Skocz do zawartości

[G] 2.0 DTH - jaki koszt wiązki ABS


franki

Rekomendowane odpowiedzi

> oki, a ten drugi fragment - od nadkola do pompy ABS?

to już prawdopodobnie część większej wiązki tzw. okablowania przodu nadwozia - trzeba by sprawdzić i odczytać identyfikację literową i nr GM z przywieszki na wiązce, jeżeli tak jest jak myślę to cena wiązki jest rzędu 5-6 kzł,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wywala mi błędy czujnika ABS - prawe przednie koło -

żarówa świeci cały czas, czy po skasowaniu kilka dni spokoju i znowu świeci

> I może być padnięta albo wiązka ( była już sztukowana ) albo piasta

Szkoda że daleko mieszkasz, mam piastę z padniętym łożyskiem ale dobrym czujnikiem. Mógłbyś zweryfikować co padło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żarówa świeci cały czas, czy po skasowaniu kilka dni spokoju i znowu świeci

Po uruchomieniu gaśnie. Potem w trakcie jazdy potrafi się zapalić. Bardzo często zgaszenie i ponowne uruchomienie powoduje że lampka jakis czas się nie pali.

Od 3 dni się nie zapaliła...

Co ciekawe czasami przy bardzo małej prędkości podczas przyhamowywania potrafi zadziałac ABS ( tzn słychać charakterystyczne zaterkotania choć z racji małej prędkości nie czuć). Ale wtedy kontrolka się nie zapala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po uruchomieniu gaśnie. Potem w trakcie jazdy potrafi się zapalić.

Miałem identyczne objawy jak padał czujnik w piaście. Żeby sprawdzić co dokładnie się sypie podpiąłem starą piastę i kontrolka ABSu automatycznie gasła, a po podpięciu pod kompa nie było żadnego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda że daleko mieszkasz, mam piastę z padniętym łożyskiem ale dobrym czujnikiem. Mógłbyś

> zweryfikować co padło

w jaki sposob mozna wyjac ten czujnik z piasty. Mam tez padniete lozysko w piascie i przed wyrzuceniem piasty wyjalbym czujnik, ale widze ze jest wtopiony w piaste i nie wyglada jakby mozna go bylo bezinwazyjnie wyciagnac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wywala mi błędy czujnika ABS - prawe przednie koło -

> albo otwart obwód

> albo niewłaściwy sygnał.

> I może być padnięta albo wiązka ( była już sztukowana ) albo piasta

to ja raczej obstawiam piastę bo to najczęstsza przyczyna - a to że wiązka już była sztukowana - to jeżeli było to w miarę dobrze zrobione to w niczym nie przeszkadza.

Jeżeli nie masz skąd wykombinować piasty na podmianę dla weryfikacji to w ostateczności można zamienić piasty stronami - no ale niestety wymaga to rozebrania dwóch kół, a jak się okaże że usterka zmieni miejsce to po raz kolejny rozbiórka i wymiana piasty,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak się okaże że usterka zmieni miejsce to po raz kolejny rozbiórka i wymiana piasty,

W dodatku z lewego koła idą impulsy na prędkościomierz więc od razu będzie widać czy piasta jest walnięta smile.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem walniętą piastę lewą a mimo to prędkościomierz wskazywał dobrze ...

Może trochę niejasno się wyraziłem w poprzednim poście.

Pisząc "walnięta" miałem na myśli uszkodzenie czujnika a nie dolegliwości mechaniczne piasty.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I prędkościomierz dobrze działał ?

W niektórych Astrach G sygnał do prędkościomierza jest brany z czujnika w skrzyni biegów. U mnie właśnie tak było. Ja co prawda nie miałem ABS-u, ale wiem, że niektóre wersje bez ABS-u miały czujniki w piaście właśnie do prędkościomierza - w moim egzemplarzu nie było takiego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W niektórych Astrach G sygnał do prędkościomierza jest brany z czujnika w skrzyni biegów.

Właśnie o to chodzi:

masz ABS: bierze z piasty.

nie masz ABS: bierze z impulsatora w skrzyni.

Nie ma innej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie o to chodzi:

> masz ABS: bierze z piasty.

> nie masz ABS: bierze z impulsatora w skrzyni.

> Nie ma innej opcji.

nie da się na sztywno napisać takiej reguły, bo z kolei były Astry bez ABSu, które właśnie lewą piastę miały z czujnikiem i z niego brały sygnał prędkości drogi,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie da się na sztywno napisać takiej reguły, bo z kolei były Astry bez ABSu, które właśnie lewą

> piastę miały z czujnikiem i z niego brały sygnał prędkości drogi,

> brat

będąc pokojowo nastawionym nie będę się spierał ok.gif

NIGDY nie miałem do czynienia z sytuacją aby Astra bez ABS miała piastę dla ABS.

Stoję dalej przy swoim grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> będąc pokojowo nastawionym nie będę się spierał

> NIGDY nie miałem do czynienia z sytuacją aby Astra bez ABS miała piastę dla ABS.

> Stoję dalej przy swoim

zgadzam się, przecież nie będziemy dyskutowali jak politycy hehe.gif

autentycznie takie rozwiązanie spotykało się w A-G szczególnie które były sprzedawane na PL rynku, w każdym razie mi się zdarzało sprzedawać takie piasty z czujnikami właśnie do aut bez ABS,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.