Skocz do zawartości

[orlando] automat świateł dziennych


wszim

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś coś wie na ten temat. Orlando ma automat świateł dziennych (tzw skandynawski). Pewnie podobnie jest w innych chevroletach np w cruzach. Tzn zawsze po odpaleniu silnika (ustawienie na 0) zapalają się światła mijania i tylne pozycyjne ale nie wyciemnia się LCD radia i nie zapalają się podświetlenia piktogramów. Czy jest to osobny moduł sterujący (podobnie ja to było kiedyś w oplach tzw moduł skandynawski) czy steruje tym główny komputer? Jak to ewentualnie wyłączyć, wystarczy wypiąć jakiś bezpiecznik czy trzeba się podłączyć pod OBD2 i dezaktywować funkcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (tzw skandynawski).

> zapalają się światła mijania i tylne pozycyjne ale nie wyciemnia się LCD radia i nie zapalają

> się podświetlenia piktogramów.

A ściemnia się itd. gdy nastaje mrok ?

W Peugeocie ten tryb tak działał i moim zdaniem był bardzo wygodny - w dzień było wszystko widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ściemnia się itd. gdy nastaje mrok ?

> W Peugeocie ten tryb tak działał i moim zdaniem był bardzo wygodny - w dzień było wszystko widać.

U mnie, gdzie nie ma funkcji AUTO na przełączniku, muszę sam przełączać z pozycji świateł na 0 i z powrotem, by zmienić podświetlenie przycisków i zegarów.

Światła automatycznie włączają się w każdym przypadku, ale pokrętła i tak trzeba używać o zmroku i o świcie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś coś wie na ten temat. Orlando ma automat świateł dziennych (tzw skandynawski). Pewnie podobnie

> jest w innych chevroletach np w cruzach. Tzn zawsze po odpaleniu silnika (ustawienie na 0)

> zapalają się światła mijania i tylne pozycyjne ale nie wyciemnia się LCD radia i nie zapalają

> się podświetlenia piktogramów. Czy jest to osobny moduł sterujący (podobnie ja to było kiedyś

> w oplach tzw moduł skandynawski) czy steruje tym główny komputer? Jak to ewentualnie wyłączyć,

> wystarczy wypiąć jakiś bezpiecznik czy trzeba się podłączyć pod OBD2 i dezaktywować funkcję.

Na dzien dzisiejszy jak pisalem w innych forach nie ma opcji wylaczenia tego.

A najlpesze jest to ze w modelach produkowanych od 1.1.2013 nie ma nawet szans na mechaniczne oszukanie systemu nawet w najdrozszej wersji LTZ.

Przed ta data mozna było zalozyc sobie wylacznik z funkcja AUTO i specjalny modul kolegi BARUS i wszystko pieknie chodzilo,

Rano swiatelka dzienne, wjazd do tunelu swiatla mijania, wieczorkiem przestawialy sie w mijania. Teraz ta opcje zablokowali i nawet pisma do ASO i CAC nie pomagaja.

Moze jak grupa uderzymy zeby to mozna było ustawic w serwisie, bo teraz nawet moi kumple rozkladaja rece.

Napisalem do ITS czy argumenty typu homologacja i uwarunkowania w Polsce są prawdziwe ze CHP nie chce tej funkcji uruchmoic i zakrywa sie homologacja na PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czego się tak upierają. Coś musi być na rzeczy. A czy w modelu 2014 przypadkiem nie ma już

> ledowych DRL? Które świecą same bez całej choinki?

Dzienne obecnie ma tylko

Trax

Captiva

Malibu

reszta ma normalne swiatła. A dlaczego tak robią to spytaj Chevrolet Poland bo ja od 3 lat nie moge dostac rzetelnej odpowiedzi, na zasadzie w punkcie xxxx jest zapis mowiacy ze samochod ma miec swiatla zalaczone na stale po uruchomieniu silnika lub cos w tym stylu. Dostaje odpowiedz ze tak jest bo homologacja, ale gdzie jest ten warunek w homologacji???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za dzienne w Astrze IV kolega dostał w Rumunii mandat.

> Może Chevy jest właśnie na takie rynki.

