Skocz do zawartości

Megane II 1,5 dci - kupiłem "niespodziankę" :)


Adi20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, właśnie stałem się posiadaczem Megane Combi 1,5 dci 85 KM 2008 rok. Przebieg - symboliczne 241500 km wink.gif

Auto kupiłem w sposób nietypowy - nigdy wcześniej nie widziałem go na oczy, przedpłaciłem go zanim odebrałem i dopiero dwa dni temu zobaczyłem go i przejechałem sie nim, w momencie odbioru grinser006.gif

Ale do rzeczy, z rzeczy wiadomych:

- 100% bezwypadkowy

- 200 000 km - rozrząd komplet

- 220 000 km - hamulce komplet tył

- 221 000 km - hamulce komplet przód, olej silnikowy, filtr oleju, powietrza, paliwa, kabinowy, wymiana chłodnicy klimy, odgrzybianie klimy, napełnienie układu, jakieś duperele w zawieszeniu, poduszka pod silnikiem,nowe letnie opony w maju tego roku.

I teraz pytania i wątpliwości:

- czy to ma dwu czy jednomase

- turbo ze zmienną czy stałą geometrią

- jakie wtryski? da się regenerować czy trzeba kupować nowe?

Auto miało wymianę oliwy i serwis według książki od nowości co 20 kkm. Nie było wypadku. Wnetrze w dobrym stanie za wyjątkiem kierownicy. Jeździ całkiem ok, ale jest kilka usterek do usunięcia. Dlatego kolejne pytania:

- radio fabryczne (CD) nie łapie stacji poza centrum miasta. Wystarczy wyjechać poza miasto i żadnej stacji nie udaje się złapać, same szumy

- nie działa podświetlenie radia i nawiewów - dużo kombinowania?

- kiedy odpalam spryskiwacz tylniej szyby, włącza się spryskiwanie przedniej. WTF????

To na razie tyle usterek i pytań.Pewnie zaraz pojawią się następne więc do rychłego usłyszenia cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak za darmo, ja w przyszłym roku przymierzam się do zmiany auta, ciekawe czy dostanę za moje "z

> dychę"

> Rzeczy które wypisałeś ogarniesz sam

> Turbo AFAIK w silniku 85KM ma stałą geometrię.

no właśnie zastanawiam się ile mogę dostać za mojego hmm.gif

patrzyłem też za takim jak ja mam tylko po lifcie i mógł by być kombi ale ciężko znaleźć z klimatronikiem sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie zastanawiam się ile mogę dostać za mojego

> patrzyłem też za takim jak ja mam tylko po lifcie i mógł by być kombi ale ciężko znaleźć z

> klimatronikiem

No jest sporo bida-wersji takich jak moja - z manualną klimą.

A w końcu jaką masz tą megankę, 5-drzwiowy HB?

Z którego roku? Edit - już widzę 2003 - to przed liftem? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jest sporo bida-wersji takich jak moja - z manualną klimą.

> A w końcu jaką masz tą megankę, 5-drzwiowy HB?

> Z którego roku? Edit - już widzę 2003 - to przed liftem?

jop jop przed liftem 2003 5HB ok.gif w sumie wszystko bez skór i xenonów smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jop jop przed liftem 2003 5HB w sumie wszystko bez skór i xenonów

A na siedzeniach masz welur?

Bo ja zauważyłem że mi się wyrywa dziura w boku siedzenia kierowcy (obok airbagu) sick.gif

Chociaż to i tak lepiej niż w Cordobie w której pruło mi się oparcie po 36 tysiącach km sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na siedzeniach masz welur?

> Bo ja zauważyłem że mi się wyrywa dziura w boku siedzenia kierowcy (obok airbagu)

> Chociaż to i tak lepiej niż w Cordobie w której pruło mi się oparcie po 36 tysiącach km

nie mam i też mam dziurę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I teraz pytania i wątpliwości:

> - czy to ma dwu czy jednomase

> - turbo ze zmienną czy stałą geometrią

> - jakie wtryski? da się regenerować czy trzeba kupować nowe?

Koło jednomasowe jak w 82-konnym

turbo o stałej geometrii smile.gif

wtryski delphi, da się regenerować

no i brak dpf smile.gif

Z rzeczy "problemotwórczych" pozostaje tylko układ wtryskowy i pompa wysokiego ciśnienia (wszystko Delphi) oraz EGR.

Aby zabezpieczyć układ wtryskowy lać można olej do dwusuwów do paliwa (250ml na cały bak).

Olej najlepszy do tego to Elf 2T moto HP ECO (ok 28-35 zeta za litr) lub ... tańsza alternatywa Orlen semisyntetic 2T czerwony.

Mają niezłe właściwości czyszczące, smarujące i są niskopopiołowe, więc nie brudzą turbiny ani układu wydechowego.

EGR da się wyczyścić - czasem się nie da. Można go zaślepić ale TYLKO WTEDY gdy jest jeszcze sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koło jednomasowe jak w 82-konnym

> turbo o stałej geometrii

> wtryski delphi, da się regenerować

> no i brak dpf

> Z rzeczy "problemotwórczych" pozostaje tylko układ wtryskowy i pompa wysokiego ciśnienia (wszystko

> Delphi) oraz EGR.

