Majkiel Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Pacjent to Grande Punto 1.4 16V. Do dzisiejszego popołudnia działał bez zarzutów. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, zamiast odgłosu rozrusznika słychać tykanie/terkotanie (trochę za głośne jak na jakiś przekaźnik), podobny efekt miałem kiedyś jak za bardzo rozładowałem akumulator radiem Pojawiają się też komunikaty "ABS nie do użycia, ESP nie do użycia, ASR nie do użycia, Hill Holder nie do użycia" (te komunikaty pojawiają się np. przy uszkodzeniu albo zabrudzeniu styków przełącznika pod pedałem stop) Na pych auto odpaliło i chodziło normalnie, świecił się co prawda check-engine, ale silnik chodził równo. Napięcie na akumulatorze wynosi ok. 12,5V, więc nie doszło do zwarcia cel. Próbowałem uruchomić auto przy pomocy kabli rozruchowych, ale efekty był ten sam, więc uszkodzenie/niedoładowanie akumulatora raczej bym wyeliminował. macie jakieś sugestie co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrystianJaworzno Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > Pacjent to Grande Punto 1.4 16V. Do dzisiejszego popołudnia działał bez zarzutów. > Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, zamiast odgłosu rozrusznika słychać tykanie/terkotanie (trochę > za głośne jak na jakiś przekaźnik), podobny efekt miałem kiedyś jak za bardzo rozładowałem > akumulator radiem > Pojawiają się też komunikaty "ABS nie do użycia, ESP nie do użycia, ASR nie do użycia, Hill Holder > nie do użycia" (te komunikaty pojawiają się np. przy uszkodzeniu albo zabrudzeniu styków > przełącznika pod pedałem stop) > Na pych auto odpaliło i chodziło normalnie, świecił się co prawda check-engine, ale silnik chodził > równo. > Napięcie na akumulatorze wynosi ok. 12,5V, więc nie doszło do zwarcia cel. Próbowałem uruchomić > auto przy pomocy kabli rozruchowych, ale efekty był ten sam, więc uszkodzenie/niedoładowanie > akumulatora raczej bym wyeliminował. > macie jakieś sugestie co to może być? Mam to samo, znajomy mówi ze to aku robi papa. Napięcie na mierniku mam około 12V ale widocznie nie daje odpowiedniego prądu rozruchowego i dlatego jest tylko terkotanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 W Punto żony takie efekty powodował brak masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > W Punto żony takie efekty powodował brak masy. Brak masy na rozruszniku? W sumie jest mokro i wilgotno, może coś gdzieś zalało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > Brak masy na rozruszniku? > W sumie jest mokro i wilgotno, może coś gdzieś zalało. masy na silniku nie wiem jak w punciaku ale u mnie jest to gruba plecionka laczaca bude samochodu z blokiem silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Obstawiam padniętą celę w aku. Też tak miałem. >Napięcie na akumulatorze wynosi ok. 12,5V, więc nie doszło do zwarcia cel. Próbowałem uruchomić auto >przy pomocy kabli rozruchowych, ale efekty był ten sam, więc uszkodzenie/niedoładowanie akumulatora >raczej bym wyeliminował. jakie masz kable i jak długo miałeś je podłączone do "dawcy"? Też miałem ok. 12V na aku bez obciążenia, mimo zwartej celi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Akumulator zdycha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > Brak masy na rozruszniku? > W sumie jest mokro i wilgotno, może coś gdzieś zalało. Może brak kontaktu na klemach ? Nie są zaśniedziałe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Ja obstawiam brak masy na silniku. I zacząłbym od tego naprawe - koszt 20zł więc symboliczny, a wykluczysz dość ważną rzecz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > Obstawiam padniętą celę w aku. Też tak miałem. > jakie masz kable i jak długo miałeś je podłączone do "dawcy"? Też miałem ok. 12V na aku bez > obciążenia, mimo zwartej celi. Kable słabe (dość cienkie) - jak mi w uno zimą zdechł aku, to trzeba było potrzymać auta połączone przez pół godziny aby wstępnie się naładował i dopiero wtedy uniacz zagadał. Połączone je miałem poniżej 5-ciu minut. Stwierdziłem, że skoro akumulator nie jest do reszty padnięty, to nie trzeba go podłączać na długo, ani super kablami. Dziś wezmę solidniejsze kable, może też doładuję akumulator - na pewno nie zaszkodzi. No i pomyślę nad masą do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > Kable słabe (dość cienkie) - jak mi w uno zimą zdechł aku, to trzeba było potrzymać auta połączone > przez pół godziny aby wstępnie się naładował i dopiero wtedy uniacz zagadał. Połączone je > miałem poniżej 5-ciu minut. Stwierdziłem, że skoro akumulator nie jest do reszty padnięty, to > nie trzeba go podłączać na długo, ani super kablami. sądzę, że to może być przyczyna, że się nie udało odpalić z kabli... Przy kręceniu rozrusznikiem kontrolki przygasały? > Dziś wezmę solidniejsze kable, może też doładuję akumulator - na pewno nie zaszkodzi. jeśli to cela w aku (a IMO objawy na to wskazują) to doładowanie nic nie pomoże > No i pomyślę nad masą do silnika. nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
