Skocz do zawartości

jazda samochodem z automatem


akisel

Rekomendowane odpowiedzi

potrzebuje jakies wskazowki

co jest "zdrowsze" dla automatycznej skrzyni: np. stoje na swiatlach 2-3 min - caly czas na "D" czy przelaczyc na "N"? moze jeszcze jakies cenne wskazowki ktore zabezpiecza dluga i bezproblemowa eksploatacje automatu

z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potrzebuje jakies wskazowki

> co jest "zdrowsze" dla automatycznej skrzyni: np. stoje na swiatlach

> 2-3 min - caly czas na "D" czy przelaczyc na "N"? moze jeszcze

> jakies cenne wskazowki ktore zabezpiecza dluga i bezproblemowa

> eksploatacje automatu

> z gory dziekuje

Caly czas uzywamy pozycji D. Wlaczanie N niczemu nie sluzy. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Caly czas uzywamy pozycji D. Wlaczanie N niczemu nie sluzy.

Tyle,że na D trza cały czas deptać na hebel, a na N nie trzeba...

Czy aby długotrwałe trzymanie na D stojąc nie powoduje grzania się skrzynki? Za to czy ciągłe przełączanie D<>N nie spowoduje jej odejścia w tempie przyśpieszonym??

OT: nie trawię automatów, ale to moje zdanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle,że na D trza cały czas deptać na hebel, a na N nie trzeba...

> Czy aby długotrwałe trzymanie na D stojąc nie powoduje grzania się

> skrzynki? Za to czy ciągłe przełączanie DN nie spowoduje jej

> odejścia w tempie przyśpieszonym??

no wlasnie o to mi chodzi, co jest zdrowsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Pozycję N można stosować alternatywnie z pozycją P przy dłuższym postoju samochodu na płaskim terenie, z włączonym silnikiem, bez opuszczania samochodu przez kierowcę. Praktycznie - pozycja N ma zastosowanie przede wszystkim jako pozycja przejściowa między realizacją różnych programów jazdy - zmiana kierunku jazdy z przodu do tyłu i odwrotnie. Umożliwia ona bezsstresowe przejście ciśnień sterujących zmienną konfiguracją zaworów. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle,że na D trza cały czas deptać na hebel, a na N nie trzeba...

Kwestia przyzwyczajenia. Imho wygodniej dla mnie jest puszczac hamulec, nic co rusz deptac w sprzeglo, co jest najbardziej dokuczliwe w korkach.

> Czy aby długotrwałe trzymanie na D stojąc nie powoduje grzania się

> skrzynki?

Nie. Wystepuja na tyle male opory, ze nie ma to znaczenia dla skrzyni, jest ona do tego przystosowana ok.gif

Za to czy ciągłe przełączanie DN nie spowoduje jej

> odejścia w tempie przyśpieszonym??

Kazdorazowa zmiana przelozenia powoduje zmiane programu pracy skrzyni, zmiany w cisnienia w ukladzie itd. Mysle, ze nie pozostaje to bez wplywu na stan skrzynki.

> OT: nie trawię automatów, ale to moje zdanie...

A ja uwazam, ze jest to swietny wynalazek. Tymbardziej w dobie nowoczenych przekladni jak dsg ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja uwazam, ze jest to swietny wynalazek. Tymbardziej w dobie

> nowoczenych przekladni jak dsg

Ojtaktak. waytogo.gif Miałem okazję się przejechać takim cudeńkiem i bez dwóch zdań się zachwyciłem. Inna rzecz, że autko miała nie lada silniczek - 3.2 litra, 220 kucy. Przy mniejszych mocach pewnie automat nie sprawia takiej radochy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N ma

> zastosowanie przede wszystkim jako pozycja przejściowa między

> realizacją różnych programów jazdy - zmiana kierunku jazdy z

> przodu do tyłu i odwrotnie. Umożliwia ona bezsstresowe przejście

> ciśnień sterujących zmienną konfiguracją zaworów. "

tylko czy zbyt czeste uzywanie tego "przejscia" nie jest niebezpieczne dla skrzyni?

