Skocz do zawartości

Pytanie do rajdowców, cisnienie w oponach


Kewin3

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam

> Jakie ciśnienie macie w oponach, przód/tył ?

> Jeżdżę na oponach a539 i michelin pełny slick, poruszam sie tyko po równym asfalcie (tor)

michelin miekki 1.4 przód, 1.5 tył. średni 1.5przód, 1,7 tył, Twardy 1.8 przód 1.9 tył tak ustawiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaka guma i jakie warunki. Sucho, mokro, syf itp itd.

Slick profi ma twarde boki więc sie pompuje tak jak czuczu podal mniej wiecej - zalezy jak kto lubi i jak pracuje opona.

Jak opona drogowa to ja pompuje duzo wiecej bo sie kladzie i podwija, ale tak jak mówie zależy od warunków itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę miałem taką sytuacje.

Startowałem na torze, suchy asfalt, Temperatura 4+, Opony yoko.

nadymałem 2.0, włąsnie dlatego zeby sie nie podwijały.

Auto totalnie nie trzymało sie, dupa sie odrywała, przód ledwo skręcał.

Widziałem ze inni spuszczają powietrze wiec pomyślałem ze coś w tym jest, ale co będę gmerał jak nie wiem ile ile upuścić. Wcześniej na tym zestawie latałem w czerwcu (było ciepło) i kleił sie niesamowicie. Jakich ustawień mógł bym spróbować ?

A jeszcze jedno na przeglądzie wyszło sie mam zbieżność, wiem ze koła ustawia sie rozbieżnie, Jak wy to ustawiacie ?

Jestem początkujący i jeszcze nie ogarniam niektórych tematów wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktos ma doswiadczenie z markgumami? Mam komplet na 13", nie wiem jaka mieszanka - sa jakies oznaczenia jak to sprawdzic? Jak to pompowac? Tam scianka jest raczej bardzo miekka. Zauwazylem ze opony sa mocniej zuzyte na zewnetrznych krawedziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ktos ma doswiadczenie z markgumami? Mam komplet na 13", nie wiem jaka mieszanka - sa jakies

> oznaczenia jak to sprawdzic? Jak to pompowac? Tam scianka jest raczej bardzo miekka.

> Zauwazylem ze opony sa mocniej zuzyte na zewnetrznych krawedziach.

Markgum w mieszance S1 (165/55) czyli miękkiej klei bardzo fajnie natomiast jak miałem S2 (155/65) to już było dużo gorzej aczkolwiek miały już zjechane mocno boki (na górze dużo mięsa ,ale robiły się okrągłe).

Moim zdaniem za te pieniądze spoko guma ale nie do wyczynowego sportu ,a amatorskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem miękkie i średnie waliłem 1.8 bo to markgum ale ni huhu nie wiem o oznaczeniach nic były po

> prostu podpisane markerem

S0 - Supermiękka

S1 - Miękka

S2 - Średnia

S3 - Twarda

1.8 moim zdaniem mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ktos ma doswiadczenie z markgumami? Mam komplet na 13", nie wiem jaka mieszanka - sa jakies

> oznaczenia jak to sprawdzic? Jak to pompowac? Tam scianka jest raczej bardzo miekka.

> Zauwazylem ze opony sa mocniej zuzyte na zewnetrznych krawedziach.

Amatorsko w KJS jeżdżę na Markgumach Primo 175/50, w lato na suchym asfalcie nawet i 3.3 w przód pcham bo kładą się strasznie. Miękka guma i dobrze klei, do tego cena elegancka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jakie ciśnienie macie w oponach, przód/tył ?

> Jeżdżę na oponach a539 i michelin pełny slick, poruszam sie tyko po równym asfalcie (tor)

Ja bije do Yoko 2,3 na przod, na tyl 0,2 mniej bo lzejszy i smigam tak caly sezon. Jednak nie testowalem jazy na nizszym cisnieniu. Na wyzsze nie widze sensu - opony sie nie klada.

Przy dluzszym upalaniu nalezy miec na uwadze, ze cisnienie wzrasta o ok 0,3-0,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Markgum w mieszance S1 (165/55) czyli miękkiej klei bardzo fajnie natomiast jak miałem S2 (155/65)

> to już było dużo gorzej aczkolwiek miały już zjechane mocno boki (na górze dużo mięsa ,ale

> robiły się okrągłe).

> Moim zdaniem za te pieniądze spoko guma ale nie do wyczynowego sportu ,a amatorskiego.

Czym jest spowodowane to mocne zuzycie na krawedziach? I jak mozna temu zaradzic?

