Skocz do zawartości

Witam wszystkich...


aron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich unomaniaków 20.GIF. Od dawna przeglądam wiadomości na forum i zawsze znajdę odpowiedź na moje pytanie, więc się nie odzywałem... do czasu. Tym razem muszę się poddać. Nie mam pojęcia o co chodzi.

Może ktoś jest w stanie mi pomóc?

Jakiś czas temu zaczęło mi walić w podłogę. Stwierdziłem, że tłumik. Pojechałem do mechaniora, a on mi mówi, że wszystko gra. Może mi wymienić tłumik, ale najpierw powinienem sprawdzić, czy będzie się to powtarzać. I co? I nic nie wali. Jeżdżę dwa miesiące bez problemu. Czasami zauważałem co prawda, podczas postoju, na biegu jałowym, drobne drgania, ale nie przejmowałem się tym specjalnie. Takie drgania miałem również wczoraj, a ustąpiły, jak wyłączyłem grzanie tylnej szyby icon_eek.gif. Co więcej ustąpiły również drobne piski z okolic alternatora, których przyczyny nie mogę również dojść od jakiegoś czasu.

Wczoraj wieczorem wstawiłem samochód do garażu i zrobiłem testy.

Wynik:

Włączone ogrzewanie tylnej szyby - lekkie stuki w podłodze, cichy pisk z alternatora, słabsze obroty

Wyłączone ogrzewanie tylnej szyby - zero problemów, silnik pracuje wzorowo confused.gif.

Pytanko - o co chodzi? Alternator nie daje rady ładować i zaczyna się telepać z wysiłku? Mam gdzieś przebicie? Czy jeszcze coś innego.

Znalazłem co prawda informacje na forum, że jak włączy się światło lub ogrzewanie szyby to spadają obroty, ale czy do tego stopnia, że tłumik zaczyna walić w podłogę i piszczy alternator?

Dzięki z góry za pomoc.

ps chodzi o uno 899 , 2000r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich unomaniaków . Od dawna przeglądam wiadomości na

> forum i zawsze znajdę odpowiedź na moje pytanie, więc się nie

> odzywałem... do czasu. Tym razem muszę się poddać. Nie mam

> pojęcia o co chodzi.

> Może ktoś jest w stanie mi pomóc?

> Jakiś czas temu zaczęło mi walić w podłogę. Stwierdziłem, że tłumik.

> Pojechałem do mechaniora, a on mi mówi, że wszystko gra. Może mi

> wymienić tłumik, ale najpierw powinienem sprawdzić, czy będzie

> się to powtarzać. I co? I nic nie wali. Jeżdżę dwa miesiące bez

> problemu. Czasami zauważałem co prawda, podczas postoju, na

> biegu jałowym, drobne drgania, ale nie przejmowałem się tym

> specjalnie. Takie drgania miałem również wczoraj, a ustąpiły,

> jak wyłączyłem grzanie tylnej szyby . Co więcej ustąpiły

> również drobne piski z okolic alternatora, których przyczyny nie

> mogę również dojść od jakiegoś czasu.

> Wczoraj wieczorem wstawiłem samochód do garażu i zrobiłem testy.

> Wynik:

> Włączone ogrzewanie tylnej szyby - lekkie stuki w podłodze, cichy

> pisk z alternatora, słabsze obroty

> Wyłączone ogrzewanie tylnej szyby - zero problemów, silnik pracuje

> wzorowo .

> Pytanko - o co chodzi? Alternator nie daje rady ładować i zaczyna się

> telepać z wysiłku? Mam gdzieś przebicie? Czy jeszcze coś innego.

> Znalazłem co prawda informacje na forum, że jak włączy się światło

> lub ogrzewanie szyby to spadają obroty, ale czy do tego stopnia,

> że tłumik zaczyna walić w podłogę i piszczy alternator?

> Dzięki z góry za pomoc.

