krysy Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Powoli przymierzam się do wymiany skrzyni na taką z krótszymi przełożeniami. Moja aktualna : Skrzynia c.514.5 (montowana w Seicento S z podciąganym wstecznym) 1->3.909 2->2.158 3->1.345 4->0.974 5->0.766 R->3.818 To według homologacji Według opisu z obudowy 514.5.13.44 Na co Panowie polecacie zmienić by dostał kopa na przyspieszeniu? Na prędkości max mi nie zależy ale chciałbym tym jeździć po mieście. Czytałem że ta 6 speed 13/64 z Punta I to będzie katorga jeździć po mieście. Warto wymienić moją skrzynkę na inną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomalaRadom Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Powoli przymierzam się do wymiany skrzyni na taką z krótszymi przełożeniami. > Moja aktualna : > Skrzynia c.514.5 (montowana w Seicento S z podciąganym wstecznym) > 1-2-3-4-5-R-Przełożenie główne 3.562(16/57) > Na co Panowie polecacie zmienić by dostał kopa na przyspieszeniu? > Na prędkości max mi nie zależy ale chciałbym tym jeździć po mieście. Czytałem że ta 6 speed 13/64 z > Punta I to będzie katorga jeździć po mieście. > Warto wymienić moją skrzynkę na inną? Jeżeli sądzisz, że 6 z p1 jest za krótka, możesz zakupić skrzynie ze 6speed ze stilo, przełożenia te same co w skrzyni abarthowskiej, ale masz 6 bieg co Cię może ratować na ewentualne wyjazdy w trasę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 a mi się świetnie jeździło na 6-speedzie z P1 po mieście. spalanie spadło a na szóstce gdyby nie światła mogłem przejechać całe miasto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emilcc Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 6 speed ze Stilo też planuje zakupić, pytanie brzmi co potrzebuje, żeby się przesiąść z eskowej na 6 speed Stilo. Pacjent Sej. Wiem, że trzeba dystansu sporo, pytanie kolejne jakie ET przy jakiej szerokości felgi musze osiągnąć, żeby to zmieścić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 29 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Czytałem gdzieś że jak nie będziesz robił maksymalnego skrętu to nic nie powinno obcierać na oryginalnych gumach. Czyli najkrótsza punto1 6b, potem stilo 6b? Te ze stilo to z modeli silników 1.2 16v, 1.4? Jak szukać po czym aby pasowała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SportingEPA Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Czytałem gdzieś że jak nie będziesz robił maksymalnego skrętu to nic nie powinno obcierać na > oryginalnych gumach. > Czyli najkrótsza punto1 6b, potem stilo 6b? > Te ze stilo to z modeli silników 1.2 16v, 1.4? > Jak szukać po czym aby pasowała? Tak z 1.4 16v, ta skrzynia była też w innych modelach. Ewentualnie pozostaje Ci jeszcze ze sportinga 5b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > 6 speed ze Stilo też planuje zakupić, pytanie brzmi co potrzebuje, żeby się przesiąść z eskowej na > 6 speed Stilo. Pacjent Sej. o ile skrzynia 6 ze stilo ma 3 otwory pod alu banana skrzyni to nic nie potrzebujesz. ja jak zakładałem 6stkę z P I to nie było otworów pod alu banana i musiałem dokupić stalowego banana który przykręca sie do skrzyni w innych miejscach. > Wiem, że trzeba dystansu sporo, pytanie kolejne jakie ET przy > jakiej szerokości felgi musze osiągnąć, żeby to zmieścić?? przy 5.5J et 15-20 (dokładnie nie pamietam jak sie myle proszę o poprawienie) ale to też zależy od opony jaka jest na feldze ponieważ ociera nie felga a opona o wiekszy dekielek w skrzyni 6biegowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emilcc Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 dzięki Adam, podpowie ktoś czy alu banan podejdzie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > dzięki Adam, podpowie ktoś czy alu banan podejdzie?? Do pI chyba trzeba stalowego i do tego trzeba dospawac jedno mocowanie bo nie pokrywa sie w skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Do pI chyba trzeba stalowego i do tego trzeba dospawac jedno mocowanie bo nie pokrywa sie w skrzyni jest dokładnie jak piszesz a jak jest w przypadku skrzyni ze stilo: są otwory pod alu banana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > a jak jest w przypadku skrzyni ze stilo: są otwory pod alu banana? Są otwory pod alu banana i tylko pod alu banana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomalaRadom Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > Są otwory pod alu banana i tylko pod alu banana x2, alu banan