Rumunia Obowiązek używania świateł mijania lub do jazdy dziennej przez cały rok przez 24h tylko w terenie niezabudowanym. W terenie zabudowanym obowiązkowe w nocy, a w dzień – tylko przy widoczności ograniczonej warunkami atmosferycznymi. zrodlo PZMot

To jak tu jechać do Rumunii do miasta Cruzem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rumunia Obowiązek używania świateł mijania lub do jazdy dziennej przez cały rok przez 24h tylko w

> terenie niezabudowanym. W terenie zabudowanym obowiązkowe w nocy, a w dzień – tylko

> przy widoczności ograniczonej warunkami atmosferycznymi. zrodlo PZMot

Podyskutuj z policmajstrem w Rumunii - dyskusja sprowadza się do kwoty w Euro zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio widziałem taksówkę Cruza w Wawie - jechał z wyłączonymi światłami, miał natomiast dzienne okrągłe w miejscu przeciwmgłowych i nie wyglądało to na druciarstwo, tylko na prawdziwie dzienne (świeciło po oczach a nie po poboczu i nie oślepiało). Na tyle na ile zdążyłem zerknąć, zrobione ładnie jak fabryczne ok.gif

Jakoś jednak się da smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio widziałem taksówkę Cruza w Wawie - jechał z wyłączonymi światłami, miał natomiast dzienne

> okrągłe w miejscu przeciwmgłowych i nie wyglądało to na druciarstwo, tylko na prawdziwie

> dzienne (świeciło po oczach a nie po poboczu i nie oślepiało). Na tyle na ile zdążyłem

> zerknąć, zrobione ładnie jak fabryczne

> Jakoś jednak się da

Czytaj co pisze, do 1.1.2013 da sie pieknie zrobic zeby miec dzienne na zgaszonych swiatłąch głownych, po tej dacie ktos wpadl na pomysl w CHP zeby ta funkcje zablokować i zmienił oprogramowanie w BCM i teraz podawanie masy na jednej z kabli juz nie daje mozliwosci wylaczenia switeł.

Wiem bo mialem tak w swoim poprzednim aucie i nadal mam moduł w garazu czekajacy na zmiany oprogramowania

cam0982e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To w terenie zabudowanym nie można jeździć na światłach?

Można, ale niektórzy upierają się by poprawić fabrykę.

Mnie np. pasuje że światła same się włączają i palą się także z tyłu.

W dzień jeżdżę z przełącznikiem w pozycji 0 a w nocy z pozycji włączonej - zmienia się tylko podświetlenie deski i przycisków.

No i pozycji 0 światła zapalają się dopiero po odpaleniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to za co dokładnie dostał mandat W Rumunii - co było nie tak z dziennymi w Astrze J?

Policmajster twierdził, że u nich mają się świecić światła z przodu i z tyłu.

Tłumaczyliśmy, że w całej Europie można używać dziennych, ale ten swoje.

Stargowaliśmy mandat z 50 do 20 Euro pojechaliśmy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Policmajster twierdził, że u nich mają się świecić światła z przodu i z tyłu.

> Tłumaczyliśmy, że w całej Europie można używać dziennych, ale ten swoje.

> Stargowaliśmy mandat z 50 do 20 Euro pojechaliśmy dalej.

Sorry za język, ale po prostu daliście się wydymać jak naiwni.

Rumunia podpisała konwencje wiedeńską o ruchu drogowym w 1980

i nigdy jej nie wypowiedziała czyli wciąż musi przestrzegać,

więc ten szkieł to mógł wam tylko pokiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rumunia podpisała konwencje wiedeńską o ruchu drogowym w 1980

> i nigdy jej nie wypowiedziała czyli wciąż musi przestrzegać,

> więc ten szkieł to mógł wam tylko pokiwać.

Nie takie hop do przodu. Czym innym jest Konwencja regulująca wyposażenie pojazdu, a czym innym są przepisy ruchu drogowego - w każdym kraju mogą obowiązywać inne.

Gdzieś widziałem odpowiedź autriackiego konsula w kwestii zapasowych żarówek, kamizelek odblaskowych etc. z której wynikało, że właśnie nie należy mieszać tych spraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można, ale niektórzy upierają się by poprawić fabrykę.

> Mnie np. pasuje że światła same się włączają i palą się także z tyłu.

> W dzień jeżdżę z przełącznikiem w pozycji 0 a w nocy z pozycji włączonej - zmienia się tylko

> podświetlenie deski i przycisków.

> No i pozycji 0 światła zapalają się dopiero po odpaleniu silnika.

W poprzedniej astrze sam dołożyłem skandynawa. Zniszczyło mi reflektory w 3 lata. Lampy solidnie grzeją i przyspieszyły destrukcję plasikowych kloszy. Gdyby to było szkło nic by się nie działo a tak po czasie lampy nadawały się na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorry za język, ale po prostu daliście się wydymać jak naiwni.

> Rumunia podpisała konwencje wiedeńską o ruchu drogowym w 1980

> i nigdy jej nie wypowiedziała czyli wciąż musi przestrzegać,

> więc ten szkieł to mógł wam tylko pokiwać.

Tak samo jak Czesi, Słowacy i Niemcy.

