Skocz do zawartości

Golf Plus DSG 1.9 105 PS Za i Przeciw


ABM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na początku proszę Adminów, żeby nie przenosili tego wątku przez 48 h lub dłużej na VW, ponieważ ruch tam dość marny a zależy mi na szybkich wskazówkach.

Szukam od jakiegoś czasu auta z ASB dla rodziców i znalazł się niedaleko Golf Plus DSG z silnikiem 1,9 TDi 105 PS. Chciałem prosić wszystkich, którzy mają wiedzę o tym aucie o kilka słów o zaletach i wadach oraz kosztach eksploatacji i typowych usterkach. Poniżej trochę danych o samym aucie. Rok produkcji 2007, auto od osoby prywatnej, sprowadzone do kraju z Niemiec w roku 2009 z symbolicznym przebiegiem, obecnie na liczniku 65 tysięcy, auto cały czas serwisowane w ASO i są wszelkie dokumenty potwierdzające przebieg i naprawy oraz serwisy. Auto posiada małe wady lakiernicze w postaci otarcia na przednim zderzaku. Cena wyjściowa to 32 tysiące. Na koniec chciałem zapytac jak wyglada z "rudą", ponieważ z racji planowanych przebiegów do 10 tyś. rocznie i wieku moich rodziców, być może będzie to auto "dożywotne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2007 to BKC BLC BXE i wychodzące korbowody na pierwszym tłoku, ale przy tym przebiegu ( jak prawdziwy )to bym się nie bał,

co do korozji nie wiem jak PLUS, ale zwykla piatka wypada słabo nawet przy czwórce, od spodu brak gumy, tylko na spawach reszta gola blacha jak kamyk stuknie to ruda potrafi się pokazac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 2007 to BKC BLC BXE i wychodzące korbowody na pierwszym tłoku, ale przy tym przebiegu ( jak

> prawdziwy )to bym się nie bał,

> co do korozji nie wiem jak PLUS, ale zwykla piatka wypada słabo nawet przy czwórce, od spodu brak

> gumy, tylko na spawach reszta gola blacha jak kamyk stuknie to ruda potrafi się pokazac

Włąsnie się naczytałem o tych wychodzących korbowodach, coś niebardzo z tą niemiecka techniką po 2005 roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec ma takiego tylko, że z 2005 r. z zwykłą skrzynią i od nowości z naszego salonu. Auto dziś ma ok 140 tys. km. i przez 8 lat miało jedną awarię, coś przepaliło się w lampie przedniej lewej, ale co to nie wiem bo ojciec wymienił całą lampę w salonie VW, a tak po za tym to może z 2 żarówki. Samochód ma jeszcze jeden problem, podobno inne również: rdza w okolicach podświetlenia tylnej rejestracji. Samochód mało pali, po ostatnich moich wyjazdach na Węgry zawsze na trasie wychodziło 5-5,5. Ja nie należę do fanów tej marki, mogę nawet powiedzieć, że jej nie lubię, ale tak mi to auto spasowało pod względem niezawodności i fajnych rozwiązań (np przesuwana tylna kanapa) że za miesiąc go odkupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AXR ma 101 KM

ATD również 101KM, miałem go w Golfie IV i bardzo dobrze wspominam, nie wiem czy kwestia wyciszenia ale ciszej było niż teraz w Roomsterze ze 105KM

Tak samo wspominam Golfa Plusa, przy kręceniu dość dokuczliwy hałas, nie mniej jednak lubiłem jeździć tym autkiem, dobrze się prowadził, przestronny bardzo - tylko że ja jeździłem w manualu.

DSG zazwyczaj ujeżdżałem w Passatach, Scirocco itp. i powiem że chętnie bym się teraz przesiadł na DSG, więc jeśli trafisz pewną sztukę to brać...

Co do urwanych korb to zdarzało się w którymś modelu 105KM ale nie pamiętam oznaczenia... nie wiem jaka skala problemu ale np. mój kumpel w fajnym Golfie V kombi trafił na ten przypadek. Z uwagi że pracuje w ASO a auto było serwisowane i dość nowe producent pokrył koszt części a on robociznę którą tak naprawdę załatwił sobie po znajomości więc dobrze na tym wyszedł nie mniej jednak ze 150tys km miał wtedy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Włąsnie się naczytałem o tych wychodzących korbowodach, coś niebardzo z tą niemiecka techniką po

> 2005 roku?

Tak, dzis bylem w Monachium i widzialem te wszystkie niemieckie auta stojace na poboczu...widac korbowody wyskoczyly, pompowtryski padly, itd....

Pls darujcie juz te legendy, popatrzcie na % awaryjnosci w danych kat przebiegu a potem dywagujcie.

Inaczej sie tego juz nie da czytac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, dzis bylem w Monachium i widzialem te wszystkie niemieckie auta stojace na poboczu...widac

> korbowody wyskoczyly, pompowtryski padly, itd....

> Pls darujcie juz te legendy, popatrzcie na % awaryjnosci w danych kat przebiegu a potem dywagujcie.

> Inaczej sie tego juz nie da czytac.

