sedicivalv0le Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > no ja w Bravo z tym silnikiem też mam F40, która raczej nie sprawia problemów. raczej w 1,9 masz m32 , tak jak wszystkie alfy 159 1,9 8v i 16v ; ja w bravo 2.0 mam f40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Coś więcej na ten temat ? Dobry silnik, jak z serwisem ? > Może kolega Ryb określi koszty ? Silnik bardzo dobry VM Motori. Serwis dostepny czasem na czesci trzeba dluzej poczekac. Kawal auta za nieduze pieniadze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
listoor Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Dzięki wszystkim za opinie Potwierdziliście, że warto poruszać się w obrębie mojej pierwszej czwórki Zatem gdy Volvo się sprzeda, będę poszukiwał. Dzięki serdeczne ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > raczej w 1,9 masz m32 , tak jak wszystkie alfy 159 1,9 8v i 16v ; > ja w bravo 2.0 mam f40 o ile mi wiadomo w 1.9 16v jest F40. M32 występuje tylko w T-Jetach. W 1.9 120 jest tylko skrzynia pięciobiegowa (nie znam symbolu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > o ile mi wiadomo w 1.9 16v jest F40. M32 występuje tylko w T-Jetach. W 1.9 120 jest tylko skrzynia > pięciobiegowa (nie znam symbolu). Podobno F40 byla dopiero od 2010r, wczesniej byla M32, zarowno w jtd, mjtd, jtdm jak i t-jet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Podobno F40 byla dopiero od 2010r, wczesniej byla M32, zarowno w jtd, mjtd, jtdm jak i t-jet. W fiatach tak było, Opel natomiast chyba sie opamietał i zaczął montować do 1.9 16v F40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Podobno F40 byla dopiero od 2010r, wczesniej byla M32, zarowno w jtd, mjtd, jtdm jak i t-jet. pierwsze słyszę... Jakieś potwierdzenie tego "podobno"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > pierwsze słyszę... Jakieś potwierdzenie tego "podobno"? sprawa jest prosta : 1,9 16v m32 a 2.0 16v F40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > sprawa jest prosta : 1,9 16v m32 a 2.0 16v F40 tak, ciekawe... Jakieś źródło? Bo wg eLearna procedura wymiany oleju w skrzyni w 1.4 TJet jest inna niż w 1.9 16V (a Twoim zdaniem w obu przypadkach jest to ta sama skrzynia M32). W TJet jest przelew olejowy, w Mjet 16v jest bagnet. Aha - i ciekawe, że do tych samych (Twoim zdaniem) skrzyń zalecają inny olej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > tak, ciekawe... Jakieś źródło? Bo wg eLearna procedura wymiany oleju w skrzyni w 1.4 TJet jest inna > niż w 1.9 16V (a Twoim zdaniem w obu przypadkach jest to ta sama skrzynia M32). W TJet jest > przelew olejowy, w Mjet 16v jest bagnet. > Aha - i ciekawe, że do tych samych (Twoim zdaniem) skrzyń zalecają inny olej... Byly m32 w 1.9 16V, zarowno w Fiatach, Oplach i Saabach, poczytaj na innych forach. Bravo 1.9 8V 5-giegow (fiatowska), 1.9 16V mj m32, 2.0 mj F40, ale najnowsze maja juz chyba inne sprzynie, od Fiata (podziekowali GM) Opel pchal skrzynie m32 tez do niektorych 2.0 cdti. http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=52&t=6968 http://www.skrzynie.com.pl/m32-wystepowanie-skrzyni.html?sl=PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Byly m32 w 1.9 16V, zarowno w Fiatach, Oplach i Saabach, poczytaj na innych forach. > Bravo 1.9 8V 5-giegow (fiatowska), 1.9 16V mj m32, 2.0 mj F40, ale najnowsze maja juz chyba inne > sprzynie, od Fiata (podziekowali