Florydzialski Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Marzenie dr. Evil sie spełniło - BMW wypuściło pierwszy na świecie samochód ktory mozna zamówić z laserowymi reflektorami. Wersja z laserami daje dwa razy większy zasięg świateł w stosunku do standardowych LEDow. Do tego zużywają 30% mniej prądu niz LEDy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Który model, jaki koszt?? ... podejrzewam ,ze 7r?:> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Który model, jaki koszt?? ... podejrzewam ,ze 7r?: Tylko to nowe i8. Ale od czegoś trzeba zacząć. Za kilka lat wiecej samochodow to bedzie miało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Tylko to nowe i8. Ale od czegoś trzeba zacząć. Za kilka lat wiecej samochodow to bedzie miało. To i cena ich samych to cena zapewne niejednego nowego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > To i cena ich samych to cena zapewne niejednego nowego auta W pół roku później na Allegro będą zestawy do przeróbki Golfa III na laser za 500zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Tak BTW: to jaki jest sens produkowania skupionej wiązki światła aby później je rozpraszać? Nie prościej od razu wygenerować rozproszone? Jaki jest motyw tych działań? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Koszty produkcji? Jakość wiązki światła? Możliwość rozwoju/rozbudowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Tak BTW: to jaki jest sens produkowania skupionej wiązki światła aby później je rozpraszać? > Nie prościej od razu wygenerować rozproszone? > Jaki jest motyw tych działań? 1. Zużycie energii (30% mniej niż LED'y) 2. Kompaktowość rozwiązania (cały reflektor ma tylko 3 cm wysokości) 3. Precyzyjność ukształtowania wiązki 4. Możliwość sterowania wiązką i kolorem światła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Marzenie dr. Evil sie spełniło - BMW wypuściło pierwszy na świecie samochód ktory mozna zamówić z > laserowymi reflektorami. Laserowymi tzn. na diodach laserujących? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Tak BTW: to jaki jest sens produkowania skupionej wiązki światła aby później je rozpraszać? > Nie prościej od razu wygenerować rozproszone? A znasz w ogóle sposób działania lasera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Laserowymi tzn. na diodach laserujących? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Tak BTW: to jaki jest sens produkowania skupionej wiązki światła aby później je rozpraszać? > Nie prościej od razu wygenerować rozproszone? > Jaki jest motyw tych działań? Mylisz pojęcia. Światło rozproszone to nie to samo co światło z reflektora, które jednak jest ukierunkowane w pewien sposób. Przy laserze jest po prostu dużo łatwiej zapanować nad kształtem tego snopa światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Tak. Obserwujesz z zainteresowaniem lokalne teorie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Mylisz pojęcia. Światło rozproszone to nie to samo co światło z reflektora, które jednak jest > ukierunkowane w pewien sposób. Przy laserze jest po prostu dużo łatwiej zapanować nad > kształtem tego snopa światła. Tyle że te reflektory BMW to działają w dość śmieszny sposób: - lasery są ultrafioletowe = produkują niewidzialne dla człowieka światło - ich promień kierowany jest na reflektor pokryty luminoforem który działa jak w świetlówkach - zamienia UV na światło widzialne. - do sterowania laserem używany jest ten sam scalak jak w przypadku laserowych projektorów i telewizorów - pozwala to na precyzyjne kontrolowanie ile promieniowania dojdzie do danego miejsca w luminoforze a dzięki temu na precyzyjne kontrolowanie wiązki wyprodukowanego światła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Jak tam moze byc laser klasy 4 skoro to Quote: Lasery, które wytwarzają niebezpieczne odbicia rozproszone. Mogą one powodować uszkodzenie skóry oraz stwarzają zagrożenie pożarem. Podczas obsługi laserów klasy 4 należy zachować szczególną ostrożność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Jak tam moze byc