> ps chodzi o uno 899 , 2000r

no wiec na początek... witamy nowego unomaniaka claps.gif

no a co do uderzeń... czy ten dźwięk jest taki... metaliczny? słychać BUM czy bardzije słychać DZYŃ? bo jeśli DZYŃ to to będzie osłona katalizatora... pękł jeden (albo i wiecej) zaczepów trzymających tą osłonę i na biegu jałowym słychać jak to dzwoni... może to być tylko jeden albo dwa zaczepy które pękły - dlatego dzwoni tylko jak masz wolniejsze obroty... wtedy silnik swoje drgania bardziej przekazuje na resztę samochodu... przyczyną spadku obrotów jest właśnie włączenie ogrzewania tylnej szyby... szyba jest jednym z najbardziej prądożernych urządzeń w aucie i dlatego spadają obroty silnika... a piski słychać pewnie z paska kllinowego... spadają obroty się poluźnia... i dlatego piszczy... miałem to samo... przy okazji słychać jak wentylator który masz od ogrzewania wnętrza spowalnia... musisz wtedy:

- podnieść maskę

- wziąść klucz nasadowy 17

- znaleźć alternator

- z jego lewej strony (patrząc od przodu auta do komory silnika) znajdują się dwie śruby

- poluzować górną

- poluzować dolną (na niej jest regulacja)

- odciągnąć alternator do gory

- zakręcić dolną śrubę

- zakręcić górną śrubę

- zamknąć maskę

i już wszystko gra... ok.gif

a co do tej osłony... pospawać... jak pogrzebiesz w archiwum to znajdziesz moje foty jak mi strzeliła ta osłona... (tylko ja tam miałem silnik 1.4)

pozdrawiam

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 30.GIF

co do pisków z alternatora to mogą być spowodowane wilgocią, złym naciągiem paska klinowego lub w najgorszym wypadku zużytym łożyskiem w alternatorze.

Włączając ogrzewanie szyby lub swiatła dajesz tym samym spore obciążenie na alternator - szczególnie zaraz po uruchomieniu gdzy silnik jest jeszcze zimny - mozliwe jest też że ssanie nie działa prawidłowo (a w tym modelu jest automatyczne) i za wczesnie się wyłącza - spróbuj zagrzać silnik - wyłączyć i zapalić jeszcze raz - wtedy włącz światła lub ogrzewanie szyby i zprawdź czy będziesz miał jakieś drgania.

pozdrawiam 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiaj ok.gif

Widocznie jest to spowodowane wiekszym poborem mocy. Może alternator nie wydala?? Może ma łozyska do wymiany (koszt 14 zł) albo szczotki (od malucha 6 zł). Wymienić i sprawdzić co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wiec na początek... witamy nowego unomaniaka

> no a co do uderzeń... czy ten dźwięk jest taki... metaliczny? słychać

> BUM czy bardzije słychać DZYŃ? bo jeśli DZYŃ to to będzie osłona

> katalizatora... pękł jeden (albo i wiecej) zaczepów trzymających

> tą osłonę i na biegu jałowym słychać jak to dzwoni... może to

> być tylko jeden albo dwa zaczepy które pękły - dlatego dzwoni

> tylko jak masz wolniejsze obroty... wtedy silnik swoje drgania

> bardziej przekazuje na resztę samochodu... przyczyną spadku

> obrotów jest właśnie włączenie ogrzewania tylnej szyby... szyba

> jest jednym z najbardziej prądożernych urządzeń w aucie i

> dlatego spadają obroty silnika... a piski słychać pewnie z paska

> kllinowego... spadają obroty się poluźnia... i dlatego

> piszczy... miałem to samo... przy okazji słychać jak wentylator

> który masz od ogrzewania wnętrza spowalnia... musisz wtedy:

> - podnieść maskę

> - wziąść klucz nasadowy 17

> - znaleźć alternator

> - z jego lewej strony (patrząc od przodu auta do komory silnika)

> znajdują się dwie śruby

> - poluzować górną

> - poluzować dolną (na niej jest regulacja)

> - odciągnąć alternator do gory

> - zakręcić dolną śrubę

> - zakręcić górną śrubę

> - zamknąć maskę

> i już wszystko gra...

