Skocz do zawartości

Jak zrobić wyłączanie świateł z wyjęciem kluczyka ze stacyjk


kurian

Rekomendowane odpowiedzi

żona upodobała sobie rozładowywanie akumulatora zostawiając auto na światłach. Całe życie jeździ fiatami i nie potrafi się przestawić, a ja już mam dość ściągania auta do domu na sznurku.

Jak to jest rozwiązane we fiatach że po przekręceniu stacyjki wyłączają się światła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żona upodobała sobie rozładowywanie akumulatora zostawiając auto na światłach. Całe życie jeździ

> fiatami i nie potrafi się przestawić, a ja już mam dość ściągania auta do domu na sznurku.

> Jak to jest rozwiązane we fiatach że po przekręceniu stacyjki wyłączają się światła?

Kiedyś chłopak córki zamontował w jej autku brzęczyk, który jednym dźwiękiem informował o braku świateł w czasie jazdy i innym o zostawionych światłach po zgaszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to jest rozwiązane we fiatach że po przekręceniu stacyjki wyłączają się światła?

Po prostu zasilanie na światła idzie przez stacyjkę a u ciebie bezpośrednio, wystarczy odpiąć zasilanie przełącznika i podłączyć pod stacyjkę, najlepiej przez przekaźnik grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu zasilanie na światła idzie przez stacyjkę a u ciebie bezpośrednio, wystarczy odpiąć

> zasilanie przełącznika i podłączyć pod stacyjkę, najlepiej przez przekaźnik

Tylko należy jakoś zapewnić możliwość zostawienia auta na pozycyjnych bez kluczyka w stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żona upodobała sobie rozładowywanie akumulatora zostawiając auto na światłach. Całe życie jeździ

> fiatami i nie potrafi się przestawić, a ja już mam dość ściągania auta do domu na sznurku.

> Jak to jest rozwiązane we fiatach że po przekręceniu stacyjki wyłączają się światła?

Brzęczyk - 4 zł w każdym markecie pokroju Auchanów, Tesco itd na dziale motoryzacyjnym.

Szybko, tanio i bez zbędnego dłubania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu zasilanie na światła idzie przez stacyjkę a u ciebie bezpośrednio, wystarczy odpiąć

> zasilanie przełącznika i podłączyć pod stacyjkę, najlepiej przez przekaźnik

Ale to dziwne jest we wspołczesnych samochodach

U mnie jest moduł BCM, tzw. sterownik nadwozia i on steruje światłami postojowymi. W stacyjce jest nawet czujnik włożenia kluczyka

Natomiast światła mijania sa zasilane ze stacyjki (+), natomiast wyłącznik podaje masę (-)

przekaxnik by sie przydał ze względu na spadki napięcia ok. 1,2 V i wypalanie styków stacyjki, ale u mnie za dużo z tym roboty, poza tym mam DRL

W tym Fiacie chyba najprościej załozyć brzeczyk, ale zarówno informujący kobietę o nie właczonych podczas jazdy jak i włączonych po wyłączeniu silnika

Allegro

ep

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowa nie jest o Fiacie, tylko o innym aucie użytkowanym przez osobę przyzwyczajoną do Fiata.

> W Fiatach światła gasną po wyłączeniu kluczyka. Od wielu lat.

mam podobny problem - zona ma Fiata Brave, a ja Subaru - w obu gasna swiatla po przekreceniu kluczyka. Teraz kupilem Mondeo i w nim nie tylko ni gasna, ale jeszcze przelacznik do swiatel jest na desce, a nie w kierownicy. Co wiecej brzeczyk jest, ale raz dziala, a raz nie. Na dodatek w przelaczniku jest funkcja swiatel parkingowych, ktora dziala identycznie, jak swiatla postojowe - po prostu postoj sie swieci.

