Skocz do zawartości

[KzAK] e46


Roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu miałem e36 325i i zastanawiam się nad powrotem do bmw, tym razem chciałbym model e46 i w związku z tym mam kilka pytań.

Czy wszystkie e46 miały kontrolę trakcji DSC (jeśli nie to jak poznać czy konkretny egzemplarz ją posiada) ?

Najlepiej chyba by było wziąć wersje 323 lub 328 ale zakładając że się taka nie trafi to jest jeszcze jakiś silnik na który warto zwrócić uwagę ?

Zależało by mi również na tym aby rozrząd był na łańcuchu.

Silnik musi się lubić z LPG smile.gif

Czy ten model ma jakieś typowe usterki/wady ?

Jak wygląda sprawa z rdzą, bo e36 nie było zbyt mocne pod tym względem.

No i na co jeszcze zwrócić szczególnie uwagę przy zakupie smile.gif

I jeszcze takie może dziwne pytanie, ale czy e46 będzie jakoś znacząco droższe w utrzymaniu od e36 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> Czy wszystkie e46 miały kontrolę trakcji DSC (jeśli nie to jak poznać czy konkretny egzemplarz ją

> posiada) ?

ztcw to wlacznik/wylacznik jest przed lewarkiem zlosnik.gif

> Najlepiej chyba by było wziąć wersje 323 lub 328 ale zakładając że się taka nie trafi to jest

> jeszcze jakiś silnik na który warto zwrócić uwagę ?

3.0 3.5 bananaevil.gif

> Zależało by mi również na tym aby rozrząd był na łańcuchu.

wszystkie ztcp

> Silnik musi się lubić z LPG

wszystkie ztcw

> Czy ten model ma jakieś typowe usterki/wady ?

padajaca podpora walu

> Jak wygląda sprawa z rdzą, bo e36 nie było zbyt mocne pod tym względem.

raczej brak

> No i na co jeszcze zwrócić szczególnie uwagę przy zakupie

na rdze grinser006.gif

> I jeszcze takie może dziwne pytanie, ale czy e46 będzie jakoś znacząco droższe w utrzymaniu od e36

> ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ztcw to wlacznik/wylacznik jest przed lewarkiem

Czyli jest przycisk ASC lub DSC w zależności od zamontowanej kontroli ?

> 3.0 3.5

Za drogo biglaugh.gif

> padajaca podpora walu

Duży jest koszt naprawy ?

Czym to się objawia ?

> raczej brak

> na rdze

Głównie atakuje podwozie czy nadwozie ?

Jakieś szczególnie wrażliwe miejsca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jest przycisk ASC lub DSC w zależności od zamontowanej kontroli ?

prawdopodobnie zlosnik.gif ale przyznam ze nie widzialem e46 bez zlosnik.gif

> Za drogo

oj tam zlosnik.gif

> Duży jest koszt naprawy ?

groszowy podobno

> Czym to się objawia ?

uslyszysz zlosnik.gif

> Głównie atakuje podwozie czy nadwozie ?

glownie atakuje miejsca spawane hehe.gif

> Jakieś szczególnie wrażliwe miejsca ?

te ktore znam maja wykwity roznie zlosnik.gif ( ale to pewnie przez niefachowe spawy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś czas temu miałem e36 325i i zastanawiam się nad powrotem do bmw, tym razem chciałbym model

> e46 i w związku z tym mam kilka pytań.

> Czy wszystkie e46 miały kontrolę trakcji DSC (jeśli nie to jak poznać czy konkretny egzemplarz ją

> posiada) ?

bez DSC jest przcisk TC

z DCS jest przcisk DSC

po lifcie wszystkie maja DSC

> Najlepiej chyba by było wziąć wersje 323 lub 328 ale zakładając że się taka nie trafi to jest

> jeszcze jakiś silnik na który warto zwrócić uwagę ?

idz na calosc czyli 328 lub 330

jesli chcesz dmnie j to zainteresuj sie silnikami R4 2.0 143-150KM

zdecydownaie mniej pala, auto jest lepiej wywazone i wcle nie sa duzo wolniejsze

> Zależało by mi również na tym aby rozrząd był na łańcuchu.

> Silnik musi się lubić z LPG

oba te warunki spelniaja wszystkie benzyny

> Czy ten model ma jakieś typowe usterki/wady ?

