Skocz do zawartości

nieduża pseudo-terenówka do ok. 15000zł poszukiwana


jacob24

Rekomendowane odpowiedzi

Witka

Szukam auta dla rodziców - warunek - ma się wygodnie wsiadać, ma być raczej japońskie, czyli RAV4, ew. HR-V czy CR-V. Pytanie czy do 15000zł trafimy jakiś normalny egzemplarz czy raczej skarbonkę? Jeżeli trzeba można dołożyć z 3-4 tys. ale nie więcej, rocznik obojętny, liczy się stan, na jakie silniki zwracać uwagę, których się wystrzegać? Wybór padł na RAV4 ale bardzo chętnie posłucham opinii kącikowiczów, napęd ma drogo-rzędne znacznie, ważne jest żeby do auta wsiadało i wysiadało się z niego wygodnie oraz żeby było trochę wyższe od powiedzmy przeciętnego kompakt`a/u. Czekam na opinie, ew. może ma ktoś coś ciekawego na sprzedaż to chętnie się zapoznam ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witka

> Szukam auta dla rodziców - warunek - ma się wygodnie wsiadać, ma być raczej japońskie, czyli RAV4,

> ew. HR-V czy CR-V. Pytanie czy do 15000zł trafimy jakiś normalny egzemplarz czy raczej

> skarbonkę? Jeżeli trzeba można dołożyć z 3-4 tys. ale nie więcej, rocznik obojętny, liczy się

> stan, na jakie silniki zwracać uwagę, których się wystrzegać? Wybór padł na RAV4 ale bardzo

> chętnie posłucham opinii kącikowiczów, napęd ma drogo-rzędne znacznie, ważne jest żeby do auta

> wsiadało i wysiadało się z niego wygodnie oraz żeby było trochę wyższe od powiedzmy

> przeciętnego kompakt`a/u. Czekam na opinie, ew. może ma ktoś coś ciekawego na sprzedaż to

> chętnie się zapoznam

Czy do SUVów się wygodnie wsiada? Polemizowałbym. Mi np. przy wzroście 170cm do BMW X5 wsiadało się beznadziejnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam CRV z 98 roku prawie dwa lata temu zapłaciłem za nią 15kpln. Do tej pory "posypało się" :

1. chłodnica się rozszczelniła 350 pln + moje koszty wymiany

do tego olej w moscie - to chyba eksploatacja

olej w silniku

rozrząd

Samo auto wygodne prześwit około 20 cm (troche ponad) do tego fotel w pozycji jak taboret a nie jak w plaskaczach "wpadasz" w kolyskę. Ogólnie siedzi sie wysoko - dobrze widać.

W CRV należy zwrócić uwagę na blachy i najlepiej żebyś mógł sprawdzić "ile regulacji" zostało na zaworach no ale to to już rozbierania pokrywy zaworów -Dlatego że jak skończy się regulacja to remont głowicy - koszt około 2-3 kpln, ale potem to już dożywotnio silnik sprawny.

RAV 4 ma inny typ regulacji" płytkowy" jak to działa nie wiem

Ogólnie polecam podjechać do jakiegoś komisu i udać kupującego przymierzyć się do RAVki CRVki.

AHA HRV to to samo tylko 4-o osobowe i silniki mniejsze.

Silniki 2.0 w wersji 128 KM bezkolizyjne - co do tych mocniejszych nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy do SUVów się wygodnie wsiada? Polemizowałbym. Mi np. przy wzroście 170cm do BMW X5 wsiadało się

> beznadziejnie.

To do czego wg ciebie wygodnie się wsiada? Do aut typu Opel Omega oslabiony.gif czy Astra II - jak mnie bolały plecy to nawet nie moglem sie złożyć żeby tam wsiąść - Do Crv wystarczy posadzić tyłek i nogi podciągnąć i siedzisz jak na fotelu, albo krześle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witka

> Szukam auta dla rodziców - warunek - ma się wygodnie wsiadać, ma być raczej japońskie, czyli RAV4,

> ew. HR-V czy CR-V. Pytanie czy do 15000zł trafimy jakiś normalny egzemplarz czy raczej

> skarbonkę? Jeżeli trzeba można dołożyć z 3-4 tys. ale nie więcej, rocznik obojętny, liczy się

> stan, na jakie silniki zwracać uwagę, których się wystrzegać? Wybór padł na RAV4 ale bardzo

> chętnie posłucham opinii kącikowiczów, napęd ma drogo-rzędne znacznie, ważne jest żeby do auta

> wsiadało i wysiadało się z niego wygodnie oraz żeby było trochę wyższe od powiedzmy

> przeciętnego kompakt`a/u. Czekam na opinie, ew. może ma ktoś coś ciekawego na sprzedaż to

> chętnie się zapoznam

jeśli chodzi o pozycję siedzenia, wsiadania to polecam doblo

ale to nie terenówka

za 15000 tysi to strasznie styrane terenówki będziesz miał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako posiadacz hr-v zdecydowanie polecam jako niezniszczalne i przyjemne wozidło. Szukać najlepiej silnika z VTEC. RAV i CRV to już większe gabaryty i silniki. Haneczki nadają się do gazu, w Toyi zapewne ceramiczne gniazda zaworów i szklanki na popychaczach więc lpg ryzykowne.

