Skocz do zawartości

Tarcze i klocki ATE


Toost

Rekomendowane odpowiedzi

> Podobno mam układ Bosch, a tarcze TRW były chyba nawet droższe.

Jeśli mowa o Ave II, to masz układ Bosch. Proponuję Ci kupić klocki tej firmy i będziesz Pan zadowolony.

Czy TRW droższe od ATE? Nie sądzę, by u tego samego sprzedawcy było to możliwe. Korzystam na co dzień z trzech katalogów i w każdej referencji ATE ma najwyższą cenę w hurcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli mowa o Ave II, to masz układ Bosch. Proponuję Ci kupić klocki tej firmy i będziesz Pan

> zadowolony.

> Czy TRW droższe od ATE? Nie sądzę, by u tego samego sprzedawcy było to możliwe. Korzystam na co

> dzień z trzech katalogów i w każdej referencji ATE ma najwyższą cenę w hurcie.

15zł tarcza TRW droższa, tańsze za to klocki o 30zł. Komplet wychodzi na to samo, ale tarcze droższe.

Bosch tarcza droższa o 36zeta, klocki tańsze o 26 zeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś kupił, zamontował, a potem żałował?

> Bo muszę w avenie zmienić i się zastanawiam nad kompletem ATE właśnie.

tak - kupiłem ..zamontowałem ..w Ave t25 i żałowałem

Założony komplet na przód(zgodnie ze sztuką..zero smaru na piastę itd) i po ok 5kkm doczuwalne wyraźne bicie przy dojeżdzaniu do świateł...

Zmierzone bicie tarcz po obu stronach - w granicy normy crazy.gif tarcze zostały przeszlifowane a i tak po 3kkm problem powrócił.

Podejrzenie padło na piaste..ale dla pewności zestaw został wymieniony na nowy: Brembo + Ferodo..

Problem zniknął jak ręką odjął i od 12kkm zer problemow --> nigdy więcej ATE palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś kupił, zamontował, a potem żałował?

> Bo muszę w avenie zmienić i się zastanawiam nad kompletem ATE właśnie.

Mialem nacinane ATE i kupa - szybko sie zwichrowaly i zaczely bic. Nie wiem jak zwykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś kupił, zamontował, a potem żałował?

> Bo muszę w avenie zmienić i się zastanawiam nad kompletem ATE właśnie.

Kup po prostu TRW/ Lucas.

Używam już w 3 aucie i dają radę :-)

Tarcze Bosch - niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TRW mam u siebie, niby są dobre ale pylą dosyć mocno i popiskują mimo smarowania odpowiednim

> preparatem.

Nie jeżdżę szybciej niż 150km/h i piszczenia nie zauważyłem.

Co do pylenia - nie mam opinii. Może mało hamuję zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Oczywiście to oznacza, że winna jest Toyota a nie Ate.

Rozumiem, że Ty wiesz?

> 2. Rozumiem, że znasz wszystkie szczegóły umowy między Toyotą a Ate, która to umowa została zawarta

> +/- 20 lat temu i wiesz, że 17 lat temu to nie Ate dostarczało te części na pierwszy montaż?

ATE nigdy nie chwaliło się dostawami na OE, może 17 lat temu rzeczywiście je dostarczali, od 13lat jak mam styczność z aftermarketem tego nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do drugiego członu zdania, to się zgodzę. Jest najdroższą marką, ale z tym premium, to mocno

> naciągane. Miałem w jednym aucie klocki ATE, Ferodo Premier, Ferodo DS i Brembo. ATE wypadło

> najgorzej z tej czwórki. Testowałem też nowy (dotarty) zestaw przód tarcza ATE PD, tył ATE

> gładkie i wszystkie klocki ATE. Szału nie robi. Ode mnie tyle w temacie klocków, czy tarcz, bo

> jeśli chodzi o układ hamulcowy tej firmy, to mocno odbiega on od układów Boscha i TRW.

> Wszystko co jeździ na zaciskach ATE, hamuje słabiej od wspomnianych wyżej. Nie mówiąc już o

> pompach hamulcowych, które rozpadają się często po kilku latach eksploatacji.

Określając markę jako Premium lub półkę średnią nie bierze się pod uwagę jednostkowych doświadczeń a całe i złożone pozycjonowanie na rynku. Też nie jestem przekonany do ATE ale dużą ilość zadowolonych klientów i rosnąca sprzedaż sugerują, że coś w tym jest. TRW dla odmiany jest typową półka średnią i nie pretenduje do Premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli mowa o Ave II, to masz układ Bosch. Proponuję Ci kupić klocki tej firmy i będziesz Pan

> zadowolony.

To że układ jest Bosch nie oznacza, że elementy są Bosch. W klockach w Boschu masz głownie Ferodo i Jurida., przynajmniej tak było parę lat temu.

> Czy TRW droższe od ATE? Nie sądzę, by u tego samego sprzedawcy było to możliwe. Korzystam na co

> dzień z trzech katalogów i w każdej referencji ATE ma najwyższą cenę w hurcie.

Do Japończyków zdarzają się takie cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że Ty wiesz?

O hamulcach w Avensisie na pewno więcej od Ciebie.

> ATE nigdy nie chwaliło się dostawami na OE, może 17 lat temu rzeczywiście je dostarczali, od 13lat

> jak mam styczność z aftermarketem tego nie robią.

To, że się nie chwaliło, nie znaczy, że tego nie robili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 15zł tarcza TRW droższa, tańsze za to klocki o 30zł. Komplet wychodzi na to samo, ale tarcze

> droższe.

> Bosch tarcza droższa o 36zeta, klocki tańsze o 26 zeta.