> Jak wygląda sprawa z rdzą, bo e36 nie było zbyt mocne pod tym względem.

nie ma prawa byc rdzy, jedynie na masce kolo nerek moze sie cos pojawiac (od kamieni)

> No i na co jeszcze zwrócić szczególnie uwagę przy zakupie

zawiecha z przodu nie jest tania

reczny hamulec niedomaga

podpora walu i mocowanie dyfra

> I jeszcze takie może dziwne pytanie, ale czy e46 będzie jakoś znacząco droższe w utrzymaniu od e36

> ?

tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez DSC jest przcisk TC

> z DCS jest przcisk DSC

Chyba wprowadzasz mnie w błąd smile.gif

> idz na calosc czyli 328 lub 330

Na 330 nie starczy, bo są znacząco droższe, najbardziej bym chciał 328 ale wiadomo że przy tym wieku aut ważniejszy jest stan niż zachcianki kupującego.

> jesli chcesz dmnie j to zainteresuj sie silnikami R4 2.0 143-150KM

> zdecydownaie mniej pala, auto jest lepiej wywazone i wcle nie sa duzo wolniejsze

Ale z tego co widzę to ten silnik jest chyba dopiero po lifcie, a raczej mi nie starczy na takie auto po lifcie żeby było w takim stanie jak bym chciał.

Więc raczej będę rozpatrywał 328/325/323.

> oba te warunki spelniaja wszystkie benzyny

ok.gif

> nie ma prawa byc rdzy, jedynie na masce kolo nerek moze sie cos pojawiac (od kamieni)

ok.gif

> zawiecha z przodu nie jest tania

A co tam jest drogiego, bo widzę że zestaw kosztuje 500zł

http://allegro.pl/wahacz-wahacze-bmw-seria-3-e46-nowy-le-pr-srl-i3302369959.html

to chyba nie jest tak dużo, amortyzatory tez nie są specjalnie drogie.

> podpora walu i mocowanie dyfra

No to chyba najgorsza przestroga, jak podjadę na oględziny do jakiegoś warsztatu to będą to w stanie zweryfikować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba wprowadzasz mnie w błąd

Czemu?

Jezdzilem 316ti e46 bez dsc i mial wlasnie przycisk tc

> Na 330 nie starczy, bo są znacząco droższe, najbardziej bym chciał 328 ale wiadomo że przy tym

> wieku aut ważniejszy jest stan niż zachcianki kupującego.

> Ale z tego co widzę to ten silnik jest chyba dopiero po lifcie, a raczej mi nie starczy na takie

> auto po lifcie żeby było w takim stanie jak bym chciał.

> Więc raczej będę rozpatrywał 328/325/323.

Ja kupilem 318ti po fl za 8,5kpln ...inna sprawa ze juz 5kpln w nia wlozylem smile.gif

> A co tam jest drogiego, bo widzę że zestaw kosztuje 500zł

> http://allegro.pl/wahacz-wahacze-bmw-seria-3-e46-nowy-le-pr-srl-i3302369959.html

Przede wszyskim zawias i elektonika. Bez kompa kazda drobna wizyta w warsztacie to dodatkowa kada.

> to chyba nie jest tak dużo, amortyzatory tez nie są specjalnie drogie.

> No to chyba najgorsza przestroga, jak podjadę na oględziny do jakiegoś warsztatu to będą to w

> stanie zweryfikować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czemu?

> Jezdzilem 316ti e46 bez dsc i mial wlasnie przycisk tc

Nigdzie nie widzę takiej z przyciskiem TC, widzę taki z przyciskami ASC lub DSC

> Ja kupilem 318ti po fl za 8,5kpln ...inna sprawa ze juz 5kpln w nia wlozylem

Tak compacta może i bym trafił, tylko że compacta odpada.

> Przede wszyskim zawias

To zawieszenie nie wydaje mi się taki drogie, myślę że dam radę biglaugh.gif

> i elektonika. Bez kompa kazda drobna wizyta w warsztacie to dodatkowa kada.

No to chyba jak w każdym samochodzie.

Pytanie dodatkowe, czy sedan lub coupe mają rozkładaną tylną kanape ?

I jeszcze jedno dodatkowe, czy taka kierownica:

bmw%20e46%20shiny%20steering%20wheel%204.jpg

była dopiero po lifcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka kierownica zdarzała się także w wersjach poliftowych.

