Skocz do zawartości

insignia 1,8


zzzz

Rekomendowane odpowiedzi

> pewnie chce zgazować

no to mnie zaskoczyliście ! ,żeby w "nowoczesnym" samochodzie montować archaiczną jednostkę napędową która w wykonaniu opla z 21 wieku wcale nie musi świadczyć o trwałości jak to miało miejsce w połowie lat 90 tych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem ci jeszcze że wkładali do insigni 1.6 115KM

no to szacun dla bobra tongue.gif

powiem tak zjazdzilem - ale nie zajezdzielem zlosnik.gif 8 opli. Wniosek byl jeden im nowszy tym gorszy (trwalosc) silnik - najgorszy to konstukcja fiatowska 1.3 cdti. Najlepszy byl 1.4 60 km w asterze F - to bylo nie da za.y.ebania. natomiast x18xe 115 km w VB patologia , natomiast 2.2, z22xe w omedze BFL bylo calkiem przyzwoite lae morze dlatego ,ze przebieg byl niewielki 88kkm. x14nz w CB automat - tez trwala jednostka, 1,7 isuzu w AF tez nie zjagorzej ale juz zab czasu dawal sie weznaki, z12xep. w CD halasliwy bandyta, c12nz o ile sie nie myle - zamulacz ale jak kon pcha bude do przodu. wiec uwazam ,ze opel poki co linie robi przyjemna dla oka ale technologicznie zostaje w tyle . amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież silniki robią niezależni producenci, a większość tych silników jest montowana też w innych markach. Więc nie demagogizuj, że akurat Opel ma problemy z silnikami, które są też w innych samochodach i różnią się jego osprzętem. Wystarczy poczytać. na forach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dlatego z silnikami jako takimi generalnie nie ma problemów, tylko właśnie z osprzętem

Owszem, ale generalnie są spaprane modele silników i inni producenci np. nawet Subaru, czy VW też przewieźli się też na tych samych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie chce zgazować

Silniki 1,8 140KM występują w różnych wersjach - w Chevroletach były dostosowane do montażu gazu.

Tak czy siak, już w lżejszym Cruze ten silnik jest mułowaty. Nie wyobrażam sobie, jak jeździ w Insigni zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to mnie zaskoczyliście ! ,żeby w "nowoczesnym" samochodzie montować archaiczną jednostkę

> napędową która w wykonaniu opla z 21 wieku wcale nie musi świadczyć o trwałości jak to miało

> miejsce w połowie lat 90 tych

Myślisz, że 140KM z wolnossącego silnika 1,8 można uzyskać z archaicznej konstrukcji? biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślisz, że 140KM z wolnossącego silnika 1,8 można uzyskać z archaicznej konstrukcji?

spokojnie, pamietasz wolnossace 2.0 jeszcze w kadecie E ,a pozniej w AF GSI ?? mial 150 KM /przelom lat 80 i 90. Wiec dalej smiem twierdzic ,ze taki 1.8 w isigni jest delikatnie mowiac archaizmem i patologia motoryzacyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spokojnie, pamietasz wolnossace 2.0 jeszcze w kadecie E ,a pozniej w AF GSI ?? mial 150 KM /przelom

> lat 80 i 90. Wiec dalej smiem twierdzic ,ze taki 1.8 w isigni jest delikatnie mowiac

> archaizmem i patologia motoryzacyjna

Mylisz się, i to grubo. Wszystkie stare konstrukcje wycięli ekolodzy. Teraz nawet Honda ma tylko 140 koni z 1,8. A ten od GM to całkiem nowa konstrukcja. Nowy blok, zmienne fazy, zmienny kolektor, podwyższony stopień sprężania. Wysokie normy spalin i w miarę niskie spalanie.

Co nie zmienia faktu, że ciężkie auto ledwo ciągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silniki 1,8 140KM występują w różnych wersjach - w Chevroletach były dostosowane do montażu gazu.

opel nie przewidział fabrycznego lpg z gwarancja producenta do tego silnika, gdzie chevy zmienia głowicę w tym silniku i bez problemu lpg z gwarancją zamontujesz.

Koncern GM nie jest jedyny z taką polityką, w reno-dacia jest identyczna sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opel nie przewidział fabrycznego lpg z gwarancja producenta do tego silnika, gdzie chevy zmienia

> głowicę w tym silniku i bez problemu lpg z gwarancją zamontujesz.

> Koncern GM nie jest jedyny z taką polityką, w reno-dacia jest identyczna sytuacja.

Można domyślać się, że silniki produkowane w Korei dostają wzmocnioną głowicę - tam też LPG jest popularne smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spokojnie, pamietasz wolnossace 2.0 jeszcze w kadecie E ,a pozniej w AF GSI ?? mial 150 KM /przelom

> lat 80 i 90. Wiec dalej smiem twierdzic ,ze taki 1.8 w isigni jest delikatnie mowiac

> archaizmem i patologia motoryzacyjna

Akurat większość ludzi twierdzi że to dobry silnik, jeden z bardziej optymalnych do VC. A że słaby do ciężkiej budy, to chyba nikogo nie dziwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz coś więcej powiedzieć ?

Chodzą słuchy po necie że projektowali je na 200-250kkm. I to w lekkiej Pandzie czy ewentualnie Punto/Corsa - a pakowali wzmocnioną wersję 90KM do Astry H.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po 180 tys. km lubi się rozciągać łańcuch, psuć napinacz łańcucha, co kończy się remontem silnika.

Pytam dlatego, że mój szwagier dokładnie tego doświadczył frown.gif . Po znajomości 6,5 kzł kosztował go remont.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz coś więcej powiedzieć ?

ale co bys chcial wiedziec miaalem toto w combo C 70 KM , przy przebiegu okolo 180 kkm padla dwu masa, wiecznie cieknace przylacza paliwowe do obudowy filtra paliwa, pad wtrysku - piezoelektryki, halasujacy lancuch w serwisie opla i fiata nie chcieli wierzyc ,ze to lancuh bo w instrukcji napisane ze bez obslugowe. Cos tam jeszcze nie chce mi sei tego gowna przypominac ogolnie tragedia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po 180 tys. km lubi się rozciągać łańcuch, psuć napinacz łańcucha, co kończy się remontem silnika.

niestety potwierdzam. Najgorsze, że łańcuch nie jest wymieniany na serwisach, co kończy się praktycznie zawsze poważnym uszkodzeniem silnika. To kompletny idiotyzm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam, bo myślałem że przypadek mojego szwagra (o czym niżej pisałem) jest odosobniony. Niestety

> widać ten silnik to nie najlepszy wybór.

jeśli chodzi o łańcuch to najlepszym rozwiązaniem jest wymiana łańcucha i akcesoriów przy około 150 kkm. Pozostałe elementy są raczej ok, bywają jeszcze problemy z przewodami do klimatyzacji i regularnie w zimie są problemy z wodą w filtrze paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.