Z tego, co mowisz wynika, ze twardosc mieszanki jest jednoznacznie powiazana z rozmiarem. Rzeczywiscie tak jest? Czy sa gdzies te dodatkowe oznaczenia (S)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym jest spowodowane to mocne zuzycie na krawedziach? I jak mozna temu zaradzic?

> Z tego, co mowisz wynika, ze twardosc mieszanki jest jednoznacznie powiazana z rozmiarem.

> Rzeczywiscie tak jest? Czy sa gdzies te dodatkowe oznaczenia (S)?

Rozmiar nie jest powiązany z imeszanką. Tak napisałem bo akurat na takich jeździłem.

Możesz sobie wybrać jaki chcesz rozmiar i jaką chcesz mieszankę. Niskoprofilowe (mam na mysli 165/55) się mimo ,że były bardziej miękkie (mieszanka) to się mniej kładły czyli miały twardsze boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym jest spowodowane to mocne zuzycie na krawedziach? I jak mozna temu zaradzic?

przy normalnym użytkowaniu (i cywilnych gumach) jak drą się boki to za małe ciśnienie w oponach, jak środek to za duże. Jak drze się któraś strona mocniej od innej to to kąty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy normalnym użytkowaniu (i cywilnych gumach) jak drą się boki to za małe ciśnienie w oponach,

> jak środek to za duże. Jak drze się któraś strona mocniej od innej to to kąty.

A w przypadku markgumow? Tez wina cisnienia? dobic im ponad 2.5 bara?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w przypadku markgumow? Tez wina cisnienia? dobic im ponad 2.5 bara?

Śmiało wink.gif

Markgum nie jest oponą wyczynową. To jest opona na sportowych mieszankach Avon, ale na cywilnym karkasie dlatego ma boki bardziej miękkie niż opona sportowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Śmiało

> Markgum nie jest oponą wyczynową. To jest opona na sportowych mieszankach Avon, ale na cywilnym

> karkasie dlatego ma boki bardziej miękkie niż opona sportowa.

Ale z drugiej strony, im wyzsze cisnienie, tym opona gorzej przylega, i co za tym idzie slabiej trzyma. Kiedy powinno sie pompowac wiecej a kiedy mniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale z drugiej strony, im wyzsze cisnienie, tym opona gorzej przylega, i co za tym idzie slabiej

> trzyma. Kiedy powinno sie pompowac wiecej a kiedy mniej?

Dlatego musisz wybrać, albo grip i niska żywotność boków, albo kompromis, troche gorszy grip ale lepsza żywotność opony.

Co z tego ,że na górze będziesz miał jeszcze dużo mięsa jak boki będą zajechane.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na twoje pytanie. W motorsporcie jest za dużo zmiennych wink.gif

Ja jeździłem sporo na markgumie po kartingowym torze bardzo krętym i bardziej sie opłacało oponę napompować mocno bo inaczej nie było gripu bo się ślizgała na bokach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego musisz wybrać, albo grip i niska żywotność boków, albo kompromis, troche gorszy grip ale

> lepsza żywotność opony.

> Co z tego ,że na górze będziesz miał jeszcze dużo mięsa jak boki będą zajechane.

> Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na twoje pytanie. W motorsporcie jest za dużo zmiennych

> Ja jeździłem sporo na markgumie po kartingowym torze bardzo krętym i bardziej sie opłacało oponę

> napompować mocno bo inaczej nie było gripu bo się ślizgała na bokach.

to ile proponujesz na tył w marguma pompować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ile proponujesz na tył w marguma pompować?

Ja pompowałem sporo na przód. Na tył normalnie - jak napompujesz dużo to masz nerwowy tył, a z tyłu i tak nie ma problemu podwijającej się opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja pompowałem sporo na przód. Na tył normalnie - jak napompujesz dużo to masz nerwowy tył, a z tyłu

> i tak nie ma problemu podwijającej się opony.

Ile to jest duzo a ile normalnie (w barach)? Czy ja wiem czy z tylnimi oponami jest spokoj, jak pociagniesz bokiem, to calkiem moze opone sciagnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile to jest duzo a ile normalnie (w barach)? Czy ja wiem czy z tylnimi oponami jest spokoj, jak

> pociagniesz bokiem, to calkiem moze opone sciagnac.

Nie spieram się, aczkolwiek nie widziałem takiej sytuacji nigdy, a myślę że sporo widziałem wink.gif

Kiedyś zdjąłem oponę z tyłu owszem ale o krawężnik.

Co do ciśnienia w markguma z przodu ładowałem pod 3 bary, a znam takich co w szorstkowane vivo na tor 4 ładowali grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.