> Co do składanej kanapy to była to opcja wyposażenia,w serii brak.

Co do kierownicy to robili w przed liftowych lifting środka,

Np ja mam tą kierę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdzie nie widzę takiej z przyciskiem TC, widzę taki z przyciskami ASC lub DSC

Ta ktora jezdzilem (2001r) na 100% miala tylko przycusk tc

> Tak compacta może i bym trafił, tylko że compacta odpada.

Dla mnie najladniejsze e46, ale ja mam gust jak d00pa, bo forester tez mi sie podoba smile.gif

> To zawieszenie nie wydaje mi się taki drogie, myślę że dam radę

Jedt drozsze niz w e36 i mniej wytrzymale

> No to chyba jak w każdym samochodzie.

Nie bardzo. Subaru mimo że nowsze to pod kompa podlsczam dla zabawy i z ciekawosci, a bmw po głupiej wymianie drazka kierowniczego musialem adaptowac.... To samo po wymianie klocow itp

> Pytanie dodatkowe, czy sedan lub coupe mają rozkładaną tylną kanape ?

> I jeszcze jedno dodatkowe, czy taka kierownica:

> była dopiero po lifcie ?

Mam taka ale bez przycisków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powaga inpa w reke i kasowanie

> podobno mozna to zrobic trzymajac 30sec pedal hamulca na zaplonie i otwartych drzwiach

Bredzisz Pan Panie...... kontrolka się zapala jak przetarty czujnik wywoła "zwarcie" i zamknie obwód. Nowy czujnik i po włączeniu zapłonu nie ma śladu zlosnik.gif

Jak jest inaczej to trzeba szukać gdzieś problemu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bredzisz Pan Panie...... kontrolka się zapala jak przetarty czujnik wywoła "zwarcie" i zamknie

> obwód. Nowy czujnik i po włączeniu zapłonu nie ma śladu

> Jak jest inaczej to trzeba szukać gdzieś problemu

moze masz racje

ale po monatazu nowych klockow dalej wywalal blad na desce....

na szczescie inpa rozwiazala porblem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze masz racje

> ale po monatazu nowych klockow dalej wywalal blad na desce....

> na szczescie inpa rozwiazala porblem

może masz na myśli inną kontrolkę... inspekcje od wymiany płynu hamulcowego (o ile w e46 jest) - taki zegarek w kwadraciku. To się kasuję INPĄ. W zgaszenie kontrolki od klocków softem nie uwierze- chyba, że jakoś można ją zgasić BEZ wymiany czujnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może masz na myśli inną kontrolkę... inspekcje od wymiany płynu hamulcowego (o ile w e46 jest) -

> taki zegarek w kwadraciku. To się kasuję INPĄ. W zgaszenie kontrolki od klocków softem nie

> uwierze- chyba, że jakoś można ją zgasić BEZ wymiany czujnika...

nicht szpreche po niemiecku wiec moze to bylo i sie zbieglo z klockami smile.gif

fakt jest taki:

w subaru kompa podlaczam dla sportu

w bmw zeby skasowac kontrolki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może masz na myśli inną kontrolkę... inspekcje od wymiany płynu hamulcowego (o ile w e46 jest) -

> taki zegarek w kwadraciku. To się kasuję INPĄ. W zgaszenie kontrolki od klocków softem nie

> uwierze- chyba, że jakoś można ją zgasić BEZ wymiany czujnika...

W e39 tak jest,w e46 po wymianie klocków i czujnika konieczne jest podłączenie inpy w celu skasowania kontrolki zużycia,przynajmniej u mnie w polifcie. ok.gifNa dniach wymiana przednich i pewnie ponowne kasowanie błędu inpą. ok.gifMacie jakieś sprawdzone sposoby na wyłączenie tego po wymianie bez podłączania kompa? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W e39 tak jest,w e46 po wymianie klocków i czujnika konieczne jest podłączenie inpy w celu

> skasowania kontrolki zużycia,przynajmniej u mnie w polifcie. Na dniach wymiana przednich i

> pewnie ponowne kasowanie błędu inpą. Macie jakieś sprawdzone sposoby na wyłączenie tego po

> wymianie bez podłączania kompa?