Edyta: mam już 251kkm nalotu i nadal fabryczne amory, zawieszenie, układ wydechowy, sprzęgło. Silniki lubią chlać olej 1l/1000-3000 [km] w zależności od sposobu jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To do czego wg ciebie wygodnie się wsiada? Do aut typu Opel Omega czy Astra II - jak mnie bolały

> plecy to nawet nie moglem sie złożyć żeby tam wsiąść - Do Crv wystarczy posadzić tyłek i nogi

> podciągnąć i siedzisz jak na fotelu, albo krześle.

Nie wiem do jakich aut wsiada się wygodnie, na pewnowiem że mi do X5 wsiadało się niewygodnie. Widocznie jestem za karłowaty do takiego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witka

> Szukam auta dla rodziców - warunek - ma się wygodnie wsiadać, ma być raczej japońskie, czyli RAV4,

> ew. HR-V czy CR-V.

Suzuki GV tez jest japońskie - silnik benzynowy 1,6 w miarę oszczędny..a do 3 drzwiowego dla rodziców IMO wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy do SUVów się wygodnie wsiada? Polemizowałbym. Mi np. przy wzroście 170cm do BMW X5 wsiadało się beznadziejnie.

Bozia centymetrów nie dała, to i ciężko się do dużego auta wsiada smile.gif

Tak poważnie - ja mam 185 cm i do SantaFe i każdego podobnego wysokością wsiada mi się idealnie - jakby siadać na krześle np. Żadnego wspinania się lub nurkowania. Ojciec jest podobnego wzrostu i ma od pewnego czasu problemy z kręgosłupem. O ile do niskich aut ma czasem kłopot się złożyć, to do SUV-a wsiada z uśmiechem na ustach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy do SUVów się wygodnie wsiada? Polemizowałbym. Mi np. przy wzroście 170cm do BMW X5 wsiadało się

> beznadziejnie.

ok.gif

mam porównanie (kaszkaj, vitara) i potwierdzam powyższe

najwygodniej sie wsiada do berlingo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako posiadacz hr-v zdecydowanie polecam jako niezniszczalne i przyjemne wozidło. Szukać najlepiej

> silnika z VTEC. RAV i CRV to już większe gabaryty i silniki. Haneczki nadają się do gazu, w

> Toyi zapewne ceramiczne gniazda zaworów i szklanki na popychaczach więc lpg ryzykowne.

> Edyta: mam już 251kkm nalotu i nadal fabryczne amory, zawieszenie, układ wydechowy, sprzęgło.

> Silniki lubią chlać olej 1l/1000-3000 [km] w zależności od sposobu jazdy

a czy to prawda, że ten 1.6 spala ok 11-12l/100km podczas normalnej miejskiej jazdy? gdyby się w 9l zamknął byłoby fajnie, LPG nie jest konieczne, chyba, że egzemplarz do kupienia będzie miał już zamontowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli chodzi o pozycję siedzenia, wsiadania to polecam doblo

> ale to nie terenówka

> za 15000 tysi to strasznie styrane terenówki będziesz miał

chodzi o pseudo - terenówkę, bardziej powiedzmy bulwarówkę może być nawet starszy rocznik byleby nie dziurawa itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powoli też się rozglądam. I póki co na pierwszym miejscu jest Nissan Terrano, na drugim Jeep

> Cherokee XJ 4.0, a na trzecim Honda CR-V.

> Liczę się ze skarbonką i dlatego wygodniej mi się szuka.

pierwsze dwa auta to w sumie bardziej terenówki a trzecie bez urazy dla właścicieli pseudo-terenówka, chociaż koncepcja auta jako pobocznego typu cr-v, hr-v lub rav4 jest bardzo przyjemna ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy to prawda, że ten 1.6 spala ok 11-12l/100km podczas normalnej miejskiej jazdy? gdyby się w 9l

> zamknął byłoby fajnie, LPG nie jest konieczne, chyba, że egzemplarz do kupienia będzie miał

> już zamontowane

Spodziewałeś się, że w mieście, autem o aerodynamice kredensu, przy silniku 1.6 spalisz 9L? hehe.gif

Jeśli mowa o prawdziwie miejskiej jeździe, to co cięższym kompaktem ciężko do takiej wartości zejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie spala 9l w mieście, ale jazda delikatna i 50km/h na najwyższym biegu; skrzynia jest krótka, a silnik ciągnie już z samego dołu, więc można). W trasę jest słabo, bo przy 100km/h masz już 3200 obr, więc spalanie wypada podobnie do miejskiego. Raczej liczyłbym się z 10l. Lepsza będzie wersja z VTEC - pali tyle samo, a mocy generuje więcej o 19km, ale oczywiście przy najwyższych obr jak się zmienne fazy załączą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spodziewałeś się, że w mieście, autem o aerodynamice kredensu, przy silniku 1.6 spalisz 9L?

napisałem, że fajnie by było, rodzicie nie uprawiają sprintów od świateł do świateł zlosnik.gif jeżdżą spokojnie a kolega powyżej, który użytkuje takie auto napisał, że jest to możliwe. Nie chodzi mi tutaj o tzw. walkę o kropelkę ale wydaje mi się, że coś posunęło się od przodu od momentu pierwszej Vitary - z tego co pamiętam w 1.6 kiepska dynamika, duży hałas i poniżej 10l rzeczywiście ciężko było zejść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.