Może się kolega merytorycznie wypowiedzieć odnosnie pytań w wątku, czy chce pospamować?

http://www.autka.pl/?tag=bxe

http://www.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-silniku-20-tdi

Wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co mam zrobić - wepchnąć na minę rodziców?

Każdy model będzie miał swoje bolączki. A im bardziej popularny, tym więcej niezadowolnonych użytkowników znajdziesz.

Golf Plus jest fajny dla seniora, bo jest ciut wyższy - łatwiej się wsiada/wysiada... Jeśli auto pewne, to brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardziej bym sie obawial skrzyni DSG niz tego silnika. W razie jakies awarii, to drugie naprawisz

> duzo mniejszym kosztem niz skrzynie.

Czy ja wiem? Taka skrzynia to krótka piłka - kupujesz drugą i wymieniasz.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze nie wierzyć wszystkiemu co wyczytasz w Internecie.

> mar00ha

Dokładnie, zobacz ile tego jeździ we wszelakiej maści, vw, skody, seaty, audi...

Ja jak się naczytałem to sam nie wiem co można bezpiecznie kupić smile.gif np. mój znajomy miał Passata B6 z 2006, jeździł fajnie, przejechał nim 130 tys km i sprzedawał ponad rok temu. Bardzo zadowolony - jak sprawdzałem to miał najgorszy wg forum silnik BKP smile.gif Zmienił na B7 - inna bajka bo silnik CR...

Tak więc należy odsiać skrajne opinie... Ja tam chętnie bym powrócił do VW... jakoś przypadly mi do gustu niemieckie klamoty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ja wiem? Taka skrzynia to krótka piłka - kupujesz drugą i wymieniasz.

> mar00ha

W sumie tak, bo chyba malo kto jest w stanie naprawic taka skrzynie. ASO tylko wymienia, na naprawy podobno wysylaja do Niemiec. Z reszta jak i z wieloma silnikami, przewaznie tylko wymiana, tym bardziej jesli auto na gwarancji.

Ciekawe jak z cenami uzywek, oferty wymiany w ASO powalaja na kolana sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie, zobacz ile tego jeździ we wszelakiej maści, vw, skody, seaty, audi...

> Ja jak się naczytałem to sam nie wiem co można bezpiecznie kupić np. mój znajomy miał Passata B6 z

> 2006, jeździł fajnie, przejechał nim 130 tys km i sprzedawał ponad rok temu. Bardzo zadowolony

> - jak sprawdzałem to miał najgorszy wg forum silnik BKP Zmienił na B7 - inna bajka bo silnik

> CR...

> Tak więc należy odsiać skrajne opinie... Ja tam chętnie bym powrócił do VW... jakoś przypadly mi do

> gustu niemieckie klamoty...

Zalezy jak trafisz, sasiad ostatnio sprzedal taka B6 z niecale 25kzl, mial cos okolo 140kkm przebiegu, pierwszy wlasciciel itd. Generalnie auto ciagle sie psulo, pod maska bylo chyba BKD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może się kolega merytorycznie wypowiedzieć odnosnie pytań w wątku, czy chce pospamować?

> http://www.autka.pl/?tag=bxe

> http://www.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-silniku-20-tdi

> Wystarczy?

Skoro masz wyrobiona opinie jak czesc pozostalych kolegow to po co sie pytasz?

Ps. Wiesz ile jezdzi tych 2.0tdi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co mam zrobić - wepchnąć na minę rodziców?

I to naprawde taka okaja?

A po co im ON dla 10 kkm rocznie?

NIe lepiej jakies BRAVO Tjet a?

Jakas IBIZA na spokojnie?

Za takie pieniadze jakas krajowke moze wciagna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to naprawde taka okaja?

> A po co im ON dla 10 kkm rocznie?

> NIe lepiej jakies BRAVO Tjet a?

> Jakas IBIZA na spokojnie?

> Za takie pieniadze jakas krajowke moze wciagna.

Znajdź mi Bravo z automatem, chetnie kupię. Jeszcze raz napiszę podstawowe wymaganie to ASB! Okzaja, czy nie - auto parkuje 15 km od mojego domu i ma udokumentowaną przeszłość, na dodatek sprzedaje je osoba prywatna i zgodziła się bez problemu podjechać do mojego mechanika na przegląd auta. Co do silnika, to akurat się taki trafił i nie widzę problemu - rodzice będą jeździć mało jednak minimalne odcinki to 10 km, większość tras to kilkadziesiąt km i dwa długie wyjazdy wakacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma od roku, silnik ok bo ma realne 80 kkm, jednak był bity z przodu, niby lekko, ale elektronika już wariuje. Podczas trasy włączyły się wycieraczki same i nie dało się wyłączyć, tylko bezpiecznik. Myślał, że czujnik deszczu, jednak, że są przeciwstawne to są dwa silniki. Jeden spalił i puścił wyższe napięcie na drugi (brak zabezpieczeń, brawo vw), też spalił. Ciężko było ze znalezieniem kogoś, kto to sprawdzi czy to silniki czy bordnetz (tam wszystkim steruje bordnetz). Okazało się po wymianie silników, że działają, jednak nadal czasami się włączają, przyczyny nikt nie zna, podejrzenie na zwarcie wiązki od spryskiwaczów przednich reflektorów, które powinny być,a po dzwonie nikt nie zamontował. Narazie po roku tyle, na szczęście dużo mniej niż w jego b6, tam wiadomo blokada kolumny kierowniczej na samym początku, przycisk ręcznego uniemożliwiający dalszą jazdę (w g5+ jest normalny ręczny), przechodzenie w tryb lawety samoczynne (nie można zamknąć auta) etc etc etc