dla czego pytam: uzywalem "N" praktycznie na kazdych swiatlach (nie trzeba trzymac hamulec, no i nie swiece po oczach kierowce z tylu) az znajomy, ktory jezdzi automatami od jakiegos czasu, nie zwrocil mi uwage...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potrzebuje jakies wskazowki

> co jest "zdrowsze" dla automatycznej skrzyni: np. stoje na swiatlach

> 2-3 min - caly czas na "D" czy przelaczyc na "N"? moze jeszcze

> jakies cenne wskazowki ktore zabezpiecza dluga i bezproblemowa

> eksploatacje automatu

> z gory dziekuje

Nie mam automatu , ale mój przyszły samochód będzie miał.

1. Wymiana oleju w skrzyni co 30.000 km BEZ WZGLĘDU na to co mówią inni i servis.

2. Automatu nie odpalamy na pych

3. nie zmieniamy bezmyślnie biegów w czasie jazdy

4. Holowanie tylko na N przy najniższej prędkości i jak najkrótszym odcinku.

Na pewno ktoś się ze mną nie zgodzi , ale może jednocześnie mnie poprawi - sam się czegoś douczę. Wiem tyle , że automat dobrze traktowany jest żywotniejszy od manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potrzebuje jakies wskazowki

> co jest "zdrowsze" dla automatycznej skrzyni: np. stoje na swiatlach

> 2-3 min - caly czas na "D" czy przelaczyc na "N"? moze jeszcze

> jakies cenne wskazowki ktore zabezpiecza dluga i bezproblemowa

> eksploatacje automatu

> z gory dziekuje

Nie mam automatu , ale mój przyszły samochód będzie miał.

1. Wymiana oleju w skrzyni co 30.000 km BEZ WZGLĘDU na to co mówią inni i servis.

2. Automatu nie odpalamy na pych

3. nie zmieniamy bezmyślnie biegów w czasie jazdy

4. Holowanie tylko na N przy najniższej prędkości i jak najkrótszym odcinku.

Na pewno ktoś się ze mną nie zgodzi , ale może jednocześnie mnie poprawi - sam się czegoś douczę. Wiem tyle , że automat dobrze traktowany jest żywotniejszy od manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ojtaktak. Miałem okazję się przejechać takim cudeńkiem i bez dwóch

> zdań się zachwyciłem. Inna rzecz, że autko miała nie lada

> silniczek - 3.2 litra, 220 kucy. Przy mniejszych mocach pewnie

> automat nie sprawia takiej radochy.

sprawia zlosnik.gif

jechałem autkiem 2.4 litra, 136KM..... jazda płynna, "dostojna"... nie był co prawda to demon szybkosći, ale do najwolniejszych nie należał....

przelotowe 180-200 km/h osiagał bezproblemu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje sie moze kolega jak sie przelacza naped 4x4 w Cherokim z automatyczna skrzynia biegow?

Kilka razy probowalem przerzucic z 4x4 Hi na 4x4Lo, czyli z tego co sie orientuje wrzucic reduktor, zawsze dokonywalem tego na postoju lub przy powolnym toczeniu sie i albo nie dalo sie wajchy przelaczyc albo szedl lekki zgrzyt, a ze samochod nowy to wolalem nie rezykowac grinser006.gif "wbicia" na sile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie, nie mieszać bezsensownie dżwignią

nie dawać but.gif na zimnej skrzyni - delikatna jazda aż do otwarcia termostatu

skrzynia zagrzewa się ok. 2 razy dłużej niż silnik

nie jeździć długo z pedałem gazu w podłodze

wymieniać olej i filtr przynajmniej co 40kkm - przy jeździe miejskiej

nie próbować palić gumy poprzez różna próby przełączanie dźwigni = najczęściej awaria skrzyni

jeśli silnik ma na tyle mocy to nic nie potrzeba robić żeby zerwać koła na asfalcie (mój jej nie miał i nie ma grinser006.gif)

cieszyć się, ze można zajadać frytki podczas jazdy i zmieniać płytę w radiu, głaskać koleżankę oink.gifgrinser006.gif i robić inne rzeczy, widziałem latem takiego jednego w Aerostarze, który wietrzył lewą nogę za oknem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Orientuje sie moze kolega jak sie przelacza naped 4x4 w Cherokim z

> automatyczna skrzynia biegow?

