Skocz do zawartości

[KzAK] Diesel ~130KM od 2005r do ~25.000 PLN


listoor

Rekomendowane odpowiedzi

> o ile mi wiadomo w 1.9 16v jest F40. M32 występuje tylko w T-Jetach. W 1.9 120 jest tylko skrzynia

> pięciobiegowa (nie znam symbolu).

Podobno F40 byla dopiero od 2010r, wczesniej byla M32, zarowno w jtd, mjtd, jtdm jak i t-jet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawa jest prosta : 1,9 16v m32 a 2.0 16v F40

tak, ciekawe... Jakieś źródło? Bo wg eLearna procedura wymiany oleju w skrzyni w 1.4 TJet jest inna niż w 1.9 16V (a Twoim zdaniem w obu przypadkach jest to ta sama skrzynia M32). W TJet jest przelew olejowy, w Mjet 16v jest bagnet.

Aha - i ciekawe, że do tych samych (Twoim zdaniem) skrzyń zalecają inny olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, ciekawe... Jakieś źródło? Bo wg eLearna procedura wymiany oleju w skrzyni w 1.4 TJet jest inna

> niż w 1.9 16V (a Twoim zdaniem w obu przypadkach jest to ta sama skrzynia M32). W TJet jest

> przelew olejowy, w Mjet 16v jest bagnet.

> Aha - i ciekawe, że do tych samych (Twoim zdaniem) skrzyń zalecają inny olej...

Byly m32 w 1.9 16V, zarowno w Fiatach, Oplach i Saabach, poczytaj na innych forach.

Bravo 1.9 8V 5-giegow (fiatowska), 1.9 16V mj m32, 2.0 mj F40, ale najnowsze maja juz chyba inne sprzynie, od Fiata (podziekowali GM) hmm.gif

Opel pchal skrzynie m32 tez do niektorych 2.0 cdti.

http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=52&t=6968

http://www.skrzynie.com.pl/m32-wystepowanie-skrzyni.html?sl=PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byly m32 w 1.9 16V, zarowno w Fiatach, Oplach i Saabach, poczytaj na innych forach.

> Bravo 1.9 8V 5-giegow (fiatowska), 1.9 16V mj m32, 2.0 mj F40, ale najnowsze maja juz chyba inne

> sprzynie, od Fiata (podziekowali GM)

> Opel pchal skrzynie m32 tez do niektorych 2.0 cdti.

> http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=52&t=6968

> http://www.skrzynie.com.pl/m32-wystepowanie-skrzyni.html?sl=PL

Super - w jednym linku ludzie wypowiadają się na zasadzie "chyba", w drugim - wymienione są modele Opla. Ponawiam moje pytanie, dlaczego w 1.4 TJet, gdzie na pewno znajduje się M32 zaleca się inny olej niż do skrzyni w 1.9 16V i inną jego ilość oraz jest inna procedura wymiany (przelew vs bagnet)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Super - w jednym linku ludzie wypowiadają się na zasadzie "chyba", w drugim - wymienione są modele

> Opla. Ponawiam moje pytanie, dlaczego w 1.4 TJet, gdzie na pewno znajduje się M32 zaleca się

> inny olej niż do skrzyni w 1.9 16V i inną jego ilość oraz jest inna procedura wymiany (przelew

> vs bagnet)?

To sprawdz sobie w ePerze numer 55354986, jest to czesc obudowy skrzyni M32 i zobacz w jakich autach wystepuje.

Dla ulatwienia powiem Ci, ze na tej liscie jest tez Bravo 1.9 16V 150KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oplowskie skrzynie m32 \ f40 nie miały bagnetu tylko korek przelewowy

możliwe - poczytałem, że to faktycznie nie jest F40. Nie jest to też z pewnością M32. Wg VINu ma oznaczenie PCC530 niewiem.gif Teraz widzę, że C530 to tak jak mówisz skrzynia ze Stilo Abarth/156/166/Fiat Coupe ok.gif

EDIT: Co do wstecznego - aż musiałem się upewnić hehe.gif Koło szóstki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To sprawdz sobie w ePerze numer 55354986, jest to czesc obudowy skrzyni M32 i zobacz w jakich

> autach wystepuje.

> Dla ulatwienia powiem Ci, ze na tej liscie jest tez Bravo 1.9 16V 150KM.

