klusakgrzegorz Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Witam, ostatnio miałem problemy z EGR, wyczyściłem go, zamontowałem i wszystko było OK. poszedłem dalej za zachętą innych i zamontowałem zaślepkę z 3 otworkami na zawór EGR. Przez 1 m-c wszystko było OK. potem zaczęła zapalać się co jakiś czas kontrolka "sprawdź silnik" i po jakimś czasie gasła, obecnie świeci przez cały czas, silnik pracuje poprawnie. Podpiąłem kompa i odczytałem takie 2 błędy: - brak sygnału z czujnika EGR - zbyt niski poziom sygnału czujnika EGR Czy ktoś z kolegów może się orientuje, czy to ta zaślepka może być powodem tych błędów czy jakiś czujnik? Zawór był po raz drugi zdemontowany, przeczyszczony, sprawdzony - elektromagnes działa i zawór się otwiera i zamyka. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 > Witam, > ostatnio miałem problemy z EGR, wyczyściłem go, zamontowałem i wszystko było OK. poszedłem dalej za czyszczenie samego EGR jest mało skuteczne > zachętą innych i zamontowałem zaślepkę z 3 otworkami na zawór EGR. jaki silnik? > Przez 1 m-c wszystko było > OK. potem zaczęła zapalać się co jakiś czas kontrolka "sprawdź silnik" i po jakimś czasie > gasła, obecnie świeci przez cały czas, silnik pracuje poprawnie. Podpiąłem kompa i odczytałem > takie 2 błędy: > - brak sygnału z czujnika EGR > - zbyt niski poziom sygnału czujnika EGR zobacz, czy wtyczka EGR nie jest luźna > Czy ktoś z kolegów może się orientuje, czy to ta zaślepka może być powodem tych błędów czy jakiś > czujnik? przy takim kodzie błędu obstawiałbym problem z samym EGRem. > Zawór był po raz drugi zdemontowany, przeczyszczony, sprawdzony - elektromagnes działa i zawór się > otwiera i zamyka. Rozbierałeś go? Jesteś pewien, że trzpień chodzi luźno? > Pozdrawiam ja również Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klusakgrzegorz Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 > jaki silnik? MJ 1,9 8V 120KM > zobacz, czy wtyczka EGR nie jest luźna Nie > Rozbierałeś go? Jesteś pewien, że trzpień chodzi luźno? Tak, trzpień chodzi luźno, kiedy czyściłem go po raz pierwszy to trzpień chodził ciężko - po otwarciu zawór się nie domykał i auto nie chciało jechać - nie zgłaszał wtedy żadnego błędu. Najprościej będzie jak zdemontuję tę zaślepkę i zobaczę czy będą dalej pojawiać się błędy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 > MJ 1,9 8V 120KM czyli zaślepka właściwa > Nie > Tak, trzpień chodzi luźno, kiedy czyściłem go po raz pierwszy to trzpień chodził ciężko - po > otwarciu zawór się nie domykał i auto nie chciało jechać - nie zgłaszał wtedy żadnego błędu. obawiam się, że jednak pada EGR... Czyszczenie nie zawsze pomaga. > Najprościej będzie jak zdemontuję tę zaślepkę i zobaczę czy będą dalej pojawiać się błędy. możesz spróbować, ale nie sądzę, żeby to pomogło, zaślepka to oryginalna część Fiata i właśnie po to ma otwory, żeby nie powodowała błędów w komputerze. > Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 elektromagnes juz pada, podmianka na inny rozwiaze twoj problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 > elektromagnes juz pada, podmianka na inny rozwiaze twoj problem inny czyli nowy, czyli 500zl w ekologiczne bloto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 > inny czyli nowy, czyli 500zl w ekologiczne bloto Albo wyciecie w ECU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 > Albo wyciecie w ECU. to jest oczywista opcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klusakgrzegorz Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 > obawiam się, że jednak pada EGR... Czyszczenie nie zawsze pomaga. Pewnie masz rację bo po pierwszym czyszczeniu działał dobrze ok 1 m-ca z zaślepką, a po drugim tylko godzinę. Jak robiłem wcześniej na kompie test EGR to słyszałem go jak pracuje a teraz go nie słychać podczas testu. Na allegro jest taki sam jak ten mój FGP za ok 300PLN chyba go kupię może będziałał jak obecny prze ponad 100kkm. Iwestowanie w wywalenie EGR z ECU chyba się nie opłaca ale jeszcze jeszcze to rozważę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Pewnie masz rację bo po pierwszym czyszczeniu działał dobrze ok 1 m-ca z zaślepką, Jak koledzy pisali czyszczenie czasami nic nie pomaga, miałem tak w GP. Zaślepki z dziurkami to nie zaślepki bo nadal przepuszcza syf. Jak chcesz sprawdzić na szybko (jeżeli występują spadki mocy np.) to włóż puszkę zamiast zaślepki, zatkasz cały dolot egr i auto powinno sprawnie śmigać, oprócz błędu oczywiście bo EDC16 to rozpozna Przykładam się jednak to rozwiązania wywalenie łączówki egr + zaślepienie z obydwu stron. Potem zmiana softu i życie staje się łatwiejsze Myślę, że zmienisz zdanie co do posiadania EGR jak przypatrzysz się co masz za klapą gaszącą w kolektorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 przerabiałem erg, czyściłem , zaślepka z trzema otworami , wybicie trzpienia i wszystko na nic. Co pomogło ? jak wybijesz trzpień na nim jest sprężynka która traci swoje właściwości a ponadto jest za małej średnicy i blokuje trzpień podczas pracy. wziąłem sprężynkę o takiej samej długości tylko o większej średnicy i już dwa lata spokój , hej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klusakgrzegorz Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > przerabiałem erg, czyściłem , zaślepka z trzema otworami , wybicie trzpienia i wszystko na nic. > Co pomogło ? jak wybijesz trzpień na nim jest sprężynka która traci swoje właściwości a ponadto > jest za małej średnicy i blokuje trzpień podczas pracy. wziąłem sprężynkę o takiej samej > długości tylko o większej średnicy i już dwa lata spokój , hej Mój EGR za pierwszym razem nie domykał się bo coś blokowało trzpień, po wyczyszczeniu wszystko chodziło ok, ale po ok 1 m-ca sypał błędy i mimo że mechanicznie był ok to się nie otwierał. Wczoraj wymieniłem na nowy, kupiłem PIERBURGa za 330PLN. Może będzie spokój na następne 100tys. km. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > to jest oczywista opcja I jedyna słuszna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > I jedyna słuszna do czego służy egr ? - do zaślepiania , to moja dewiza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > do czego służy egr ? - do zaślepiania , to moja dewiza EGR , FAP/DPF - nieszczęsny wymysł ekologów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > do czego służy egr ? - do zaślepiania , to moja dewiza Popatrz jaki syf robi sie w kolektorze ssacym dzieki zaworowi egr. Jak cos sie nie spalilo, to drugi raz rozwniez sie nie spali w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.