślałem, że motocykle to już będzie kosmiczna technologia, że są o wiele bardziej

> dopracowane i zaawansowane niż samochody...

Eeee, nie wiem swiety.gif mój ma >15 lat grinser006.gif

> A tu wychodzi, że to jakaś kicha

Mechanikiem nie jestem, na polu zachowania silnika uprawiam empirię grinser006.gif

Możliwe, że te nowe wynalazki to jakieś takie lepsze są wink.gif ale synchronizacji skrzyni biegów to jeszcze chyba nie zrobili hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A można wiedzieć - dlaczego tak?

> Ja zawsze myślałem, że motocykle to już będzie kosmiczna technologia, że są o wiele bardziej

> dopracowane i zaawansowane niż samochody...

no wlasnie skrzynie takie se są w motocyklach.

> A tu wychodzi, że to jakaś kicha

np za moich czasów kursowa honda 250 miała problem z jedynką. TTTM. czyli zbijając biegi, był problem z wbiciem jedynki, wtedy było trzeba ruszyc sprzeglem... niby hunda, a tu taki bubel. ale do przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A można wiedzieć - dlaczego tak?

bo jest prosta i wytrzymała

> Ja zawsze myślałem, że motocykle to już będzie kosmiczna technologia, że są o wiele bardziej

> dopracowane i zaawansowane niż samochody...

bo są, ale skrzynia w samochodzie jest rozmiarów całego silnika motocyklowego.

> A tu wychodzi, że to jakaś kicha

Motocykl sportowy jest budowany z zasady dla użytkownika, który umie go dobrze obsługiwać.

Samochód jest budowany dla użytkownika, który może nie odróżniać ropy od benzyny.

skrzynia w autach rajdowych to też kicha ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo jest prosta i wytrzymała

Hmmm ogólnie to chyba silnik (nie wiem jak skrzynia) w motocyklu ma żywotność znacznie krótszą niż w samochodzie? Czyli z tą wytrzymałością to tak średnio zlosnik.gif

Oczywiście wiem, że skrzynia / silnik samochodu nie kręcą się do kilkunastu tyś. obrotów zlosnik.gif

> Motocykl sportowy jest budowany z zasady dla użytkownika, który umie go dobrze obsługiwać.

Sportowy - ale w turystyku chyba będzie taka sama skrzynia?

OK. W sumie to nie ma tu nad czym dyskutować.

Takie są zasady działania i koniec. Użytkownik ma obsługiwać w określony sposób - amen zlosnik.gif

Mógłbym w sumie też "marudzić" dlaczego w samochodzie nie mogę sobie zredukować z "6" do "1" przy 200 km/h zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpuszczenie - lekkie, aż zaskoczy bieg.

> Później można zbijać dalej - tak czy siak - wiadomo, że w normalnym ruchu nie ma na to czasu i w

> grę wchodzi raczej tylko "normalne" zbijanie w czasie jazdy...

> (tak mi się przynajmniej na tą chwilę wydaje).

kazdy bieg oddzielnie i to z miedzygazem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie skrzynie takie se są w motocyklach.

> np za moich czasów kursowa honda 250 miała problem z jedynką. TTTM. czyli zbijając biegi, był

> problem z wbiciem jedynki, wtedy było trzeba ruszyc sprzeglem... niby hunda, a tu taki bubel.

> ale do przyzwyczajenia.

bo w motocyklach skrzynia nie ma synchronizatorow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co w ogóle sprzęgło

O właśnie tak się ostatnio w czasie jazdy zastanawiałem...

Dajmy na to, że się "zapomnę" i będę próbować zmienić bieg bez sprzęgła - mam się liczyć z szarpnięciem zwalającym z motocykla czy jakie będzie zachowanie sprzętu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O właśnie tak się ostatnio w czasie jazdy zastanawiałem...