Teraz z telefonu pisze, ale wcześniej rzuciłem okiem w Google`a i znalazłem informacje potwierdzające moją wersję, ale może inni są po prostu w takim samym błędzie jak ja.. Jeśli tak, to zwracam honor wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz z telefonu pisze, ale wcześniej rzuciłem okiem w Google`a i znalazłem informacje

> potwierdzające moją wersję, ale może inni są po prostu w takim samym błędzie jak ja.. Jeśli

> tak, to zwracam honor

To ja też chyba jestem w błędzie zlosnik.gif Każde BMW, które robiłem samo kasowało po wymianie czujnika. Zarówno e46, jak i e90 i e60. W e60 jak pamiętam trzeba było tylko w menu wejść i coś tam wyzerować. W e90 jest mała kombinacja z przyciskami i też się da. Na temat e90 się naczytałem w necie, jak to nidyrydy wykasować zużytych klocków po wymianie czujnika i tylko ASO Panie... Nie dawało mi to spokoju i wyczaiłem po kilku próbach z guzikami, że jednak się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja też chyba jestem w błędzie Każde BMW, które robiłem samo kasowało po wymianie czujnika.

> Zarówno e46, jak i e90 i e60. W e60 jak pamiętam trzeba było tylko w menu wejść i coś tam

> wyzerować. W e90 jest mała kombinacja z przyciskami i też się da. Na temat e90 się naczytałem

> w necie, jak to nidyrydy wykasować zużytych klocków po wymianie czujnika i tylko ASO Panie...

> Nie dawało mi to spokoju i wyczaiłem po kilku próbach z guzikami, że jednak się da.

Nie jest to regułą jak widać po moim aucie,Być może nie poczekałem ok.30-40 sek na włączonym zapłonie bez odpalania auta,ale wątpię w to.Dopiero podłączenie inpy i wykasowanie błędu zgasiło kontrolkę zużycia. ok.gif na dniach będę wymieniać przody to sprawdzę to czekanie na zapalonym zapłonie oraz przytrzymanie pedału hamulca. ok.gifJak nie zapomnę to napisze pod koniec miecha. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest to regułą jak widać po moim aucie,Być może nie poczekałem ok.30-40 sek na włączonym

> zapłonie bez odpalania auta,ale wątpię w to.Dopiero podłączenie inpy i wykasowanie błędu

> zgasiło kontrolkę zużycia. na dniach będę wymieniać przody to sprawdzę to czekanie na

> zapalonym zapłonie oraz przytrzymanie pedału hamulca. Jak nie zapomnę to napisze pod koniec

> miecha.

Takie rzeczy przynajmniej w BMW nie zawsze wychodzą za pierwszym razem. Nawet głupie kasowanie inspekcji olejowej w e30, e36, e34, czy e39 za pomocą zwarcia pinu nr 7 do masy często wychodzi za drugim, albo nawet za piątym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie rzeczy przynajmniej w BMW nie zawsze wychodzą za pierwszym razem. Nawet głupie kasowanie

> inspekcji olejowej w e30, e36, e34, czy e39 za pomocą zwarcia pinu nr 7 do masy często

> wychodzi za drugim, albo nawet za piątym razem.

Dobrze prawisz, pamiętasz ile razy u mnie w e36 nie dało się skasować inspekcji?

Teraz mam kabel, ale zmieniłem kompa i zapomniałem jak zainstalować INPE, bo tam też kombinacje były hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego to ludzie nie wymyślą:

http://allegro.pl/niepowtarzalne-bmw-328ci-ac-schnitzer-m6-gleba-i3328295534.html

Quote:

BMW fabrycznie posiadało pojemność 2.5l 2xVANOS o mocy 170KM, w celu bezpiecznego zwiększenia osiągów, zostało wgrane oprogramowanie w serwisie BMW od pojemności 2,8l dając wynik 193KM .


nie wiedziałem że to takie proste zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bredzisz Pan Panie...... kontrolka się zapala jak przetarty czujnik wywoła "zwarcie" i zamknie

> obwód. Nowy czujnik i po włączeniu zapłonu nie ma śladu

> Jak jest inaczej to trzeba szukać gdzieś problemu

jest tak jak piszesz smile.gif

z tym że np u mnie po wymianie klocków kontrolka zgasla po przejechaniu ok. 2 km tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W e39 tak jest,w e46 po wymianie klocków i czujnika konieczne jest podłączenie inpy w celu