> Kilka razy probowalem przerzucic z 4x4 Hi na 4x4Lo, czyli z tego co

> sie orientuje wrzucic reduktor, zawsze dokonywalem tego na

> postoju lub przy powolnym toczeniu sie i albo nie dalo sie

> wajchy przelaczyc albo szedl lekki zgrzyt, a ze samochod nowy to

> wolalem nie rezykowac "wbicia" na sile

o widze ze kolaega ma wlasciwa marke to zapraszam do nas

www.jeep.org.pl

a tak dla scislosci to ja zawsze na P i dynamicznie a ze lekko zgrzytnie taka jego natura toz to dzip wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujezdam automat (300kucy kiedys mial, ciekawe ile teraz zlosnik.gif ) i przelaczalem na N na swiatlach. Ale skoro to niezdrowe... Choc przy 25 letnim samochodzie to moze nie jest zly pomysl. Na D+hamulec obroty troche opadaja...

Osobiscie uwazam, ze lepsza rzecza w samochodzie jest cruise control zlosnik.gif

Najlepszym samochodem dla mnie taki z mooocnym silnikiem diesla, manualem i cruisem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potrzebuje jakies wskazowki

> co jest "zdrowsze" dla automatycznej skrzyni: np. stoje na swiatlach

> 2-3 min - caly czas na "D" czy przelaczyc na "N"? moze jeszcze

> jakies cenne wskazowki ktore zabezpiecza dluga i bezproblemowa

> eksploatacje automatu

> z gory dziekuje

mam duże doświadczenie (trzy letnie ,dużo róznych aut z AT ) więc coś podpowiem...

powiedz mi czy w aucie z manualną skrzynią zatrzymując się na światłach zawsze dajesz "na luz" i zaciągasz ręczny ? hehe.gif

po prostu hamujesz (jadąc na "D" zlosnik.gif ) i trzymasz wciśnięty hamulec ... jeśli Ci to przeszkadza (co wydaje mi się dziwne) to najprostsze jest zapodać "P"

niezauważyłem żeby ktoś w USA zmieniał na "N" zlosnik.gif a trochę tego z AT jeździ devil.gif

co do dbania o AT to na 100% jak już koledzy w innych postach napisali nie wolno dawać "po garach" zaraz po ruszeniu ,olej musi mieć odpowiednią temperaturę ....inaczej można szybko dorżnąć AT

pod żadnym pozorem jeśli auto się minimalnie toczy do przodu czy do tyłu nie wrzucać "P" MUSI stać

w czasie jazdy możesz hamować biegami wrzucająć 3,2,1 czy "L" zależnie co masz

i jeszcze jedna kontrowersyjna sprawa to wymiana oleju.... pracowałem w USA w warsztacie samochodowym i miałem kontakt z innymi ludźmi z branży ,wszyscy zgodnie twierdzili ,że powyżej 100k mil nie zalecają już wymieniać oleju ponieważ podobno wymywają się osady i szlag trafia AT w krótkim czasie po wymianie, może jeśli olej byłby częściej wymieniany nie byłoby takich problemów.... powiem tak,po prostu nie wiem jakie są tego podstawy ale takie są fakty.... miałem Plymouth-a Grand Voyager-a i przy ok.130k mil zmieniłem olej (a co mi będą pier...ić ,olej trzeba zmieniać 270751858-jezyk.gif) i po przejechaniu 3-4k mil zaczęły się jaja icon_eek.gif ... pozbyłem się szybko tego autka 275123014-zielony.gif może to był zbieg okoliczności... nie wiem

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Orientuje sie moze kolega jak sie przelacza naped 4x4 w Cherokim z

> automatyczna skrzynia biegow?

