tomx1 Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Witam Może ktoś poratuje jak nieinwazyjnie odkręcić śruby zabezpieczające typu McGard (wyfrezowany taki jakby kwiatuszek na łbie)? Zapodziała mi sie gdzieś nasadka a zima sie zbliża. Widziałem jakieś specjalne nasadki z lewym gwintem na ebay ale to już koszt jest. Ma ktos może inny pomysł na okręcenie tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rol_and Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Witam > Może ktoś poratuje jak nieinwazyjnie odkręcić śruby zabezpieczające typu McGard (wyfrezowany taki > jakby kwiatuszek na łbie)? Zapodziała mi sie gdzieś nasadka a zima sie zbliża. Widziałem > jakieś specjalne nasadki z lewym gwintem na ebay ale to już koszt jest. Ma ktos może inny > pomysł na okręcenie tego? Przechodziłem to ok miesiąc temu,ja nabiłem na śruby klucz nasadowy(taki z wieloma ząbkami) odpowiednio mniejszy i jakoś dało rade.Śruby oczywiście na złom ale nie zależało mi na nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Ja nabijałem na gorąco nasadkę 19. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Majkel_ Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Witam > Może ktoś poratuje jak nieinwazyjnie odkręcić śruby zabezpieczające typu McGard (wyfrezowany taki > jakby kwiatuszek na łbie)? Zapodziała mi sie gdzieś nasadka a zima sie zbliża. Widziałem > jakieś specjalne nasadki z lewym gwintem na ebay ale to już koszt jest. Ma ktos może inny > pomysł na okręcenie tego? w większości wulkanizacji odkręcą - kup najpierw nowe śruby i jedź na odkręcenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prami Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Witam > Może ktoś poratuje jak nieinwazyjnie odkręcić śruby zabezpieczające typu McGard (wyfrezowany taki > jakby kwiatuszek na łbie)? Zapodziała mi sie gdzieś nasadka a zima sie zbliża. Widziałem > jakieś specjalne nasadki z lewym gwintem na ebay ale to już koszt jest. Ma ktos może inny > pomysł na okręcenie tego? Niektórzy oponiarze mają takie nasadki do odkręcania "zabezpieczających" śrub/nakrętek http://allegro.pl/nasadka-uniwersalna-igielkowa-3-8-cala-8-21-mm-i3509934376.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Niektórzy oponiarze mają takie nasadki do odkręcania "zabezpieczających" śrub/nakrętek > http://allegro.pl/nasadka-uniwersalna-igielkowa-3-8-cala-8-21-mm-i3509934376.html mamy taka, ale zawyczaj spawarka, ew majzel i mlotek i zawsze dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Witam > Może ktoś poratuje jak nieinwazyjnie odkręcić śruby zabezpieczające typu McGard (wyfrezowany taki > jakby kwiatuszek na łbie)? Zapodziała mi sie gdzieś nasadka a zima sie zbliża. Widziałem > jakieś specjalne nasadki z lewym gwintem na ebay ale to już koszt jest. Ma ktos może inny > pomysł na okręcenie tego? Dwa dni temu odkręcałem zupełnie okragłę z zewnątrz. Nabiłem na chama nasadkę sześciokątną 19mm i poszło. Jednak na łożyska to zbyt dobrze raczej nie wpłynęło. Najbardziej bezpiecznie będzie albo specjalnym do tego celu kluczem, albo spawanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s38 Napisano 28 Września 2013 Udostępnij Napisano 28 Września 2013 Ja mialem okragle z zewnatrz (gladkie) i wewnatrz kilkanascie takich malych rowkow. Byly proby nabijania nakretek, frezowania kluczy gwiazdek wbijanych do srodka sruby (w efekcie czego w koncu zjechaly sie te rowki), wiercenia w srubie i wkrecania nastepnej na lewy gwint - jedna sruba sie odkrecila a nastepna urwala sie a zabezpieczajaca ani drgnela), nacinanie i walenie mlotkiem. W koncu zostala mi ostatnia sruba na ktora nie dzialal zaden sposob i puscila dopiero po przyspawaniu do niej nakretki i odkreceniu kluczem i taki sposob od razu polecam chyba ze masz jakies super felgi gdzie jest maly otwor i boisz sie uszkodzic felge ale jezeli nie to jest to najszybszy sposob jezeli nie puszcza po nabijaniu nakretek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 28 Września 2013 Udostępnij Napisano 28 Września 2013 > Ja mialem okragle z zewnatrz (gladkie) i wewnatrz kilkanascie takich malych rowkow. Byly proby > nabijania nakretek, frezowania kluczy gwiazdek wbijanych do srodka sruby (w efekcie czego w > koncu zjechaly sie te rowki), wiercenia w srubie i wkrecania nastepnej na lewy gwint - jedna > sruba sie odkrecila a nastepna urwala sie a zabezpieczajaca ani drgnela), nacinanie i walenie > mlotkiem. W koncu zostala mi ostatnia sruba na ktora nie dzialal zaden sposob i puscila > dopiero po przyspawaniu do niej nakretki i odkreceniu kluczem i taki sposob od razu polecam > chyba ze masz jakies super felgi gdzie jest maly otwor i boisz sie uszkodzic felge ale jezeli > nie to jest to najszybszy sposob jezeli nie puszcza po nabijaniu nakretek. Nakładasz na śrubę kawałek rurki i spawasz nakrętke w środku, felga nie ucierpi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 29 Września 2013 Udostępnij Napisano 29 Września 2013 U mnie pierścienie na obwodzie śrub były luźne, więc nabijanie nic nie dawało. Zerwanie pierścieni też nie pomogło (twarde śruby). Frez za 100PLN pękł. Ostatecznie zaniosłem do ślusarza, przyspawał