thebosshugo Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 witam mam taki problem dzisiaj przegonilem moj dupowoz. Mianowicie silnik 1,9 dCi z DPF mimo porzadnego rozgrzania ciagle kopci przy bucie na bialo. Temperatura na zewnatrz -7stopni Cos sie popsulo czy TTTM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 > witam > mam taki problem dzisiaj przegonilem moj dupowoz. Mianowicie silnik 1,9 dCi z DPF mimo porzadnego > rozgrzania ciagle kopci przy bucie na bialo. > Temperatura na zewnatrz -7stopni > Cos sie popsulo czy TTTM? na niebiesko to olej na czarno to egr na biało z tego co pamiętam to chyba jakaś uszczelka poszła sie....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 > witam > mam taki problem dzisiaj przegonilem moj dupowoz. Mianowicie silnik 1,9 dCi z DPF mimo porzadnego > rozgrzania ciagle kopci przy bucie na bialo. > Temperatura na zewnatrz -7stopni > Cos sie popsulo czy TTTM? Jeśli nie ubywa/nie przybywa płynu, jeśli olej nie robi się w kolorze cappucino a w płynie nie ma tłustych oczek, samochód normalnie odpala-to jeździć i się nie przejmować. Pamiętajmy jaką mamy porę roku-zima, temp ujemna, więc to po prostu może być widać cieplejsze spaliny na mrozie, przy plusowych temp tego nie widać wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Prawdopodobnie jest zima. Możliwe, że temperatura na minusie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 > witam > mam taki problem dzisiaj przegonilem moj dupowoz. Mianowicie silnik 1,9 dCi z DPF mimo porzadnego > rozgrzania ciagle kopci przy bucie na bialo. Eeeee jest zima i mróz... więc przy pełnym bucie nic dziwnego ,że rozgrzane zamieniają się w białą chmure na mrozie Nie ubywa płynu ? Chodzi normalnie ? Nie spala dużo więcej paliwa? Olej ma normalny kolor? jeśli wszystko na TAK .... to czym ty sie przejmujesz:> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 > na niebiesko to olej > na czarno to egr > na biało z tego co pamiętam to chyba jakaś uszczelka poszła sie....? W starych dieslach silnik potrafił kopcić na biało przy źle ustawionym czasie początku wtrysku. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba przy za późnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thebosshugo Napisano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 > W starych dieslach silnik potrafił kopcić na biało przy źle ustawionym czasie początku wtrysku. > Nie pamiętam dokładnie, ale chyba przy za późnym. a w nowych 2010r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 > a w nowych 2010r Wyluzuj i napij się piwka a nie zamartwiasz się. Na 99,9% masz wszystko ok z samochodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 > witam > mam taki problem dzisiaj przegonilem moj dupowoz. Mianowicie silnik 1,9 dCi z DPF mimo porzadnego > rozgrzania ciagle kopci przy bucie na bialo. > Temperatura na zewnatrz -7stopni Popatrz na auta na drogach - co leci z rur wydechowych - para wodna - sorry, taki klimat mamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 paliwo spala sie do CO2 i H2O, a w tych temperaturach się H20 skrapla od razu - fizyki nie oszukasz, sorry taki klimat mamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 > Jeśli nie ubywa/nie przybywa płynu, jeśli olej nie robi się w kolorze cappucino a w płynie nie ma > tłustych oczek, samochód normalnie odpala-to jeździć i się nie przejmować. Pamiętajmy jaką > mamy porę roku-zima, temp ujemna, więc to po prostu może być widać cieplejsze spaliny na > mrozie, przy plusowych temp tego nie widać wcale. wiec tak, płynu ubywa w małych ilościach, nie kopci na żaden kolor, pod korkiem oleju czy pood korkiem płynu chłodzacego nic sie nie robi... werdykt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > wiec tak, płynu ubywa w małych ilościach, nie kopci na żaden kolor, pod korkiem oleju czy pood > korkiem płynu chłodzacego nic sie nie robi... > werdykt? Obejrzałbym króćce od wężów chłodniczych, czasami jak pęknie jakiś plastikowy i płyn delikatnie się sączy, skapując na gorący kolektor wysycha i nie ma wtedy plam wycieków, z kanału trzeba na uruchomionym silniku pooglądać. Możesz też na noc pod samochód położyć tekturę z pudełka i rano ją obejrzeć na obecność "kropek" po płynie. Masło pod korkiem nie oznacza UPG, w zimie, albo w niektórych autach, szczególnie jeżdżących w mieście jest to normalna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > witam > mam taki problem dzisiaj przegonilem moj dupowoz. Mianowicie silnik 1,9 dCi z DPF mimo porzadnego > rozgrzania ciagle kopci przy bucie na bialo. > Temperatura na zewnatrz -7stopni > Cos sie popsulo czy TTTM? Jakbys mial LPG i troche wody zebranej w koncowym tlumiku tak jak u mnie to bys zobaczyl co to znaczy bialy dym . Podejrzewam ze ociepli sie i Ci przestanie kopcic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > wiec tak, płynu ubywa w małych ilościach, nie kopci na żaden kolor, pod korkiem oleju czy pood > korkiem płynu chłodzacego nic sie nie robi... > werdykt? Jeśli to 1.9 dCi czyli F9Q to sprawdź pod kątem wycieków termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BlacKnight Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > witam > mam taki problem dzisiaj przegonilem moj dupowoz. Mianowicie silnik 1,9 dCi z DPF mimo porzadnego > rozgrzania ciagle kopci przy bucie na bialo. > Temperatura na zewnatrz -7stopni > Cos sie popsulo czy TTTM? Miałem podobnie przy wolnossącym dieslu przez ostanie 3 lata, płynu chodzącego wizualnie nie ubywało, ale jak auto (silnik) się skończył po trochę z mojej winy, przy demontażu silnika okazało się, że na jednym cylindrze jest minimalne pęknięcie głowicy. Nie jestem pewny ale ja z tym łącze białe chmurki za sobą, które pojawiały się przy ostrym bucie. Teraz zmieniłem auto i trochę mi tych chmurek brakuje jak wiemy jest wielu delikwentów którzy jeżdżą przyklejeni do naszego tylnego zderzaka, wtedy robiłem lekką przygazówkę na luzie do odcinki i taki delikwent od razu jechał co najmniej 50m za mną. Mam nadzieję, że w twoim przypadku jest to jakaś inna pierdołka, a nie pęknięcie głowicy. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.