balu Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 co to za nowa moda w civiku powrót do 8 zaworowca w silniczku 1,4 no i oczywiście łańcuszek zamiast paska hmmm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > i oczywiście łańcuszek zamiast paska hmmm no to chyba lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartuncio Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > co to za nowa moda w civiku powrót do 8 zaworowca w silniczku 1,4 no > i oczywiście łańcuszek zamiast paska hmmm Ja osobiscie wole lancuszek.... A 8v robi tez Fiat w Grande Punto....Albo Dacia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 hiba tak ale autko siakieś troszku mułowate jak na te 1,4 nio i droooooogie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > co to za nowa moda w civiku powrót do 8 zaworowca w silniczku 1,4 no > i oczywiście łańcuszek zamiast paska hmmm Czyżby postawili znów na trwałość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrogal Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Czyżby postawili znów na trwałość? niech i bedzie trwale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 tia elektronika + 8V (bo tam jakoś pokombinowali z wtryskami) + łańcuszek + kosmiczny wygląd w środku starocie pod maska kosmos na pulpicie ale bagażnik piekny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sokole_oko Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > A 8v robi tez Fiat w Grande Punto....Albo Dacia No rewelacyjne towarzystwo, brakuje jeszcze Trabanta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swider Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > No rewelacyjne towarzystwo, brakuje jeszcze Trabanta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > No rewelacyjne towarzystwo, brakuje jeszcze Trabanta Trabant nie miał zadnych zaworów No chyba żę 1.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Ja osobiscie wole lancuszek.... Pomijając mercedesy tonawet w radzieckim cudzie techniki ładzie 2107 łancuszek podobno wytrzymywał dobrze ponad 200kkm(u mnie wytrzymał 170 kkm i sprzedałem samochód... Delco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
payur_gr Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > co to za nowa moda w civiku powrót do 8 zaworowca w silniczku 1,4 no > i oczywiście łańcuszek zamiast paska hmmm 8v ale po dwie świeczki na cylinder (czyli taka inna 16-tka ) - do miasta i do spokojnej jazdy w trasie całkiem OK... Civic jak Civic - ale Honda City z tym silnikiem może być całkiem ciekawą opcją familijnego wózka (np.: w stosunku do Fabiedy w sedanie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 silnik może i tak ale reszta oglądałem no nie rzuca na kolana za 55 tyś PLN to troszku przesada ni to siena ni to dacia pozatym składana u turka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > co to za nowa moda w civiku powrót do 8 zaworowca w silniczku 1,4 no > i oczywiście łańcuszek zamiast paska hmmm No ale w czym problem ? Że nie można znaczka "16v" przyklepać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sokole_oko Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > pozatym składana u turka To wada? Turecka fabryka Toyoty (Corolle Verso) zbiera najlepsze oceny ze wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 ale inne toyoty już nie mają takich notowań a składane tez u turka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przewoos Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > co to za nowa moda w civiku powrót do 8 zaworowca w silniczku >1,4 A ja nie wiem skąd się utarło, że im więcej zaworów tym lepiej.. Ważne, żeby dobry motorek był, a ile ma zaworów to sprawa drugorzędna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > hiba tak ale autko siakieś troszku mułowate jak na te 1,4 hunda 1,4 nigdy demonem prędkości nie była ;-D > nio i droooooogie Nie ma musu przeca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > a składane tez u turka a kto Ci takich bzdur naopowiadał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