w stilonie 100%. Co do felg to u mnie w 1.4 to jeździ, felga 6j opona 195/45/14 et 36 + 10mm dystansu. I jeżeli chodzi o skręt w lewo to jest sporo ograniczony, drażniące tylko w przypadku parkowania, się ludzie dziwnie patrzą jak taką pchłą się łamiesz dwa czy trzy razy na miejsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 to ja zadam pytanie pomocnicze Jakie et powinno być przy 14x6" aby nie tarła guma o skrzynie przy pełnym skręcie? opona 185/50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Koledzy to co pomożecie? Mam okazję wziąść skrzynkę 13/64 do mojego 1.2 Brać ta czy inną? Muszę się w miarę szybko określić. Tak jak w 1 poście przyspieszenie i jazda po mieście. Jeśli nie to jaka jest następna krótka po niej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Na 6-speed punto nie będzisz miał paradoksalnie lepszego przyspieszenia do 100-120km/h niż np. przy abarthcie/palio-chyba, że masz odcinkę pod 8tys, obr. Czas tracisz na zmianę biegu- -i seria 1.2 8v P-6speed vs. mój 1.1 spi podłubany N/A szybciej się zbierał do każdej prędkości powyżej 60km-tak to szły równo-i V-max przy 7200obr-186-gps. gdzie 6-speed 20 wolniej na odcince 6 speed PI-na KJS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Na 6-speed punto nie będzisz miał paradoksalnie lepszego przyspieszenia do 100-120km/h niż np. przy > abarthcie/palio-chyba, że masz odcinkę pod 8tys, obr. krotsza skrzynia = lepsze przyspieszenie wiec nie wiem co ty wogole piszesz... > Czas tracisz na zmianę biegu- i w skrzyni palio/abarth i w 6speed z punto 1 zmiana biegu trwa dokladnie tyle samo wiec znowu nie wiem co ty wypisujesz > -i seria 1.2 8v P-6speed vs. mój 1.1 spi podłubany N/A widac 1.1 lepiej podlubane od 1.2 8V i mu nawet krotsza skrzynia nie pomogla....ja mialem w swoim 1.1 zhamowane 98km i szedlem rowno z 1.4 16V miedzy innymi dzieki krotkiej skrzyni z 6speed .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 No właśnie różnie koledzy piszą a ja muszę się decydować albo biorę tą z P1 albo inną tylko jaką? Mogę ją kupić za 1200zł z roczną gwarancją więc dobra cena i gwarancja. Nie będę latał powyżej 140km/h Zależy mi raczej na przyspieszeniu ze świateł do 100km/h Będzie duża różnica na przyspieszeniu do mojej obecnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > No właśnie różnie koledzy piszą a ja muszę się decydować albo biorę tą z P1 albo inną tylko jaką? > Mogę ją kupić za 1200zł z roczną gwarancją więc dobra cena i gwarancja. > Nie będę latał powyżej 140km/h > Zależy mi raczej na przyspieszeniu ze świateł do 100km/h > Będzie duża różnica na przyspieszeniu do mojej obecnej? wg mnie 1200 to za duzo , a gwarancje na co ? na synchronizatory 2 biegu ( bo to pada przy szybkiej zmianie biegow) ? Masz wystawiona teraz na gieldzie chyba za 800 czy 900 zl a nie za 1200.... na 6speed roznica jest bardzo duza w dynamice napedzania sie auta in plus oczywiscie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 1200zł na całą skrzynię gwarancja 1 rok cokolwiek by się stało po pełnej rewizji i wymianie na nowe elementy a na giełdzie mogą być zajechane więc dać 800zł potem za naprawę 1000 to się nie opłaci. I jeszcze trzeba zapłacić za demontaż i montaż ponowny po naprawie. Z duże ryzyko dla mnie. Ja potrzebuję skrzynię z nowymi łożyskami w pełni sprawną. Kasa jest nawet na nową ale takiej z lat 99 już nie ma. Używkę i tak bym musiał dać do przejrzenia i zaś koszt a jakby coś wyszło to dodatkowa kasa. Czyli wychodzi na to że brać tą 13/64 jak jest in + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > No właśnie różnie koledzy piszą a ja muszę się decydować albo biorę tą z P1 albo inną tylko jaką? > Mogę ją kupić za 1200zł z roczną gwarancją więc dobra cena i gwarancja. > Nie będę latał powyżej 140km/h > Zależy mi raczej na przyspieszeniu ze świateł do 100km/h > Będzie duża różnica na przyspieszeniu do mojej obecnej? Do 100km/h w serii zmieniasz 4 biegi, sporting ,abarth 3-ciągniesz pod 120km/h-130km/h. Jeszcze raz dla mądrzejszych na prostej w serii i do 100km/h na 6 speed nie osiągniesz czasu lepszego niż na paliówce-co innego grubo zmodzany motor z wysoko położonym momentem i odcinką. Skrzynia jest dobra do nawrotek, KJS-ów itd, z 1dynki tylko ruszasz i nawet w serrii na winklu spokojnie na 2-ce pali laczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Do 100km/h w serii zmieniasz 4 biegi, sporting ,abarth 3-ciągniesz pod 120km/h-130km/h. > Jeszcze