Skocz do zawartości

Pytanko mam o climatronic ...


Rekomendowane odpowiedzi

Na szybę wieje póki płyn chłodniczy nie osiągnie min. wymaganej temp. Później przełącza się "jak uważa". Ostatnio jeździłem w full auto i faktycznie ustawiało tylko na nogi i bawił się wyłącznie AQS.

Wróciłem z powrotem do funkcji auto grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na szybę wieje póki płyn chłodniczy nie osiągnie min. wymaganej temp. Później przełącza się "jak

> uważa". Ostatnio jeździłem w full auto i faktycznie ustawiało tylko na nogi i bawił się

> wyłącznie AQS.

> Wróciłem z powrotem do funkcji auto

No wlasnie ... u mnie to samo , tylko , czy tak ma byc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli ,ustawie w tryb FullAuto , to chwile dmucha na szybe , a potem pod nogi nonstop , niezaleznie

> od ustawionej temperatury ...

> To normalny tryb pracy ?

Mam tak samo i po zagrzaniu się nie zależnie od długości podróży non stop wieje na nogi... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli ,ustawie w tryb FullAuto , to chwile dmucha na szybe , a potem pod nogi nonstop , niezaleznie

> od ustawionej temperatury ...

> To normalny tryb pracy ?

normalny w zimę, bo wali gorącym, a że ciepłe powietrze idzie do góry więc wali na dół bo i tak się dalej samo rozprowadzi

ja zawsze używam tylko auto, jakoś full mi nie podpasował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok , ja rozumiem , ze klekot , ze wloszczyzna ... Ale czy to auto sie rozgrzewa w mrozy ? Temp silnika na srodku , ustawiam 25 'C ... a to ledwo dmucha ... Co jest ? Filtry ? Cieplo osiagam maxami ...

Mialem tego nie pisac ... od 3 dni jezdze Galantem ( bo sie alternator skonczyl w bravo ) i tam praktycznie po 4 min mozna kurtke sciagac ... O grzanych fotelach nie wspomne ... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok , ja rozumiem , ze klekot , ze wloszczyzna ... Ale czy to auto sie rozgrzewa w mrozy ? Temp

> silnika na srodku , ustawiam 25 'C ... a to ledwo dmucha ... Co jest ? Filtry ? Cieplo osiagam

> maxami ...

> Mialem tego nie pisac ... od 3 dni jezdze Galantem ( bo sie alternator skonczyl w bravo ) i tam

> praktycznie po 4 min mozna kurtke sciagac ... O grzanych fotelach nie wspomne ...

U mnie nie ma problemów z nagrzewaniem się wewnątrz NB.

Często w czasie mrozów -10 i większych temp. silnika spada stania w korku.

Full Auto to straszna lipa w NB, w Grande działało o niebo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie nie ma problemów z nagrzewaniem się wewnątrz NB.

> Często w czasie mrozów -10 i większych temp. silnika spada stania w korku.

> Full Auto to straszna lipa w NB, w Grande działało o niebo lepiej.

Ale ustawiasz 25 stopni , czy krecisz na max temp i wiatrak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok , ja rozumiem , ze klekot , ze wloszczyzna ... Ale czy to auto sie rozgrzewa w mrozy ? Temp

> silnika na srodku , ustawiam 25 'C ... a to ledwo dmucha ... Co jest ? Filtry ? Cieplo osiagam

> maxami ...

> Mialem tego nie pisac ... od 3 dni jezdze Galantem ( bo sie alternator skonczyl w bravo ) i tam

> praktycznie po 4 min mozna kurtke sciagac ... O grzanych fotelach nie wspomne ...

Rozgrzewa się. Trzeba sprawdzić co w nagrzewnicy piszczy. Alternatory padają czasami, a dokładnie mostek prostowniczy. Co do grzanych foteli, to można dołożyć tak jak ja to zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok , ja rozumiem , ze klekot , ze wloszczyzna ... Ale czy to auto sie

> rozgrzewa w mrozy ? Temp silnika na srodku , ustawiam 25 'C ... a to ledwo > dmucha ... Co jest ? Filtry ? Cieplo osiagam maxami ...

To ustaw na 22 - 23 stopnie. 17 - 19 stopni, to logika tak miesza, że zadaną temperaturę masz na czujnikach, a w środku zimno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok , ja rozumiem , ze klekot , ze wloszczyzna ... Ale czy to auto sie rozgrzewa w mrozy ? Temp

> silnika na srodku , ustawiam 25 'C ... a to ledwo dmucha ... Co jest ? Filtry ? Cieplo osiagam

> maxami ...

hmmm... mnie się też wydaje że przepływ powietrza mam nie taki jak powinien być... jak ustawię na centralne kratki i dam wiatrak na maks to wcale ręki nie urywa... gdzie szukać problemu?

