rysio86 Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Witam, jak w temacie, który z w/w jest godny polecenia, auto z zalozenia ma jezdzic po miescie, za sterami kobieta ogarniajaca kierownice. Interesuja mnie wady zalety, ceny czesci, na co zwrocic szczegolna uwage podczas ogledzin... jednym zdaniem potrzebuje wszelkich istotnych informacji na temat tych aut. Z gory dzieki za odzew. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Witam, jak w temacie, który z w/w jest godny polecenia, auto z zalozenia ma jezdzic po miescie, za > sterami kobieta ogarniajaca kierownice. Interesuja mnie wady zalety, ceny czesci, na co > zwrocic szczegolna uwage podczas ogledzin... jednym zdaniem potrzebuje wszelkich istotnych > informacji na temat tych aut. Z gory dzieki za odzew. Pozdrawiam. Do tego celu żadne z nich nie będzie odpowiednie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rysio86 Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Do tego celu żadne z nich nie będzie odpowiednie Bo ? Osobiscie używam Imprezy WRX do podobnej jazdy i daje rade, wiec czemu Coupe czy GT sie nie nada ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Bo ? Osobiscie używam Imprezy WRX do podobnej jazdy i daje rade, wiec czemu Coupe czy GT sie nie > nada ? a, to chyba, że tak. Dla mnie kryterium " miasto" wiąże się z takimi sprawami jak ekonomiczność, zwrotność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Bravo to juz bedzie stare padlo. Coupe tez ale chociaz jakos wyglada. Poszukac i kupic Coupe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Widoczność w Bravo będzie zapewne lepsza niż w coupe co na miasto ma znaczenie. Ceny części do Bravo też niższe, cokolwiek niestandardowego domyślam się że do coupe będzie kilkukrotnie droższe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Nie wiem o jakich kworach piszemy, ale wnioskuję, że zbliżonych do ceny roweru. Bravo w teorii będzie rozsądniejsze. Coupe jest ciekawsza i nie straci na wartości. Oba będą rozklekotane, zajechane i awaryjne. Dopuszczając trzecią bramkę, proponuję Bravo HGT albo młodsze Punto HGT. Nie ma co ukrywać, że też będą trupy, ale przynajmniej względnie szybkie. Osobiście nie kupiłbym żadnego z wymienionych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Witam, jak w temacie, który z w/w jest godny polecenia, auto z zalozenia ma jezdzic po miescie, za > sterami kobieta ogarniajaca kierownice. Interesuja mnie wady zalety, ceny czesci, na co > zwrocic szczegolna uwage podczas ogledzin... jednym zdaniem potrzebuje wszelkich istotnych > informacji na temat tych aut. Z gory dzieki za odzew. Pozdrawiam. W coupe kobitka się na mieście omęczy, jeśli to musi być któryś z w/w to bravo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 jesli juz chcesz to wez 1.6 mniej pali niz 1.8 a jedzie praktycznie tak samo. do 1.8 sa ciezej dostepne czesci + sa drozsze. w 1.6 sprawdzaj czy z mokrych polosi olej nie idzie, oraz czy nie ma problemow z obrotami - najczestsze problemy. blacharsko to najczesciej sanki, progi i tylna belka. w 2.0 bym nie szedl, chyba ze sprawdzone bo mozesz niedlugo robic dol silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Powiem tyle, że dużo części np. zawieszenia jest zamiennych (Bravo <=> Coupe). Nie wiem jak z tym 1,8GT, ale jeżeli o Coupe chodzi to na pewno lepiej brać 2,0 20v z Vis'em będzie najmłodszą jednostką. Co nie znaczy, że mniej awaryjną Napewno będziesz męczył się (lub Twoja wspoomniana Kobieta) ze słabym oświetleniem drogi w rzeczonym Coupe. Różnymi drobnymi ale w miarę możliwości łatwymi do ogarnięcia usterkami. W Coupe jest ten problem, że łatwo kupić trupa, ale też łatwo go nim zrobić... Najpewniej szukaj na giełdzie klubu FCKP, Te z allegro po 3-6 tys od razu sobie