Ponoc w Mondeo sa jakies tajemnicze piny 3 i 4, ale jeszcze nie szukalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam podobny problem - zona ma Fiata Brave, a ja Subaru - w obu gasna swiatla po przekreceniu

> kluczyka. Teraz kupilem Mondeo i w nim nie tylko ni gasna, ale jeszcze przelacznik do swiatel

> jest na desce, a nie w kierownicy. Co wiecej brzeczyk jest, ale raz dziala, a raz nie. Na

> dodatek w przelaczniku jest funkcja swiatel parkingowych, ktora dziala identycznie, jak

> swiatla postojowe - po prostu postoj sie swieci.

> Ponoc w Mondeo sa jakies tajemnicze piny 3 i 4, ale jeszcze nie szukalem.

podobno przekaznik świateł z malchu pozwala załatwić sprawę ale nie potrafię zależc schematu. Czekam na odpowiedz na kaciku PRL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobno przekaznik świateł z malchu pozwala załatwić sprawę ale nie potrafię zależc schematu.

> Czekam na odpowiedz na kaciku PRL.

W mondeo dokladniej mostkuje sie piny 4 i 6 wlacznika swiatel i dziala jak powinno, ale nie wiem, czy wowcxas idzie te 10A przez stacyjke, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowa nie jest o Fiacie, tylko o innym aucie użytkowanym przez osobę przyzwyczajoną do Fiata.

> W Fiatach światła gasną po wyłączeniu kluczyka. Od wielu lat.

Suzuki Samurai?

Schemat jest w kilku miejscach w sieci, np. na elektrodzie

Co do wyłacznika to ja bym załozył ten

Oglądałem te schematy Samurai, ktos nawalił wszystko na jednym wielkim rysunku , oczoplasu mozna dostać. Ale da się chyba rozgryźć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja kupiłem za kilkadziesiąt złotych automatyczny włącznik świateł i po włączeniu zapłonu zapala po

> 5s pozycyjne, a po 10s mijania, gasną po wyłączeniu kluczyka

a ja mam modul zapalajacy swiatla po rozruchu silnika. a dokladniej po wzroście napięcia na alternatorze i gaszacy swiatła po zgaszeniu silnika. dziala idealnie w kilku samochodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobno przekaznik świateł z malchu pozwala załatwić sprawę ale nie potrafię zależc schematu.

> Czekam na odpowiedz na kaciku PRL.

Odpowiedź dostałeś. Schematu nie trzeba , ino trza wiedzieć jak dany przekaźnik działa.

Przyszło mi do głowy , że można by zasilanie po kluczyku wziąć z wtryskiwacza benzyny. Często jest tak , że zasilanie na wtryskach jest jeszcze kilka / kilkanaście sekund po zgaszeniu auta i wtedy mielibyśmy funkcję "go home" za darmochę. Można by też podłączyć zasilanie przekaźnika pod kontrolkę ładowania - światła włączałyby się po zgaśnięciu kontrolki , ale nie wiem czy to dobry pomysł , trzeba by sprawdzić smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem sobie tak w skodzie. Przerwałem obwód przy wyłączniku świateł przekaźnikiem zasilanym ze styku 15 stacyjki (plus po przekręceniu). Działało smile.gif

A bez kluczyka auta na światłach nie zostawiałem. Wolalem jeśli już to awaryjne - mniej prądu i lepsza widocznośc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A bez kluczyka auta na światłach nie zostawiałem. Wolalem jeśli już to awaryjne - mniej prądu i

> lepsza widocznośc.

Z tym mniej prądu to bym polemizował zlosnik.gif

Zakładając tylko cztery migacze (bez powtarzaczy na błotnikach) masz cztery żarówki po 21W, czyli 84W. Przerywacz steruje je impulsowo 50:50 (przerwa:świecenie), więc można przyjąć, że biorą 42W. Z dwoma powtarzaczami po 5W biorą 47W.

W oświetleniu pozycyjnym masz cztery żarówki 5W, czyli 20W plus oświetlenie tablicy rejestracyjnej (niech będzie 2x5W) plus oświetlenie tablicy zegarów (załóżmy kolejne 10W) więc i tak masz 40W, więc o dwa mniej zlosnik.gif

Tak naprawdę to trzeba to liczyć "per samochód", bo w Audi mam w tylnych światłach pozycyjnych po dwie żarówki w każdym - 5 i 10W i dwie oświetlające rejestrację, zaś w Uno tylko po jednej w każdym z tych miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Suzuki Samurai?

