Skocz do zawartości

W140


bizz

Rekomendowane odpowiedzi

Mocno zintensyfikowałem poszukiwania dupowozu dla siebie na niedzielne wycieczki i wakacyjne wyjazdy. Zawsze marzyła mi się S-klasa, W126 jest już drogim rodzynkiem, W140 jest w przystępnych cenach i jest ich więc ej.

Do wydania 15 kpln na zakup i 5 kpln na pakiet startowy.

Rozglądam się za silnikiem 3.2 lub 5.0, albo kupię z gazem, albo dołożę i sam założę instalację, diesel odpada.

Ma ktoś styczność z tym samochodem - co jest drogie w eksploatacji, na co zwracać uwagę, jakiego silnika nie kupować, wszystkie rady cenne.

Na pewno odpuszczam 6.0 wink.gif

W przyszłym tygodniu bądź jutro jadę obejrzeć ten egzemplarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mocno zintensyfikowałem poszukiwania dupowozu dla siebie na niedzielne wycieczki i wakacyjne

> wyjazdy. Zawsze marzyła mi się S-klasa, W126 jest już drogim rodzynkiem, W140 jest w

> przystępnych cenach i jest ich więc ej.

> Do wydania 15 kpln na zakup i 5 kpln na pakiet startowy.

> Rozglądam się za silnikiem 3.2 lub 5.0, albo kupię z gazem, albo dołożę i sam założę instalację,

> diesel odpada.

> Ma ktoś styczność z tym samochodem - co jest drogie w eksploatacji, na co zwracać uwagę, jakiego

> silnika nie kupować, wszystkie rady cenne.

> Na pewno odpuszczam 6.0

> W przyszłym tygodniu bądź jutro jadę obejrzeć ten egzemplarz

silniki 3.2 i 5.0 łatwo sie gazuje.

sprawdzic czy nie ma tam NIVO lub innego samopoziomujacego sie zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne auto. Mam do tych samochodow sentyment, jako nastolatek zafascynowany samochodami m. in. o takim marzylem cool.gif

Jedno pytanie: czy na weekendowe czy wakacyjne wypady warto ladowac w takiego fajnego youngtimera LPG?

A tu masz linka do pliku pdf stworzonego przez MB wlasnie dla milosnikow W140... Warto wrzucic to do translatora, mysle ze to dosc cenna wiedza...

Tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mozesz szukaj modelu po lifcie czyli 95r w góre,na nowym klimatroniku.

Odnosnie 5.0 takze szukaj po 95r,ten roczniki ma juz silnik na cewkach (wczesniejsze roczniki 2 aparaty zapłonowe i drogie kable) oraz brak problemów z wiazka elektryczna która we wczesniejszych modelach poprostu pękała w rękach.

Rozbierałem kilka takich szt i niestety nie kupuj auta po naprawach,tam jest naprawde sporo kabli,czujników,podciśnień itp.

Nowszy model W220 ma 1/3 instalacji elektr co w140

Samochód jest pancerny,wszystko 2 razy grubsze jak w innych modelach MB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak samo jako nastolatek zafascynowałem się tym modelem, zostało mi to, choć wolałbym 126 SEL.

Co do LPG - weekendowe wypady to u mnie czasem i 2 tysiące km, jak żona nabierze ochoty na lody w Wenecji wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeżeli jest, to co?

o ile dobrze pamieta to koszt naprawy nivo w w124 kosztuje ok 6000zł.

w CL w215 i S klasie jest zawieszenie ABC (hydrauliczny) siedzi tam bodajże 12 czujników monitorujacych prace zaaieeszenia.

a ceny kształtuja się mniej wiecej tak:

pompa ABC 5tys ,

amortyzator ok 4000

listwa 4000 za szt

wahacz powyzej 1000zł za sztukę

mi się podoba ten

jakiś tekst

tylko koszt naprawy zawieszenia moze wyniesc równowartosc auta facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ile dobrze pamieta to koszt naprawy nivo w w124 kosztuje ok 6000zł.

Regeneracja 2 amortyzatorów 600pln, 2 gruszki 300-400pln nowy zamiennik, olej około 50pln + robota.