Oczywiście od razu powiem że filtr kabinowy zmieniony we wrześniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> tak jak pisalem,poczytaj z linka,koles zmienial z obu stron i bez sciagania dechy...

Z prawej jest w miarę dojście do siłownika. Z lewej da się wymienić bez zdejmowania deski, trzeba nacinać blachy, kombinować godzinami, a ręce wyglądają jak od rzeźnika.

Szybciej zdejmuję deskę niż kombinuję bez. Zrobiłem tak w dwóch autach, pierwsze swoje i potem u chłopaka z Poznania. Teraz nie bawię się, bo szkoda mi czasu i rąk. 6h od wjazdu do wyjazdu z garażu jeśli komplikacji nie ma albo modyfikacji z cyklu "nasi już tu byli".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno łączniki w pierwszych wersjach były klejone, a teraz są jednolite? (mocniejsze?)

Tak. Ale to nie zmienia faktu, bo miejsce w którym trzpień przechodzi w sześcian wchodzący w gniazdo łopatki i tak jest dość cienki. Zmiana z klejenia na sklejone dwa odlewy po długości wpłynie po prostu na to, że dłużej popracuje. Ale i tak poleci przy Full Auto i kręceniu mieszalnikami przy 7 czy 9 kreskach wentylatora.

W Alfie Romeo rozwiązali to inaczej i tam problemów nie ma. A są dokładnie takie same mieszalniki i tak samo pracują. Niestety, nie da się ich zaadaptować do Stilo/Bravo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Alfie Romeo rozwiązali to inaczej i tam problemów nie ma. A są dokładnie takie same mieszalniki i

> tak samo pracują. Niestety, nie da się ich zaadaptować do Stilo/Bravo.

Masz gdzieś jakąś informację na ten temat? Co dokładnie jest zmienione? Szczerze to mając te same mieszalniki na pokładzie nie miałbym większego zaufania jak do tych u nas.

W Mito gdzieś się spotkałem, że user zgłaszał awarię taką jak w Bravo. Interesuje mnie jednak Giulietta. Jeśli tam jest "prawie" to samo to facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiające jest że fiat wiedział o tym od czasów stilo , i nic nie poprawili

W samochodach innych firm rowniez padaja mechanizmy sterowania klapkami nawiewow. Chyba w kazdym jednym konstrukcja oraz wykonanie sa podobne. Ostatnio posypalo sie znajomemu w BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no spoko , chodzi o to że miałem alfę 156 FL też z klimą dwustr. , i tam nic nigdy się nie działo z tym , nikt nigdy na forum na to nie narzekał , problem nie istniał po prostu , czyli jak fiat chce to potrafi ;

pomijam fakt że w 156 FL logika dziłania autom. klimy była wręcz idealna - nic nie musiałem nigdy ustawiać , tylko full auto i żądaną temp . , w bravo doznałem mocnego zdziwienia że muszę sam wszystko ustawiać , bo automat to idiota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W samochodach innych firm rowniez padaja mechanizmy sterowania klapkami nawiewow. Chyba w kazdym

> jednym konstrukcja oraz wykonanie sa podobne. Ostatnio posypalo sie znajomemu w BMW.

Nowy VW Passat - mój dyrektor był w serwisie bo też mu coś nie grało ze strefami. Nic nie stwierdzili po podpięciu kompa. Muszę się go ponownie spytać jak tam klima...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie no spoko , chodzi o to że miałem alfę 156 FL też z klimą dwustr. , i tam nic nigdy się nie

> działo z tym , nikt nigdy na forum na to nie narzekał , problem nie istniał po prostu , czyli

> jak fiat chce to potrafi ;

> pomijam fakt że w 156 FL logika dziłania autom. klimy była wręcz idealna - nic nie musiałem nigdy

> ustawiać , tylko full auto i żądaną temp . , w bravo doznałem mocnego zdziwienia że muszę sam

> wszystko ustawiać , bo automat to idiota

Na szczescie w GP i Bravo sa manuale, wiec nie musze sie meczyc z idiotycznym automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowy VW Passat - mój dyrektor był w serwisie bo też mu coś nie grało ze strefami. Nic nie

> stwierdzili po podpięciu kompa. Muszę się go ponownie spytać jak tam klima...

Ktos tez jakis czas temu skarzyl mi sie na automatyczna klime, tylko za chiny nie moge sobie przypomniec o jaki samochod chodzilo. W kazdym badz razie z jednych kratek lecialo cieple powietrze przy wlaczonym ogrzewaniu, a z innych lodowate, problem ujawnil sie w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informację mam taką, że miałem w ręku siłownik do AR i zupełnie inaczej wygląda łączenie między siłownikiem i klapką. Nie ma tego elementu łączącego jak w przypadku Bravo. Nie da rady zaadaptować, bo są inne wymiary siłownika oraz rozstawy śrub mocujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.