odpuść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Coupe i Bravo to ta sama płyta podłogowa, więc bardzo dużo elementów jest identycznych. (W coupe też był 1.8). Coupe ma o wiele ładniejsze wnętrze, fotele, zegary. Z racji niskiej ceny i mocnych silników trzeba uważać na jeżdzące złomy, zwłaszcza że często panewki robią puk puk . Jak już Bravo to albo HGT, które tak jak w przypadku Coupe cięzko kupić w dobrym stanie albo zamiast 1.8 zwykłe 1.6, które jest znacznie tańsze w eksploatacji i o wiele bardziej bezproblemowe. EDIT: w BBM też przednie reflektory kiepsko świecą, może skorzystanie z usług firmy zajmującej się regeneracją odbłyśników i ogółem reflektorów by pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Coupe ale tak jak kolega powyżej napisał, 2.0 20v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Bravo to juz bedzie stare padlo. Coupe tez ale chociaz jakos wyglada. Poszukac i kupic Coupe. Coupe będzie starsze bo wersję 2,0 16v wycofano w '96. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Witam, jak w temacie, który z w/w jest godny polecenia, auto z zalozenia ma jezdzic po miescie, za > sterami kobieta ogarniajaca kierownice. Interesuja mnie wady zalety, ceny czesci, na co > zwrocic szczegolna uwage podczas ogledzin... jednym zdaniem potrzebuje wszelkich istotnych > informacji na temat tych aut. Z gory dzieki za odzew. Pozdrawiam. Generalnie od strony zawieszenia i hamulców to są te same samochody. W.tym wypadku koszta wypadają podobnie. Co do samych silników to w wypadku Coupe szukałbym 1,8 lub 2,0 20v jeśli osiągi są sprawą drugorzędną. Jeśli są decydujące to którąś z wersji turbo. Która to już zależy od budżetu i upodobań. Wersję 2,0 16v bym odpuścił bo poza ładniejszym dźwiękiem nie ma zalet w stosunku do 1,8. Co do samych silników 2,0 16v i 16vT... Problemem są panewki. Po zakupie auta najlepiej włożyć nowe i jest święty spokój. Kolejny problem to wałki rozrządu. Problem wynika głównie z kiepskiego oleju. Rozrząd trzeba wymieniać sporo częściej niż producent każe. W wypadku 16vT: Ekonomia tragiczna: 15-16 litrów podczas toczenia się w krakowskich korkach. 8,5 na trasie jadąc 130. Co na plus w turbo? Agresywna charakterystyka (old school turbo), podatność na mody (dobry program robi ze zdrowej serii 245KM i 385Nm a po uwolnieniu wydechu i dolotu można dojść do blisko 260 koni i ponad 400Nm), kapitalny dźwięk. Osiągi po programie na 245 koni to circa 6,5 do setki. Silnik wolnossący też miałem i moim zdaniem w stosunku do 1,8 ma zbyt mało zalet. Osiągi podobne ale spalanie wyższe. Co do silników 20v to się nie wypowiem bo nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Widoczność w Bravo będzie zapewne lepsza niż w coupe co na miasto ma znaczenie. > Ceny części do Bravo też niższe, cokolwiek niestandardowego domyślam się że do coupe będzie > kilkukrotnie droższe... Nie jest droższe. Na rynku części używanych jest wszystko do karoserii. Mechanicznie to te same samochody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Nie wiem o jakich kworach piszemy, ale wnioskuję, że zbliżonych do ceny roweru. > Bravo w teorii będzie rozsądniejsze. Coupe jest ciekawsza i nie straci na wartości. > Oba będą rozklekotane, zajechane i awaryjne. > Dopuszczając trzecią bramkę, proponuję Bravo HGT albo młodsze Punto HGT. > Nie ma co ukrywać, że też będą trupy, ale przynajmniej względnie szybkie. > Osobiście nie kupiłbym żadnego z wymienionych. Jeśli cokolwiek z wymienionych ma być szybkie to w grę wchodzą jedynie wersje turbo Fiata Coupe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Witam, jak w temacie, który z w/w jest godny polecenia, auto z zalozenia ma jezdzic po miescie, za > sterami kobieta ogarniajaca kierownice. Interesuja mnie wady