volcan Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 W jednym z moich aut nagle pojawiły się problemy z ogrzewaniem. Silnik bez problemu i tak samo szybko, jak dotychczas nagrzewa się do temperatury roboczej (ponad 80 stopni - nawet przy szybkiej jeździe), ale ogrzewanie działa marnie (tzn. powietrze jest co najwyżej ciepławe, częściej letnie). Po uruchomieniu samochodu po dłuższym postoju ogrzewanie na początku działa ciut lepiej, potem gorzej. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Jakieś pomysły? Zawalony syfem uklad chlodzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Zawalony syfem uklad chlodzenia? Płyn czysty, niedawno w sumie wymieniany, problem pojawił się nagle. Wcześniej grzał tak, że parzyło w ręce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 1. Silniczki krokowe, sterujące przepustnicami. 2. Brudny wymiennik ciepła. 3. Błędy komputera, który niewłaściwie steruje przepływem powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Płyn czysty, niedawno w sumie wymieniany, problem pojawił się nagle. Wcześniej grzał tak, że > parzyło w ręce Hmmm... To moze problem jest w przelaczaniu z malego na duzy obieg po rozgrzaniu - nie wiem jak to jest realizowane u Ciebie? Albo po prostu szwankuje sterowanie nawiewem - w firmowym LT jest taki probem, tyle, ze w druga strone - tylko grzeje - nie dziala nawiew zimnego powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 caly czas otwarty termostat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Uwalona lub zawieszona klapa mieszalnika powietrza mialem taki przypadek deska do rozebrania i musisz sie dostac do calego tego ustrojstwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > W jednym z moich aut nagle pojawiły się problemy z ogrzewaniem. Silnik bez problemu i tak samo > szybko, jak dotychczas nagrzewa się do temperatury roboczej (ponad 80 stopni - nawet przy > szybkiej jeździe), ale ogrzewanie działa marnie (tzn. powietrze jest co najwyżej ciepławe, > częściej letnie). Po uruchomieniu samochodu po dłuższym postoju ogrzewanie na początku działa > ciut lepiej, potem gorzej. > Jakieś pomysły? u mnie taki efekt był przy zwalonym czujniku temp zewnętrznej, tzn klimatronik "myślał" że na zewnątrz jest +80'C i wyłączał grzanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > caly czas otwarty termostat? Ale wtedy chyba temperatura silnika też by była za niska - a tu auto nagrzewa się błyskawicznie (ma elektryczne dogrzewanie płynu chłodzącego, ale temperaturę trzyma potem mimo jazdy z prędkością mocno autostradową. Gdyby cały czas był otwarty duży obieg, to chyba by falowała temperatura płynu chłodzącego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Uwalona lub zawieszona klapa mieszalnika powietrza mialem taki przypadek deska do rozebrania i musisz sie dostac do calego tego ustrojstwa Może da się łapę gdzieś od boku wsadzić Spróbuję jeszcze dzisiaj dostać się do przewodów nagrzewnicy - jeżeli wejście będzie ciepłe a wyjście zimne, to pewnie zabita nagrzewnica - jeżeli tam normalnie, to zapewne coś ze sterowaniem (czujnik / silniczki klap itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > u mnie taki efekt był przy zwalonym czujniku temp zewnętrznej, tzn klimatronik "myślał" że na zewnątrz jest +80'C i wyłączał grzanie Przeglądnąłem serwisówkę i czujnik temperatury jest jeden - na panelu klimatyzacji temperatura wyświetla się dość "normalna" - tj. wczoraj w trasie była w przedziale -2 do 0, czyli pewnie nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 No to mam pytanie, czy odpowiednio odpowietrzyłeś układ chłodzenia po wymianie płynu? Szczególnie nagrzewnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > No to mam pytanie, czy odpowiednio odpowietrzyłeś układ chłodzenia po wymianie płynu? Wymieniany był jakieś pół roku