Skocz do zawartości

8 zaworów vs 16 zaworów


balu

Rekomendowane odpowiedzi

> co to za nowa moda w civiku powrót do 8 zaworowca w silniczku 1,4 no

> i oczywiście łańcuszek zamiast paska hmmm

Czyżby postawili znów na trwałość? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co to za nowa moda w civiku powrót do 8 zaworowca w silniczku 1,4 no

> i oczywiście łańcuszek zamiast paska hmmm

8v ale po dwie świeczki na cylinder (czyli taka inna 16-tka zlosnik.gif)

- do miasta i do spokojnej jazdy w trasie całkiem OK...

Civic jak Civic - ale Honda City z tym silnikiem może być całkiem ciekawą opcją familijnego wózka

(np.: w stosunku do Fabiedy w sedanie zlosnik.gif)

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co to za nowa moda w civiku powrót do 8 zaworowca w silniczku >1,4

A ja nie wiem skąd się utarło, że im więcej zaworów tym lepiej.. Ważne, żeby dobry motorek był, a ile ma zaworów to sprawa drugorzędna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik może i tak

> ale reszta oglądałem no nie rzuca na kolana za 55 tyś PLN to troszku

> przesada

> ni to siena ni to dacia

bo to coś lepszego...

4 jaśki, ABS, elektryka, CD-radio, klimatyzacja, alusy 15 + 500 litrów bagażńika +zupełnie przyzwoita linia+ znaczek Hondy na masce.. może nie powala ale jest całkiem przyzwoite...

> pozatym składana u turka

a Toyota składa skrzynie biegów i diesle 2.2 D4-D u nas... smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że musu nie ma kto powiedział że jest

ja się tylko tak pytam czym to podyktowane jak to się ma do dotychczasowych silniczków

troszku mniej mocy niby większa wytrzymałość

nie trzeba az tak kręcić motoru

autko z wyglądu sportowo zawadiackie a tu tak spokojnie pod maską (oczywiście jest jeszcze 1,8 )

hmm.gif

no mnie się podoba

a na - jeszcze tylko czarna tapicerka wewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turecka fabryka Toyoty (Corolle Verso) zbiera najlepsze oceny ze

> wszystkich

Uściślając: Verso, Sedan, Wagon.

Te składają tureccy Muzułmanie

Resztę składają angielscy imigranci :-D

Co do kwestii niezawodności - podobno (ale z MOCNYM naciskiem na podobno) - nie jest tak różowo, ale tragicznie też nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale W CZYM PROBLEM, bo wciąż nie rozumiem.

Nie odpowiada - nie bierzesz. Odpowiada - bierzesz.

Masz jakąś puentę, czy tylko tak ogólnie brzęczysz, że "coś tam jest be bo ma czarną a nie w różowe słonie tapicerkę" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie brzęcze tylko sie grzecznie pytam znawców tematu odnośnie silniczka i zmiany kierunku z 16v na 8 v

nic nie mówię o kupnie tylko o wrażeniach po obluuukaniu autka

a kolega na mnie z góry sie nie podoba bierz nie podoba nie bierz oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już kolega chce więc powiem B

nie jest moja intencją wywołanie dyskusji czy auta składane tu czy tu się czymś różnią (informacja że city jest składana u turka była od sprzedawcy hundy)

chciałem się dowiedzieć czegoś o w sumie nowym silniczku hondy civic

czym podyktowana jet taka a nie inna konstrukcja tego silnika

gdzie mozna jeszcze taką konstrukcję spotkać

czym się charakteryzuje

a że dyskusja zboczyła na inne tory frown.gif

nie krytykuję wyboru aut, nie mówię który jest bardziej lub mniej awaryjny

chodzi mi tylko o nowy silnik hundy

a że jest czarna w środku (ma podobno od czerwca być też jaśniejsza opcja ale na razie nie ma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wiesz w ogóle, w jakich krajach są produkowane Toyoty na

> europejski rynek?

a ty wiesz?

bo ja nie i chetnie bym sie dowiedzial.

z tego co gdzies tam slyszalem to turki skladaja corolle, zabojady yarki, a herbaciarze avensisy. z tym ze niektore yarki chyba jeszcze w japonii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ty wiesz?

> bo ja nie i chetnie bym sie dowiedzial.

> z tego co gdzies tam slyszalem to turki skladaja corolle, zabojady

> yarki, a herbaciarze avensisy. z tym ze niektore yarki chyba

> jeszcze w japonii.

...sam sobie odpowiedziałeś zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie brzęcze tylko sie grzecznie pytam znawców tematu odnośnie

> silniczka i zmiany kierunku z 16v na 8 v

Porównałeś do Punto Grande, akurat tam Fiat żadnej zmiany kierunku z 16 na 8 nie zrobił tylko wstawił stary 1,2 8V pochodzący z Punto I. Optymalnym silnikiem do tego modelu ma być nowy 1,4 16v 90 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porównałeś do Punto Grande, akurat tam Fiat żadnej zmiany kierunku z

> 16 na 8 nie zrobił tylko wstawił stary 1,2 8V pochodzący z

> Punto I. Optymalnym silnikiem do tego modelu ma być nowy 1,4 16v

> 90 km.