> w CL w215 i S klasie jest zawieszenie ABC (hydrauliczny) siedzi tam bodajże 12 czujników

> monitorujacych prace zaaieeszenia.

Po co porównujesz aktywny układ ABC do pasywnego nivo? To bez sensu bo wspólne mają tak naprawdę tylko że oba są hydrauliczne. Nivo jest ok.gif a ABC to zło czacha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Regeneracja 2 amortyzatorów 600pln, 2 gruszki 300-400pln nowy zamiennik, olej około 50pln + robota.

> Po co porównujesz aktywny układ ABC do pasywnego nivo? To bez sensu bo wspólne mają tak naprawdę

> tylko że oba są hydrauliczne. Nivo jest a ABC to zło

dałem tylko przyklad ilustrujacy z czym sie moze wiazać remont zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dałem tylko przyklad ilustrujacy z czym sie moze wiazać remont zawieszenia

ale kompletnie niezwiązany z samochodem o którym mowa - w W140 nie było ani ABC, ani Airmatica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że po 1995 - a ten z linka z 1994 nie jest już z tą "dobrą" wiązką? Tak mi się kojarzy, że w 1994 było dużo zmian, licznik elektroniczny zamiast analogowego (kilometrów), coś z elektryką - ale to wiem, że dzwonią, ale nie wiem w jakim kościele, dlatego dopytuję wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszesz, że po 1995 - a ten z linka z 1994 nie jest już z tą "dobrą" wiązką? Tak mi się kojarzy, że

> w 1994 było dużo zmian, licznik elektroniczny zamiast analogowego (kilometrów), coś z

> elektryką - ale to wiem, że dzwonią, ale nie wiem w jakim kościele, dlatego dopytuję

Nie wiem na 100% ale po 95r ponoć wiązka jest ok,czyli modele na nowym klimatroniku np ten

http://otomoto.pl/mercedes-benz-s-280-tempomat-automat-klimatronik-C29922198.html

Napewno tak było w przypadku V8,zresztą problem wiązki to koszt 500zł za regeneracje także w przypadku R6 nie patrz aż tak na rocznik jak w V8 (tutaj duże ulepszono w silniku po 95r)

Zobacz ten

http://allegro.pl/mercedes-benz-s-320-unikat-stan-kolekcjonerski-i3334004057.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze marzyła mi się S-klasa, W126 jest już drogim rodzynkiem, W140 jest w

> przystępnych cenach i jest ich więc ej.

> Do wydania 15 kpln na zakup i 5 kpln na pakiet startowy.

w takim wypadku, lepiej poszukaj W126, W140 odpuść przy takim budżecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak mozesz szukaj modelu po lifcie czyli 95r w góre,na nowym klimatroniku.

> Odnosnie 5.0 takze szukaj po 95r,ten roczniki ma juz silnik na cewkach (wczesniejsze roczniki 2

> aparaty zapłonowe i drogie kable) oraz brak problemów z wiazka elektryczna która we

> wczesniejszych modelach poprostu pękała w rękach.

> Rozbierałem kilka takich szt i niestety nie kupuj auta po naprawach,tam jest naprawde sporo

> kabli,czujników,podciśnień itp.

> Nowszy model W220 ma 1/3 instalacji elektr co w140

> Samochód jest pancerny,wszystko 2 razy grubsze jak w innych modelach MB

cewki tez lubią padac a jak juz zaczną to lecą wszystkie po kolei, a jest ich chyba 8(jedna na cylinder) z tego co pamietam w s500, koszt w zamienniku nie jest jednak jakis dramatyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w takim wypadku, lepiej poszukaj W126, W140 odpuść przy takim budżecie

Akurat Twoje zdanie sobie bardzo cenię na tym kąciku, a lekko mnie zaskoczyłeś - widziałeś gdzieś przyzwoite W126 do 15kpln?

Oglądałem różne padła, niestety do 20 tyś były to same padła w mniej lub bardziej adekwatnej cenie do stanu, powyżej nie oglądałem, bo zwyczjnie mnie nie stać.

Nie chcę diesla, nie chcę SEC`a, nie chcę manualnej skrzyni - reszta może być.