A Policjanci i tak wymagaja, apteczki z homologacja, kamizelki dla kazdego pasazera i linki holowniczej.

Probowałes kiedys rozmawiac z policjantem w jednych z tych krajów? Chyba nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto odpowiedz ITS na moje zapytanie na temat blokowania używania swiateł po uruchomieniu silnika

Szanowny Panie,

Obowiązek automatycznego włączania świateł po uruchomieniu silnika pojazdu dotyczy tylko świateł do jazdy dziennej, jeżeli pojazd jest w nie wyposażony. Dla świateł mijania zawsze musi być możliwość ich wyłączenia, niezależnie od tego czy jest zamontowany układ ich automatycznego włączania i wyłączania.

W załączeniu przesyłam fragment Regulaminu homologacyjnego nr 48 dotyczącego rozmieszczenia urządzeń oświetleniowych na pojazdach, w tym także świateł mijania.

Prawo o ruchu drogowym nakazuje jazdę po drogach publicznych z włączonymi światłami do jazdy dziennej lub światłami mijania.

Pozdrawiam,

Piotr Kaźmierczak

----------------------------------------------------------

Instytut Transportu Samochodowego

Zakład Homologacji i Badań Pojazdów

ul. Jagiellońska 80

03-301 Warszawa

Tel. 22 43-85-317

www.its.waw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oto odpowiedz ITS na moje zapytanie na temat blokowania używania swiateł po uruchomieniu silnika

> Szanowny Panie,

> Obowiązek automatycznego włączania świateł po uruchomieniu silnika pojazdu dotyczy tylko świateł do

> jazdy dziennej, jeżeli pojazd jest w nie wyposażony. Dla świateł mijania zawsze musi być

> możliwość ich wyłączenia, niezależnie od tego czy jest zamontowany układ ich automatycznego

> włączania i wyłączania.

Czyli co? Działanie Chevroleta jest niezgodnie z prawem? icon_eek.gif

> W załączeniu przesyłam fragment Regulaminu homologacyjnego nr 48 dotyczącego rozmieszczenia

> urządzeń oświetleniowych na pojazdach, w tym także świateł mijania.

> Prawo o ruchu drogowym nakazuje jazdę po drogach publicznych z włączonymi światłami do jazdy

> dziennej lub światłami mijania.

No, czyli obowiązek dotyczy zachowania się kierowcy na drodze publicznej a nie producenta do zrobienia konstrukcji uniemożliwiającej użytkownikowi wyłączenie świateł mijania. angryfire.gif

Dalej nie rozumiem jaki interes ma chevrolet że uniemożliwił wyłączanie świateł mijania. Wydaje mi się że naciągnęli homologację. To auto nie powinno dostać homologacji bez dedykowanych świateł dziennych. I w tym chyba szkopuł, że ucinają wszelką dyskusję żeby sprawa nie rozeszła się zbyt szerokim echem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co? Działanie Chevroleta jest niezgodnie z prawem?

> No, czyli obowiązek dotyczy zachowania się kierowcy na drodze publicznej a nie producenta do

> zrobienia konstrukcji uniemożliwiającej użytkownikowi wyłączenie świateł mijania.

> Dalej nie rozumiem jaki interes ma chevrolet że uniemożliwił wyłączanie świateł mijania. Wydaje mi

> się że naciągnęli homologację. To auto nie powinno dostać homologacji bez dedykowanych świateł

> dziennych. I w tym chyba szkopuł, że ucinają wszelką dyskusję żeby sprawa nie rozeszła się

> zbyt szerokim echem.

czekam na odpowiedz z CAC, na moje zapytanie z przytoczonym mailem. Mam wrazenie ze ktos w CHP przegial troche z interpretacja przepisow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czekam na odpowiedz z CAC, na moje zapytanie z przytoczonym mailem. Mam wrazenie ze ktos w CHP

> przegial troche z interpretacja przepisow

lepiej powalczmy o możliwość wyłączania klimy przy nawiewie na szybę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lepiej powalczmy o możliwość wyłączania klimy przy nawiewie na szybę

Ale to mnie nie przeszkadza, bo mam klime automatyczna za ktora zaplacilem i wszystko ma byc AUTO. Tak było w Laczku, w Cruze opcja I i Cruze opcja II. A tutaj przepisy nie nakazuja wylaczenia swiatel w pewnych krajach a ja mam to zablokowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to mnie nie przeszkadza, bo mam klime automatyczna za ktora zaplacilem i wszystko ma byc AUTO.

Mnie nie było stać na taki wypas. Jeszcze pół auta mam do spłacenia w styczniu zlosnik.gif

> Tak było w Laczku, w Cruze opcja I i Cruze opcja II. A tutaj przepisy nie nakazuja wylaczenia

> swiatel w pewnych krajach a ja mam to zablokowane.