temu i nie miałem problemów z ogrzewaniem aż do przedwczoraj Czy był odpowietrzany? Instrukcje nie przewidują żadnej formy odpowietrzania tzn. układ odpowietrza się sam w czasie pracy silnika (jak to chyba w każdym koreańcu) - nie ma odpowietrzników w układzie. Przypuszczam więc, że nikt też go nie odpowietrzał. W każdym razie przy poprzednich wymianach po przejechaniu kilkunastu kilometrów dolewało się około pół litra płynu (tyle znikało ze zbiorniczka zalanego na max przy wymianie) i tyle... > Szczególnie nagrzewnicę? jw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Usterki modułu klimatyzacji (uszkodzony czujnik czy któryś z silniczków sterujących) powinno dać się zdiagnozować poprzez autodiagnozę i/lub diagnozę komputerową modułu klimatyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Usterki modułu klimatyzacji (uszkodzony czujnik czy któryś z silniczków sterujących) powinno dać się zdiagnozować poprzez autodiagnozę i/lub diagnozę komputerową modułu klimatyzacji. Wątpię, żeby coś takiego dało się zrobić w tym aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Wymieniany był jakieś pół roku temu i nie miałem problemów z ogrzewaniem aż do przedwczoraj Czy > był odpowietrzany? Instrukcje nie przewidują żadnej formy odpowietrzania tzn. układ > odpowietrza się sam w czasie pracy silnika (jak to chyba w każdym koreańcu) - nie ma > odpowietrzników w układzie. Przypuszczam więc, że nikt też go nie odpowietrzał. To, że powinien sam się odpowietrzać nie oznacza, że to robi, u mnie w corolli z 2002 też miała się sama odpowietrzać a tak naprawdę sam to musiałem robić przed zimą (to już chyba wiek, jak jest młode to ok a jak stare to już trzeba wspomagać ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > To, że powinien sam się odpowietrzać nie oznacza, że to robi, u mnie w corolli z 2002 też miała się sama odpowietrzać a tak naprawdę sam to musiałem robić przed zimą (to już chyba wiek, jak jest młode to ok a jak stare to już trzeba wspomagać ) A jak wspomogłeś autko przy odpowietrzaniu? BTW - odkopałem serwisówkę i faktycznie - jest tryb autodiagnostyki (niestety - dotyczy jedynie sprawdzenia czujników - silniczków chyba nie testuje)... Za jakąś godzinkę zrobię autodiagnostykę i zobaczymy, co się ciekawego pojawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 A płynu chłodzenia Ci nie wpiernicza? Pytam, bo w moim przypadku zanikanie ogrzewania było zwiastunem przepuszczającej uszczelki pod głowicą. Ale zgadzam się, najpierw sprawdź kondycję samego ukł chłodzenia, zanim weźmiesz się za poważniejsze naprawy. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > A płynu chłodzenia Ci nie wpiernicza? Nie wpiernicza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > A jak wspomogłeś autko przy odpowietrzaniu? Chodziło mi o zwykłe odpowietrzanie(dolewamy płyn, odkręcamy odpowietrznik i wysokie obroty), instrukcje na pewno gdzieś tu znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 21 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Chodziło mi o zwykłe odpowietrzanie(dolewamy płyn, odkręcamy odpowietrznik i wysokie obroty), instrukcje na pewno gdzieś tu znajdziesz. Nie ma odpowietrzników w tym aucie. Chyba coś ze sterowaniem się stało, bo okazuje się, że lewa strona momentami nawet całkiem dobrze grzeje, prawa natomiast dmucha zimnym powietrzem (a klima jest jednostrefowa...). Trzeba zaprząc warsztat do roboty i tyle... Sterownik przy autodiagnostyce nie wyrzuca żadnego błędu, tj. czujniki dają odczyty w dopuszczalnych granicach - więc problem jest chyba w którymś silniczku sterującym nawiewami (chyba że w samym sterowniku - podejrzewam zimne luty, bo ostatnio całkiem przestało działać podświetlenie przycisków "klimatronika"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > W jednym z moich aut nagle