Super. Już ustaliliśmy, ze oplowskie skrzynie nie mają bagnetów, więc jakby Ci to powiedzieć... nie jest to M32. F40 z resztą też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Super. Już ustaliliśmy, ze oplowskie skrzynie nie mają bagnetów, więc jakby Ci to powiedzieć... nie

> jest to M32. F40 z resztą też nie.

To dlaczego tylna obudowa jest taka sama w Bravo 1.9 16V 150KM, co w GP Sport 1.9 130KM, gdzie na 1000000% siedzi M32 ??

Popatrzylem, nie tylko obudowa, ale i wiele innych elementow skrzyni, lacznie z uszczelkami, wiec jak dla mnie Bravo 1.9 16V tez ma M32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dlaczego tylna obudowa jest taka jest taka sama w Bravo 1.9 16V 150KM, co w GP Sport 1.9 130KM,

> gdzie na 1000000% siedzi M32 ??

nie wiem, może np. dlatego, że do tego silnika można założyć M32 więc tylna część się nie różni? Lepszym pytaniem, na które wciąż unikasz odpowiedzi, jest dlaczego do skrzyni w 1.9 16v zaleca się inny olej, inną jego ilość i inaczej się go nalewa niż w przypadku skrzyni w 1.4TJet, gdzie z całą pewnością znajduje się M32.

I czy dobrze widzę, że w M32 wsteczny jest przy jedynce cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem, może np. dlatego, że do tego silnika można założyć M32 więc tylna część się nie różni?

Ale ja mowie o samej skrzyni i tylnej pokrywy, gdzie masz np: 6 bieg, a nie tej laczacej z silnikiem.

> Lepszym pytaniem, na które wciąż unikasz odpowiedzi, jest dlaczego do skrzyni w 1.9 16v zaleca

> się inny olej, inną jego ilość i inaczej się go nalewa niż w przypadku skrzyni w 1.4TJet,

> gdzie z całą pewnością znajduje się M32.

A wiesz, ze sam GM eksperymentowal w M32 z rodzajami oleju oraz jego iloscia, gdzie w jednej skrzyni moglo byc 2.2 litra, a w drugiej 2,8.

> I czy dobrze widzę, że w M32 wsteczny jest przy jedynce

Tak, przynajmniej u mnie. Natomiast w Bravo jest przy szostce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja mowie o samej skrzyni i tylnej pokrywy, gdzie masz np: 6 bieg, a nie tej laczacej z

> silnikiem.

> A wiesz, ze sam GM eksperymentowal w M32 z rodzajami oleju oraz jego iloscia, gdzie w jednej

> skrzyni moglo byc 2.2 litra, a w drugiej 2,8.

> Tak, przynajmniej u mnie.

A u mnie jest po drugiej stronie. tu coś o tym piszą... M32 ma wsteczny przy jedynce

Jakie oznaczenie skrzyni masz wg VIN?

> Tak, przynajmniej u mnie. Natomiast w Bravo jest przy szostce.

Bzdura. W Bravo T-Jet z M32 wsteczny jest przy jedynce.

Tutaj to widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A u mnie jest po drugiej stronie. tu coś o tym piszą... M32 ma wsteczny przy jedynce

> Jakie oznaczenie skrzyni masz wg VIN?

ePer wypluwa taki numer 55562092 lub 71789948. A jaki jest jej dokladny kod to nie wiem, musialbym pewnie odczytac ze skrzyni. Tych M32 jest bardzo wiele odmian, glowna roznica w przelozeniach.

> Bzdura. W Bravo T-Jet z M32 wsteczny jest przy jedynce.

> Tutaj to widać

Czyli obstrukcja obslugi klamie zlosnik.gif

Mechanizm roznicowy jest tez taki sam (GP 1.9 8v130KM vs Bravo 1.9 16v 150KM) w ePera. Jesli wystepuje jakas roznica, to w ilosci zebow, reszta taka sama. Na bank jest M32 w Bravo 1.9 16v 150KM wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ePer wypluwa taki numer 55562092 lub 71789948.

U mnie wypluwa:

71791701

71794255

>A jaki jest jej dokladny kod to nie wiem, musialbym

> pewnie odczytac ze skrzyni.

nie, wystarczy, że przeczytasz, co jest napisane przy "skrzynia biegów" po odszyfrowaniu VIN - tam masz podany kod. U mnie jest to PCC530, czyli skrzynia C530 z Stilo Abarth/Alfa 156/166 1.9 i 2.4jtd

> Tych M32 jest bardzo wiele odmian, glowna roznica w przelozeniach.

a czy do M32 montowano Selespeed? Raczej nie... A wszystkie części mojej skrzyni są z nim kompatybilne.