GM) > Opel pchal skrzynie m32 tez do niektorych 2.0 cdti. > http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=52&t=6968 > http://www.skrzynie.com.pl/m32-wystepowanie-skrzyni.html?sl=PL Super - w jednym linku ludzie wypowiadają się na zasadzie "chyba", w drugim - wymienione są modele Opla. Ponawiam moje pytanie, dlaczego w 1.4 TJet, gdzie na pewno znajduje się M32 zaleca się inny olej niż do skrzyni w 1.9 16V i inną jego ilość oraz jest inna procedura wymiany (przelew vs bagnet)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 oplowskie skrzynie m32 \ f40 nie miały bagnetu tylko korek przelewowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 jeżeli skrzynia w 1.9 16v ma bagnet do pomiaru oleju to znaczy że to skrzynia getrag-a ( taka była w np 147\156 jtd16v\stilo 1.9 16v ) , a wsteczny ma wbijany koło 6-tki czy koło 1- ki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Super - w jednym linku ludzie wypowiadają się na zasadzie "chyba", w drugim - wymienione są modele > Opla. Ponawiam moje pytanie, dlaczego w 1.4 TJet, gdzie na pewno znajduje się M32 zaleca się > inny olej niż do skrzyni w 1.9 16V i inną jego ilość oraz jest inna procedura wymiany (przelew > vs bagnet)? To sprawdz sobie w ePerze numer 55354986, jest to czesc obudowy skrzyni M32 i zobacz w jakich autach wystepuje. Dla ulatwienia powiem Ci, ze na tej liscie jest tez Bravo 1.9 16V 150KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > oplowskie skrzynie m32 \ f40 nie miały bagnetu tylko korek przelewowy możliwe - poczytałem, że to faktycznie nie jest F40. Nie jest to też z pewnością M32. Wg VINu ma oznaczenie PCC530 Teraz widzę, że C530 to tak jak mówisz skrzynia ze Stilo Abarth/156/166/Fiat Coupe EDIT: Co do wstecznego - aż musiałem się upewnić Koło szóstki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > To sprawdz sobie w ePerze numer 55354986, jest to czesc obudowy skrzyni M32 i zobacz w jakich > autach wystepuje. > Dla ulatwienia powiem Ci, ze na tej liscie jest tez Bravo 1.9 16V 150KM. Super. Już ustaliliśmy, ze oplowskie skrzynie nie mają bagnetów, więc jakby Ci to powiedzieć... nie jest to M32. F40 z resztą też nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Super. Już ustaliliśmy, ze oplowskie skrzynie nie mają bagnetów, więc jakby Ci to powiedzieć... nie > jest to M32. F40 z resztą też nie. To dlaczego tylna obudowa jest taka sama w Bravo 1.9 16V 150KM, co w GP Sport 1.9 130KM, gdzie na 1000000% siedzi M32 ?? Popatrzylem, nie tylko obudowa, ale i wiele innych elementow skrzyni, lacznie z uszczelkami, wiec jak dla mnie Bravo 1.9 16V tez ma M32. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > To dlaczego tylna obudowa jest taka jest taka sama w Bravo 1.9 16V 150KM, co w GP Sport 1.9 130KM, > gdzie na 1000000% siedzi M32 ?? nie wiem, może np. dlatego, że do tego silnika można założyć M32 więc tylna część się nie różni? Lepszym pytaniem, na które wciąż unikasz odpowiedzi, jest dlaczego do skrzyni w 1.9 16v zaleca się inny olej, inną jego ilość i inaczej się go nalewa niż w przypadku skrzyni w 1.4TJet, gdzie z całą pewnością znajduje się M32. I czy dobrze widzę, że w M32 wsteczny jest przy jedynce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > nie wiem, może np. dlatego, że do tego silnika można założyć M32 więc tylna część się nie różni? Ale ja mowie o samej skrzyni i tylnej pokrywy, gdzie masz np: 6 