> Dajmy na to, że się "zapomnę" i będę próbować zmienić bieg bez sprzęgła - mam się liczyć z

> szarpnięciem zwalającym z motocykla czy jakie będzie zachowanie sprzętu?

jak dobrze to zrobisz to nic nie bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O właśnie tak się ostatnio w czasie jazdy zastanawiałem...

> Dajmy na to, że się "zapomnę" i będę próbować zmienić bieg bez sprzęgła - mam się liczyć z

> szarpnięciem zwalającym z motocykla czy jakie będzie zachowanie sprzętu?

To zależy jaka jest różnica przełożeń między biegami i czy łańcuch jest odpowiednio luźny. Generalnie 3-6 można wachlować bez sprzęgła.

Najważniejsze, że silnik nie może ani przyspieszać ani tak samo hamować o czym wiele osób zapomina. Zamknięcie przepustnicy powoduje, że silnik hamuje i bieg wejdzie ciężko i z mocnym stuknięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo w motocyklach skrzynia nie ma synchronizatorow

wow. a do tego mają 2 koła w odróżnieniu od samochodów!

zrzucając z 2 na 1, przeważnie staje na N i TTTM. potwierdzone przez wszystkich użytkowników. Po ok 1000km nalotu od nowości tego motura sie zaczyna i juz zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś wam powie, że nadgorliwość gorsza od faszyzmu to się popukajcie w głowę!

Nie wiem co mnie tknęło, żeby w pierwszy dzień roboczy po pojawieniu się tej oferty na R6 wpłacić zaliczkę i zablokować jej sprzedaż ale byłem w tym komisie 10 minut przed otwarciem i chwilę po tym jak wyszedłem przyjechał gość z kasą, który od ręki brałby ten motocykl...

A to, że wypatrzyłem tę ofertę dzień wcześniej wieczorem, kilka minut po tym jak została zamieszczona to już w ogóle jakiś cud... Już widziałem przed oczami te wycieczki po całej Polsce i oglądanie bezwypadkowych motocykli...

Dokumenty sprawdzone przed chwilą, wszystko jest, w piątek lub najpóźniej w poniedziałek odbieram.

Jeszcze coś takiego musi wlecieć bo seryjny uchwyt tablicy i kierunków to jakieś nieporozumienie...

klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjał auta potrafię wykorzystać w bardzo dużym stopniu, potencjału supersporta nawet nie będę próbował wykorzystywać.

Można powiedzieć, że ten motocykl będzie się pode mną męczył bo nie został stworzony do jazdy jaką mu będę fundował ale prawdziwi wyjadacze muszą mi wybaczyć, taki sobie wymyśliłem i taki będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potencjał auta potrafię wykorzystać w bardzo dużym stopniu, potencjału supersporta nawet nie będę

> próbował wykorzystywać.

pojeździsz trochę to zaczniesz się bawić, najwięcej (i najbezpieczniej) się nauczysz na torze, myślę, że warto kilka razy w roku zaliczyć tor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co można nauczyć się na torze oprócz winkli? Tak pytam z ciekawości bo nigdy nie byłem. W ruchu ulicznym nauczysz się wszystkiego bo i zakrętu, wyprzedzania, awaryjnego hamowania (tego chyba najszybciej grinser006.gif ), manewrowania, przeklinania zlosnik.gif

Jeszcze raz powtarzam. Nie byłem nigdy na torze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to chyba nie jedyna różnica?

>W ruchu ulicznym nauczysz się wszystkiego bo i zakrętu,

? Masz skręcać jak tak żeby Cię nic nie rozjechało, na winklach trzymasz się non stop prawej jak najbliżej, biorąc pod uwagę dziwne przeszkody jedziesz ze sporą asekuracją - z taką jazdą nie wiem czy nauczysz się fajnie skręcać wink.gif

>wyprzedzania

to pikuś

>, awaryjnego hamowania (tego chyba najszybciej ),

to lepiej poćwicz na jakiejś pustej uliczce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.