romano11 Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Witam. Dzisiaj byłem założyć zimówki i oponiarz przekonywał mnie, że te etykiety na oponach to ściema, bo badania są przeprowadzane... latem Moje wybranki mają indeks trzymania na mokro C, tym się sugerowałem przy wyborze. Czy słusznie? Nie wiem, zobaczymy. Jakie są Wasze odczucia: to marketing czy jednak można się tym posiłkować przy zakupie? Pozdrawiam - romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Tak owszem. Testy sa robione latem - przynajmniej tak czytalem, wiec dla zimowek niewiele znacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Widziałem oponki w jakimś serwisie i klasa budżetowa miała porównywalne parametry jak klasa premium. Natomiast wg. tych naklejek oponki klasy średniej miały najlepsze parametry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Widziałem oponki w jakimś serwisie i klasa budżetowa miała porównywalne parametry jak klasa > premium. Natomiast wg. tych naklejek oponki klasy średniej miały najlepsze parametry... Chodzi o zimowki czy letnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Chodzi o zimowki czy letnie? Chodzi oczywiście o oponki zimowe. Zwróciłem na te oznaczenia uwagę, gdyż posiadam właśnie te klasy średniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Jakie są Wasze odczucia: to marketing czy jednak można się tym posiłkować przy zakupie? > Pozdrawiam - romano11 z cala pewnoscia takie usystematyzowanie i ujednolicenie oznaczen daje duzo lepszy poglad na to co wybrac - do tej pory na dobra sprawe pozostawaly krazace o danym modelu opinie lub tez "gumiarz" ktory polecal to co zalega albo to na czym ma najwieksza marze osobiscie przy zakupie opon napewno bede sie kierowal tymi naklejkami wlasnie z tego powodu ze w momencie sklasyfikowania wg jednolitych kryteriow bede mogl swiadomie wybrac to co mi odpowiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Czyli sugerując się nalepka, nie bierzesz pod uwagę jak ta opona zachowuje się na mokrym, śniegu, jaka jest długość hamowania, tylko jakieś pierdoły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Osobiście wybieram opony na podstawie testów ADAC. Etykieta opony jest dla mnie tyle samo warta, co katalogowe dane dotyczące spalania samochodów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Czyli sugerując się nalepka, nie bierzesz pod uwagę jak ta opona zachowuje się na mokrym, śniegu, > jaka jest długość hamowania, tylko jakieś pierdoły? przeciez na tej naklepce jest usystematyzowana klasyfikacja dotyczaca wlasnie skutecznosci w okreslonych warunkach chcac opierac sie tylko na wynikach czlowiek nie robilby nic jak tylko siedzial w necie i grzebal w ich poszukiwaniu - i to najlepiej w danym rozmiarze - a to wbrew pozorom nie jest takie oczywiste ze takie dane znajdziesz - ze 2 moze 3 lata temu szukalem takich obiektywnych danych dla opon 215/75/16 lub 235/70/16 i... poleglem a patrzac na nawet te naklejki mialbym oglad na sytuacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > przeciez na tej naklepce jest usystematyzowana klasyfikacja dotyczaca wlasnie skutecznosci w okreslonych warunkach Niestety, na etykietach podaje się tylko dane dotyczące zużycia paliwa, hamowania na mokrym i zewnętrznego hałasu toczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Trochę tak jak testy fotelików samochodowych dla dzieci robione przez NCAP. Do Golfa ogolonego ze wszystkiego, dosłownie goła blacha wkładają fotelik i manekina, i przeprowadzają test. I ile w nim wiarygodności jak coraz częściej są poduszki boczne z tyłu oraz kurtyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Niestety, na etykietach podaje się tylko dane dotyczące zużycia paliwa, hamowania na mokrym i > zewnętrznego hałasu toczenia. w naszych warunkach - zimie masz wiecej stycznosci z blotem posniegowym i/lub mokra nawierzchnia niz typowa zasniezona w lecie - na suchym kazda opona z koncernow ogolnie znanych sobie biedzie radzila - niedomagania beda wychodzily i obnazaly opone na mokrym - a tu juz naklejka bedzie wg mnie bardzo pomocna przy dokonywaniu wyboru oczywiscie ze idealnie by bylo jakby byla naklejka podajaca suche dane liczbowe dla danej opony w danych warunkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > oponiarz przekonywał mnie, że te etykiety na oponach to ściema, bo Sa tacy ktorzy faktycznie Maja wiedze na ten temat, a sa tacy ktorzy cos tam slyszeli ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Trochę tak jak testy fotelików samochodowych dla dzieci robione przez NCAP. Do Golfa ogolonego ze > wszystkiego, dosłownie goła blacha wkładają fotelik i manekina, i przeprowadzają test. I ile w > nim wiarygodności jak coraz częściej są poduszki boczne z tyłu oraz kurtyny. Wszystkie foteliki pracują w tych samych warunkach. Poza tym może i dobrze, że testują w warunkach najgorszych Nie znam dokładnie procedury testowej. Pisałem o ADAC - foteliki też kupuję korzystając z wyników ich testów. Fotelik 9-18kg kupiłem nie sprawdzając tego - jakiś Chicco - okazał się być najgorszym w teście Całe szczęście nie miałem okazji sprawdzić jego zabezpieczeń. Później już kierowałem się testami (Cybex Solution X, a teraz wybór padł na Romer Kidfix Sict Kim). