ZUBERTO Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 Pojechalem 1 z autek na serwis klimatyzacji, bo wydawalo mi sie, ze slabo chlodzi, dodatkowo mowilem, ze czuje lekko nieswiezy zapaszek. W warsztacie okazalo sie, ze mam rozszczelniona chlodnice klimatyzacji. Zostala zalozona nowa, i przez pierwszy tydzien (raczej deszczowe i chlodnawe dni) bylo wszystko OK. Teraz, w cieplejsze, po wylaczeniu klimy, lub po odpaleniu auta po postoju niemilosiernie capi. Ten lekko nieswiezy zapaszek przed odstawieniem auta nie ma porownania do obecnego smrodu szamba (jakby cos zdechlo) Wiem, trza odgrzybiac i filtr znow wymieniac, tylko skoro warsztat robil wszystko 2 tygodnie temu to cos to pomoze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Pojechalem 1 z autek na serwis klimatyzacji, bo wydawalo mi sie, ze slabo chlodzi, dodatkowo > mowilem, ze czuje lekko nieswiezy zapaszek. > W warsztacie okazalo sie, ze mam rozszczelniona chlodnice klimatyzacji. > Zostala zalozona nowa, i przez pierwszy tydzien (raczej deszczowe i chlodnawe dni) bylo wszystko > OK. > Teraz, w cieplejsze, po wylaczeniu klimy, lub po odpaleniu auta po postoju niemilosiernie capi. > Ten lekko nieswiezy zapaszek przed odstawieniem auta nie ma porownania do obecnego smrodu szamba > (jakby cos zdechlo) > Wiem, trza odgrzybiac i filtr znow wymieniac, tylko skoro warsztat robil wszystko 2 tygodnie temu > to cos to pomoze? Pomoże zaaplikowanie środka czyszczacego bezpośrednio na parownik i późniejsze ozonowanie. Można spróbować dostać się od dołu kanalikiem odprowadzającym skropliny, bardziej ekstremalne lecz bardzo skuteczne wyjście to przewiercenie obudowy skraplacza lub przewodu powietrza w bezpośredniej bliskości, zaaplikowanie środka i uszczelnienie całości. EDIT - Chodzi oczywiśćie o dostanie się do parownika a nie skraplacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Pomoże zaaplikowanie środka czyszczacego bezpośrednio na parownik i późniejsze ozonowanie. Można > spróbować dostać się od dołu kanalikiem odprowadzającym skropliny, bardziej ekstremalne lecz > bardzo skuteczne wyjście to przewiercenie obudowy skraplacza lub przewodu powietrza w > bezpośredniej bliskości, zaaplikowanie środka i uszczelnienie całości. Skraplacz to przecież nazywana przez większość chłodnica klimatyzacji. Co tam ma przewiercić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 15 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Skraplacz to przecież nazywana przez większość chłodnica klimatyzacji. Co tam ma przewiercić? Pytanie tylko, skoro na starym tylko lekko nieswiezy zapaszek lecial, to nowy jest tak zagrzybiony, ze capi smiertelnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Pytanie tylko, skoro na starym tylko lekko nieswiezy zapaszek lecial, to nowy jest tak zagrzybiony, > ze capi smiertelnie? Moze cos zle poskladali i wdal sie grzyb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 A myli/czyścili parownik lub ozonowali czy tylko wymienili chłodnicę ?? Bo jak tylko wymienili chłodnicę a nie tykali parownika i nie był tykany przez dłuższy czas to raczej normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 15 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > A myli/czyścili parownik lub ozonowali czy tylko wymienili chłodnicę ?? > Bo jak tylko wymienili chłodnicę a nie tykali parownika i nie był tykany przez dłuższy czas to > raczej normalne Nie siedzialem im nad glowa, odstawilem mowiac ze chce przeglad klimy i usuniecie zapaszku. Okazalo sie, ze dziurawa jest chlodnica wiec mieli wymienic i zrobic wszystko na cay. Ja nie jestem mechanikiem, zlecilem robote i tyle. Oczywiscie w poniedzialek robie mechanikom alarm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Nie siedzialem im nad glowa, odstawilem mowiac ze chce przeglad klimy i usuniecie zapaszku. > Okazalo sie, ze dziurawa jest chlodnica wiec mieli wymienic i zrobic wszystko na cay. > Ja nie jestem mechanikiem, zlecilem robote i tyle. > Oczywiscie w poniedzialek robie mechanikom alarm. No ja Ciebie rozumiem ale wynika z tego że nie wiesz czy zrobili wymianę chłodnicy i czyszczenie parownika czy tylko wymianę chłodnicy. Dlatego najpierw zapytaj ich czy to zrobili i w jaki sposób, bo wiesz można to zrobić profi