bizz Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Mocno zintensyfikowałem poszukiwania dupowozu dla siebie na niedzielne wycieczki i wakacyjne wyjazdy. Zawsze marzyła mi się S-klasa, W126 jest już drogim rodzynkiem, W140 jest w przystępnych cenach i jest ich więc ej. Do wydania 15 kpln na zakup i 5 kpln na pakiet startowy. Rozglądam się za silnikiem 3.2 lub 5.0, albo kupię z gazem, albo dołożę i sam założę instalację, diesel odpada. Ma ktoś styczność z tym samochodem - co jest drogie w eksploatacji, na co zwracać uwagę, jakiego silnika nie kupować, wszystkie rady cenne. Na pewno odpuszczam 6.0 W przyszłym tygodniu bądź jutro jadę obejrzeć ten egzemplarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 > Mocno zintensyfikowałem poszukiwania dupowozu dla siebie na niedzielne wycieczki i wakacyjne > wyjazdy. Zawsze marzyła mi się S-klasa, W126 jest już drogim rodzynkiem, W140 jest w > przystępnych cenach i jest ich więc ej. > Do wydania 15 kpln na zakup i 5 kpln na pakiet startowy. > Rozglądam się za silnikiem 3.2 lub 5.0, albo kupię z gazem, albo dołożę i sam założę instalację, > diesel odpada. > Ma ktoś styczność z tym samochodem - co jest drogie w eksploatacji, na co zwracać uwagę, jakiego > silnika nie kupować, wszystkie rady cenne. > Na pewno odpuszczam 6.0 > W przyszłym tygodniu bądź jutro jadę obejrzeć ten egzemplarz silniki 3.2 i 5.0 łatwo sie gazuje. sprawdzic czy nie ma tam NIVO lub innego samopoziomujacego sie zawieszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stig911 Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Fajne auto. Mam do tych samochodow sentyment, jako nastolatek zafascynowany samochodami m. in. o takim marzylem Jedno pytanie: czy na weekendowe czy wakacyjne wypady warto ladowac w takiego fajnego youngtimera LPG? A tu masz linka do pliku pdf stworzonego przez MB wlasnie dla milosnikow W140... Warto wrzucic to do translatora, mysle ze to dosc cenna wiedza... Tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 > Na pewno odpuszczam 6.0 Błąd. Miałbyś kultową "szejsetę" do wożenia wurstu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
necro Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Jak mozesz szukaj modelu po lifcie czyli 95r w góre,na nowym klimatroniku. Odnosnie 5.0 takze szukaj po 95r,ten roczniki ma juz silnik na cewkach (wczesniejsze roczniki 2 aparaty zapłonowe i drogie kable) oraz brak problemów z wiazka elektryczna która we wczesniejszych modelach poprostu pękała w rękach. Rozbierałem kilka takich szt i niestety nie kupuj auta po naprawach,tam jest naprawde sporo kabli,czujników,podciśnień itp. Nowszy model W220 ma 1/3 instalacji elektr co w140 Samochód jest pancerny,wszystko 2 razy grubsze jak w innych modelach MB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Ja tak samo jako nastolatek zafascynowałem się tym modelem, zostało mi to, choć wolałbym 126 SEL. Co do LPG - weekendowe wypady to u mnie czasem i 2 tysiące km, jak żona nabierze ochoty na lody w Wenecji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 > sprawdzic czy nie ma tam NIVO lub innego samopoziomujacego sie zawieszenia A jeżeli jest, to co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 > A jeżeli jest, to co? o ile dobrze pamieta to koszt naprawy nivo w w124 kosztuje ok 6000zł. w CL w215 i S klasie jest zawieszenie ABC (hydrauliczny) siedzi tam bodajże 12 czujników monitorujacych prace zaaieeszenia. a ceny kształtuja się mniej wiecej tak: pompa ABC 5tys , amortyzator ok 4000 listwa 4000 za szt wahacz powyzej 1000zł za sztukę mi się podoba ten jakiś tekst tylko koszt naprawy zawieszenia moze wyniesc równowartosc auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 nivo w W124 za 6 tyś? chyba w ASO... gruszka kosztuje 150 zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > nivo w W124 za 6 tyś? > chyba w ASO... > gruszka kosztuje 150 zł... W Asi pewnie tak. Tam się realnie gruszki psuje czasem dolne mocowania amorka i w starej wersji pompą (jest razem ze wspomaganiem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > o ile dobrze pamieta to koszt naprawy nivo w w124 