raz dla mądrzejszych na prostej w serii i do 100km/h na 6 speed nie osiągniesz czasu > lepszego niż na paliówce-co innego grubo zmodzany motor z wysoko położonym momentem i odcinką. > Skrzynia jest dobra do nawrotek, KJS-ów itd, z 1dynki tylko ruszasz i nawet w serrii na winklu > spokojnie na 2-ce pali laczka. czasu lepszego niż na paliówce nie osiągniesz ale czy do mojej z 1 posta osiągnę? Jedni piszą że skrzynkę z palio inni że ze stilo. Mam już mętlik. Pewnie jest tak iż jakąkolwiek wezmę to i tak będzie lepsza niż moja. Moje mody o których myślę w przyszłym roku to wałek 260, det3 może porting głowicy 1.2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > czasu lepszego niż na paliówce nie osiągniesz ale czy do mojej z 1 posta osiągnę? > Jedni piszą że skrzynkę z palio inni że ze stilo. > Mam już mętlik. > Pewnie jest tak iż jakąkolwiek wezmę to i tak będzie lepsza niż moja. > Moje mody o których myślę w przyszłym roku to wałek 260, det3 może porting głowicy 1.2. na Twoim jak i na swoim miejscu bym wzią 6stkę ze stilo zdecydowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Jeżdżę w kjs lekko podłubanym 1.2 8V i jakiś czas temu przesiadłem się ze skrzyni sportingowej na 6speed i szczerze mowiac, nie wiem czy chcialbym z taką jeździć na codzień. Fakt jest taki że przepaść w elastycznosci i jest ogromna ale biegi zmieniać trzeba non-stop, 3tys obrotów to min. na obrotomierzu. Do codziennej jazdy zdałoby się cos krótszego niż sportingowa ale dłuższa niż 6speed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 6speed stilo i po temacie-najświeższa,5 biegów krótkich 6-ka na trasę Dobrego sportinga/abartha/PI 6-kę ze świeczką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > 6speed stilo i po temacie-najświeższa,5 biegów krótkich 6-ka na trasę > Dobrego sportinga/abartha/PI 6-kę ze świeczką. 6 stilo z jakim numerem na skrzynce jest ? ewentualnie w jakim silniku stilo to jeździło(1.2 16v, 1.4 16v) ? Pewnie skrzyń do stilo o różnych przełożeniach będzie mnóstwo. Ktoś z kolegów wie konkretnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emilcc Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 ta 6 ze stilo jest jakaś nowocześniejsza w konstrukcji/łożyskowaniu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > ta 6 ze stilo jest jakaś nowocześniejsza w konstrukcji/łożyskowaniu?? Podobno, i łatwiej o części. Przejrzałem przełożenia i tak: z P1 6b 4,924 z Stilona 4,017 skowa 3,562 Więc różnica jest znaczna. Jak się to przekłada na przyspieszenie ? Stilo kontra P1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Aczy ta ze stilo nie jest dłuższa niż z abarta lub palio? W FAQ masz przełożenia możesz sobie porównać jak jesteś niedowiarek Już chyba ktoś pisał że to samo do 5-ki, pomijając delikatnie dłuższą 1 kę w stilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 skowa do stilo 0,5 a stilo do p1 prawie 1 Jak się to ma praktycznie do przyspieszenia ? Czy jest to np. urwanie 0,5s do 100km. Zakładam sprawne operowanie drążkiem. Liczby pokazują różnice tyle że nie wiem jak się to ma do praktyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 OT Krótko, co muszę mieć aby wsadzić 6 ze stilo do SC MPI - skrzynia obecnie seria na mokrych półosiach, lewarek bez podciągania, czyli chyba z 900 i ile mogą kosztować te części? poprawcie mnie: wybierak inny jaki?? pół osie "suche" mocowanie skrzyni (alubanan??) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 skrzynia + wybierak od SC, kosz biegów z linkami do skrzyni C514, sprzegło+łożysko wyciskowe, podpory mocowania linek na skrzyni, półosie z kielichami, łapa boczna czyli banan alu, łapa tylna, oczywiscie nie zapomnij o daniu dystansów bo koło lewe bedzie ocierało przy skrecie o skrzynie (jak napisane było we wcześniejszych postach) ceny - chyba najlepiej allegro sobie luknąc bo są różne zależnie od stanu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Czyli co koledzy duża jest różnica na przyspieszeniu między skrzynką P1 a stilo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 > Czyli co koledzy duża jest różnica na przyspieszeniu między skrzynką P1 a stilo ? Jezdzilem 16v na p1 6b i byl ogien na stilo tak nie idzie nooooo way Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Shouphas nie mów że do trójki koła mieliły w miejscu A tak na poważnie co byś wziął do jazdy na miasto i trasę stilo czy P 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.