bieg, a nie tej laczacej z silnikiem. > Lepszym pytaniem, na które wciąż unikasz odpowiedzi, jest dlaczego do skrzyni w 1.9 16v zaleca > się inny olej, inną jego ilość i inaczej się go nalewa niż w przypadku skrzyni w 1.4TJet, > gdzie z całą pewnością znajduje się M32. A wiesz, ze sam GM eksperymentowal w M32 z rodzajami oleju oraz jego iloscia, gdzie w jednej skrzyni moglo byc 2.2 litra, a w drugiej 2,8. > I czy dobrze widzę, że w M32 wsteczny jest przy jedynce Tak, przynajmniej u mnie. Natomiast w Bravo jest przy szostce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Ale ja mowie o samej skrzyni i tylnej pokrywy, gdzie masz np: 6 bieg, a nie tej laczacej z > silnikiem. > A wiesz, ze sam GM eksperymentowal w M32 z rodzajami oleju oraz jego iloscia, gdzie w jednej > skrzyni moglo byc 2.2 litra, a w drugiej 2,8. > Tak, przynajmniej u mnie. A u mnie jest po drugiej stronie. tu coś o tym piszą... M32 ma wsteczny przy jedynce Jakie oznaczenie skrzyni masz wg VIN? > Tak, przynajmniej u mnie. Natomiast w Bravo jest przy szostce. Bzdura. W Bravo T-Jet z M32 wsteczny jest przy jedynce. Tutaj to widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > A u mnie jest po drugiej stronie. tu coś o tym piszą... M32 ma wsteczny przy jedynce > Jakie oznaczenie skrzyni masz wg VIN? ePer wypluwa taki numer 55562092 lub 71789948. A jaki jest jej dokladny kod to nie wiem, musialbym pewnie odczytac ze skrzyni. Tych M32 jest bardzo wiele odmian, glowna roznica w przelozeniach. > Bzdura. W Bravo T-Jet z M32 wsteczny jest przy jedynce. > Tutaj to widać Czyli obstrukcja obslugi klamie Mechanizm roznicowy jest tez taki sam (GP 1.9 8v130KM vs Bravo 1.9 16v 150KM) w ePera. Jesli wystepuje jakas roznica, to w ilosci zebow, reszta taka sama. Na bank jest M32 w Bravo 1.9 16v 150KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > ePer wypluwa taki numer 55562092 lub 71789948. U mnie wypluwa: 71791701 71794255 >A jaki jest jej dokladny kod to nie wiem, musialbym > pewnie odczytac ze skrzyni. nie, wystarczy, że przeczytasz, co jest napisane przy "skrzynia biegów" po odszyfrowaniu VIN - tam masz podany kod. U mnie jest to PCC530, czyli skrzynia C530 z Stilo Abarth/Alfa 156/166 1.9 i 2.4jtd > Tych M32 jest bardzo wiele odmian, glowna roznica w przelozeniach. a czy do M32 montowano Selespeed? Raczej nie... A wszystkie części mojej skrzyni są z nim kompatybilne. > Czyli obstrukcja obslugi klamie najwyraźniej > Mechanizm roznicowy jest tez taki sam (GP 1.9 8v130KM vs Bravo 1.9 16v 150KM) w ePera. Jesli wystepuje jakas roznica, to w ilosci zebow, reszta taka sama. Na bank jest M32 w Bravo 1.9 16v 150KM nie, nie jest to M32, tylko C530. Tu masz więcej o tej skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > U mnie wypluwa: > 71791701 > 71794255 > nie, wystarczy, że przeczytasz, co jest napisane przy "skrzynia biegów" po odszyfrowaniu VIN - tam > masz podany kod. U mnie jest to PCC530, czyli skrzynia C530 z Stilo Abarth/Alfa 156/166 1.9 i > 2.4jtd Nic takiego u mnie nie pokazuje przy skrzyni. > a czy do M32 montowano Selespeed? Raczej nie... A wszystkie części mojej skrzyni są z nim > kompatybilne. A tego nie wiem. > najwyraźniej > nie, nie jest to M32, tylko C530. > Tu masz więcej o tej skrzyni Jak dla mnie to jest dalej M32, tylko moze lekko zmieniona przez Fiata. Wg opisu wynika, ze wysprzeglik hydrauliczny jest w lozysku, tak jak wlasnie w M32. Do