> Kilka razy probowalem przerzucic z 4x4 Hi na 4x4Lo, czyli z tego co

> sie orientuje wrzucic reduktor, zawsze dokonywalem tego na

> postoju lub przy powolnym toczeniu sie i albo nie dalo sie

> wajchy przelaczyc albo szedl lekki zgrzyt, a ze samochod nowy to

> wolalem nie rezykowac "wbicia" na sile

jeździłem ostatnio Infiniti QX4 czyli poprawiony Nissan Pathfinder wink.gif oczywiście 4x4

na daszku przeciwsłonecznym było ostrzeżenie ,że jeśli chcesz przełączyć na LO musisz mieć "P" i wciśnięty hamulec ?

nie wolno robić tego podczas jazdy inne zakresy czyli 2x na 4x4 albo blokadę dyfra można przełączać w czasie jazdy

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> N ma

> tylko czy zbyt czeste uzywanie tego "przejscia" nie jest

> niebezpieczne dla skrzyni?

> dla czego pytam: uzywalem "N" praktycznie na kazdych swiatlach (nie

> trzeba trzymac hamulec, no i nie swiece po oczach kierowce z

> tylu) az znajomy, ktory jezdzi automatami od jakiegos czasu, nie

> zwrocil mi uwage...

nawyk z jazdy manualem ? hehe.gif

wyobraź sobie codziennie na każdych światłach miliony amerykanów którzy zrzucają "na luz" icon_eek.gif

korki byłyby koszmarne pad.gif

zdziwiłbyś się jak szybko ruszają ze świateł ... nikt nie miesza biegami i nie szuka jedynki zlosnik.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ojtaktak. Miałem okazję się przejechać takim cudeńkiem i bez dwóch

> zdań się zachwyciłem. Inna rzecz, że autko miała nie lada

> silniczek - 3.2 litra, 220 kucy. Przy mniejszych mocach pewnie

> automat nie sprawia takiej radochy.

dobrze zestrojona skrzynia z silnikiem może dawać przyjemność jazdy... ja mam obecnie 250HP pod machą i automat z możliwością manualnej zmiany i jestem naprawdę zadowolony serduszka.gif , np. moja żona ma tylko 150 HP ze zwykłym automatem ale wyjątkowo mi się podoba jazda tym autkiem (Pt Cruizer 2.4 l) i porywam jej autko czasami wink.gif

jednak najczęściej mały silnik i automat oslabiony.gif to nie działa jak należy np. Dodge Neon 2.0 sick.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedz mi czy w aucie z manualną skrzynią zatrzymując się na

> światłach zawsze dajesz "na luz" i zaciągasz ręczny ?

> po prostu hamujesz (jadąc na "D" ) i trzymasz wciśnięty hamulec ...

troche inaczej

w aucie z manualna skrzynia do ktoregos momentu (1200-1500 obr) hamuje sielnikiem, sprzeglo, luz i zatrzymuje sie. a jedynke wlaczam do piero jak widze ze niedlugo bedzie zielony.

a jesli porownywac manual z automatem, to odpowiednikiem "D" i hamulec byloby wlaczona "1" jedna noga trzyma hamulec a druga na "polsprzeglo" czyli popuszczam sprzeglo, ale tak zeby nie zgas silnik

tak mi sie wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawia

> jechałem autkiem 2.4 litra, 136KM..... jazda płynna, "dostojna"...

> nie był co prawda to demon szybkosći, ale do najwolniejszych nie

> należał....

> przelotowe 180-200 km/h osiagał bezproblemu

Ano właśnie... Przy prędkościach rzędu 170-180 km/h obrotomierz wskazywał zaledwie 3.500 obr/min. Mój wózek (no, ale ja mam tylko 1.8 litra) by wypluwał z siebie ponad 5 tysięcy obrotów, żłopiąc benzynę jak pierun. Ten się nawet nie "spocił". wink.gif Z czego to wynika? Pojemność silnika i jego moc pozwala na osiąganie takich prędkości koszem znacznie niższych obrotów? Czy też może wynika to z charakterystyki zestrojenia skrzyń automatycznych? Czy taki sam efekt byłby przy skrzyni manualnej? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano właśnie... Przy prędkościach rzędu 170-180 km/h obrotomierz

> wskazywał zaledwie 3.500 obr/min. Mój wózek (no, ale ja mam

> tylko 1.8 litra) by wypluwał z siebie ponad 5 tysięcy obrotów,

> żłopiąc benzynę jak pierun. Ten się nawet nie "spocił". Z czego

> to wynika? Pojemność silnika i jego moc pozwala na osiąganie

> takich prędkości koszem znacznie niższych obrotów? Czy też może

> wynika to z charakterystyki zestrojenia skrzyń automatycznych?