Nie wiem, czy podajesz cenę z jednego źródła, ale z ciekawości sprawdziłem katalog IC, który ma w ofercie wszystkie trzy marki i ATE ma najdroższe tarcze do Twojego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, czy podajesz cenę z jednego źródła, ale z ciekawości sprawdziłem katalog IC, który ma w

> ofercie wszystkie trzy marki i ATE ma najdroższe tarcze do Twojego modelu.

Z jednego. Tam ATE są tańsze od IC o 70zł około.

Właśnie sprawdziłem w IC i TRW jest tańsze od ATE o 3zł, jedno 234, drugie 231.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Określając markę jako Premium lub półkę średnią nie bierze się pod uwagę jednostkowych doświadczeń

> a całe i złożone pozycjonowanie na rynku. Też nie jestem przekonany do ATE ale dużą ilość

> zadowolonych klientów i rosnąca sprzedaż sugerują, że coś w tym jest.

Nie oszukujmy się, bo obaj dobrze wiemy co w tym jest. Podobnie jak z cudownym, najlepszym, hiper, super olejem Castrol, najlepsza jest reklama, a później są wyniki sprzedaży.

> TRW dla odmiany jest

> typową półka średnią i nie pretenduje do Premium.

Dla mnie osobiście TRW i ATE to ta sama jakość z różnicą cenową na korzyść TRW. Do premium ich nie wliczam, jeśli bierzemy pod uwagę wszystkich producentów robiących zamienniki serii.

W ostatnich latach jakość elementów układów hamulcowych tak spadła, że obojętnie co się założy, wszystko wytrzymuje podobny okres czasu, bo przy przeciętnej eksploatacji, na klocki a szczególnie na tarcze najgorzej wpływa czas i po dwóch latach nie nadaje się to do dalszej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko mogę dodać że producenci strasznie rąbią na klockach bo sprzedają nam klocki "chudsze" no ale cena jest "dobra", na przykładzie Voyagera gdzie myślałem że kupiłem złe klocki "amerykańskie" i szukałem na szybko innych, akurat mieli w hurtowni TRW i okazało się że jednak kształt klocka miałem dobry ale różnica w grubości klocka była dobre 0,5 cm na sztuce na plus amerykańskich, więc zostałem przy nich zlosnik.gif

Tak samo jakiś czas temu kupowałem ojcu do Poldka na tył, najtańsze i "od ręki" były z Fomaru ale grubość blachy to około 0.5cm i okładziny tak samo no.gif, no ale Panie tanie są ok.gif

Po prostu porażka co teraz produkują no.gif aby cena byłą dobra no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

> Ktoś kupił, zamontował, a potem żałował?

> Bo muszę w avenie zmienić i się zastanawiam nad kompletem ATE właśnie.

Odkopałem watek.

ATE okazało się lipą.

Po przejechaniu 7 tyś km tarcze biją. Pomiar u Keenga pokazał, że grubość jednej z tarcz zmienia się tylko na zewnątrz. Wygląda jak by się starły nierównomiernie na obwodzie. Nie pamiętam tylko ile dokładnie bo miernik pokazywał 5 działek (a nie wiem jaka była podziałka).

Tarcza została delikatnie przetoczona na samochodzie.

Musi się jeszcze dotrzeć, bo na początku biła dalej, ale teraz z każdym km jak by mniej.

Jeśli bicie nie ustąpi to wychwalane ATE lecą do kosza, a zamotuję TRW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odkopałem watek.

> ATE okazało się lipą.

> Po przejechaniu 7 tyś km tarcze biją. Pomiar u Keenga pokazał, że grubość jednej z tarcz zmienia

> się tylko na zewnątrz. Wygląda jak by się starły nierównomiernie na obwodzie. Nie pamiętam

> tylko ile dokładnie bo miernik pokazywał 5 działek (a nie wiem jaka była podziałka).

> Tarcza została delikatnie przetoczona na samochodzie.

> Musi się jeszcze dotrzeć, bo na początku biła dalej, ale teraz z każdym km jak by mniej.

> Jeśli bicie nie ustąpi to wychwalane ATE lecą do kosza, a zamotuję TRW.

Ale lipa. Moja od jakichś 35kkm nie biją, na szczęście. Ale hamują słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli bicie nie ustąpi to wychwalane ATE lecą do kosza, a zamotuję TRW.

U mnie TRW nie biją i hamują świetnie. Jednak ostatnio piszczą coraz głośniej podczas delikatnego hamowania albo na początku hamowania mocniejszego oslabiony.gif Wymianę robiłem sam bez pośpiechu - wszystko dokładnie poczyszczone i przesmarowane odpowiednimi środkami więc trochę dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie TRW nie biją i hamują świetnie. Jednak ostatnio piszczą coraz głośniej podczas delikatnego

> hamowania albo na początku hamowania mocniejszego Wymianę robiłem sam bez pośpiechu -

> wszystko dokładnie poczyszczone i przesmarowane odpowiednimi środkami więc trochę dziwne.

Jak masz dostęp bez zdejmowania kół to psiknij zmywaczem wurth w te prowadnice klocków. Wypłuczesz pył i będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koniecznie musisz zamontować zestaw ATE, bo jest Zachodni

> Później powinieneś też udać się na Zachód w pozyskiwaniu pracy. Proponuję przemianować stronę

> http://mtgarchitekci.pl/ w http://mtgarchitects.eu

A kto produkuje klocki w Polsce- Fomar? Pytam poważnie, bo należę do tych, którzy chcą żeby jeszcze coś produkowano w Polsce i zamierzają to kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.