tego wg ePera identyczne jest sterowanie przelaczaniem biegow w skrzyni, wiec to nie moze byc inna konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Nic takiego u mnie nie pokazuje przy skrzyni. podaj VIN na priv > A tego nie wiem. > Jak dla mnie to jest dalej M32, tylko moze lekko zmieniona przez Fiata. Leciutko - właściwie różni się prawie wszystkim > Wg opisu wynika, ze > wysprzeglik hydrauliczny jest w lozysku, tak jak wlasnie w M32. Do tego wg ePera identyczne > jest sterowanie przelaczaniem biegow w skrzyni, wiec to nie moze byc inna konstrukcja. to jest inna konstrukcja. Jest to skrzynia z Alfy 156/166/Stilo Abarth. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > podaj VIN na priv W sumie jest niepotrzebny, bo GP 1.9 130KM ma tylko jeden rodzaj skrzyni 6-biegowej, wg ePera silnik M89. Odmiana 120KM ma 5 biegow. > Leciutko - właściwie różni się prawie wszystkim Porownaj sobie poszczegolne elementy skrzyni pomiedzy ta Twoja, a taka 6-biegowa z GP Sport 130KM, a zobaczysz ile jest wspolnych lacznie z obudowa > to jest inna konstrukcja. Jest to skrzynia z Alfy 156/166/Stilo Abarth. Najlepiej spisz oznaczenie ze swojej skrzyni, wtedy bedzie pewnosc na 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > W sumie jest niepotrzebny, bo GP 1.9 130KM ma tylko jeden rodzaj skrzyni 6-biegowej, wg ePera > silnik M89. Odmiana 120KM ma 5 biegow. No i, jak ładnie było napisane w Fiat Press, skrzynia 6d z 1.9 150 to rozwinięcie konstrukcji 5d z 1.9 120. Układ biegów jest taki sam (poza, co oczywiste, brakiem 6tki w wersji 120KM) > Porownaj sobie poszczegolne elementy skrzyni pomiedzy ta Twoja, a taka 6-biegowa z GP Sport 130KM, porównałem z M32 w 1.4 TJET. Inne miejsce wlewu oleju, inne rozwiązanie sprawdzenia poziomu oleju, inny układ biegów, inna procedura wymiany oleju, inny zalecany olej, inna jego ilość (mówimy o tym samym roczniku). Trochę dużo tych różnic. > a zobaczysz ile jest wspolnych lacznie z obudowa > Najlepiej spisz oznaczenie ze swojej skrzyni, wtedy bedzie pewnosc na 100% no ciekaw jestem, jak się mam tam dostać... może przy najbliższym serwisie... A poza tym, to tylko Ty masz wątpliwości... U mnie siedzi C530 - tak mówi VIN, a nie C544 jak w T-Jet (zwane inaczej M32, sławne z powodu padających łożysk) - nic nie wskazuje na to, żeby miałoby być inaczej. Gdyby miało być to M32, to miałbym przede wszystkim inny układ biegów - czyli wsteczny przy jedynce, tak, jak W Bravo T-Jet, czy Punto MJet 130KM i nie miałbym bagnetu do badania poziomu oleju w skrzyni. No i lałbym Tutela Car Matryx, a nie Technyx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Jak chcesz to ci mogę sprzedać moją alteę. Nie spełnia warunku 6 (skrzynia 6 biegów manualna) i raczej też 8. Za to punkt 2 spełnia z zapasem ok.100hp Aktualnie użytkowana przez żonę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > I czy dobrze widzę, że w M32 wsteczny jest przy jedynce dokładnie , zarówno f40 jak i m32 mają wsteczny przy jedynce , getrag ma wsteczny przy 6-tce , a bagnet pomiaru oleju jest umieszczony na mechanizmie różnicowym , przy ścianie grodziowej auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > no ciekaw jestem, jak się mam tam dostać... może przy najbliższym serwisie... A poza tym, to tylko > Ty masz wątpliwości... U mnie siedzi C530 - tak mówi VIN, a nie C544 jak w T-Jet (zwane > inaczej M32, sławne z powodu padających