Skocz do zawartości

A-G Ubytki oleju.


maaster

Rekomendowane odpowiedzi

> Na fotkach nic nie widać. Tzn widać nagar na tłokach, co jest oczywiste. Zobacz, czy widać siatkę

> honowniczą na gładziach cylindrów. Jak wyjmiesz tłoki obejrzyj jeszcze raz, czy nie ma

> pionowych rys.

Przepraszam że odpowiadam dopiero teraz, ale w domu nie widziałem, znaczy nie wyświetlił mi się Twój post. hmm.gif.

Na drugiej fotce widać że na cylindrach jest maź, nagar z olejem.

Licząc od rozrządu pierwsze trzy są brudne. Najlepiej (moim zdaniem ) wygląda czwarty (fotka w załączniku.

Dziś postaram się zrobić lepsze i sprawdzę to siatkę.

Może dziś wróci do warsztatu splanowana głowica smile.gif Będą jeszcze docierane gniazda zaworów wylotowych bo są wypalone.

Mechanik ma trudności ze zdobyciem pierścieni.

Uszczelniacze zaworów idą do wymiany a po rozkręceniu dołu ma psrawdzić jaki jest stan panewek.

Przy okazji wyszło że pasek rozrządu wymianieny dwa lata temu jest "pogryziony" na brzegach.

Oczywiście będzie nowy.

Koszt remontu to w tej chwili 1300 zł facepalm%5B1%5D.gif

post-36078-14352523069481_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki przelot ma auto (może było i nie doczytałem) i jak wyglądają ścianki cylindrów.

U mnie przy przelocie 265kkm (jakoś tak) padła UPG i po zdjęciu głowicy na ściankach widać było jeszcze ślady fabrycznego honowania cylindrów.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To niewiele

Na poprzednie stronie BratPit napisał

>przypuszczam że rzeczywisty bo w czasach kiedy pracowałem to jedna z firm mająca w nazwie cola >serwisowała u nas auta i całą partię którą kupili Combo C z Z16SE

>wymieniali pierścienie między 100 a 120kkm,

Może to zwykła przypadłość tych silników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz, czy przejeżdżając po nich paznokciem, czujesz jakikolwiek schodek. Choćby

> najdrobniejszą zmianę. Jeśli nie to .

Oki, ale to już w poniedziałek i poskrobię wszystkie ok.gif.

Dzięki za wskazówki i porady 20.GIF

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może to zwykła przypadłość tych silników

Z tego co pamiętam i gdzieś wyczytałem to był okres w którym silniki Z16SE były źle lub niepoprawnie złożone w fabryce. Chodziło dokładnie o tłoki. W moim przypadku po wymianie pierścieni zgarniających spalanie się zmniejszyło ale nie od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodziło dokładnie o tłoki. W moim przypadku po wymianie pierścieni zgarniających spalanie się zmniejszyło ale nie od razu.

Dzięki za info.

Nie od razu, bo pewnie pierścienie musiały się dotrzeć/ułożyć. Muszę o tym poczytać.

Ponieważ olej mam w miarę świeży mechanik powiedział abym na nim zrobił jeszcze z 5 tys i wymienił.

Do tego czasu jeszcze może silnik pić trochę więc szkoda już teraz zlewać go nowym.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz, czy przejeżdżając po nich paznokciem, czujesz jakikolwiek schodek. Choćby

> najdrobniejszą zmianę. Jeśli nie to .

Sprawdziłem wszystkie. Nie Ma yay.gif schodka. Wyczuć moża tylko delitnie zmianę w chropowatości gdy paznokieć wchodzi na te "pierścienie".

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No prawie jak u mnie, u Ciebie w trochę lepszym stanie.

Zawiozłem mechesowi wczoraj pierścionki smile.gif. Teoretycznie już jest z górki. Dziś sprawdzi/ założy pierścienie i sprawdzi panewki.

Może już w czwartek odbiorę autko smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w który czwartek dokładnie

To jest Ten czwartek yay.gif

Auto odebrałem i już piszę co było robione

1. regeneracja głowicy 350 zł

2. uszczelka pod głowicę 60 zł

3.uszczelniacz wałka 20 zł

4. uszczelniacz wału 20 zł

5 termostat 30

6, uszczelka pokrywy zaworów 20 zł

7. pasek rozrządu 50 zł

8. filtr oleju 10 zł

9. olej Shell 5x 30

10 robocizna ( głowica + pierścienie ) 650 zł

11. płyn chłodniczny 70 zł

12. pompa wody 100.

Pasek rozrządu wpadł poza planem bo był pocięty na brzegach. Dodatkowo mechanik odkrył wyciek spod pompy wody więc to trzeba było wymienić. Z początku olej miał zostać stary ale mechanik na własną rękę wymienił . Chyba należy mu to zaliczyć na plus.

Pierwsze spostrzeżenia . Silnik chodzi spokojniej i ciszej. Mam wrażenie że też lepiej się zbiera.

He, wreszcie zobaczyłem wskazówkę temperatury na 90 stopniach smile.gif. Po otwarciu termostatu wskazówka spadła do 80 i dźwignęła się na około 85. Tak już pokazywała do końca jazdy.

Cena naprawy to 1500 zł + 260 za pierścienei które kupiłem sam od Kolegi KrisB 20.GIF

pzdr

Dziękuję za uwagę.

Aha.

Do Kol Orochimaru

Mechanik skasował błąd i kazał pojeździć. Prawdopodobnie olej zawalił sondę z stąd się wzięły jej błędy. Przejechałem tylko 18 km ale gdyby coś było nie tak z nią to już by się zapalił Check

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> . Pilnuj teraz stanu oleju bo podobno w tym silniku dla pierscieni jest lepiej jak jeździ sie z >maksymalnym stanem oleju.

Też to słyszałem od mechaników. 3/4 na bagniecie to optimum smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.