> Schemat jest w kilku miejscach w sieci, np. na elektrodzie

schemat samuraiowy znam, ten najczęściej znajdowany to z wersji USA nie do końca pokrywający się z europejska rzeczywistością, szczególnie w przypadku wersji hiszpańskich jaką mam ja.

> Co do wyłacznika to ja bym załozył ten

ciekawa opcja

> Oglądałem te schematy Samurai, ktos nawalił wszystko na jednym wielkim rysunku , oczoplasu mozna

> dostać. Ale da się chyba rozgryźć

schemat który chciałem zobaczyć to schemat tego przekaźnika z malucha. Ogólnie tematy elektryczne są dla mnie czarna magią zwłaszcza jak wchodzą w grę jakieś przekaźniki, nie mniej jednak lubię rozkminiać różne tematy więc kombinuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> schemat samuraiowy znam, ten najczęściej znajdowany to z wersji USA nie do końca pokrywający się z

> europejska rzeczywistością, szczególnie w przypadku wersji hiszpańskich jaką mam ja.

No tak , schematy dostepne w sieci sie trochę różnią

> ciekawa opcja

> schemat który chciałem zobaczyć to schemat tego przekaźnika z malucha. Ogólnie tematy elektryczne

> są dla mnie czarna magią zwłaszcza jak wchodzą w grę jakieś przekaźniki, nie mniej jednak

> lubię rozkminiać różne tematy więc kombinuje.

Ale po co z tym maluchem? yikes.gif

Z tych schematów jakie znalazłem wynika że do wyłącznika świateł dochodza m.in. takie przewody

- W/Y (bialo żółty) +12V z aku

- R/W (bieło-czerwony) - światła mijania

- R/Y (czerwono-zółty) - światła pozycyjne

Natomiast obwód lampki ładowania to przewód W/R (biało-czerwony) dochodzacy i do zestawu wskaźników i do kontrolki poziomu płynu hamulcowego

Więc ja bym kupił ten polski automat i podłaczył tak

287244522-AWS.jpg

Lewy niebieski - R/W

Lewy brązowy - R/Y

Prawy niebieski i prawy brązowy - W/Y

Czarny - masa (tylko trzeba by znaleźć w aucie i sprawdzić miernikiem jakiś punkt masowy, bo na schemacie Suzuki czarne przewody dochodzące do włącznika świateł wcale nie są połączone z masą!)

Czerwony - W/R

post-147237-14352521982829_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co kolega zadecydował w temacie?

jeszcze nic nie zdecydował, u mnie długo trwa podejmowanie decyzji. Musze mieć wszystko dobrze przemyślane.

> A moze zamiast kombinować z wyłacznikiem zainstalowac przekaźniki włączane z obwodu świateł

> pozycyjnych właczanych po stacyjce? Parę linków

> link1

> link2

> link3

> link4

szacunek za te znaleziska, mam co czytać. Dzięki 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze nic nie zdecydował, u mnie długo trwa podejmowanie decyzji. Musze mieć wszystko dobrze

> przemyślane.

> szacunek za te znaleziska, mam co czytać. Dzięki

A nie ma za co smile.gif

Sam pisałem niedawno do faceta z ten stronki

http://www.danielsternlighting.com/tech/relays/relays.html

Odpisał w sprawie która mnie interesowała - montaz przekaźników świateł w Kia , gdzie wyłącznik włacza mase a nie plus. Pytałem tez o ograniczanie napiecia na żarówkach (oszczedzanie gdy jeździmy w mieście po oświetlonych ulicach). A on na to, że żarówki są tanie, zas ludzie, zwierzeta i częsci samochodowe są drogie. On w USA chyba nie wie jak my tu w PL zarabiamy buu.gifzlosnik.gif

Kupiłem teraz żarówki GE +120% za 36 PLN . Ale biorac pod uwagę zarobki Amerykanów to ich kosztowalyby ok. 7 PLN, zaś "zwykłe" ok. 2 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.