łożysk) - nic nie wskazuje na to, żeby miałoby być > inaczej. Gdyby miało być to M32, to miałbym przede wszystkim inny układ biegów - czyli > wsteczny przy jedynce, tak, jak W Bravo T-Jet, czy Punto MJet 130KM i nie miałbym bagnetu do Wg ePera w 1.9 16v 150KM siedzi C544, moze nie w kazdym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > dokładnie , zarówno f40 jak i m32 mają wsteczny przy jedynce , > getrag ma wsteczny przy 6-tce , a bagnet pomiaru oleju jest umieszczony na mechanizmie różnicowym > , przy ścianie grodziowej auta dokładnie tam się znajduje - dostęp od góry jest dość utrudniony, ale da się sprawdzić poziom oleju bez kanału czy podnośnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Wg ePera w 1.9 16v 150KM siedzi C544, moze nie w kazdym. toż od początku mówię, że w Bravo 1.9 16v nie siedzi M32, a Ty się upierasz, że jest inaczej. Nigdzie nie twierdziłem, że w innych autach nie zdarza się połączenie tego silnika ze skrzynią M32. Do tej pory sądziłem, że u mnie siedzi F40, bo myślałem, że w dieslach w Bravo montowali tylko jeden typ skrzyni sześciobiegowej. A że nie mam dostępu do serwisówki od 2.0 więc nie mogłem porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Zamieszczony obrazek dotyczy Bravo (2007-2009), wyraznie na nim widac, ze z silnikiem 1.9 150KM wystepuje skrzynia PCC544. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Zamieszczony obrazek dotyczy Bravo (2007-2009), wyraznie na nim widac, ze z silnikiem 1.9 150KM > wystepuje skrzynia PCC544. Ale "występuje", czy "można zastosować jako część do danego modelu"? Konkretnie w których latach takie połączenie występowało? Bo ja słyszę o nim pierwszy raz (w tym modelu). W materiałach prasowych producenta (które z resztą cytowałem) mówi się o połączeniu silnika 1.9 16v tylko ze skrzynią C530 (przynajmniej do roku 2010, później zakończono produkcję przekładni C530). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Ale "występuje", czy "można zastosować jako część do danego modelu"? Wg mnie wystepuje, pewnie byly wkladane zamiennie w zaleznosci od wersji. Z tego co jest w ePerze wynika: C530 wystepowala w 1.4 t-jet, 1.6 mj, 1.9mj 120KM oraz 1.9 mj 150KM, do 2010r. C514 w 1.4 95KM. C544 w 1.4 95KM, 1.4 t-jet, 1.6 mj, 1.9 mj 120KM i 150KM bez opcji selespeed. PCC544 to jest M32. Widocznie wkladali jak lecialo i obie wystepowaly jednoczesnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Wg mnie wystepuje, pewnie byly wkladane zamiennie w zaleznosci od wersji. > Z tego co jest w ePerze wynika: > C530 wystepowala w 1.4 t-jet, 1.6 mj, 1.9mj 120KM oraz 1.9 mj 150KM, do 2010r. C530 6-speed, o ile mi wiadomo nie występowała fabrycznie w T-Jetach, chyba, że mowa o pięciobiegowej, wtedy jest to możliwe, bo chyba innej pięciobiegowej w tym aucie nie ma (fabrycznie) Choć nie spotkałem się z T-Jetem pięciobiegowym. > C514 w 1.4 95KM. > C544 w 1.4 95KM, 1.4 t-jet, 1.6 mj, 1.9 mj 120KM i 150KM bez opcji selespeed. Nie spotkałem 1.9 120 ze skrzynią 6-biegową - więc siłą rzeczy nie było to C544/M32 tylko C530. W 150 nie spotkałem się z C544. > PCC544 to jest M32. wiem, sam Ci to napisałem. > Widocznie wkladali jak lecialo i obie wystepowaly jednoczesnie. Nie wydaje mi się. Spójrz na allegro, znajdź jednego T-Jeta z wstecznym przy szóstce (skrzynia C530) i jednego MJeta 16v z wstecznym przy jedynce (skrzynia M32). Oczywiście mowa o rozwiązaniach