Choć w sumie zastanawiałem się nad jednym modelem, buda i podłoga była bardzo zdrowa, reszta przeszczep - 3.0 diesel, manual, fotele przód welur tył skóra - ale cena 4 kpln, myślałem czy się nie wziąć od zera za to auto, ale potrzebuję czymś jeździć w zasadzie od razu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat Twoje zdanie sobie bardzo cenię na tym kąciku, a lekko mnie zaskoczyłeś - widziałeś gdzieś

> przyzwoite W126 do 15kpln?

Kwestia jest tego typu - powinieneś wydać na to W126 całe 20 tys, i kupić w jak najlepszym stanie. Za 20 tys coś już powinieneś znaleźć. Różnica polega na tym że jeśli nawet to W126 zaskoczy Cię czymś po zakupie to nie będzie tragedii - bo auto jest względnie proste a części dość tanie, natomiast wtopa w przypadku W140 za 15kzł będzie bolesna, i 5kzł tu nie wystarczy. Nie na darmo W140 jest uważane wśród "entuzjastów" za najbardziej wymagające i najdroższe w utrzymaniu. Żeby ściągnąć głupi boczek drzwiowy w W140 trzeba mieć doktorat z logistyki niemalże wink.gif

W przypadku W126 najważniejszą kwestią jest zdecydowanie stan blacharski budy, szczególnie dokładnie - OBOWIĄZKOWO - musisz ocenić stan mocowania przedniego stabilizatora do nadkoli (pod akumulatorem i pod skrzynką bezpieczników).

Z pozdrowieniami:

S-klasse-25.jpg

S-klasse-23.jpg

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> weź chłopie,

> jak ja mam teraz pracować?

http://otomoto.pl/mercedes-benz-s-280-stan-kolekcjonerski-zabytkowy-C27212594.html

ten oglądałeś? pewnie troszkę do urwania i byłoby wink.gif a wygląda na fotach nieźle zlosnik.gif

ten też mi sie wstępnie widzi:

http://allegro.pl/mercedes-300sd-w126-1982r-zamiana-usa-i3397288847.html

a ten dieselek sprawdza się genialnie w W126 wbrew pozorom zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://otomoto.pl/mercedes-benz-s-280-stan-kolekcjonerski-zabytkowy-C27212594.html

ten wygląda nieźle, ale za tą kasę szukałbym już z klimą...

generalnie staram się nie jeździć oglądać auta dalej jak 100 km, mam nieprzyjemne doświadczenia wink.gif

diesla nie chcę, mam 190D na weekendowe pojeżdżawki w świetnym stanie, ale klekotu już wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> diesla nie chcę, mam 190D na weekendowe pojeżdżawki w świetnym stanie, ale klekotu już wystarczy...

ale powiem Ci że diesel w W126 to nie jest diesel w W201, sęk w tym że w SDLi ten diesel zupełnie nie przeszkadza a wręcz, o zgrozo, jest bardzo fajny zlosnik.gifok.gif i dobrze wyciszony zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale powiem Ci że diesel w W126 to nie jest diesel w W201, sęk w tym że w SDLi ten diesel zupełnie

> nie przeszkadza a wręcz, o zgrozo, jest bardzo fajny i dobrze wyciszony

Jasne wink.gif

no dobra, przejadę się, ale muszę znaleźć gdzieś bliżej...

w ogóle nie w tym kierunku poszedł ten wątek, chciałem W140 najlepiej z V8, a zaczynam się zastanawiać nad W126 z dieslem. Sio stąd wink.gif

Przymierzałem się też do E38, ale tak samo zajechane jak reszta... Mam w okolicy jeszcze białą E32, podoba mi się jak nie wiem, ale zmęczone wnętrze i klasyka z niej już nie zrobię...

A ja sukcesywnie chciałbym w to auto inwestować, tak żeby zostało ze mną przez naście lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może coś takiego ? co prawda nie oglądałem wozu ale pary widziałem jak jedzie....ładny

> http://tablica.pl/oferta/mercedes-w-126-2-6-manual-CID5-ID2YpzW.html#f5c969804e

Dwie zasadnicze wady - 2.6 w tym aucie nie jedzie, manualnej skrzyni nie chcę. Lubię automaty i nie zrezygnuję z niego.

Wystarczy że żonie kupiłem dci w manualu, pod domem chcę też coś co daje przyjemność z jazdy... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.