payur_gr Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > silnik może i tak > ale reszta oglądałem no nie rzuca na kolana za 55 tyś PLN to troszku > przesada > ni to siena ni to dacia bo to coś lepszego... 4 jaśki, ABS, elektryka, CD-radio, klimatyzacja, alusy 15 + 500 litrów bagażńika +zupełnie przyzwoita linia+ znaczek Hondy na masce.. może nie powala ale jest całkiem przyzwoite... > pozatym składana u turka a Toyota składa skrzynie biegów i diesle 2.2 D4-D u nas... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 wiem że musu nie ma kto powiedział że jest ja się tylko tak pytam czym to podyktowane jak to się ma do dotychczasowych silniczków troszku mniej mocy niby większa wytrzymałość nie trzeba az tak kręcić motoru autko z wyglądu sportowo zawadiackie a tu tak spokojnie pod maską (oczywiście jest jeszcze 1,8 ) no mnie się podoba a na - jeszcze tylko czarna tapicerka wewnątrz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Turecka fabryka Toyoty (Corolle Verso) zbiera najlepsze oceny ze > wszystkich Uściślając: Verso, Sedan, Wagon. Te składają tureccy Muzułmanie Resztę składają angielscy imigranci :-D Co do kwestii niezawodności - podobno (ale z MOCNYM naciskiem na podobno) - nie jest tak różowo, ale tragicznie też nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przewoos Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > ale inne toyoty już nie mają takich notowań a składane tez u turka A wiesz w ogóle, w jakich krajach są produkowane Toyoty na europejski rynek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 No ale W CZYM PROBLEM, bo wciąż nie rozumiem. Nie odpowiada - nie bierzesz. Odpowiada - bierzesz. Masz jakąś puentę, czy tylko tak ogólnie brzęczysz, że "coś tam jest be bo ma czarną a nie w różowe słonie tapicerkę" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > A wiesz w ogóle, w jakich krajach są produkowane Toyoty na > europejski rynek? Nie wie :-D I generalnie to taki wątek z gatunku "piździu-piździu" ... ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 ja nie brzęcze tylko sie grzecznie pytam znawców tematu odnośnie silniczka i zmiany kierunku z 16v na 8 v nic nie mówię o kupnie tylko o wrażeniach po obluuukaniu autka a kolega na mnie z góry sie nie podoba bierz nie podoba nie bierz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 daj sobie luz z tą toyotą bo zamiszanie kolega wprowadzasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > daj sobie luz z tą toyotą bo zamiszanie kolega wprowadzasz Nie no, powiedziałeś A, powiedz B :-D Ok, widzę że merytoryczna dyskusja odpada, więc EOT :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 Jak już kolega chce więc powiem B nie jest moja intencją wywołanie dyskusji czy auta składane tu czy tu się czymś różnią (informacja że city jest składana u turka była od sprzedawcy hundy) chciałem się dowiedzieć czegoś o w sumie nowym silniczku hondy civic czym podyktowana jet taka a nie inna konstrukcja tego silnika gdzie mozna jeszcze taką konstrukcję spotkać czym się charakteryzuje a że dyskusja zboczyła na inne tory nie krytykuję wyboru aut, nie mówię który jest bardziej lub mniej awaryjny chodzi mi tylko o nowy silnik hundy a że jest czarna w środku (ma podobno od czerwca być też jaśniejsza opcja ale na razie nie ma) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tmtk Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > A wiesz w ogóle, w jakich krajach są produkowane Toyoty na > europejski rynek? a ty wiesz? bo ja nie i chetnie bym sie dowiedzial. z tego co gdzies tam slyszalem to turki skladaja corolle, zabojady yarki, a herbaciarze avensisy. z tym ze niektore yarki chyba jeszcze w japonii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sokole_oko Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > a kto Ci takich bzdur naopowiadał ? City jest z Turcji, chyba nie zajerzyłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przewoos Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > a ty wiesz? > bo ja nie i chetnie bym sie dowiedzial. > z tego co gdzies tam slyszalem to turki skladaja corolle, zabojady > yarki, a herbaciarze avensisy. z tym ze niektore yarki chyba > jeszcze w japonii. ...sam sobie odpowiedziałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > ja nie brzęcze tylko sie grzecznie pytam znawców tematu odnośnie > silniczka i zmiany kierunku z 16v na 8 v Porównałeś do Punto Grande, akurat tam Fiat żadnej zmiany kierunku z 16 na 8 nie zrobił tylko wstawił stary 1,2 8V pochodzący z Punto I. Optymalnym silnikiem do tego modelu ma być nowy 1,4 16v 90 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Porównałeś do Punto Grande, akurat tam Fiat żadnej zmiany kierunku z > 16 na 8 nie zrobił tylko wstawił stary 1,2 8V pochodzący z > Punto I. Optymalnym silnikiem do tego modelu ma być nowy 1,4 16v > 90 km. 1.4 16V 95 KM, ja mimo wszystko czekam na nowy silnik fiata 