fabrycznych. Powodzenia I jeszcze pytanie, czy ePer podaje to, co fabrycznie występowało w danym aucie, czy to, co do niego pasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Gdzies musi byc blad, albo w eLearnie albo ePerze, bo eLearn podaje, ze w t-jetach byla M20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Gdzies musi byc blad, albo w eLearnie albo ePerze, bo eLearn podaje, ze w t-jetach byla M20 no raczej niezbyt... Raczej by nie przeniosła momentu obrotowego Jeśli chodzi o Bravo (07-09) to zasada jest następująca: 1.4TJet - skrzynia C544/M32 - wsteczny przy jedynce 1.9MJet 120 - skrzynia C530 "5" - wsteczny zamiast szóstki 1.9MJet 150 - skrzynia C530 "6" - wsteczny przy szóstce Może są wyjątki, ale ja się nie spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > dokładnie tam się znajduje - dostęp od góry jest dość utrudniony, ale da się sprawdzić poziom oleju > bez kanału czy podnośnika to się ciesz , miałem dokładnie taką 6b. skrzynię w 156jtd16v ( a wtedy nie było jeszcze współpracy z oplem) , lepsza od m32 i f40 w precyzji włączania biegów i trwalsza ; wychodzi że masz najlepszą skrzynię montowaną do bravo , bo w alfie 159 z silnikiem 1,9 8v i 16v były cały czas m32 , dopiero jak wszedł jtdm 2.0 16v to wpadły lepsze F40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > C530 6-speed, o ile mi wiadomo nie występowała fabrycznie w T-Jetach, chyba, że mowa o > pięciobiegowej, wtedy jest to możliwe, bo chyba innej pięciobiegowej w tym aucie nie ma > (fabrycznie) Choć nie spotkałem się z T-Jetem pięciobiegowym. > Nie spotkałem 1.9 120 ze skrzynią 6-biegową - więc siłą rzeczy nie było to C544/M32 tylko C530. W > 150 nie spotkałem się z C544. > wiem, sam Ci to napisałem. > Nie wydaje mi się. Spójrz na allegro, znajdź jednego T-Jeta z wstecznym przy szóstce (skrzynia > C530) i jednego MJeta 16v z wstecznym przy jedynce (skrzynia M32). Oczywiście mowa o > rozwiązaniach fabrycznych. A czy w T-Jetach występuje jakaś lepsza skrzynia od tej - co tu dużo mówić - kiepskiej M32? Od którego roku zaszły/mogły zajść jakieś zmiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > A czy w T-Jetach występuje jakaś lepsza skrzynia od tej - co tu dużo mówić - kiepskiej M32? Od > którego roku zaszły/mogły zajść jakieś zmiany? Jesli jakies zaszly to po 2010 r, podobno najnowsze 2.0 mj nie maja juz F40, tylko cos od Fiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimi1 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > o ile mi wiadomo w 1.9 16v jest F40. M32 występuje tylko w T-Jetach. W 1.9 120 jest tylko skrzynia > pięciobiegowa (nie znam symbolu). a że niby dlaczego w 1,9 120KM jest tylko pięciobiegowa Ja u siebie mam 6-biegową i silnik 120KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > a że niby dlaczego w 1,9 120KM jest tylko pięciobiegowa > Ja u siebie mam 6-biegową i silnik 120KM w Fiacie Bravo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > > Założenia: > 1) 5 osobowy - hatchback/liftback lub kombi > Po przewertowaniu allegro wyskoczyły mi bardziej lub mniej trafne auta, które uporządkowałem wg > mojego widzi mi się > 4) Chevrolet Epica – 2,0 diesel – auto chwalone na kąciku, jednak nie wiem czy > jestem w stanie dostać dobry egzemplarz w tym budżecie. To w końcu czego Ty szukasz? Bo Epica wychodziła chyba tylko w wersji sedan... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.