zalety, ceny czesci, na co > zwrocic szczegolna uwage podczas ogledzin... jednym zdaniem potrzebuje wszelkich istotnych > informacji na temat tych aut. Z gory dzieki za odzew. Pozdrawiam. Ale kupujesz tylko dla niej czy też ty czasem pociśniesz? Bo jak tylko dla niej to szukaj czegoś małego, łatwego do zaparkowania jeszcze lepiej z wysoką pozycją za kierownicą [chyba, że sama jest bardzo wysoka] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Co do silników 20v to się nie wypowiem bo nie znam. Budowa niemal identyczna co 1,8 16V czy wszystkie Twin Sparki z Alfy tyle że 1 cylinder więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Budowa niemal identyczna co 1,8 16V czy wszystkie Twin Sparki z Alfy tyle że 1 cylinder więcej. To cieszę się że nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > To cieszę się że nie znam. Eee fajne silniki, pięknie brzmią i trwalsze są tez na pewno. JTD też budowa prawie ta sama a uważane są za jedne z najlepszych diesli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moonwalker Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > To cieszę się że nie znam. Jest wersja 147 KM i 154 KM z VIS obie R5. ta druga uchodzi za trwalszą.Nie przekręcają się panewki. O ile sam silnik jest fajny i mechanicznie trwały, to bardzo niefajny jest osprzęt Bosch i Magnetii Marelli. Mam na myśli elektronikę, np. pękający alternator, przepływomierz, czujnik położenia wału etc. Szalejący wskaźnik paliwa i/lub temperatury to norma. Generalnie silnik fizycznie duży do małej taczki i wymiana altka albo rozrządu nastręcza problemów i kosztów z rozpinaniem klimy włącznie. Moja opinia jest taka, że są to już zajeżdżone padliny i będziesz częstym gościem w serwisie. Jeżeli już tak wiekowy fiat to 1.6 103KM, żeby koszty serwisu były znośne. Poza tym, są to silniki paliwożerne, 2.0 20V w mieście to pow. 13L/100km, przy ciężkim bucie będzie więcej.... Do tego dolicz sypiące się przednie zawieszenie, regenerację tylnej belki i mało wydajną klimę w lecie. Tyle z własnych obserwacji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Eee fajne silniki, pięknie brzmią i trwalsze są tez na pewno. JTD też budowa prawie ta sama a > uważane są za jedne z najlepszych diesli. Żartowałem przecież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Jest wersja 147 KM i 154 KM z VIS obie R5. ta druga uchodzi za trwalszą.Nie przekręcają się > panewki. O ile sam silnik jest fajny i mechanicznie trwały, to bardzo niefajny jest osprzęt > Bosch i Magnetii Marelli. Mam na myśli elektronikę, np. pękający alternator, przepływomierz, > czujnik położenia wału etc. Szalejący wskaźnik paliwa i/lub temperatury to norma. > Generalnie silnik fizycznie duży do małej taczki i wymiana altka albo rozrządu nastręcza problemów > i kosztów z rozpinaniem klimy włącznie. > Moja opinia jest taka, że są to już zajeżdżone padliny i będziesz częstym gościem w serwisie. > Jeżeli już tak wiekowy fiat to 1.6 103KM, żeby koszty serwisu były znośne. > Poza tym, są to silniki paliwożerne, 2.0 20V w mieście to pow. 13L/100km, przy ciężkim bucie będzie > więcej.... > Do tego dolicz sypiące się przednie zawieszenie, regenerację tylnej belki i mało wydajną klimę w > lecie. Tyle z własnych obserwacji. > Pozdrawiam. 1. VIS uwali panew tak samo jak zwykly. wszystko zalezy od stylu jazdy, panewek i pompy oleju. 2. siedze na forum malo kto pisze zeby mu obudowa poszla ?! przepływke trzeba kupic bosch i dbac o filtr powietrza (zreszta w VIS jest taka sama jak w jtd, w wiekszosci wkładka jest taka sama z innym numerem obudowy ), czujnik wałka to 100-150 pln ? 