> Czy taki sam efekt byłby przy skrzyni manualnej?

mysle ze i pojemnosc ma znaczenie (wiadomo ten sam moment obrotowy przy nizszych obrotach) i zestrojenie skrzyni tez (napewno 4 w automacie ma zupelnie inne przelozenie niz 4 w manualnej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potrzebuje jakies wskazowki

> co jest "zdrowsze" dla automatycznej skrzyni: np. stoje na swiatlach

> 2-3 min - caly czas na "D" czy przelaczyc na "N"? moze jeszcze

> jakies cenne wskazowki ktore zabezpiecza dluga i bezproblemowa

> eksploatacje automatu

> z gory dziekuje

jak mam stac wiec niz 2 min to zalaczam N a najczejsciej to gasze silnik i P

moj mechanik trwierdzi ze im miej mieszasz skrzynia tym dluzej bedzie zyc zlosnik.gif - nawet dluzej od manuala.

sa dwie szkoly wymiany oleju jedni mowia - nie wymieciac inni co 30 000km. jedna i druga jest sluszna. wazne jest to aby nie zaczac wymieniac oleju np po 150kkm tylko jak wymieniac to od samego poczatku uzytkowania auta co 30 000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potrzebuje jakies wskazowki

> co jest "zdrowsze" dla automatycznej skrzyni: np. stoje na swiatlach

> 2-3 min - caly czas na "D" czy przelaczyc na "N"? moze jeszcze

> jakies cenne wskazowki ktore zabezpiecza dluga i bezproblemowa

> eksploatacje automatu

> z gory dziekuje

Nic nie dotykaj waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fakty.... miałem Plymouth-a Grand Voyager-a i przy ok.130k mil

> zmieniłem olej (a co mi będą pier...ić ,olej trzeba zmieniać )

> i po przejechaniu 3-4k mil zaczęły się jaja ... pozbyłem się

> szybko tego autka może to był zbieg okoliczności... nie wiem

> HanYs

hehe, to jest fakt, kupilem starego Pontiaca i z przywyczajenia pojechalem na wymiane czesci eksploatacyjnych juz czekalem na wymiane kiedy podszedl do mnie majster (nie wlasciciel) i powiedzial ze mam sobie dac spokoj tylko jezdzic tak jak jest, oleju dolewac, w skrzyni nie zmieniac bo sie posypie icon_eek.gif. no coz zrobilem jak mowil padlina przezyla wakaje palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie próbować palić gumy poprzez różna próby przełączanie dźwigni =

> najczęściej awaria skrzyni

to malo wiesz o paleniu gum grinser006.gif chyba nie widziales jka moj hyundai wystrzelil jak zprocy a paputy tak palil ze myslalem ze asfal zwinal zlosnik.gifwink.gif

> jeśli silnik ma na tyle mocy to nic nie potrzeba robić żeby zerwać

> koła na asfalcie (mój jej nie miał i nie ma )

czytaj wyzej devil.gif

> cieszyć się, ze można zajadać frytki podczas jazdy i zmieniać płytę w

fakt, jadac do pracy zawsze pije kawe, rozmawiam przez telefon palacz.gif

> radiu, głaskać koleżankę i robić inne rzeczy, widziałem latem

> takiego jednego w Aerostarze, który wietrzył lewą nogę za oknem

zawsze tak robie jak jade latem autostrada grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> o widze ze kolaega ma wlasciwa marke to zapraszam do nas

> www.jeep.org.pl

dzieki za zaproszenie, ale niestety to nie moj samochod, a jedynie czasem nim jezdze