> skasowania kontrolki zużycia,przynajmniej u mnie w polifcie.

u mnie dwa razy wymienialem klocki z przód i raz z tyłu grinser006.gif

w żadnym przypadku nie trzeba było podłączyć pod kompa żeby zgasla kontrolka tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie dwa razy wymienialem klocki z przód i raz z tyłu

> w żadnym przypadku nie trzeba było podłączyć pod kompa żeby zgasla kontrolka

W moim przypadku (e46 320d 2002r polift) po wymianie klocków i czujników kontrolka nadal się świeciła, zgasła po ok. 30-40 sek. wcisniętego hamulca na włączonym zapłonie przy otwartych drzwiach kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgasła po ok. 30-40 sek. wcisniętego hamulca na włączonym zapłonie przy otwartych

> drzwiach kierowcy.

jak dla mnie zbieg okoliczności... może rzeczywiście nie wszędzie od razu gaśnie, ale żeby wciskać hamulec przy otwartych drzwiach i włączonym zapłonie? Myślicie, że BMW tak to zaprogramowało? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

podepnę się bo mam parę pytań

1. jaka kwota na zakup e46 z 6 garowym silnikiem benzynowym powinna wystarczyć za zakup i pakiet startowy, raczej roczniki od 2000 w górę

2. wersje Xi - co to za rodzaj napędu, z czym to się je i jak bardzo awaryjne jest to rozwiązanie?

3. skrzynie automatyczne w połączeniu z silnikami benzynowymi, pytanie jak wyżej

sporo jest 330Xi wersji właśnie z automatem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podepnę się bo mam parę pytań

> 1. jaka kwota na zakup e46 z 6 garowym silnikiem benzynowym powinna wystarczyć za zakup i pakiet

> startowy, raczej roczniki od 2000 w górę

Min 25

> 2. wersje Xi - co to za rodzaj napędu, z czym to się je i jak bardzo awaryjne jest to rozwiązanie?

oparty na sprzegle wieloplytkowym, nie czuc ze dolacza

> 3. skrzynie automatyczne w połączeniu z silnikami benzynowymi, pytanie jak wyżej

> sporo jest 330Xi wersji właśnie z automatem

Automaty sa chyba dwa rodzaje jeden lepszy drugi gorszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Min 25

> oparty na sprzegle wieloplytkowym, nie czuc ze dolacza

jakieś felery?

> Automaty sa chyba dwa rodzaje jeden lepszy drugi gorszy

a coś więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem ten silnik w e39 tak e46 z ogloszenia na 99% niema 218tys, zobacz na kierownice

100tys może mieć zdjęte patrząc po kierownicy,ale immo to nadal nie dyskwalifikuje tego konkretnego egzemplarza bo silniki są mega żywotne i jeśli nie został przegrzany i układ chłodzenia jest w 100% sprawny to ten przebieg jest dla niego 1/3 żywotności. zlosnik.gifok.gifObserwuję na bieżąco E46 sedany z 3litrowym silnikiem benzynowym i to jest b.niewiele to raz,a trafić coś zadbanego to cena w okolicach 30tys zł za 2002r. screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> egzemplarza bo silniki są mega żywotne i jeśli nie został przegrzany i układ chłodzenia jest w

> 100% sprawny to ten przebieg jest dla niego 1/3 żywotności.

te silniki chodzą w temp 105-110 st. c (termostat z grzałką), zywotne wcale nie są, złopią dużo oleju. Co do cen, to mozna juz wyrwac za ta cene e90/91

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100tys może mieć zdjęte patrząc po kierownicy,ale immo to nadal nie dyskwalifikuje tego konkretnego

> egzemplarza bo silniki są mega żywotne i jeśli nie został przegrzany i układ chłodzenia jest w

> 100% sprawny to ten przebieg jest dla niego 1/3 żywotności. Obserwuję na bieżąco E46 sedany z

> 3litrowym silnikiem benzynowym i to jest b.niewiele to raz,a trafić coś zadbanego to cena w

> okolicach 30tys zł za 2002r.

IMO 2.8 jest trwalszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Ten do ktorego masz najblizej

to będzie chyba ten:

http://otomoto.pl/bmw-330-cabrio-330izadbana-wawa-C29829469.html biglaugh.gif

zastanawiam się, czy jest w ogóle sens myśleć o cabrio do jazdy na codzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.