3.nie wszystkie to padla, ale wiekszosc ma moc ~130KM, pali sporo ale LPG to dalej tanio wychodzi 4.jak ktos ziemniakow nie wozil w bagazniku to gumowe tujeje beda ok, zmieni zestaw naprawczy wahaczy z tylu i jedzie dalej (nie kosztuje duzo ), przod ? jak zalozysz szajs to cie dziwic? trw/lemforder/ruville daje rade. fakt ktos nie pomyslal ze mozna zmieniac sam swozen, ale dobrej jakosci wahacz to koszt 150-200pln na >40km to tak sporo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moonwalker Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > 1. VIS uwali panew tak samo jak zwykly. wszystko zalezy od >stylu jazdy, panewek i pompy oleju. no comments. > 2. siedze na forum malo kto pisze zeby mu obudowa poszla ?! Mi, 2 razy w ciągu 6 lat. >przepływke trzeba kupic bosch i dbac o > filtr powietrza (zreszta w VIS jest taka sama jak w jtd, w >wiekszosci wkładka jest taka sama z > innym numerem obudowy ), No właśnie, trzeba przepływkę kupić... VIS to dodatkowy koszt za wariator, który jeśli nie był zmieniany to się tego domaga w starym samochodzie. Następne kilka stówek, i nie każdy warsztat to zrobi z powodu R5. > czujnik wałka to 100-150 pln ? plus wymiana... > 3.nie wszystkie to padla, ale wiekszosc ma moc ~130KM, pali >sporo ale LPG to dalej tanio wychodzi Ciężko o nie zmęczony HGT, ale cuda się zdarzają. > 4.jak ktos ziemniakow nie wozil w bagazniku to gumowe tujeje > beda ok, zmieni zestaw naprawczy > wahaczy z tylu i jedzie dalej (nie kosztuje duzo ), kilka stówek z wymianą.... dla jednego dużo dla drugiego nie. Można jeździć bez roboty z kołami /---\ > przod ? jak zalozysz szajs to cie dziwic? > trw/lemforder/ruville daje rade. fakt ktos nie pomyslal ze > mozna zmieniac sam swozen, ale > dobrej jakosci wahacz to koszt 150-200pln na >40km to tak sporo? Czy to 2.0 są takie same wahacze jak do 1.6??? Ja płaciłem po 450 zł za 1 dobry wahacz. Starczał na c. 20kkm. to tylko kilka bolączek plus seria drobnych awarii. Te autka są po prostu drogie w utrzymaniu, jeżeli się wybierze opcję serwis nie druciarstwo. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > no comments. no taka prawda > Mi, 2 razy w ciągu 6 lat. miales oslone pod silnikiem? > No właśnie, trzeba przepływkę kupić... przepływomierz chyba w kazdym aucie sie psuje? chyba ze czesci bosch w wloskich autach padaja szybciej niz w niemieckich > VIS to dodatkowy koszt za wariator, który jeśli nie był zmieniany to się tego domaga w starym > samochodzie. Następne kilka stówek, i nie każdy warsztat to zrobi z powodu R5. oczywiscie > plus wymiana... jedna srube chyba kazdy potrafi wykrecic i wkrecic :> > Ciężko o nie zmęczony HGT, ale cuda się zdarzają. jakiś tekst > kilka stówek z wymianą.... dla jednego dużo dla drugiego nie. Można jeździć bez roboty z kołami > /---\ ale to chyba mozna ocenic przy kupinie jak kola stoja zeby uniknac naprawy w najblizszym czasie > Czy to 2.0 są takie same wahacze jak do 1.6??? Ja płaciłem po 450 zł za 1 dobry wahacz. Starczał na > c. 20kkm. dluzszy jest, faktycznie do 2.0/marei moze byc drozszy nie sprawdzalem, wydaje mi sie ze technika dzialania taka sam jak w 1.9 u mnie nie padaja tak szybko pomimo -30 i 17 zoll. moze mam lepsze drogi... > to tylko kilka bolączek plus seria drobnych awarii. Te autka są po prostu drogie w utrzymaniu, > jeżeli się wybierze opcję serwis nie druciarstwo. bo jak sie kupi auto ktore bylo drutowane to pozniej chcac auto wyprowadzic na prosta droga serwisu jest drogo. bo jak mi w jednym sklepie powiedziano do fiata to maja tylko budzetowe czesci bo nikt tych drogich nie kupuje > Pozdrawiam. rowniez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > dluzszy jest, faktycznie do 2.0/marei moze byc drozszy nie sprawdzalem, Birtha kupowałem w hurcie po 98zł w dobrych czasach, starczał na jakieś 20-30k km więc imho śmiech nie pieniądz tym bardziej że wymiana to banał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.