> Aby zabezpieczyć układ wtryskowy lać można olej do dwusuwów do paliwa (250ml na cały bak).

> Olej najlepszy do tego to Elf 2T moto HP ECO (ok 28-35 zeta za litr) lub ... tańsza alternatywa

> Orlen semisyntetic 2T czerwony.

> Mają niezłe właściwości czyszczące, smarujące i są niskopopiołowe, więc nie brudzą turbiny ani

> układu wydechowego.

> EGR da się wyczyścić - czasem się nie da. Można go zaślepić ale TYLKO WTEDY gdy jest jeszcze

> sprawny.

lejesz ten dodatek do dwusuwów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lałem do swojej dacii 1.5dci/85KM 7 osobowej zwykły mixol praktycznie od wyjazdu z salonu 200 ml na cały bak, silnik chodził jak pszczółka o wiele ciszej niż bez mixolu.Spalanie z 60 tyskm 4,6 litra rzeczywiste hehe. Zwykły mixol jest mineralny i lepiej się miesza z ON niż syntetyki tak wyczytałem gdzieś na zachodnich forach. Teraz Yaris przy takiej jeździe kopci mi 8 litrów. yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR da się wyczyścić - czasem się nie da. Można go zaślepić ale TYLKO WTEDY gdy jest jeszcze

> sprawny.

a najlepiej zaślepić i mieć problem z głowy, dodatkowo zmniejszając nieco spalanie i poprawiając elastyczność silnika.

ja też leję 2T ale nieco mniej. czerwonego CASTROLA 2 T lub ORLENA SEMI.

już ponad 80 kkm tak zrobiłem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet mikstury robię:)

> Np. 200ml oleju 2T 50ml Castrol TDA i 50ml Skydd (w wersji zimowej mikstury)

no dobra to skąd wziąć kod do radia? grinser006.gif

Zakładałem CB, spec powyciągał bezpieczniki i teraz radio chce kod.

Mam jakąś wklejke w dokumentach auta ale jedyny 4 cyfrowy kod jest nieakceptowalny?

Czekam na pomysły smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobra to skąd wziąć kod do radia?

> Zakładałem CB, spec powyciągał bezpieczniki i teraz radio chce kod.

> Mam jakąś wklejke w dokumentach auta ale jedyny 4 cyfrowy kod jest nieakceptowalny?

> Czekam na pomysły

Daj zdjęcie naklejki z boku radia to Ci kod podam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

odgrzewam kotleta.

I już niestety nie mam Meganki. O dziwo auto okazało się baardzo fajne. Przez pół roku nic się nie działo, silnik palił tyle co nic. Niestety auto było jakby to powiedzieć ... nudne.

Więc sprzedałem i szukam innej francy. Ciągnie mnie do automatu, do jakiegoś tam wypasu. Coś coby mnie cieszyło i nie było takie nudne. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Scenika Ci sprzedam. Nie jest nudny.

Nie chce. Jeżdżę bardzo mało, tylko po mieście. Auto ma być małe, mieć w miarę mocny silnik ok.100KM, dobre (nawet bardzo dobre wyposażenie) i najlepiej automat.

No i nie chce wydać więcej niż 12-13 tysięcy. A najlepiej coś koło 10 cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chce. Jeżdżę bardzo mało, tylko po mieście. Auto ma być małe, mieć w miarę mocny silnik

> ok.100KM, dobre (nawet bardzo dobre wyposażenie) i najlepiej automat.

> No i nie chce wydać więcej niż 12-13 tysięcy. A najlepiej coś koło 10

małe (lekkie) auto z automatem? Kombinacja dość nietypowa. Chyba strasznie ciężko będzie znaleźć coś ciekawego. To clio trochę zabija ceną, potarguj się, może spuszczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> małe (lekkie) auto z automatem? Kombinacja dość nietypowa. Chyba strasznie ciężko będzie znaleźć

> coś ciekawego. To clio trochę zabija ceną, potarguj się, może spuszczą

baaardzo ciężko. Strasznie mało tego na rynku. Szukam Clio II, Fabia I, ewentualnie Polo. Ale najłatwiej znaleźć Clio bo Fabie i Polo w automacie to z reguły "golasy".

Clio sobie obejrze i jak bedzie ok to potarguje. Myśle że nikt sie nie bedzie zabijal o francuza w automacie, w dodatku starego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Szukam ... Fabia I, ewentualnie Polo.

Odpuść sobie. Miałem służbówkę fabie I 1.4 z automatem. To jak ten samochód jeździł wołało o pomstę do nieba. Automat był megawolny, co prawda nie szarpał ale tym się nie dało jeździć. Chlał jakieś niewyobrażalne ilości benzyny, a tego co pamiętam to potrafił łyknąć nawet 14L/100km. Generalnie porażka - nikt tym nie chciał jeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpuść sobie. Miałem służbówkę fabie I 1.4 z automatem. To jak ten samochód jeździł wołało o pomstę

> do nieba. Automat był megawolny, co prawda nie szarpał ale tym się nie dało jeździć. Chlał

> jakieś niewyobrażalne ilości benzyny, a tego co pamiętam to potrafił łyknąć nawet 14L/100km.

> Generalnie porażka - nikt tym nie chciał jeździć

yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.