zzzz Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 pytanie mam: czy w insigni z 2009 roku występował silnik 1.8 ,w którym trzeba regulować zawory ręcznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmitradj Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 > pytanie mam: czy w insigni z 2009 roku występował silnik 1.8 ,w którym trzeba regulować zawory > ręcznie? a skąd taki pomysł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 > pytanie mam: czy w insigni z 2009 roku występował silnik 1.8 ,w którym trzeba regulować zawory ręcznie? występował ten silnik do sierpnia 2011r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 > a skąd taki pomysł ? pewnie chce zgazować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmitradj Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 > pewnie chce zgazować no to mnie zaskoczyliście ! ,żeby w "nowoczesnym" samochodzie montować archaiczną jednostkę napędową która w wykonaniu opla z 21 wieku wcale nie musi świadczyć o trwałości jak to miało miejsce w połowie lat 90 tych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 > no to mnie zaskoczyliście ! powiem ci jeszcze że wkładali do insigni 1.6 115KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 > powiem ci jeszcze że wkładali do insigni 1.6 115KM no i po co dręczysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmitradj Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 > powiem ci jeszcze że wkładali do insigni 1.6 115KM no to szacun dla bobra powiem tak zjazdzilem - ale nie zajezdzielem 8 opli. Wniosek byl jeden im nowszy tym gorszy (trwalosc) silnik - najgorszy to konstukcja fiatowska 1.3 cdti. Najlepszy byl 1.4 60 km w asterze F - to bylo nie da za.y.ebania. natomiast x18xe 115 km w VB patologia , natomiast 2.2, z22xe w omedze BFL bylo calkiem przyzwoite lae morze dlatego ,ze przebieg byl niewielki 88kkm. x14nz w CB automat - tez trwala jednostka, 1,7 isuzu w AF tez nie zjagorzej ale juz zab czasu dawal sie weznaki, z12xep. w CD halasliwy bandyta, c12nz o ile sie nie myle - zamulacz ale jak kon pcha bude do przodu. wiec uwazam ,ze opel poki co linie robi przyjemna dla oka ale technologicznie zostaje w tyle . amen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezp Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Przecież silniki robią niezależni producenci, a większość tych silników jest montowana też w innych markach. Więc nie demagogizuj, że akurat Opel ma problemy z silnikami, które są też w innych samochodach i różnią się jego osprzętem. Wystarczy poczytać. na forach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 morze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 I dlatego z silnikami jako takimi generalnie nie ma problemów, tylko właśnie z osprzętem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezp Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > I dlatego z silnikami jako takimi generalnie nie ma problemów, tylko właśnie z osprzętem Owszem, ale generalnie są spaprane modele silników i inni producenci np. nawet Subaru, czy VW też przewieźli się też na tych samych silnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > pewnie chce zgazować Silniki 1,8 140KM występują w różnych wersjach - w Chevroletach były dostosowane do montażu gazu. Tak czy siak, już w lżejszym Cruze ten silnik jest mułowaty. Nie wyobrażam sobie, jak jeździ w Insigni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > no to mnie zaskoczyliście ! ,żeby w "nowoczesnym" samochodzie montować archaiczną jednostkę > napędową która w wykonaniu opla z 21 wieku wcale nie musi świadczyć o trwałości jak to miało > miejsce w połowie lat 90 tych Myślisz, że 140KM z wolnossącego silnika 1,8 można uzyskać z archaicznej konstrukcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 no przecież silnik a16xer i a18xer występuje nawet w OPLU MOKKA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > no przecież silnik a16xer i a18xer występuje nawet w OPLU MOKKA ... i co w związku z tym ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmitradj Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > Myślisz, że 140KM z wolnossącego silnika 1,8 można uzyskać z archaicznej konstrukcji? spokojnie, pamietasz wolnossace 2.0 jeszcze w kadecie E ,a pozniej w AF GSI ?? mial 150 KM /przelom lat 80 i 90. Wiec dalej smiem twierdzic ,ze taki 1.8 w isigni jest delikatnie mowiac archaizmem i patologia motoryzacyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > spokojnie, pamietasz wolnossace 2.0 jeszcze w kadecie E ,a pozniej w AF GSI ?? mial 150 KM /przelom > lat 80 i 90. Wiec dalej smiem twierdzic ,ze taki 1.8 w isigni jest delikatnie mowiac > archaizmem i patologia motoryzacyjna Mylisz się, i to grubo. Wszystkie stare konstrukcje wycięli ekolodzy. Teraz nawet Honda ma tylko 140 koni z 1,8. A ten od GM to całkiem nowa konstrukcja. Nowy blok, zmienne fazy, zmienny kolektor, podwyższony stopień sprężania. Wysokie normy spalin i w miarę niskie spalanie. Co nie zmienia faktu, że ciężkie auto ledwo ciągnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > Silniki 1,8 140KM występują w różnych wersjach - w Chevroletach były dostosowane do montażu gazu. opel nie przewidział fabrycznego lpg z gwarancja producenta do tego silnika, gdzie chevy zmienia głowicę w tym silniku i bez problemu lpg z gwarancją zamontujesz. Koncern GM nie jest jedyny z taką polityką, w reno-dacia jest identyczna sytuacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > opel nie przewidział fabrycznego lpg z gwarancja producenta do tego silnika, gdzie chevy zmienia > głowicę w tym silniku i bez problemu lpg z gwarancją zamontujesz. > Koncern GM nie jest jedyny z taką polityką, w reno-dacia jest identyczna sytuacja. Można domyślać się, że silniki produkowane w Korei dostają wzmocnioną głowicę - tam też LPG jest popularne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > (trwalosc) silnik - najgorszy to konstukcja fiatowska 1.3 cdti. Możesz coś więcej powiedzieć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > spokojnie, pamietasz wolnossace 2.0 jeszcze w kadecie E ,a pozniej w AF GSI ?? mial 150 KM /przelom > lat 80 i 90. Wiec dalej smiem twierdzic ,ze taki 1.8 w isigni jest delikatnie mowiac > archaizmem i patologia motoryzacyjna Akurat większość ludzi twierdzi że to dobry silnik, jeden z bardziej optymalnych do VC. A że słaby do ciężkiej budy, to chyba nikogo nie dziwi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Możesz coś więcej powiedzieć ? Chodzą słuchy po necie że projektowali je na 200-250kkm. I to w lekkiej Pandzie czy ewentualnie Punto/Corsa - a pakowali wzmocnioną wersję 90KM do Astry H. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Możesz coś więcej powiedzieć ? Po 180 tys. km lubi się rozciągać łańcuch, psuć napinacz łańcucha, co kończy się remontem silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Po 180 tys. km lubi się rozciągać łańcuch, psuć napinacz łańcucha, co kończy się remontem silnika. Pytam dlatego, że mój szwagier dokładnie tego doświadczył . Po znajomości 6,5 kzł kosztował go remont. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Chodzą słuchy po necie że projektowali je na 200-250kkm. I to w lekkiej Pandzie czy ewentualnie > Punto/Corsa - a pakowali wzmocnioną wersję 90KM do Astry H. Już wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmitradj Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Możesz coś więcej powiedzieć ? ale co bys chcial wiedziec miaalem toto w combo C 70 KM , przy przebiegu okolo 180 kkm padla dwu masa, wiecznie cieknace przylacza paliwowe do obudowy filtra paliwa, pad wtrysku - piezoelektryki, halasujacy lancuch w serwisie opla i fiata nie chcieli wierzyc ,ze to lancuh bo w instrukcji napisane ze bez obslugowe. Cos tam jeszcze nie chce mi sei tego gowna przypominac ogolnie tragedia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > ale co bys chcial wiedziec Pytam, bo myślałem że przypadek mojego szwagra (o czym niżej pisałem) jest odosobniony. Niestety widać ten silnik to nie najlepszy wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Po 180 tys. km lubi się rozciągać łańcuch, psuć napinacz łańcucha, co kończy się remontem silnika. niestety potwierdzam. Najgorsze, że łańcuch nie jest wymieniany na serwisach, co kończy się praktycznie zawsze poważnym uszkodzeniem silnika. To kompletny idiotyzm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Pytam, bo myślałem że przypadek mojego szwagra (o czym niżej pisałem) jest odosobniony. Niestety > widać ten silnik to nie najlepszy wybór. jeśli chodzi o łańcuch to najlepszym rozwiązaniem jest wymiana łańcucha i akcesoriów przy około 150 kkm. Pozostałe elementy są raczej ok, bywają jeszcze problemy z przewodami do klimatyzacji i regularnie w zimie są problemy z wodą w filtrze paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.