> Czyli obstrukcja obslugi klamie

najwyraźniej

> Mechanizm roznicowy jest tez taki sam (GP 1.9 8v130KM vs Bravo 1.9 16v 150KM) w ePera. Jesli wystepuje jakas roznica, to w ilosci zebow, reszta taka sama. Na bank jest M32 w Bravo 1.9 16v 150KM

nie, nie jest to M32, tylko C530.

Tu masz więcej o tej skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie wypluwa:

> 71791701

> 71794255

> nie, wystarczy, że przeczytasz, co jest napisane przy "skrzynia biegów" po odszyfrowaniu VIN - tam

> masz podany kod. U mnie jest to PCC530, czyli skrzynia C530 z Stilo Abarth/Alfa 156/166 1.9 i

> 2.4jtd

Nic takiego u mnie nie pokazuje przy skrzyni.

> a czy do M32 montowano Selespeed? Raczej nie... A wszystkie części mojej skrzyni są z nim

> kompatybilne.

A tego nie wiem.

> najwyraźniej

> nie, nie jest to M32, tylko C530.

> Tu masz więcej o tej skrzyni

Jak dla mnie to jest dalej M32, tylko moze lekko zmieniona przez Fiata. Wg opisu wynika, ze wysprzeglik hydrauliczny jest w lozysku, tak jak wlasnie w M32. Do tego wg ePera identyczne jest sterowanie przelaczaniem biegow w skrzyni, wiec to nie moze byc inna konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic takiego u mnie nie pokazuje przy skrzyni.

podaj VIN na priv

> A tego nie wiem.

> Jak dla mnie to jest dalej M32, tylko moze lekko zmieniona przez Fiata.

Leciutko - właściwie różni się prawie wszystkim 270751858-jezyk.gif

> Wg opisu wynika, ze

> wysprzeglik hydrauliczny jest w lozysku, tak jak wlasnie w M32. Do tego wg ePera identyczne

> jest sterowanie przelaczaniem biegow w skrzyni, wiec to nie moze byc inna konstrukcja.

to jest inna konstrukcja. Jest to skrzynia z Alfy 156/166/Stilo Abarth.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podaj VIN na priv

W sumie jest niepotrzebny, bo GP 1.9 130KM ma tylko jeden rodzaj skrzyni 6-biegowej, wg ePera silnik M89. Odmiana 120KM ma 5 biegow.

> Leciutko - właściwie różni się prawie wszystkim

Porownaj sobie poszczegolne elementy skrzyni pomiedzy ta Twoja, a taka 6-biegowa z GP Sport 130KM, a zobaczysz ile jest wspolnych lacznie z obudowa wink.gif

> to jest inna konstrukcja. Jest to skrzynia z Alfy 156/166/Stilo Abarth.

Najlepiej spisz oznaczenie ze swojej skrzyni, wtedy bedzie pewnosc na 100% wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie jest niepotrzebny, bo GP 1.9 130KM ma tylko jeden rodzaj skrzyni 6-biegowej, wg ePera

> silnik M89. Odmiana 120KM ma 5 biegow.

No i, jak ładnie było napisane w Fiat Press, skrzynia 6d z 1.9 150 to rozwinięcie konstrukcji 5d z 1.9 120. Układ biegów jest taki sam (poza, co oczywiste, brakiem 6tki w wersji 120KM)

> Porownaj sobie poszczegolne elementy skrzyni pomiedzy ta Twoja, a taka 6-biegowa z GP Sport 130KM,

porównałem z M32 w 1.4 TJET. Inne miejsce wlewu oleju, inne rozwiązanie sprawdzenia poziomu oleju, inny układ biegów, inna procedura wymiany oleju, inny zalecany olej, inna jego ilość (mówimy o tym samym roczniku). Trochę dużo tych różnic.