kosztuje ok 6000zł. Regeneracja 2 amortyzatorów 600pln, 2 gruszki 300-400pln nowy zamiennik, olej około 50pln + robota. > w CL w215 i S klasie jest zawieszenie ABC (hydrauliczny) siedzi tam bodajże 12 czujników > monitorujacych prace zaaieeszenia. Po co porównujesz aktywny układ ABC do pasywnego nivo? To bez sensu bo wspólne mają tak naprawdę tylko że oba są hydrauliczne. Nivo jest a ABC to zło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > Regeneracja 2 amortyzatorów 600pln, 2 gruszki 300-400pln nowy zamiennik, olej około 50pln + robota. > Po co porównujesz aktywny układ ABC do pasywnego nivo? To bez sensu bo wspólne mają tak naprawdę > tylko że oba są hydrauliczne. Nivo jest a ABC to zło dałem tylko przyklad ilustrujacy z czym sie moze wiazać remont zawieszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > dałem tylko przyklad ilustrujacy z czym sie moze wiazać remont zawieszenia ale kompletnie niezwiązany z samochodem o którym mowa - w W140 nie było ani ABC, ani Airmatica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Piszesz, że po 1995 - a ten z linka z 1994 nie jest już z tą "dobrą" wiązką? Tak mi się kojarzy, że w 1994 było dużo zmian, licznik elektroniczny zamiast analogowego (kilometrów), coś z elektryką - ale to wiem, że dzwonią, ale nie wiem w jakim kościele, dlatego dopytuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
necro Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > Piszesz, że po 1995 - a ten z linka z 1994 nie jest już z tą "dobrą" wiązką? Tak mi się kojarzy, że > w 1994 było dużo zmian, licznik elektroniczny zamiast analogowego (kilometrów), coś z > elektryką - ale to wiem, że dzwonią, ale nie wiem w jakim kościele, dlatego dopytuję Nie wiem na 100% ale po 95r ponoć wiązka jest ok,czyli modele na nowym klimatroniku np ten http://otomoto.pl/mercedes-benz-s-280-tempomat-automat-klimatronik-C29922198.html Napewno tak było w przypadku V8,zresztą problem wiązki to koszt 500zł za regeneracje także w przypadku R6 nie patrz aż tak na rocznik jak w V8 (tutaj duże ulepszono w silniku po 95r) Zobacz ten http://allegro.pl/mercedes-benz-s-320-unikat-stan-kolekcjonerski-i3334004057.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > Zawsze marzyła mi się S-klasa, W126 jest już drogim rodzynkiem, W140 jest w > przystępnych cenach i jest ich więc ej. > Do wydania 15 kpln na zakup i 5 kpln na pakiet startowy. w takim wypadku, lepiej poszukaj W126, W140 odpuść przy takim budżecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek2 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > Jak mozesz szukaj modelu po lifcie czyli 95r w góre,na nowym klimatroniku. > Odnosnie 5.0 takze szukaj po 95r,ten roczniki ma juz silnik na cewkach (wczesniejsze roczniki 2 > aparaty zapłonowe i drogie kable) oraz brak problemów z wiazka elektryczna która we > wczesniejszych modelach poprostu pękała w rękach. > Rozbierałem kilka takich szt i niestety nie kupuj auta po naprawach,tam jest naprawde sporo > kabli,czujników,podciśnień itp. > Nowszy model W220 ma 1/3 instalacji elektr co w140 > Samochód jest pancerny,wszystko 2 razy grubsze jak w innych modelach MB cewki tez lubią padac a jak juz zaczną to lecą wszystkie po kolei, a jest ich chyba 8(jedna na cylinder) z tego co pamietam w s500, koszt w zamienniku nie jest jednak jakis dramatyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > w takim wypadku, lepiej poszukaj W126, W140 odpuść przy takim budżecie Akurat Twoje zdanie sobie bardzo cenię na tym kąciku, a lekko mnie zaskoczyłeś - widziałeś gdzieś przyzwoite W126 do 15kpln? Oglądałem różne padła, niestety do 20 tyś były to same padła w mniej lub bardziej adekwatnej cenie do stanu, powyżej nie oglądałem, bo zwyczjnie mnie nie stać. Nie chcę diesla, nie chcę SEC`a, nie chcę manualnej skrzyni - reszta może być. Choć w sumie zastanawiałem się nad jednym modelem, buda i podłoga była bardzo zdrowa, reszta przeszczep - 3.0 diesel, manual, fotele przód welur tył skóra - ale cena 4 kpln, myślałem czy się nie wziąć od zera za to auto, ale potrzebuję czymś jeździć w zasadzie od razu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > Akurat