Ogólnie silnik jest ok, w b6 miał ten sam i przy 180 kkm zero problemów, 2mas jedynie się odzywał. G5 plus to samo, jeździłem całkiem fajnie się zbiera w porównaniu do paszteta b6 (masa), jednak pali więcej niz pasztet, nie wiemy czemu bo kierowca ten sam, około 0,5 do 1L więcej niż pasztet z tym samym silnikiem, nie mniej spokojnie do 5 na 100 można zejść jak włączysz emeryt mode. Zawias dużo mniej twardy, wychyla się na zakrętach. Kolega ma bardzo fajna wersję, praktycznie wszystko oprócz FISA i lepszego radia (RCD300). Bardzo też głośno, głośniej niż w GP, pasztet bardzo cichy jest w porównaniu do golfa plus, ba nawet jak jeździłem zwykłym golfem 5 2.0 tdi był dużo cichszy. Bardzo dużo schowków, za dopłatą były w tunelu nad głowami. IMHO dla starszych ludzi fajne autko, jednak znalezienie nie bitego to połowa sukcesu, bo jak zacznie padać elektryka w vw to będą płakać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Alteę z 1,9TDI 105KM (2005/2006) - bliżźniak Golfa 5 Plus. Kupione jako salonowe demo z symbolicznym przebiegiem. Przy niecałych 60kkm zaliczyłem pad turbiny (wymiana na gwarancji), do 100kkm wymieniłem jakiś element w zawieszeniu oraz łożysko z tyłu (piasta). Przy ok 120kkm padł mechanizm wycieraczek przednich - padł element zintegrowany z silnikiem - wymiana w całości. Nieco później pojawił się problem z rozruchem na ciepło - korekta dawki paliwa. Wysiadł podnośnik szyby w drzwiach kierowcy - wymiana linek. Dość często przepalały się żarówki w światłach... tylnych!

Od ubiegłego roku samochód służy mojemu ojcu, na dzień dzisiejszy przebieg ok 160kkm. Mimo powyższych usterek samochód wspominam bardzo miło, bardzo oszczędny i tani w utrzymaniu, bardzo fajny w prowadzeniu. Przesuwana tylna kanapa, podwójna podłoga w bagażniku, jakieś trzymaki do parasola z tyłu, schowki pod fotelami, kapitalne przednie fotele itp bardzo umilają życie. Silnik jak na swoją moc zbierał się bardzo dobrze, niestety jest dość terkotliwy podczas ostrego przyspieszania, ale wbrew pozorom jakoś specjalnie nie telepał się na postoju. Samochód bardzo zwinny i zwrotny. Bardzo dobre światła przednie. Silnik, dwumas, sprzęgło, wtryski - nic się na razie nie posypało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mojej wiedzy zaczerpnietej od serwisanta vw wynika ze skrzynia dsg koncernu vw jesli ma 6b to jest duzo wytrzymalsza i tansza w przypadku awarii od 7b, takze skrzyni bym sie nie bal, jesli chodzi o silnik to przeca stare szmelcwagenowskie 1.9, ktore dobrze znosi spokojna eksploatacje, wiadomo ze turbine w swoim czasie trzeba bedzie wymienic bo to jakby nie bylo element ktory sie zuzywa ale ogolem te silniki sa bardzo trwale i malo problematyczne w serwisowaniu, a i zamiennikow duzo wiec i koszty ew.napraw nie sa duze, jesli tylko auto nie mialo przeszlosci powypadkowej co jest rzadkoscia to brac bez zastanowienia, nim pojedzie w polske...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z mojej wiedzy zaczerpnietej od serwisanta vw wynika ze skrzynia dsg koncernu vw jesli ma 6b to

> jest duzo wytrzymalsza i tansza w przypadku awarii od 7b, takze skrzyni bym sie nie bal, jesli

> chodzi o silnik to przeca stare szmelcwagenowskie 1.9, ktore dobrze znosi spokojna

> eksploatacje, wiadomo ze turbine w swoim czasie trzeba bedzie wymienic bo to jakby nie bylo

> element ktory sie zuzywa ale ogolem te silniki sa bardzo trwale i malo problematyczne w

> serwisowaniu, a i zamiennikow duzo wiec i koszty ew.napraw nie sa duze, jesli tylko auto nie

> mialo przeszlosci powypadkowej co jest rzadkoscia to brac bez zastanowienia, nim pojedzie w

> polske...

W G5+ nie masz już starego dobrego 1.9 tdi, nie znam tych oznaczeń dziwnych vw, ale 1.9 100ps jeszcze był ok, 105 jest dużo gorszy

klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.