> a co do tej osłony... pospawać... jak pogrzebiesz w archiwum to

> znajdziesz moje foty jak mi strzeliła ta osłona... (tylko ja tam

> miałem silnik 1.4)

> pozdrawiam

dzięki bardzo grinser006.gif. stuki to raczej BUM niż DZYŃ, ale jeszcze posłucham - może mam dwa problemy w jednym sick.gif.

z kluczem 17 powalczę w sobotę, dam znać, czy pomogło pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 20.GIF.

Z tym tłumikiem to rużnie bywa u mnie tłucze jak pada deszcz ? kiedy pogoda jest Oki cisza (nie mam kata ) .Tłucze w śrubę od multiloka podobny dźwięk może wydawać sprężyna od regulacji siły hamowania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki bardzo . stuki to raczej BUM niż DZYŃ, ale jeszcze posłucham -

> może mam dwa problemy w jednym .

> z kluczem 17 powalczę w sobotę, dam znać, czy pomogło

jak bedziesz naciągał pasek klinowy to nie naciągnij go za mocno bo:

- strzeli Ci jak silnik wejdzie na wyższe obroty (wtedy się pasek naciąga pod działaniem siły odśrodkowej)

- moment szlag trafi łożysko w alternatorze (mocno naciągniety pasek bedzie "wyginał" oś na której się kręci alternator - a co za tym idzie jego łożyska)

prawidłowy naciąg paska to ugięcie pod naciskiem palca mniej więcej na 1-1.5cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak bedziesz naciągał pasek klinowy to nie naciągnij go za mocno bo:

> - strzeli Ci jak silnik wejdzie na wyższe obroty (wtedy się pasek

> naciąga pod działaniem siły odśrodkowej)

> - moment szlag trafi łożysko w alternatorze (mocno naciągniety pasek

> bedzie "wyginał" oś na której się kręci alternator - a co za tym

> idzie jego łożyska)

> prawidłowy naciąg paska to ugięcie pod naciskiem palca mniej więcej

> na 1-1.5cm

ok ok.gif postaram się niczego nie spartaczyć

nie mam w planach zakupu alternatora sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby wybadać czy to tłumik zrób następujący test...

niech ktoś patrzy na auto z boku z ziemi - a Ty zaciągnij ręczny i powolutku bez dodawania gazu - na wolnych obrotach popuszczaj sprzęgło - tylko tyle aby auto drgnęło ...

powinno to wymusić maksymalne drgania całego zespołu silnika - wybadasz czy może któraś poduszka jest zerwana ew. czy to rzeczywiście źle zamontowany tłumik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby wybadać czy to tłumik zrób następujący test...

> niech ktoś patrzy na auto z boku z ziemi - a Ty zaciągnij ręczny i

> powolutku bez dodawania gazu - na wolnych obrotach popuszczaj

> sprzęgło - tylko tyle aby auto drgnęło ...

> powinno to wymusić maksymalne drgania całego zespołu silnika -

> wybadasz czy może któraś poduszka jest zerwana ew. czy to

> rzeczywiście źle zamontowany tłumik...

ciekawy sposób, sprawdzę to ok.gif.

rozumiem, że tłumik pownien być stabilny podczas takiego testu, tzn. nie powinien wpadać w wibracje, ale czy małe drgania są dopuszczalne, czy też nie powinno być ruchu widocznego "na oko"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok postaram się niczego nie spartaczyć

> nie mam w planach zakupu alternatora

jak spartaczysz (tak jak to sam powiedziałeś) to nie bedziesz musiał kupować całego alternatora a tylko ... jego bebechy.... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.