laser klasy 4 skoro to > Quote: > Lasery, które wytwarzają niebezpieczne odbicia rozproszone. Mogą one powodować uszkodzenie skóry > oraz stwarzają zagrożenie pożarem. Podczas obsługi laserów klasy 4 należy zachować szczególną > ostrożność. Prosto, szkło reflektora pochłania 100% UV = nie ma ryzyka że coś wylezie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogas Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Tyle że te reflektory BMW to działają w dość śmieszny sposób: > - lasery są ultrafioletowe = produkują niewidzialne dla człowieka światło > - ich promień kierowany jest na reflektor pokryty luminoforem który działa jak w świetlówkach - > zamienia UV na światło widzialne. > - do sterowania laserem używany jest ten sam scalak jak w przypadku laserowych projektorów i > telewizorów - pozwala to na precyzyjne kontrolowanie ile promieniowania dojdzie do danego > miejsca w luminoforze a dzięki temu na precyzyjne kontrolowanie wiązki wyprodukowanego światła Dzialaja tak samo, jak 95% produkowanych bialych diod. Czyli emiter UV i luminofor. Margines, to diody RGB. Zaleta lasera jest bardzo precyzyjne ksztaltowanie wiazki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > A znasz w ogóle sposób działania lasera? Zasadniczo tak. Nawet chciałem sobie kiedyś, w czasach popularności książki pt: "Nowoczesne zabawki" zbudować prosty laser rubinowy. Niestety w PRL-u zdobycie pręta rubinowego przez nastolatka, graniczyło z cudem. Hmm, czyli ten reflektor działa trochę jak kineskop, tyle że aktywacja luminoforu jest za pomocą wiązki lasera. Trochę przekombinowane. Nadal nie widzę sensu poza wielkością. Chociaż w dobie aut elektrycznych energooszczędność również może mieć sens. Hmm, no i nie będzie problemu z ukształtowaniem wiązki dla stron ruchu. Zaczynam dostrzegać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > (...) Hmm, no i nie będzie > problemu z ukształtowaniem wiązki dla stron ruchu. Zaczynam dostrzegać... Teoretycznie to zmiana kształtu wiązki na US/EU/RHD/LHD to kwestia oprogramowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Teoretycznie to zmiana kształtu wiązki na US/EU/RHD/LHD to kwestia oprogramowania... Skoro jest reflektor to pewnie nie do końca ale zapewne da się go tak ukształtować, że będzie uniwersalny? O ile nikt nie wpadnie na pomysł aby zrobić różne aby większy popyt na części był Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Teoretycznie to zmiana kształtu wiązki na US/EU/RHD/LHD to kwestia oprogramowania... A stąd prosta droga do kształtowania wiązki w zależności od pogody, prędkości, itd.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > A stąd prosta droga do kształtowania wiązki w zależności od pogody, prędkości, itd.. Połączenie tego z kamera na podczerwień ktora jak wykryje cos ciepłego to mozna to doswietlic zeby było widać sarnę lub pijaka. Połączenie z GPS i mapą i doswietlanie zakrętów zanim jeszcze zaczniemy skręcać kierownice. Wersja "zlosliwiec" ktora wąska wiązkę kieruje dokładnie w oczy kierowcy z naprzeciwka by mu zrobic na złość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Wersja z laserami daje dwa razy większy zasięg świateł w stosunku do standardowych LEDow. Do tego > zużywają 30% mniej prądu niz LEDy. Gdzieś czytałem że samochód z tą technologią powinien mieć wyraźną naklejkę ostrzegawczą o stosowaniu lasera klasy ... W razie wypadku może on (ten laser) stanowić zagrożenie np. dla ratowników. Ciekawe ile w tym prawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Powinna byc jeszcze wersja wykrywajaca chinski xenon i rozwalajaca go.. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 > Gdzieś czytałem że samochód z tą technologią powinien mieć wyraźną naklejkę ostrzegawczą o > stosowaniu lasera klasy ... > W razie wypadku może on (ten laser) stanowić zagrożenie np. dla ratowników. > Ciekawe ile w tym prawdy. Pewnie sporo. Podobnie jak z Teslą - też uczą ratowników gdzie wolno ciąć nadwozie a gdzie przy próbie cięcia można się amputować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.