kawałek płaskownika, założył "francuza", na klucz wsunął rurkę 60cm i odkręcił. Śruby do wyrzucenia, ale alufelgom się nic nie stało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 29 Września 2013 Udostępnij Napisano 29 Września 2013 > Ma ktos może inny > pomysł na okręcenie tego? do gumiarza i za 20 pln odkręci wszystko co chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 30 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2013 > do gumiarza i za 20 pln odkręci wszystko co chcesz Byłem u 4, na miejscu żaden nie umiał nic zrobić przy tego typu zabezpieczeniu. Tylko zostawić auto i będą jak wcześniej wspomniano spawać nakrętki i próbować okręcić a to to mogę zrobić sam Te nakrętki są okrągłe z zewnątrz i hartowane wiec nabijanie na nie nakretek i ta nasadka igiełkowa na nic sie nie zda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luks Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 > Byłem u 4, na miejscu żaden nie umiał nic zrobić przy tego typu zabezpieczeniu. Tylko zostawić auto > i będą jak wcześniej wspomniano spawać nakrętki i próbować okręcić a to to mogę zrobić sam > Te nakrętki są okrągłe z zewnątrz i hartowane wiec nabijanie na nie nakretek i ta nasadka igiełkowa > na nic sie nie zda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2013 > > > No niestety żaden nie miał takiego sprzętu a mi sie go nie opłaca kupować. Z rozwierceniem to juz ciekawsze ale mam niestety nakrętki a nie śruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luks Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 > No niestety żaden nie miał takiego sprzętu a mi sie go nie opłaca kupować. > Z rozwierceniem to juz ciekawsze ale mam niestety nakrętki a nie śruby a jakbyś z grubszej blachy odtworzyl kształt tego kwiatuszka i przyspawał potem do jakiejś nakrętki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 2 Października 2013 Udostępnij Napisano 2 Października 2013 > No niestety żaden nie miał takiego sprzętu a mi sie go nie opłaca kupować. > Z rozwierceniem to juz ciekawsze ale mam niestety nakrętki a nie śruby Ale w końcu jakoś to odkręciłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 5 Października 2013 Udostępnij Napisano 5 Października 2013 > Te nakrętki są okrągłe z zewnątrz i hartowane wiec nabijanie na nie nakretek i ta nasadka igiełkowa > na nic sie nie zda. Tak jak pisałem wyżej, rozgrzewasz do czerwoności nasadkę 19 i lekko nabijasz. Miałem dokładnie takie same śruby! Przy takim zgrzaniu bez problemu trzymają na okrągłym. To jest dosłownie kilka minut pracy, koszt to zepsuta nasadka za kilka PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 5 Października 2013 Udostępnij Napisano 5 Października 2013 > Tak jak pisałem wyżej, rozgrzewasz do czerwoności nasadkę 19 i lekko nabijasz. Miałem dokładnie > takie same śruby! Przy takim zgrzaniu bez problemu trzymają na okrągłym. To jest dosłownie > kilka minut pracy, koszt to zepsuta nasadka za kilka PLN. Wszystko zależy od tego, jak mocno te śruby zostały dociągnięte i czy i jak mocno się zapiekły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 5 Października 2013 Udostępnij Napisano 5 Października 2013 > Wszystko zależy od tego, jak mocno te śruby zostały dociągnięte i czy i jak mocno się zapiekły. Trzeba ponaparzac młotkiem w śruby przed nałożeniem nasadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 5 Października 2013 Udostępnij Napisano 5 Października 2013 > Trzeba ponaparzac młotkiem w śruby przed nałożeniem nasadki. I dobry jest też pomysł pokazany na jednym z prezentowanych tu filmików, żeby nieco dociągnąć pozostałe śruby, by zmniejszyć nacisk felgi na tę odkręcaną. Z tym, że ja bym nie dociągał śruby przeciwsobnej, a nawet ją lekko poluzował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 6 Października 2013 Udostępnij Napisano 6 Października 2013 > Wszystko zależy od tego, jak mocno te śruby zostały dociągnięte i czy i jak mocno się zapiekły. U mnie były dociągnięte pneumatem (przez idiotę), zapieczone na amen. 3 udało się po kilku godzinach męki odkręcić, przy 4 przejściówka już się rozleciała. Przy nabiciu na gorąco nie ma szans by to połączenie puściło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 > I dobry jest też pomysł pokazany na jednym z prezentowanych tu filmików, żeby nieco dociągnąć > pozostałe śruby, by zmniejszyć nacisk felgi na tę odkręcaną. Z tym, że ja bym nie dociągał > śruby przeciwsobnej, a nawet ją lekko poluzował. To już wiele nie pomoże. Tak jak na filmie pokazane było naparzanie młotkiem "rozklei" przyrdzewiały gwint i stożek łba śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2013 > Ale w końcu jakoś to odkręciłeś? Jeszcze nie, ale to głownie z braku czasu, w tym tygodniu sie tym zajme Spróbuje z tym nagrzewaniem Tym bardziej ze te śruby nie są jakś mocno dociagniete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 > To już wiele nie pomoże. Tak jak na filmie pokazane było naparzanie młotkiem "rozklei" > przyrdzewiały gwint i stożek łba śruby. Z naparzaniem masz rację, chodziło mi o owo dociągnięcie jako czynność uzupełniającą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.