Skocz do zawartości

Problem z ogrzewaniem.


volcan

Rekomendowane odpowiedzi

W jednym z moich aut nagle pojawiły się problemy z ogrzewaniem. Silnik bez problemu i tak samo szybko, jak dotychczas nagrzewa się do temperatury roboczej (ponad 80 stopni - nawet przy szybkiej jeździe), ale ogrzewanie działa marnie (tzn. powietrze jest co najwyżej ciepławe, częściej letnie). Po uruchomieniu samochodu po dłuższym postoju ogrzewanie na początku działa ciut lepiej, potem gorzej.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Płyn czysty, niedawno w sumie wymieniany, problem pojawił się nagle. Wcześniej grzał tak, że

> parzyło w ręce

Hmmm... To moze problem jest w przelaczaniu z malego na duzy obieg po rozgrzaniu - nie wiem jak to jest realizowane u Ciebie? Albo po prostu szwankuje sterowanie nawiewem - w firmowym LT jest taki probem, tyle, ze w druga strone - tylko grzeje - nie dziala nawiew zimnego powietrza niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jednym z moich aut nagle pojawiły się problemy z ogrzewaniem. Silnik bez problemu i tak samo

> szybko, jak dotychczas nagrzewa się do temperatury roboczej (ponad 80 stopni - nawet przy

> szybkiej jeździe), ale ogrzewanie działa marnie (tzn. powietrze jest co najwyżej ciepławe,

> częściej letnie). Po uruchomieniu samochodu po dłuższym postoju ogrzewanie na początku działa

> ciut lepiej, potem gorzej.

> Jakieś pomysły?

u mnie taki efekt był przy zwalonym czujniku temp zewnętrznej, tzn klimatronik "myślał" że na zewnątrz jest +80'C i wyłączał grzanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> caly czas otwarty termostat?

Ale wtedy chyba temperatura silnika też by była za niska - a tu auto nagrzewa się błyskawicznie (ma elektryczne dogrzewanie płynu chłodzącego, ale temperaturę trzyma potem mimo jazdy z prędkością mocno autostradową. Gdyby cały czas był otwarty duży obieg, to chyba by falowała temperatura płynu chłodzącego niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwalona lub zawieszona klapa mieszalnika powietrza mialem taki przypadek deska do rozebrania i musisz sie dostac do calego tego ustrojstwa

Może da się łapę gdzieś od boku wsadzić hmm.gif

Spróbuję jeszcze dzisiaj dostać się do przewodów nagrzewnicy - jeżeli wejście będzie ciepłe a wyjście zimne, to pewnie zabita nagrzewnica - jeżeli tam normalnie, to zapewne coś ze sterowaniem (czujnik / silniczki klap itp.) hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie taki efekt był przy zwalonym czujniku temp zewnętrznej, tzn klimatronik "myślał" że na zewnątrz jest +80'C i wyłączał grzanie

Przeglądnąłem serwisówkę i czujnik temperatury jest jeden - na panelu klimatyzacji temperatura wyświetla się dość "normalna" - tj. wczoraj w trasie była w przedziale -2 do 0, czyli pewnie nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to mam pytanie, czy odpowiednio odpowietrzyłeś układ chłodzenia po wymianie płynu?

Wymieniany był jakieś pół roku temu i nie miałem problemów z ogrzewaniem aż do przedwczoraj wink.gif Czy był odpowietrzany? Instrukcje nie przewidują żadnej formy odpowietrzania tzn. układ odpowietrza się sam w czasie pracy silnika (jak to chyba w każdym koreańcu) - nie ma odpowietrzników w układzie. Przypuszczam więc, że nikt też go nie odpowietrzał. W każdym razie przy poprzednich wymianach po przejechaniu kilkunastu kilometrów dolewało się około pół litra płynu (tyle znikało ze zbiorniczka zalanego na max przy wymianie) i tyle...

> Szczególnie nagrzewnicę?

jw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Usterki modułu klimatyzacji (uszkodzony czujnik czy któryś z silniczków sterujących) powinno dać się zdiagnozować poprzez autodiagnozę i/lub diagnozę komputerową modułu klimatyzacji.

Wątpię, żeby coś takiego dało się zrobić w tym aucie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniany był jakieś pół roku temu i nie miałem problemów z ogrzewaniem aż do przedwczoraj Czy

> był odpowietrzany? Instrukcje nie przewidują żadnej formy odpowietrzania tzn. układ

> odpowietrza się sam w czasie pracy silnika (jak to chyba w każdym koreańcu) - nie ma

> odpowietrzników w układzie. Przypuszczam więc, że nikt też go nie odpowietrzał.

To, że powinien sam się odpowietrzać nie oznacza, że to robi, u mnie w corolli z 2002 też miała się sama odpowietrzać a tak naprawdę sam to musiałem robić przed zimą (to już chyba wiek, jak jest młode to ok a jak stare to już trzeba wspomagać grinser006.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To, że powinien sam się odpowietrzać nie oznacza, że to robi, u mnie w corolli z 2002 też miała się sama odpowietrzać a tak naprawdę sam to musiałem robić przed zimą (to już chyba wiek, jak jest młode to ok a jak stare to już trzeba wspomagać )

A jak wspomogłeś autko przy odpowietrzaniu?