> a zobaczysz ile jest wspolnych lacznie z obudowa

> Najlepiej spisz oznaczenie ze swojej skrzyni, wtedy bedzie pewnosc na 100%

no ciekaw jestem, jak się mam tam dostać... może przy najbliższym serwisie... A poza tym, to tylko Ty masz wątpliwości... U mnie siedzi C530 - tak mówi VIN, a nie C544 jak w T-Jet (zwane inaczej M32, sławne z powodu padających łożysk) - nic nie wskazuje na to, żeby miałoby być inaczej. Gdyby miało być to M32, to miałbym przede wszystkim inny układ biegów - czyli wsteczny przy jedynce, tak, jak W Bravo T-Jet, czy Punto MJet 130KM i nie miałbym bagnetu do badania poziomu oleju w skrzyni. No i lałbym Tutela Car Matryx, a nie Technyx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I czy dobrze widzę, że w M32 wsteczny jest przy jedynce

dokładnie , zarówno f40 jak i m32 mają wsteczny przy jedynce ,

getrag ma wsteczny przy 6-tce , a bagnet pomiaru oleju jest umieszczony na mechanizmie różnicowym , przy ścianie grodziowej auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ciekaw jestem, jak się mam tam dostać... może przy najbliższym serwisie... A poza tym, to tylko

> Ty masz wątpliwości... U mnie siedzi C530 - tak mówi VIN, a nie C544 jak w T-Jet (zwane

> inaczej M32, sławne z powodu padających łożysk) - nic nie wskazuje na to, żeby miałoby być

> inaczej. Gdyby miało być to M32, to miałbym przede wszystkim inny układ biegów - czyli

> wsteczny przy jedynce, tak, jak W Bravo T-Jet, czy Punto MJet 130KM i nie miałbym bagnetu do

Wg ePera w 1.9 16v 150KM siedzi C544, moze nie w kazdym.

287397109-eperc544.jpg

post-73486-14352522668097_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie , zarówno f40 jak i m32 mają wsteczny przy jedynce ,

> getrag ma wsteczny przy 6-tce , a bagnet pomiaru oleju jest umieszczony na mechanizmie różnicowym

> , przy ścianie grodziowej auta

dokładnie tam się znajduje - dostęp od góry jest dość utrudniony, ale da się sprawdzić poziom oleju bez kanału czy podnośnika ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg ePera w 1.9 16v 150KM siedzi C544, moze nie w kazdym.

toż od początku mówię, że w Bravo 1.9 16v nie siedzi M32, a Ty się upierasz, że jest inaczej. Nigdzie nie twierdziłem, że w innych autach nie zdarza się połączenie tego silnika ze skrzynią M32. Do tej pory sądziłem, że u mnie siedzi F40, bo myślałem, że w dieslach w Bravo montowali tylko jeden typ skrzyni sześciobiegowej. A że nie mam dostępu do serwisówki od 2.0 więc nie mogłem porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamieszczony obrazek dotyczy Bravo (2007-2009), wyraznie na nim widac, ze z silnikiem 1.9 150KM

> wystepuje skrzynia PCC544.

Ale "występuje", czy "można zastosować jako część do danego modelu"? Konkretnie w których latach takie połączenie występowało? Bo ja słyszę o nim pierwszy raz (w tym modelu). W materiałach prasowych producenta (które z resztą cytowałem) mówi się o połączeniu silnika 1.9 16v tylko ze skrzynią C530 (przynajmniej do roku 2010, później zakończono produkcję przekładni C530).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale "występuje", czy "można zastosować jako część do danego modelu"?

Wg mnie wystepuje, pewnie byly wkladane zamiennie w zaleznosci od wersji.

Z tego co jest w ePerze wynika:

C530 wystepowala w 1.4 t-jet, 1.6 mj, 1.9mj 120KM oraz 1.9 mj 150KM, do 2010r.

C514 w 1.4 95KM.

C544 w 1.4 95KM, 1.4 t-jet, 1.6 mj, 1.9 mj 120KM i 150KM bez opcji selespeed.

PCC544 to jest M32.

Widocznie wkladali jak lecialo i obie wystepowaly jednoczesnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg mnie wystepuje, pewnie byly wkladane zamiennie w zaleznosci od wersji.

> Z tego co jest w ePerze wynika:

> C530 wystepowala w 1.4 t-jet, 1.6 mj, 1.9mj 120KM oraz 1.9 mj 150KM, do 2010r.

C530 6-speed, o ile mi wiadomo nie występowała fabrycznie w T-Jetach, chyba, że mowa o pięciobiegowej, wtedy jest to możliwe, bo chyba innej pięciobiegowej w tym aucie nie ma (fabrycznie) ok.gif Choć nie spotkałem się z T-Jetem pięciobiegowym.

