Skocz do zawartości

Co kupić - CT200h vs Mercedes GLA


yack

Rekomendowane odpowiedzi

Dylemat zakupowy - auto nie dla mnie - ma być dla kobiety w wieku delikatnie mówiąc 50+ więc żadne sportowe furki nie wchodzą w grę - ma być przyjemnie, praktycznie i najlepiej niezawodnie. Passat też odpada zlosnik.gif Auto nowe. Przy pewnych założeniach (łatwość wsiadania, mała benzyna z automatem itp itd.) padło na te dwa auta. Dlatego raczej nie interesują mnie inne propozycje, chciałbym wiedzieć co byście wybrali. Jazdy próbne nie rozwiązały problemu. Auta podobnie wyposażone choć minusem lexa jest brak ksenonów - występują albo zwykłe soczewki albo LEDowe mijania (nie mam pojęcia jak to świeci ale pewnie gorzej niż ksenony) Obstawiam że jednak bardziej niezawodny i pewniejszy będzie lexus(miał teraz tylko lifting a merc to zupełnie nowe auto) ale jakiśtam strach przed hybrydą jest Co byście wybrali i dlaczego ? Oba auta z automatem, mercedes napęd na jedną oś i mercedes wychodzi znacznie drożej. Jakieś pomocne rady w jedną lub druga stronę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jakiśtam strach przed hybrydą jest Co byście wybrali i dlaczego ? Oba auta z

> automatem, mercedes napęd na jedną oś i mercedes wychodzi znacznie drożej. Jakieś pomocne rady

> w jedną lub druga stronę ?

strach przed HSD ? smile.gif

Kupisz raz i już więcej nic innego nie wybierzesz, tylko HSD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę inne charaktery aut, bo jednak GLA to mały pseudo-SUV.

Hybryda będzie zdecydowanie oszczędniejsza i generalnie powinna być bezawaryjna, nie wspominając o pozostałych niższych kosztach eksploatacji.

Jeśli chodzi o LED w samochodach, to jest to dużo nowsza technologia i zdecydowanie mniej zawodna niż ksenony.

Akurat CT200 z LED nie jeździłem w nocy, ale w Priusie świeciło to bardzo dobrze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> GLA będzie bardziej kłopotliwy dla starszej osoby z uwagi na ten dotykowy ekran (notabene strasznie

> brzydki). W Lexusie wszystko ma normalne guziki.

Tyle że ten ekran w GLA nie jest dotykowy - masz sterowanie przez kierownicę wielofunkcyjną, sterownik na konsoli środkowej lub przyciski.Jak weźmiesz navi to adres można wprowadzać głosowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle że ten ekran w GLA nie jest dotykowy - masz sterowanie przez kierownicę wielofunkcyjną,

> sterownik na konsoli środkowej lub przyciski.Jak weźmiesz navi to adres można wprowadzać

> głosowo.

Ups, myślałem że jest dotykowy jak w nowej klasie C.

blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ups, myślałem że jest dotykowy jak w nowej klasie C.

Może się mylę, we w C tez nie jest dotykowy. Steruje sie tym wihajstrem koło skrzyni biegów. Ekrany dotykowe odchodzą w przeszłość, większość nowych samochodow ma wihajstry albo touch pads albo cos podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To trochę jak pytanie czy kupić kij do golfa czy do baseballa. Niech się kobieta zdecyduje czy chce

> jeździć nisko czy wysoko.

Mniejsza o to, byłaby brana pod uwagę zwykła klasa A ale zdecydowanie gorzej się wsiada/wysiada. Za to GLA tez nie jest aż tak wysokie żeby miało to znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z wieloletnich doświadczeń z marką Mercedes: lepiej nie kupować nowego modelu przez pierwsze 2 lata

> (modelowe) produkcji bo wtedy wychodzą problemy które są eliminowane w procesie produkcji.

To akurat chyba norma w każdej marce, czasem jest lepiej a czasem gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może się mylę, we w C tez nie jest dotykowy. Steruje sie tym wihajstrem koło skrzyni biegów.

> Ekrany dotykowe odchodzą w przeszłość, większość nowych samochodow ma wihajstry albo touch

> pads albo cos podobnego.

Nie jechałem tym autem, tylko oglądałem na jakiejś prezentacji. Myślałem że jak dali na środku taki wielki tablet to jest on dotykowy.

panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał Mercedesa - to miejska terenówka więc może być nieco trudniej by zderzakiem zaczepić o krawężnik/próg zwlaniajacy, lepsza widoczność wynikająca z wyższej pozycji za kierownicą, wygodniejsze wsiadanie niż do Lexusa. W pewnym wieku to jak się do samochodu wsiada zaczyna mieć znaczenie. Mój ojciec kilka lat temu zastanawiał się nad samochodem kombi klasy średniej lub suvem i wybrał SUVa m.in bo wygodniej się wsiada i wyżej się siedzi. Kolega z pracy (gość po 60-ce) przez rok był zdecydowany na mazdę 6 i miał ją już zamawiać, ale raz poszedł i zobaczył CX-Obejrzał i przestał być zdecydowany na 6, bo CX-5 przyznał że jest wygodniejsza przy wsiadaniu. Przy Mercedesie spodziewałbym się że mogą się zdarzyć jakieś akcje serwisowe - bo to nowy model.

Za lexusem przemawiałaby tylko to, że można przewidywać większą niezawodność (japończyk made in Japan, to nie ma innego wyjścia smile.gif ). Ja bym się nie bał hybrydy - jeździ się tym jak normalnym smaochodem, a w wydaniu Toyoty/Lexusa jest baardzo niezawodne. Minus Lexusa to dziwaczny wygląd alien.gif i taka sobie widoczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.