BTW - odkopałem serwisówkę i faktycznie - jest tryb autodiagnostyki (niestety - dotyczy jedynie sprawdzenia czujników - silniczków chyba nie testuje)... Za jakąś godzinkę zrobię autodiagnostykę i zobaczymy, co się ciekawego pojawi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A płynu chłodzenia Ci nie wpiernicza?

Pytam, bo w moim przypadku zanikanie ogrzewania było zwiastunem przepuszczającej uszczelki pod głowicą.

Ale zgadzam się, najpierw sprawdź kondycję samego ukł chłodzenia, zanim weźmiesz się za poważniejsze naprawy.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodziło mi o zwykłe odpowietrzanie(dolewamy płyn, odkręcamy odpowietrznik i wysokie obroty), instrukcje na pewno gdzieś tu znajdziesz.

Nie ma odpowietrzników w tym aucie.

Chyba coś ze sterowaniem się stało, bo okazuje się, że lewa strona momentami nawet całkiem dobrze grzeje, prawa natomiast dmucha zimnym powietrzem (a klima jest jednostrefowa...). Trzeba zaprząc warsztat do roboty i tyle...

Sterownik przy autodiagnostyce nie wyrzuca żadnego błędu, tj. czujniki dają odczyty w dopuszczalnych granicach - więc problem jest chyba w którymś silniczku sterującym nawiewami (chyba że w samym sterowniku - podejrzewam zimne luty, bo ostatnio całkiem przestało działać podświetlenie przycisków "klimatronika").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jednym z moich aut nagle pojawiły się problemy z ogrzewaniem. Silnik bez problemu i tak samo

> szybko, jak dotychczas nagrzewa się do temperatury roboczej (ponad 80 stopni - nawet przy

> szybkiej jeździe), ale ogrzewanie działa marnie (tzn. powietrze jest co najwyżej ciepławe,

> częściej letnie). Po uruchomieniu samochodu po dłuższym postoju ogrzewanie na początku działa

> ciut lepiej, potem gorzej.

> Jakieś pomysły?

mam podobnie z tym że lewa strona działa gorzej od prawej, prawa grzeje mocno jak na ustawioną temperaturę, lewa gorzej...klimatyzacja dwustrefowa ale dzieje się tak tylko gdy klima jest wyłączona ok.gif póki co nie wiem co moze byc confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź i uzupełnij poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku.

Od sprawdzenia zacząłem - jest na max i nie ubywa ok.gif

Na forum Hyundaia naprowadzili mnie na dwie rzeczy. Po pierwsze - auto ma klimatyzację jednostrefową a jedna strona (od pasażera) zupełnie nie grzeje - podpowiedzieli mi tam, że mógł się rozszczelnić lub odczepić jakiś przewód gumowy za schowkiem (z opisu wygląda, że 10 minut roboty...), do tego najprawdopodobniej zapchała się nagrzewnica (cieplejsze powietrze przy wyższych obrotach, prawie zimne na wolnych, znacząca różnica po zatrzymaniu nawiewów i ponownym włączeniu po kilku minutach jazdy - tj. na początku idzie gorące powietrze, potem temperatura powietrza z nawiewów spada).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam podobnie z tym że lewa strona działa gorzej od prawej, prawa grzeje mocno jak na ustawioną

> temperaturę, lewa gorzej...klimatyzacja dwustrefowa ale dzieje się tak tylko gdy klima jest

> wyłączona póki co nie wiem co moze byc

Klapy nawiewów szwankują lub ich sterowanie. Prawdopodobnie decha do zrzucenia i będzie wiadomo, ale we francuzach dość często występująca usterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klapy nawiewów szwankują lub ich sterowanie. Prawdopodobnie decha do zrzucenia i będzie wiadomo, ale we francuzach dość często występująca usterka.

Klapa jest jedna na całą górę - klima jest jednostrefowa - więc powinno albo grzać całe, albo nie grzać wcale. Gdzieś najprawdopodobniej łapie lewe (zimne) powietrze. No i auto jest koreańskie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klapa jest jedna na całą górę - klima jest jednostrefowa - więc powinno albo grzać całe, albo nie

> grzać wcale. Gdzieś najprawdopodobniej łapie lewe (zimne) powietrze. No i auto jest koreańskie

Darcziemu odpisywałem na jego problem wink.gif U Ciebie zapewne zawalona nagrzewnica. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Darcziemu odpisywałem na jego problem

Kumam 20.GIF

> U Ciebie zapewne zawalona nagrzewnica.

Dokładnie - nagrzewnica. Skorzystałem w końcu z jednej z funkcji smartfona (tj. aparatu z fleszem...) i diagnostyka zajęła dosłownie 5 minut. Wszystkie klapy zachowują się prawidłowo - przełączanie obiegów jest błyskawiczne, klapa nagrzewnicy reaguje prawidłowo - tj. im wyższą temperaturę otwieram, tym szerzej się otwiera. Okazuje się, że niezabudowane jest po około 2-3 cm przewodów nagrzewnicy ("okienko" w obudowie - przypuszczam, że specjalnie w celach diagnostycznych) i wejście jest gorące aż parzy (nie da się palca dłużej przytrzymać - jest tam te 90 stopni spokojnie), natomiast wyjście jest ciepłe ale bardziej letnie, niż gorące - ma może ze 30 stopni.

Jutro płukanie układu, jeżeli nie pomoże - po Świętach decha wyjeżdża z auta i wjeżdża nowa nagrzewnica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.