> C514 w 1.4 95KM.

> C544 w 1.4 95KM, 1.4 t-jet, 1.6 mj, 1.9 mj 120KM i 150KM bez opcji selespeed.

Nie spotkałem 1.9 120 ze skrzynią 6-biegową - więc siłą rzeczy nie było to C544/M32 tylko C530. W 150 nie spotkałem się z C544.

> PCC544 to jest M32.

wiem, sam Ci to napisałem.

> Widocznie wkladali jak lecialo i obie wystepowaly jednoczesnie.

Nie wydaje mi się. Spójrz na allegro, znajdź jednego T-Jeta z wstecznym przy szóstce (skrzynia C530) i jednego MJeta 16v z wstecznym przy jedynce (skrzynia M32). Oczywiście mowa o rozwiązaniach fabrycznych. Powodzenia ok.gif

I jeszcze pytanie, czy ePer podaje to, co fabrycznie występowało w danym aucie, czy to, co do niego pasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzies musi byc blad, albo w eLearnie albo ePerze, bo eLearn podaje, ze w t-jetach byla M20

no raczej niezbyt... Raczej by nie przeniosła momentu obrotowego 270751858-jezyk.gif

Jeśli chodzi o Bravo (07-09) to zasada jest następująca:

1.4TJet - skrzynia C544/M32 - wsteczny przy jedynce

1.9MJet 120 - skrzynia C530 "5" - wsteczny zamiast szóstki

1.9MJet 150 - skrzynia C530 "6" - wsteczny przy szóstce

Może są wyjątki, ale ja się nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie tam się znajduje - dostęp od góry jest dość utrudniony, ale da się sprawdzić poziom oleju

> bez kanału czy podnośnika

to się ciesz , miałem dokładnie taką 6b. skrzynię w 156jtd16v ( a wtedy nie było jeszcze współpracy z oplem) , lepsza od m32 i f40 w precyzji włączania biegów i trwalsza ;

wychodzi że masz najlepszą skrzynię montowaną do bravo , bo w alfie 159 z silnikiem 1,9 8v i 16v były cały czas m32 , dopiero jak wszedł jtdm 2.0 16v to wpadły lepsze F40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> C530 6-speed, o ile mi wiadomo nie występowała fabrycznie w T-Jetach, chyba, że mowa o

> pięciobiegowej, wtedy jest to możliwe, bo chyba innej pięciobiegowej w tym aucie nie ma

> (fabrycznie) Choć nie spotkałem się z T-Jetem pięciobiegowym.

> Nie spotkałem 1.9 120 ze skrzynią 6-biegową - więc siłą rzeczy nie było to C544/M32 tylko C530. W

> 150 nie spotkałem się z C544.

> wiem, sam Ci to napisałem.

> Nie wydaje mi się. Spójrz na allegro, znajdź jednego T-Jeta z wstecznym przy szóstce (skrzynia

> C530) i jednego MJeta 16v z wstecznym przy jedynce (skrzynia M32). Oczywiście mowa o

> rozwiązaniach fabrycznych.

A czy w T-Jetach występuje jakaś lepsza skrzynia od tej - co tu dużo mówić - kiepskiej M32? Od którego roku zaszły/mogły zajść jakieś zmiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy w T-Jetach występuje jakaś lepsza skrzynia od tej - co tu dużo mówić - kiepskiej M32? Od

> którego roku zaszły/mogły zajść jakieś zmiany?

Jesli jakies zaszly to po 2010 r, podobno najnowsze 2.0 mj nie maja juz F40, tylko cos od Fiata hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ile mi wiadomo w 1.9 16v jest F40. M32 występuje tylko w T-Jetach. W 1.9 120 jest tylko skrzynia

> pięciobiegowa (nie znam symbolu).

a że niby dlaczego w 1,9 120KM jest tylko pięciobiegowa

Ja u siebie mam 6-biegową i silnik 120KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> Założenia:

> 1) 5 osobowy - hatchback/liftback lub kombi

> Po przewertowaniu allegro wyskoczyły mi bardziej lub mniej trafne auta, które uporządkowałem wg

> mojego widzi mi się

> 4) Chevrolet Epica – 2,0 diesel – auto chwalone na kąciku, jednak nie wiem czy

> jestem w stanie dostać dobry egzemplarz w tym budżecie.

To w końcu czego Ty szukasz? Bo Epica wychodziła chyba tylko w wersji sedan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.