Twoje zdanie sobie bardzo cenię na tym kąciku, a lekko mnie zaskoczyłeś - widziałeś gdzieś > przyzwoite W126 do 15kpln? Kwestia jest tego typu - powinieneś wydać na to W126 całe 20 tys, i kupić w jak najlepszym stanie. Za 20 tys coś już powinieneś znaleźć. Różnica polega na tym że jeśli nawet to W126 zaskoczy Cię czymś po zakupie to nie będzie tragedii - bo auto jest względnie proste a części dość tanie, natomiast wtopa w przypadku W140 za 15kzł będzie bolesna, i 5kzł tu nie wystarczy. Nie na darmo W140 jest uważane wśród "entuzjastów" za najbardziej wymagające i najdroższe w utrzymaniu. Żeby ściągnąć głupi boczek drzwiowy w W140 trzeba mieć doktorat z logistyki niemalże W przypadku W126 najważniejszą kwestią jest zdecydowanie stan blacharski budy, szczególnie dokładnie - OBOWIĄZKOWO - musisz ocenić stan mocowania przedniego stabilizatora do nadkoli (pod akumulatorem i pod skrzynką bezpieczników). Z pozdrowieniami: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 weź chłopie, jak ja mam teraz pracować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek2 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > weź chłopie, > jak ja mam teraz pracować? http://otomoto.pl/mercedes-benz-s-280-stan-kolekcjonerski-zabytkowy-C27212594.html ten oglądałeś? pewnie troszkę do urwania i byłoby a wygląda na fotach nieźle ten też mi sie wstępnie widzi: http://allegro.pl/mercedes-300sd-w126-1982r-zamiana-usa-i3397288847.html a ten dieselek sprawdza się genialnie w W126 wbrew pozorom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > http://otomoto.pl/mercedes-benz-s-280-stan-kolekcjonerski-zabytkowy-C27212594.html ten wygląda nieźle, ale za tą kasę szukałbym już z klimą... generalnie staram się nie jeździć oglądać auta dalej jak 100 km, mam nieprzyjemne doświadczenia diesla nie chcę, mam 190D na weekendowe pojeżdżawki w świetnym stanie, ale klekotu już wystarczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STYLON Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 może coś takiego ? co prawda nie oglądałem wozu ale pary widziałem jak jedzie....ładny http://tablica.pl/oferta/mercedes-w-126-2-6-manual-CID5-ID2YpzW.html#f5c969804e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > diesla nie chcę, mam 190D na weekendowe pojeżdżawki w świetnym stanie, ale klekotu już wystarczy... ale powiem Ci że diesel w W126 to nie jest diesel w W201, sęk w tym że w SDLi ten diesel zupełnie nie przeszkadza a wręcz, o zgrozo, jest bardzo fajny i dobrze wyciszony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > ale powiem Ci że diesel w W126 to nie jest diesel w W201, sęk w tym że w SDLi ten diesel zupełnie > nie przeszkadza a wręcz, o zgrozo, jest bardzo fajny i dobrze wyciszony Jasne no dobra, przejadę się, ale muszę znaleźć gdzieś bliżej... w ogóle nie w tym kierunku poszedł ten wątek, chciałem W140 najlepiej z V8, a zaczynam się zastanawiać nad W126 z dieslem. Sio stąd Przymierzałem się też do E38, ale tak samo zajechane jak reszta... Mam w okolicy jeszcze białą E32, podoba mi się jak nie wiem, ale zmęczone wnętrze i klasyka z niej już nie zrobię... A ja sukcesywnie chciałbym w to auto inwestować, tak żeby zostało ze mną przez naście lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > może coś takiego ? co prawda nie oglądałem wozu ale pary widziałem jak jedzie....ładny > http://tablica.pl/oferta/mercedes-w-126-2-6-manual-CID5-ID2YpzW.html#f5c969804e Dwie zasadnicze wady - 2.6 w tym aucie nie jedzie, manualnej skrzyni nie chcę. Lubię automaty i nie zrezygnuję z niego. Wystarczy że żonie kupiłem dci w manualu, pod domem chcę też coś co daje przyjemność z jazdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > Jasne > no dobra, przejadę się, ale muszę znaleźć gdzieś bliżej... wpadnij w piątek wieczorem do KRK, to pojeździsz SDL i 5,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > w takim wypadku, lepiej poszukaj W126, W140 odpuść przy takim budżecie +1. 5kPLN na pakiet startowy to pewnie w najbardziej poszanowanych sztukach trzebaby liczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.