> a tak dla scislosci to ja zawsze na P i dynamicznie a ze lekko

> zgrzytnie taka jego natura toz to dzip

aha czyli to normalne i trzeba po prostu wbic, dzieki za info ok.gif

Balem sie na sile to robic, bo kiedys chcielismy z kolega na spolke kupic Isuzu Troopera, podczas jazdy testowej wlaczyl kolega reduktor i juz samochod dalej nei pojechal grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przelaczaj na N

caly czas na D w czasie jazdy....

jak zapalasz automat - powoli puszczaj hamulec - zeby nie szarpac zlosnik.gif - widzialem kolesi, co po zapaleniu potrafia zdusic auto - za szybko puszczajac hamulec... biglaugh.gif - mimo ze maja automaty kilka lat biglaugh.gif

wymiana wg ksiazki zlosnik.gif i powinno byc gut - chyba ze ten automat jest zjechany....

jednym z minusow automatu jest to ze jak podjezdzasz do skrzyzowania i chcesz szybko wlaczyc sie do ruchu lepiej sie zatrzymac niz dojezdzac powoli zlosnik.gif czasami za wolno redukuje bieg i ktos moze ci 4 litery wjechac hahaha.gif

tyle biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a sprawne te auta byly?

tez sie zastanawiam..co to znaczy zdusic automat,

przyłaczam sie do opinii kolegi, te auta musiały być niesprawde crazy.gif

co do pytania autora wątku, nic nie przełączaj.

no i pilnuj wymiany oleju i filtra,to tez dosc istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potrzebuje jakies wskazowki

> co jest "zdrowsze" dla automatycznej skrzyni: np. stoje na swiatlach

> 2-3 min - caly czas na "D" czy przelaczyc na "N"? moze jeszcze

Jedynym skutkiem zatrzymania samochodu z zalaczonym napedem (czyli na D) przez dluzszy czas jest wytwarzanie ciepla w przekladni hydrokinetycznej. Jest to zdecydowanie mniej szkodliwe, niz ciagle odlaczanie i zalaczanie napedu.

> jakies cenne wskazowki ktore zabezpiecza dluga i bezproblemowa

> eksploatacje automatu

> z gory dziekuje

Wymieniac ATF i FILTR zgodnie z zaleceniami producenta. Dla roznych skrzyn i roznych warunkow eksploatacji przebiegi miedzy wymianami sa rozne. Sprawdz manual serwisowy.

Wymiany dokonuj tylko w specjalistycznych serwisach w STERYLNYCH warunkach.

Przy bardzo niskich temperaturach zewnetrznych nie ruszaj samochodem od razu po uruchomieniu zimnego silnika (i zimnej skrzyni!). Pozwol mu popracowac kilka minut na biegu jalowym i dopiero zalaczaj naped i ruszaj.

Regularnie badaj poziom ATFu w skrzyni i jego wyglad oraz zapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten co sie dusi - jest sprawny zlosnik.gif -

ale koles po prostu strzela z hamulca hahaha.gif - ciezki typ - przypominam o tym caly czas kolesiowi ale on swoje - mi jakos to auto nie gasnie biglaugh.gif ( problem jest tylko na zimnym silniku ... moze juz troche ten automat siada ) zlosnik.gif ale da sie jezdzic biglaugh.gif... auto ma przejechane 60 kkm zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...). Przy mniejszych mocach pewnie

> automat nie sprawia takiej radochy.

jeżdziłem róznymi autami z AT, zaczynałem od astry F 1.8, potem były merce, jakiś opel vectra A, omega A, maxima qx, primera P10 i P11, jakiś sunny N14, był tez stary sunny B12

trafiła się trez micra K11 z silnikiem 1.3 75 km, nawet nie wiecie jak się fajnie jeździ takim automatem po mieście, silniczek bardzo żwawy, ma nawet sporego kopa co przy tej masie nie powinno dziwić, w korku nie trzeba wachlowac skrzynią (ma układ ncvt więc nie ma charakterystycznego efektu "pełzania")

naprawdę coś fajnego

jeśli osiągnę pewny wiek też sobie kupię automat 275123014-zielony.gif narazie powachluję się zwykłą wajchą devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.