Mnie tak jak jest pasuje ok.gif

Nie muszę myśleć o włączaniu świateł.

Jeżdżę głównie w pozycji 0, więc światła zapalają się dopiero po odpaleniu silnika. ok.gif

Mnie boli opcja z niemożnością wyłączenia klimy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie nie było stać na taki wypas. Jeszcze pół auta mam do spłacenia w styczniu

Jaki wypas? zlosnik.gif Wystarczyło do prostego LS (jak mój skromny.gif) opcję Premium ustrzelić i już było wszystko a nawet więcej...... no może poza grzanym zydlem i fotelem w świniaku oink.gif

> Mnie tak jak jest pasuje

> Nie muszę myśleć o włączaniu świateł.

> Jeżdżę głównie w pozycji 0, więc światła zapalają się dopiero po odpaleniu silnika.

> Mnie boli opcja z niemożnością wyłączenia klimy

Tu akurat podzielam zdanie kolegi etac_owiec. Tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lepiej powalczmy o możliwość wyłączania klimy przy nawiewie na szybę

Jak to nie można wyłączyć klimy? O co chodzi bo nie rozumiem. Manualna klima się sama włącza w opcji nadmuchu na szybę? shocked.gif Muszę to sprawdzić u siebie w orlando bo wy piszecie o cruzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to nie można wyłączyć klimy? O co chodzi bo nie rozumiem. Manualna klima się sama włącza w

> opcji nadmuchu na szybę? Muszę to sprawdzić u siebie w orlando bo wy piszecie o cruzie.

Manualna klima w Cruze włącza się automatycznie przy ustawieniu nadmuchu na szybę - nie włącza się nawet kontrolka. Klikanie włącznikiem klimy powoduje tylko zapalanie i gaszenie kontrolki ooniee.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Manualna klima w Cruze włącza się automatycznie przy ustawieniu nadmuchu na szybę - nie włącza się

> nawet kontrolka. Klikanie włącznikiem klimy powoduje tylko zapalanie i gaszenie kontrolki

sick.gifJa pierdziu, jak ja kocham takie uszczęśliwianie na siłę facepalm%5B1%5D.gif. Czuję, że w moim orlando będzie tak samo i dopiero teraz o tym się dowiedziałem. Sprawdzę dopiero wieczorem bo korzystając z ładnej pogody do pracola śmignąłem dziś ośmiokołowcem wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie musisz pamiętać o konieczności okresowego włączania klimy

Wkurza mnie, że muszę w wilgotne dni jeździć z włączoną klimą, gdy mam ustawiony nawiew na szybę.

Trzeba podkręcać ogrzewanie, by nie zamarznąć.

Bez sensu silnik traci moc na klimę, gdy wystarczyłby sam nawiew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wkurza mnie, że muszę w wilgotne dni jeździć z włączoną klimą, gdy mam ustawiony nawiew na szybę.

> Trzeba podkręcać ogrzewanie, by nie zamarznąć.

> Bez sensu silnik traci moc na klimę, gdy wystarczyłby sam nawiew.

Ale szyba nie paruje i to jest korzysc nie do zastapienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale szyba nie paruje i to jest korzysc nie do zastapienia

W 99% przypadków nie jest potrzebny jej nadmuch na szybę. Wystarczy samo zewnętrzne powietrze. Nie jest potrzebne aby klima dmuchała zawsze. Wręcz jest to nieuczciwe traktowanie użytkownika że nie wie o pracy klimy (nie świeci kontrolka w instalacji manualnej) bo jest to nieuzasadnione narażanie na większe koszty. Klima pochłania sporo paliwa. W Astrze miałem nawiew na szybę włączony prawie cały czas. Jak miałem rzadką potrzebę poprawienia odparowania (praktycznie tylko podczas jakiejś nawałnicy deszczowej) to sobie tą klimę sam włączałem.

ale zeszliśmy z tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale szyba nie paruje i to jest korzysc nie do zastapienia

Powiem tak .......... masz turbo dizla więc nie odczuwasz włączenia klimy na niekorzyść spadku mocy silnika, wiem bo sam w pracy powożę nowego Transportera w dizlu i czy mam klime włączoną czy nie, to rybka mnie to. Pod nogą mocy masa. W benzynie słabej i nie ważne czy 1.6 czy 1.8, bo przy takiej masie auta czuć to w obu przypadkach, wszystkich pefnie wnerwia ten durny patent.

Trudno zatem się dziwić oburzeniu użytkowników onych pojazdów, że nie mają wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.