donpedro Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 Wolnossącej benzynie można zwiększyć moc poszerzając zakres obrotów. Diesle mają ograniczony zakres obrotów, więc możliwości zwiększenia mocy w wolnossącym dieslu są małe. Stąd bardzo małe wysilenie wolnossących diesli. Ostatni (SDI) miał 75KM z 2 litrów (przy dzisiejszych normach emisji spalin byłoby to jeszcze mniej), a silnik diesla jest kosztowny w produkcji (nawet jeśli nie ma turbosprężarki). Wolnossący diesel nie ma obecnie sensu w samochodzie osobowym: koszt silnika duży - nie nadaje się do tańszych modeli, moc silnika mała - nie nadaje się do droższych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 > Doczytalem > Lex calkiem swiezo wygladal, nawet se pomyslalem, ze moda diesla wszystkich dopadla, ale jak widac > teraz w modzie odwrot. Nowy RS-F ma przetestować nowy pomysł Toyoty - zamiast małych turbodoładowanych silników duże, ale pracujące w cyklu Atkinsona przy małym zapotrzebowaniu na moment obrotowy. Twierdza ze RC-F będzie palił poniżej 12 w mieście pomimo 460 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > A czasem focwagen i skoda nie miały wolnossacego SDI > Nie śmiej, nie śmiej, jeszcze parę lat temu na Ukrainie tłukli lanosy na gaźniku bez kata Wiesz o czyms o czym ja nie wiem...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 hummer jest dalej bez turbo w dieslu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > hummer jest dalej bez turbo w dieslu raczej był, bo marka już nie istnieje - GM ją zlikwidował. Ostatni Hummer wyjechał z fabryki w 2010 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > raczej był, bo marka już nie istnieje - GM ją zlikwidował. Ostatni Hummer wyjechał z fabryki w 2010 > roku. ale da się nadal kupić nowego hummera 0km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > Mogą się schować nawet dwie sztuki tam, gdzie nie wejdzie taki jeden wolnossący. > Po prostu wolnossący diesel jest wielki, ciężki i ma małą moc z kg masy silnika, stąd są po prostu > nieopłacalne w eksploatacji. Nie pisałem o opłacalności tylko o funkcjonalności w pewnych specyficznych okolicznościach. W niektórych zastosowaniach opłacalność eksploatacji byłaby po stronie wolnossaka, bo koszty to nie tylko paliwo i konie z niego uzyskane. To często są spalone sprzęgła zarżnięte turbiny itd. Możliwość nie instalowania reduktora, bo wolnossak idzie od najniższych obrotów Wiem bo przerabiałem różne silniki pracując 25lat w energetyce zawodowej. Dojazdy przez pola, lasy i inne bezdroża do urządzeń są świetnym testem funkcjonalności. Niema mowy o opłacalności nowoczesnego mikroturbodiesla kiedy nie można dojechać do miejsca pracy (nawej jeśli pali polowę tego co stary grzmot) jeśli trzeba pół dnia sprzęt kilometr na plecach wnosić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Przeglądałem dziś ofertę największego producenta samochodów w Europie, VW i nie znalazłem w ich > ofercie żadnego silnika wolnossącego... Kiepsko szukałeś. Koncern VAG ma w swojej ofercie benzynowe jednostki pozbawione doładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.