1.6 16V, prawdopodobnie 150 lub 180 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Jak już kolega chce więc powiem B > nie jest moja intencją wywołanie dyskusji czy auta składane tu czy tu > się czymś różnią (informacja że city jest składana u turka była > od sprzedawcy hundy) > chciałem się dowiedzieć czegoś o w sumie nowym silniczku hondy civic > czym podyktowana jet taka a nie inna konstrukcja tego silnika > gdzie mozna jeszcze taką konstrukcję spotkać > czym się charakteryzuje > a że dyskusja zboczyła na inne tory > nie krytykuję wyboru aut, nie mówię który jest bardziej lub mniej > awaryjny > chodzi mi tylko o nowy silnik hundy > a że jest czarna w środku (ma podobno od czerwca być też jaśniejsza > opcja ale na razie nie ma) Silniczek nie jest nowy. To jest silnik od paru dobrych latek montowany w Jazzie (w wersji 1.4). Co do 8v zamiast 16v to się nie wypowiem, az tak wielkim specem od techniki nie jestem, ale pewnie jakiś sens to ma (zresztą honda zawsze niejako pod prąd szła).. W kazdym razie silnik jest nie nowy, carakteryzuje się dość niezłą elastycznościa (maksymalny moment już przy 2500 obrotach - iaczejniż w 'typowych' hondach) Natomiast jest to zupełnie ina konstrukcja niż 1.4 w poprzednim modelu. Niestety słabszy (tamten miał 90KM). A powód do zmiany jest bardzo prozaiczny - ekologia, ekologia. Silniki z poprzedniej generacji civca nie spełniały najnowszych norm emisji a przerabianie ich uznano za nieopłacalne. Co do trwałości to ciężko mi powiedzieć jak to będzie, ale na wzrost nie licze (poprzednie 1.4 i 1.6 to silniki rozwijane od wieluuu lat i mające dobre opinie - nowe to jednak niewiadoma). No i jeszcze co do silnika to geneza silnika 1.4 w civc jest taka że podobno to 'potrzeba rynkowa'. W pierwszych planach (i to jeszcze całkiem niedawno) silnika 1.4 wogóle mialo nie być - tylko 1.8 i diesel. No i jakiś następca CTRa. Ale badania rynkowe wykazały że wersja 1.4 jest bardzo potrzebna, choćby z tego względu że w rózngo rodzaju testach porównywane są ceny najtańszej wersji samochodu. No i wsadzili 1.4 z jazz'a, obcieli wyposażenie a cenę dali zaporową. Rzeczywiście cena 1.4 base to nieporozumienie. Ale gdy już się porówna 1.8 sport z konkurencją to nie wychodzi źle. Przy tym wyposażeniu mało tańszych samochodów się znajdzie. Chociaż i tak nie wszystko mi się w nowym modelu podoba, ale to inna bajka.. No i tyle o tym 1.4.. Pozdrawiam Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > 1.4 16V 95 KM, ja mimo wszystko czekam na nowy silnik fiata 1.6 16V, > prawdopodobnie 150 lub 180 KM Ba ,kiedy to będzie i za ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Ba ,kiedy to będzie i za ile? Podobno ma być jeszcze w tym roku, ale tego na 100% nie wiedzą nawet w FAP, a cena hmm pewnie około 60 000 zł Ma to być wersja a'la HGT w przypadku punto II i II FL, coś jeszcze szybszego niż dostępna obecnie wersja Grande Punto Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Pomijając mercedesy tonawet w radzieckim cudzie techniki ładzie 2107 > łancuszek podobno wytrzymywał dobrze ponad 200kkm(u mnie > wytrzymał 170 kkm i sprzedałem samochód... W moim R19 łańcuch zrobił 180 tys - potem auto sprzedałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 23 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 wielkie dzięki o to mi chodziło teraz jakoś mi się rozjaśniło czyli wszystkie dane o silniczku będą takie jak w jazze jedeń silnik wszystkie modele znaczy się te mniejsze jazz city i civic jeszcze raz dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Ja osobiscie wole lancuszek.... > A 8v robi tez Fiat w Grande Punto....Albo Dacia np: nowy passat/toledo/leon tez jest z 1.6 8V 102KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Ale badania rynkowe wykazały że wersja 1.4 jest bardzo potrzebna, > choćby z tego względu że w rózngo rodzaju testach porównywane są > ceny najtańszej wersji samochodu. No i wsadzili 1.4 z jazz'a, > obcieli wyposażenie a cenę dali zaporową. Rzeczywiście cena 1.4 > base to nieporozumienie. > Ale gdy już się porówna 1.8 sport z konkurencją to nie wychodzi źle. > Przy tym wyposażeniu mało tańszych samochodów się znajdzie. > Chociaż i tak nie wszystko mi się w nowym modelu podoba, ale to > inna bajka.. Szkoda - bo kiedyś dumałem nad Civiciem 1,6 a teraz nie ma oczym dumac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Silniczek nie jest nowy. To jest silnik od paru dobrych latek > montowany w Jazzie (w wersji 1.4). Co