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 W pewnym sensie etykiety są przydatne. Według danych ze stron Michelin: - różnica w zużyciu paliwa między autem z oponami klasy A a G wynosi do 0,5l/100km - droga hamowania na oponach klasy A jest ok.18m krótsza niż na oponach klasy G http://www.michelin.pl/opony/ucz-sie-udostepniaj/przechowywanie-opon/etykiety-na-opony Ja wolę jednak kierować się testami. Tam jest dużo więcej danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Ja wolę jednak kierować się testami. Tam jest dużo więcej danych. tak byloby idealnie miec latwy dostep do takich testow gdzie sa suche dane (a nie glupie oceny typu 5+ lub 2-) dla wszystkich modeli opon we wszystkich dostepnych rozmiarach wykonanych w takich samych warunkach bo na chwile obecna masz co najwyzej kilkanascie modeli (tych co zaplacili za te testy + ci co podpadli wybierajacemu opony do testu) w kilku rozmiarach i tak jak pisalem wczesniej - szukalem obiektywnych testow dla pewnych rozmiarow i.... kupa... a naklejek wtedy nie bylo wiec na macajewa doslownie musialem kupowac - a taka jak teraz naklejka juz dalaby mi oglad na dostepne opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > bo na chwile obecna masz co najwyzej kilkanascie modeli (tych co zaplacili za te testy + ci co podpadli wybierajacemu opony do testu) w kilku rozmiarach Nie wydaje mi się, żeby tak to w przypadku ADAC funkcjonowało. W prasie samochodowej może jest inaczej, ale ADAC wg mnie jest obiektywny. Może jestem naiwny, ale mam zaufanie do tej instytucji. Zakup dokonane na podstawie ich testów były zawsze udane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yack Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Ale to jaką literkę ma jaka opona nadaje chyba producent a nie niezalezna instytucja, tak coś kojarzę. Pozatym różne rozmiary mają różne oznaczenia. A nawet więcej - ta sama opona z różnymi indeksami prędkości też może mieć różne oznaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Do Superba kupiłem zimówki kierując się naklejką C / B / 69 dB - Dunlop WinterResponse 2. Zobaczymy, narazie są w porządku Na pewno system "naklejkowy" jest lepszy niż marketingowy bełkot o "oponach na deszcz", "czarna, szeroka, mocna" czy inne tam dyrdymały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > kupiłem zimówki kierując się naklejką C / B / 69 dB - Dunlop WinterResponse 2. A to ja kupiłem F / C / 71dB - markę może pominę... ale tak sobie zerkałem na te oznaczenia i to C mnie zachęciło, w przeciwieństwie do oznaczeń opon z nazwą dużego ptaka lub innym frigiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Kupiłem SAVĘ ESKIMO S3+. Wg. etykietek ma bardzo dobre parametry, a kosztuje niewiele. I odczucia mam zgodne z "etykietą" Bardzo ciche, dobrze trzymają na mokrym, śnieg szarpią bez problemu i na suchym nie ma niepokojącego pływania itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Proponuję kierować się ADAC. Bo jedyne naukowe metody pomiarów to takie, gdzie metoda pomiarowa jest publikowana, a próbka to wiele sztuk tej samej opony, kupionej w różnych sklepach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Proponuję kierować się ADAC. Bo jedyne naukowe metody pomiarów to takie, gdzie metoda pomiarowa > jest publikowana, a próbka to wiele sztuk tej samej opony, kupionej w różnych sklepach. tyle ze w adac nie znajdziesz wszystkiego i to daleko nie musze szukac mam dwa toczydelka i w adac nie ma testow gum w takim rozmiarze jaki fabrycznie byl zakladany oczywiscie moge kombinowac z innymi rozmiarami gum/kol ale... nie o to chodzi a te naklepki jakis oglad sytuacji i podstawe porownania i dokonania swiadomego wyboru daja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 No właśnie w przypadku zimowych nie bardzo, bo nie ma tam chyba nic o zachowaniu na śniegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.