planty Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Uszkodzony bendix ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > Uszkodzony bendix ? Przy uszkodzonym bendiksie, są inne "efekty akustyczne". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 ...podmień na chwilę sprawny akumulator i wszystko będzie jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > Przy uszkodzonym bendiksie, są inne "efekty akustyczne". Weź kabel rozruchowy, podłącz do (-) na akumulatorze a drugi koniec zaczep gdzieś do silnika. Spróbuj odpalić. Stanie się magia. W poniedziałek miałem to samo u siebie. Już miałem się brać za wykręcanie rozrusznika ale wpadł mi pomysł z kablem i wszystko działa. Aha, błędy też pluły jak oszalałe, ABS nie do użycia itp itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrrudzin Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > ...podmień na chwilę sprawny akumulator i wszystko będzie jasne Albo powłączaj światła i pomierz napięcie na aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > Weź kabel rozruchowy, podłącz do (-) na akumulatorze a drugi koniec zaczep gdzieś do silnika. Zrobiłem tak, nawet dwoma kablami doprowadziłem masę > Spróbuj odpalić. Spróbowałem > Stanie się magia. Niestety, mój chyba ma za mało punktów magii > W poniedziałek miałem to samo u siebie. Już miałem się > brać za wykręcanie rozrusznika ale wpadł mi pomysł z kablem i wszystko działa. > Aha, błędy też pluły jak oszalałe, ABS nie do użycia itp itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > Albo powłączaj światła i pomierz napięcie na aku. Tego nie próbowałem, mierzyłem jedynie na powyłączanym wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > ...podmień na chwilę sprawny akumulator i wszystko będzie jasne Dziś walczyłem dość długo z wyjęciem akumulatora, ale w końcu go wyszarpałem. Najpierw włożyłem akumulator z Uno, ale ten trochę stał i choć Uno odpaliło, Punto nie chciało. Przełożyłem więc z użytkowanej na co dzień Fiesty - efekt ten sam. Akumulatory z Punto i Uno zabrałem do domu i podładuję, bo obydwu się to przyda, ale akumulator jako źródło usterki należy raczej wyeliminować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > Akumulatory z Punto i Uno zabrałem do domu i podładuję, bo obydwu się to przyda, ale akumulator > jako źródło usterki należy raczej wyeliminować. Ja bym sprawdził jakie napięcie pojawia się na rozruszniku w momencie "kręcenia". Jeśli nie mniej niż 11V to ok.Możesz spróbować podać mu napięcie na "ostro" czyli + kablem rozruchowym bezpośrednio do śruby, do której jest przykręcony fabryczny kabel plusowy. Silnik rozrusznika się zakręci ale nie powinien zakręcić silnikiem samochodu. Pamiętać o profilaktycznym wyrzuceniu na luz. Jak dalej nic z tego to trzeba wyciągać rozrusznik. Jak rozrusznik się zakręci, to do wymiany elektromagnes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > Zrobiłem tak, nawet dwoma kablami doprowadziłem masę > Spróbowałem > Niestety, mój chyba ma za mało punktów magii > > Aha, błędy też pluły jak oszalałe, ABS nie do użycia itp itp. Kilka razy w seju miałem takie jaja - szukałem po rozruszniku ale i tak zawsze był to obluzowany kabel masowy - musisz je wszystkie posprawdzać czy są porządnie dokręcone. Jak to nie aku i nie bindex to już zostaje tylko uszkodzony immobilajzer, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > Kilka razy w seju miałem takie jaja - szukałem po rozruszniku ale i tak zawsze był to obluzowany > kabel masowy - musisz je wszystkie posprawdzać czy są porządnie dokręcone. Jak to nie aku i > nie bindex to już zostaje tylko uszkodzony immobilajzer, uszkodzone immo objawia się czymś innym więc to nie immo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iceman66 Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 miałem to w grande punto diagnoza - akumulator walczyłem tydzień z ASO ...wymienili na nowy na gwarancji jak ręką odjął.... jeśli aku dobry to go pożądnie naładuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > miałem to w grande punto > diagnoza - akumulator > walczyłem tydzień z ASO ...wymienili na nowy na gwarancji > jak ręką odjął.... > jeśli aku dobry to go pożądnie naładuj Niestety to nie akumulator. Nie jest to też masa, nie wygląda mi to też na uszkodzony przewód do rozrusznika. Dziś dostał naładowany akumulator i wywalił dodatkowe błędy - wspomaganie kierownicy. Czasem zapala się też albo pomruga Jak podłączyłem ELMa, nie znalazł żadnego błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Niestety to nie akumulator. > Nie jest to też masa, nie wygląda mi to też na uszkodzony przewód do rozrusznika. > Dziś dostał naładowany akumulator i wywalił dodatkowe błędy - wspomaganie kierownicy. Czasem zapala > się też albo pomruga > Jak podłączyłem ELMa, nie znalazł żadnego błędu. podlacz drugi/inny akumulator , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > podlacz drugi/inny akumulator , Podłączałem w sumie 3 akumulatory, próbowałem odpalić na kablach. I nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Podłączałem w sumie 3 akumulatory, próbowałem odpalić na kablach. I nic no to zwarcie na rozruszniku,elektromagnesie lub alternatorze - na czyms co powoduje duzy pobor pradu lub tez spuchniety alternator i zablokowany pasek osprzetu i rozrusznik bedzie pykal i nie przekreci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Sprawdź/poprowadź dodatkową masę do ECU, jak to nie pomoże to idź do jakiegoś fachmana, pewnie ogarnie w 20 min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.