maszyną (ozonowanie) lub sprayem, a te działają różnie. Osobiście widziałem jak gość psiuknął tam i tu bo mu się rozbierać nie chciało, a według instrukcji tamtego specyfiku powinno się zużyć cały ten spray na jedno czyszczenie (kratki, kanały i jak się da dojść to parownik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 Wyłączona klima zawsze capi! Czy to jest Matiz w wersji Top , czy Ferrari 458 . Fizyki nie da się oszukać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Nie siedzialem im nad glowa, odstawilem mowiac ze chce przeglad klimy i usuniecie zapaszku. > Okazalo sie, ze dziurawa jest chlodnica wiec mieli wymienic i zrobic wszystko na cay. > Ja nie jestem mechanikiem, zlecilem robote i tyle. > Oczywiscie w poniedzialek robie mechanikom alarm. Zajrzyj do filtra kabinowego. Od razu poznasz czy wymieniony czy nie. Jak nie wymieniony, a policzyli za to, to... nie powinno się na alarmie skończyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweu Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Wyłączona klima zawsze capi! Czy to jest Matiz w wersji Top , czy Ferrari 458 . Fizyki nie da się > oszukać . Nie masz racji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Skraplacz to przecież nazywana przez większość chłodnica klimatyzacji. Co tam ma przewiercić? Już się wyedytowałem - chodziło oczywiście o dojście do parownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 16 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > No ja Ciebie rozumiem ale wynika z tego że nie wiesz czy zrobili wymianę chłodnicy i czyszczenie > parownika czy tylko wymianę chłodnicy. > Dlatego najpierw zapytaj ich czy to zrobili i w jaki sposób, bo wiesz można to zrobić profi maszyną > (ozonowanie) lub sprayem, a te działają różnie. > Osobiście widziałem jak gość psiuknął tam i tu bo mu się rozbierać nie chciało, a według instrukcji > tamtego specyfiku powinno się zużyć cały ten spray na jedno czyszczenie (kratki, kanały i jak > się da dojść to parownik) Do tej pory przeglady klimy tez robilem u nich i zasze ozonowanie robili maszyna, wiec podejrzewam, ze odbylo to sie dokladnie tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 16 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Wyłączona klima zawsze capi! Czy to jest Matiz w wersji Top , czy Ferrari 458 . Fizyki nie da się > oszukać . Wez moze zachowaj se takie rady dla siebie. Jest roznica deko stechlego zapaszku, a odoru jak z gnojowicy w zapuszczonej oborze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 16 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Zajrzyj do filtra kabinowego. Od razu poznasz czy wymieniony czy nie. Jak nie wymieniony, a > policzyli za to, to... nie powinno się na alarmie skończyć. Filtr sam osobiscie wymienilem tuz przed oddaniem im auta na przeglad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Wyłączona klima zawsze capi! Czy to jest Matiz w wersji Top , czy Ferrari 458 . Fizyki nie da się > oszukać . Jak dobrze, że nie mam Ferrari Na wyłączonej też nie ma prawa śmierdzieć, gdzieś dostał się brud/grzyby - powrót do fachowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 16 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > EDIT - Chodzi oczywiśćie o dostanie się do parownika a nie skraplacza Dzisiaj, przy temperaturze na dworze 22-23, nic nie smierdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 W zasadzie jak wyłączysz klime w czasie jazdy przez chwile jest brzydki zapach, tak samo jak zgasisz auto i zaraz odpalisz to tez przez chwile go czuć w większości aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 16 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > W zasadzie jak wyłączysz klime w czasie jazdy przez chwile jest brzydki zapach, tak samo jak > zgasisz auto i zaraz odpalisz to tez przez chwile go czuć w większości aut. Juz Amazque czy jak on tam sie zwie pisalem, ze to nie jest standardowy brzydki zapach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Wyłączona klima zawsze capi! W żadnym wypadku, ja mam 9 lat, odgrzybiam raz do roku połową puszki spreya Wurth i nie ma najmniejszego zapachu. Mam zrobiony otwór z zaślepką przed parownikiem i jadę z dwóch stron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.