pojawiły się problemy z ogrzewaniem. Silnik bez problemu i tak samo > szybko, jak dotychczas nagrzewa się do temperatury roboczej (ponad 80 stopni - nawet przy > szybkiej jeździe), ale ogrzewanie działa marnie (tzn. powietrze jest co najwyżej ciepławe, > częściej letnie). Po uruchomieniu samochodu po dłuższym postoju ogrzewanie na początku działa > ciut lepiej, potem gorzej. > Jakieś pomysły? mam podobnie z tym że lewa strona działa gorzej od prawej, prawa grzeje mocno jak na ustawioną temperaturę, lewa gorzej...klimatyzacja dwustrefowa ale dzieje się tak tylko gdy klima jest wyłączona póki co nie wiem co moze byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Jakieś pomysły? Sprawdź i uzupełnij poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Sprawdź i uzupełnij poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku. Od sprawdzenia zacząłem - jest na max i nie ubywa Na forum Hyundaia naprowadzili mnie na dwie rzeczy. Po pierwsze - auto ma klimatyzację jednostrefową a jedna strona (od pasażera) zupełnie nie grzeje - podpowiedzieli mi tam, że mógł się rozszczelnić lub odczepić jakiś przewód gumowy za schowkiem (z opisu wygląda, że 10 minut roboty...), do tego najprawdopodobniej zapchała się nagrzewnica (cieplejsze powietrze przy wyższych obrotach, prawie zimne na wolnych, znacząca różnica po zatrzymaniu nawiewów i ponownym włączeniu po kilku minutach jazdy - tj. na początku idzie gorące powietrze, potem temperatura powietrza z nawiewów spada). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > mam podobnie z tym że lewa strona działa gorzej od prawej, prawa grzeje mocno jak na ustawioną > temperaturę, lewa gorzej...klimatyzacja dwustrefowa ale dzieje się tak tylko gdy klima jest > wyłączona póki co nie wiem co moze byc Klapy nawiewów szwankują lub ich sterowanie. Prawdopodobnie decha do zrzucenia i będzie wiadomo, ale we francuzach dość często występująca usterka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Klapy nawiewów szwankują lub ich sterowanie. Prawdopodobnie decha do zrzucenia i będzie wiadomo, ale we francuzach dość często występująca usterka. Klapa jest jedna na całą górę - klima jest jednostrefowa - więc powinno albo grzać całe, albo nie grzać wcale. Gdzieś najprawdopodobniej łapie lewe (zimne) powietrze. No i auto jest koreańskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Klapa jest jedna na całą górę - klima jest jednostrefowa - więc powinno albo grzać całe, albo nie > grzać wcale. Gdzieś najprawdopodobniej łapie lewe (zimne) powietrze. No i auto jest koreańskie Darcziemu odpisywałem na jego problem U Ciebie zapewne zawalona nagrzewnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Klapy nawiewów szwankują lub ich sterowanie. Prawdopodobnie decha do zrzucenia i będzie wiadomo, > ale we francuzach dość często występująca usterka. deska? nie dobijaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 > Darcziemu odpisywałem na jego problem Kumam > U Ciebie zapewne zawalona nagrzewnica. Dokładnie - nagrzewnica. Skorzystałem w końcu z jednej z funkcji smartfona (tj. aparatu z fleszem...) i diagnostyka zajęła dosłownie 5 minut. Wszystkie klapy zachowują się prawidłowo - przełączanie obiegów jest błyskawiczne, klapa nagrzewnicy reaguje prawidłowo - tj. im wyższą temperaturę otwieram, tym szerzej się otwiera. Okazuje się, że niezabudowane jest po około 2-3 cm przewodów nagrzewnicy ("okienko" w obudowie - przypuszczam, że specjalnie w celach diagnostycznych) i wejście jest gorące aż parzy (nie da się palca dłużej przytrzymać - jest tam te 90 stopni spokojnie), natomiast wyjście jest ciepłe ale bardziej letnie, niż gorące - ma może ze 30 stopni. Jutro płukanie układu, jeżeli nie pomoże - po Świętach decha wyjeżdża z auta i wjeżdża nowa nagrzewnica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.