do 8v zamiast 16v to się > nie wypowiem, az tak wielkim specem od techniki nie jestem, ale > pewnie jakiś sens to ma (zresztą honda zawsze niejako pod prąd > szła).. > W kazdym razie silnik jest nie nowy, carakteryzuje się dość niezłą > elastycznościa (maksymalny moment już przy 2500 obrotach - > iaczejniż w 'typowych' hondach) > Natomiast jest to zupełnie ina konstrukcja niż 1.4 w poprzednim > modelu. Niestety słabszy (tamten miał 90KM). A powód do zmiany > jest bardzo prozaiczny - ekologia, ekologia. No i pewnie tu jest pies pogrzebany. Zdaje się, że typowa różnica między silnikami 16V, a 8V jest przeniesienie w wyzszy zakres max. momentu obrotowego i mocy. Reasumując 16V trzeba mocniej kręcić, a to przekłada się na emisje spalin. Chyba ze sie mylę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biala_vanna Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > co to za nowa moda w civiku powrót do 8 zaworowca w silniczku 1,4 no > i oczywiście łańcuszek zamiast paska hmmm I dobrze. 1.4 nawet jakby mial 16v to i tak by ledwo poruszal to auto, a przynajmniej przy 8v bedzie bardziej elastyczne co zlikwiduje bolaczke "braku dolu" u hondy. IMHO po co robic tyle halasu obrotami, jak mozna przyjemniej pojechac na nizszych . A gadanie o sportowcyh aspiracjach w 16v w 1.4 i kreceniu obrotow jest raczej smieszne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > No i pewnie tu jest pies pogrzebany. Zdaje się, że typowa różnica > między silnikami 16V, a 8V jest przeniesienie w wyzszy zakres > max. momentu obrotowego i mocy. Reasumując 16V trzeba mocniej > kręcić, a to przekłada się na emisje spalin. Chyba ze sie mylę Mylisz się. Po prostu - 8v jest generalnie lepszy do jazdy typowo miejskiej i oszczędnościowej, bo niejako z definicji jest dostosowywany do pracy na niższych obrotach. w silniku szesnastozaworowym można to też bez problemu osiągnąć, poprzez zmienne fazy rozrządu, ALE... to KOSZTUJE, więc lepiej sobie odpuścić i robić prostszy i tańszy silnik 8v (1 wałek, mniej zaworów, prostsza konstrukcja głowicy). Żeby nie było że "mylę się" - od 6 lat 16-zaworowe silniki Toyoty spełniają EUR IV ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipek Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Żeby nie było że "mylę się" - od 6 lat 16-zaworowe silniki Toyoty > spełniają EUR IV ;-D wyjątek potwierdza regułę, zgadza się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swider Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > auto, a przynajmniej przy 8v bedzie bardziej elastyczne co > zlikwiduje bolaczke "braku dolu" u hondy. lol, honda nie "nie ma dołu" tylko ma zajebistą górę, i jak się trochę polata na załączonym vtecu to poniżej 4 tys może się wydawać nijako, ale to się tylko tak wydaje Ps. powyższe nie tyczy się jednak 1.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biala_vanna Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > lol, honda nie "nie ma dołu" tylko ma zajebistą górę, i jak się > trochę polata na załączonym vtecu to poniżej 4 tys może się > wydawać nijako, ale to się tylko tak wydaje > Ps. powyższe nie tyczy się jednak 1.4 Wiem jak sie lata na v-tecu Ja pisze tylko o 1.4 Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > wyjątek potwierdza regułę, zgadza się? niekoniecznie. nie widzę zależności między ilością zaworów a spełnioną normą emisji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Mylisz się. > Po prostu - 8v jest generalnie lepszy do jazdy typowo miejskiej i > oszczędnościowej, bo niejako z definicji jest dostosowywany do > pracy na niższych obrotach. > w silniku szesnastozaworowym można to też bez problemu osiągnąć, > poprzez zmienne fazy rozrządu, ALE... > to KOSZTUJE, więc lepiej sobie odpuścić i robić prostszy i tańszy > silnik 8v (1 wałek, mniej zaworów, prostsza konstrukcja > głowicy). a jak ma sie to do diesli? > Żeby nie było że "mylę się" - od 6 lat 16-zaworowe silniki Toyoty > spełniają EUR IV ;-D serio???? d4d tez? i jeszcze jedno, dlaczego w d4d 1,4 8V zastosowali lancuch, a w 2,0 16V pasek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > a jak ma sie to do diesli? Przeciez diesel z założenia ma zupełnie inną charakterystykę. > i jeszcze jedno, dlaczego w d4d 1,4 8V zastosowali lancuch, a w 2,0 > 16V pasek? A to już pytanie do konstruktorów. IMO - kwestia zbudowania tańszego w eksploatacji silnika, bo to w sumie powinno być główną cechą 1,4 D4-D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.