1.4 16V 95 KM, ja mimo wszystko czekam na nowy silnik fiata 1.6 16V, prawdopodobnie 150 lub 180 KM zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już kolega chce więc powiem B

> nie jest moja intencją wywołanie dyskusji czy auta składane tu czy tu

> się czymś różnią (informacja że city jest składana u turka była

> od sprzedawcy hundy)

> chciałem się dowiedzieć czegoś o w sumie nowym silniczku hondy civic

> czym podyktowana jet taka a nie inna konstrukcja tego silnika

> gdzie mozna jeszcze taką konstrukcję spotkać

> czym się charakteryzuje

> a że dyskusja zboczyła na inne tory

> nie krytykuję wyboru aut, nie mówię który jest bardziej lub mniej

> awaryjny

> chodzi mi tylko o nowy silnik hundy

> a że jest czarna w środku (ma podobno od czerwca być też jaśniejsza

> opcja ale na razie nie ma)

Silniczek nie jest nowy. To jest silnik od paru dobrych latek montowany w Jazzie (w wersji 1.4). Co do 8v zamiast 16v to się nie wypowiem, az tak wielkim specem od techniki nie jestem, ale pewnie jakiś sens to ma (zresztą honda zawsze niejako pod prąd szła)..

W kazdym razie silnik jest nie nowy, carakteryzuje się dość niezłą elastycznościa (maksymalny moment już przy 2500 obrotach - iaczejniż w 'typowych' hondach)

Natomiast jest to zupełnie ina konstrukcja niż 1.4 w poprzednim modelu. Niestety słabszy (tamten miał 90KM). A powód do zmiany jest bardzo prozaiczny - ekologia, ekologia.

Silniki z poprzedniej generacji civca nie spełniały najnowszych norm emisji a przerabianie ich uznano za nieopłacalne.

Co do trwałości to ciężko mi powiedzieć jak to będzie, ale na wzrost nie licze (poprzednie 1.4 i 1.6 to silniki rozwijane od wieluuu lat i mające dobre opinie - nowe to jednak niewiadoma).

No i jeszcze co do silnika to geneza silnika 1.4 w civc jest taka że podobno to 'potrzeba rynkowa'.

W pierwszych planach (i to jeszcze całkiem niedawno) silnika 1.4 wogóle mialo nie być - tylko 1.8 i diesel. No i jakiś następca CTRa.

Ale badania rynkowe wykazały że wersja 1.4 jest bardzo potrzebna, choćby z tego względu że w rózngo rodzaju testach porównywane są ceny najtańszej wersji samochodu. No i wsadzili 1.4 z jazz'a, obcieli wyposażenie a cenę dali zaporową. Rzeczywiście cena 1.4 base to nieporozumienie.

Ale gdy już się porówna 1.8 sport z konkurencją to nie wychodzi źle. Przy tym wyposażeniu mało tańszych samochodów się znajdzie. Chociaż i tak nie wszystko mi się w nowym modelu podoba, ale to inna bajka..

No i tyle o tym 1.4..

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ba ,kiedy to będzie i za ile?

Podobno ma być jeszcze w tym roku, ale tego na 100% nie wiedzą nawet w FAP, a cena hmm pewnie około 60 000 zł oslabiony.gif

Ma to być wersja a'la HGT w przypadku punto II i II FL, coś jeszcze szybszego niż dostępna obecnie wersja Grande Punto Sport waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijając mercedesy tonawet w radzieckim cudzie techniki ładzie 2107

> łancuszek podobno wytrzymywał dobrze ponad 200kkm(u mnie

> wytrzymał 170 kkm i sprzedałem samochód...

W moim R19 łańcuch zrobił 180 tys - potem auto sprzedałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki o to mi chodziło bow.gif

teraz jakoś mi się rozjaśniło

czyli wszystkie dane o silniczku będą takie jak w jazze

jedeń silnik wszystkie modele znaczy się te mniejsze jazz city i civic

jeszcze raz dzięki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale badania rynkowe wykazały że wersja 1.4 jest bardzo potrzebna,

> choćby z tego względu że w rózngo rodzaju testach porównywane są

> ceny najtańszej wersji samochodu. No i wsadzili 1.4 z jazz'a,

> obcieli wyposażenie a cenę dali zaporową. Rzeczywiście cena 1.4

> base to nieporozumienie.

> Ale gdy już się porówna 1.8 sport z konkurencją to nie wychodzi źle.

> Przy tym wyposażeniu mało tańszych samochodów się znajdzie.

> Chociaż i tak nie wszystko mi się w nowym modelu podoba, ale to

> inna bajka..

Szkoda - bo kiedyś dumałem nad Civiciem 1,6 a teraz nie ma oczym dumac smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silniczek nie jest nowy. To jest silnik od paru dobrych latek

> montowany w Jazzie (w wersji 1.4). Co do 8v zamiast 16v to się

> nie wypowiem, az tak wielkim specem od techniki nie jestem, ale

> pewnie jakiś sens to ma (zresztą honda zawsze niejako pod prąd

> szła)..

> W kazdym razie silnik jest nie nowy, carakteryzuje się dość niezłą

> elastycznościa (maksymalny moment już przy 2500 obrotach -

> iaczejniż w 'typowych' hondach)

> Natomiast jest to zupełnie ina konstrukcja niż 1.4 w poprzednim

> modelu. Niestety słabszy (tamten miał 90KM). A powód do zmiany

> jest bardzo prozaiczny - ekologia, ekologia.

No i pewnie tu jest pies pogrzebany. Zdaje się, że typowa różnica między silnikami 16V, a 8V jest przeniesienie w wyzszy zakres max. momentu obrotowego i mocy. Reasumując 16V trzeba mocniej kręcić, a to przekłada się na emisje spalin. Chyba ze sie mylę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co to za nowa moda w civiku powrót do 8 zaworowca w silniczku 1,4 no

> i oczywiście łańcuszek zamiast paska hmmm

I dobrze. 1.4 nawet jakby mial 16v to i tak by ledwo poruszal to auto, a przynajmniej przy 8v bedzie bardziej elastyczne co zlikwiduje bolaczke "braku dolu" u hondy. IMHO po co robic tyle halasu obrotami, jak mozna przyjemniej pojechac na nizszych . A gadanie o sportowcyh aspiracjach w 16v w 1.4 i kreceniu obrotow jest raczej smieszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i pewnie tu jest pies pogrzebany. Zdaje się, że typowa różnica

> między silnikami 16V, a 8V jest przeniesienie w wyzszy zakres

> max. momentu obrotowego i mocy. Reasumując 16V trzeba mocniej

> kręcić, a to przekłada się na emisje spalin. Chyba ze sie mylę

Mylisz się.

Po prostu - 8v jest generalnie lepszy do jazdy typowo miejskiej i oszczędnościowej, bo niejako z definicji jest dostosowywany do pracy na niższych obrotach.

w silniku szesnastozaworowym można to też bez problemu osiągnąć, poprzez zmienne fazy rozrządu, ALE...

to KOSZTUJE, więc lepiej sobie odpuścić i robić prostszy i tańszy silnik 8v (1 wałek, mniej zaworów, prostsza konstrukcja głowicy).

Żeby nie było że "mylę się" - od 6 lat 16-zaworowe silniki Toyoty spełniają EUR IV ;-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auto, a przynajmniej przy 8v bedzie bardziej elastyczne co

> zlikwiduje bolaczke "braku dolu" u hondy.

lol, honda nie "nie ma dołu" tylko ma zajebistą górę, i jak się trochę polata na załączonym vtecu to poniżej 4 tys może się wydawać nijako, ale to się tylko tak wydaje wink.gif

Ps. powyższe nie tyczy się jednak 1.4 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lol, honda nie "nie ma dołu" tylko ma zajebistą górę, i jak się

> trochę polata na załączonym vtecu to poniżej 4 tys może się

> wydawać nijako, ale to się tylko tak wydaje

> Ps. powyższe nie tyczy się jednak 1.4

Wiem jak sie lata na v-tecu zlosnik.gif Ja pisze tylko o 1.4

ok.gif

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mylisz się.

> Po prostu - 8v jest generalnie lepszy do jazdy typowo miejskiej i

> oszczędnościowej, bo niejako z definicji jest dostosowywany do

> pracy na niższych obrotach.

> w silniku szesnastozaworowym można to też bez problemu osiągnąć,

> poprzez zmienne fazy rozrządu, ALE...

> to KOSZTUJE, więc lepiej sobie odpuścić i robić prostszy i tańszy

> silnik 8v (1 wałek, mniej zaworów, prostsza konstrukcja

> głowicy).

a jak ma sie to do diesli?

> Żeby nie było że "mylę się" - od 6 lat 16-zaworowe silniki Toyoty

> spełniają EUR IV ;-D

serio???? d4d tez?

i jeszcze jedno, dlaczego w d4d 1,4 8V zastosowali lancuch, a w 2,0 16V pasek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak ma sie to do diesli?

Przeciez diesel z założenia ma zupełnie inną charakterystykę.

> i jeszcze jedno, dlaczego w d4d 1,4 8V zastosowali lancuch, a w 2,0

> 16V pasek?

A to już pytanie do konstruktorów.

IMO - kwestia zbudowania tańszego w eksploatacji silnika, bo to w sumie powinno być główną cechą 1,4 D4-D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.