hefi Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Witam Nie wiem jak to wyjasnic dokladnie Kupilem autko Ma swiezy przeglad wiec zawieszenie bylo sprawdzowne. Do rzeczy ... Przyspieszajac gwaltownie (nawet na pol gazu) kierownica wykonuje lekki ruch w lewo Hamujac - kierownica obraca sie w prawo Sa to ruchy minimalne ale czuc w rekach. Auto nie sciaga, hamuje prosto. Denerwuja mnie tylko te delikatne ruchy na kierownicy. Cos w zawiasie ? Poduszki skrzyni/silnika ?? Nie mialem jeszcze takich objawow w zadnym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Witam > Nie wiem jak to wyjasnic dokladnie > Kupilem autko > Ma swiezy przeglad wiec zawieszenie bylo sprawdzowne. > Do rzeczy ... > Przyspieszajac gwaltownie (nawet na pol gazu) kierownica wykonuje lekki ruch w lewo > Hamujac - kierownica obraca sie w prawo > Sa to ruchy minimalne ale czuc w rekach. Auto nie sciaga, hamuje prosto. Denerwuja mnie tylko te > delikatne ruchy na kierownicy. > Cos w zawiasie ? Poduszki skrzyni/silnika ?? > Nie mialem jeszcze takich objawow w zadnym aucie. duzy/mocny silnik i naped na przod? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > duzy/mocny silnik i naped na przod? 2,0 155 km w malym aucie , fwd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w którymś kole? Albo źle wyregulowany jeśli jest regulowany, albo autko po stłuczce/mocnym spotkaniu z krawężnikiem. Ale możliwe że winna jest opona. 155KM to nie jest moc która takie cuda wyprawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > 155 km, fwd zobacz felgi/opony. Zamien (do testu) przod - prawa z lewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > duzy/mocny silnik i naped na przod? I to przyczyna? W sensie TTTM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w którymś kole? Albo źle wyregulowany jeśli jest regulowany, > albo autko po stłuczce/mocnym spotkaniu z krawężnikiem. Ale możliwe że winna jest opona. 155KM > to nie jest moc która takie cuda wyprawia. kurde, nie znam sie na geometri regulowany? winny moze byc zuzyty swozen na dolnym wahaczu? czy byl walony? nie wiem opona - za godzinke przeloze to dam znac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Imo któryś element w zawieszeniu jest wybity. Z doświadczenia wiem że na przeglądzie nie zawsze potrafią to wykryć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Imo któryś element w zawieszeniu jest wybity. > Z doświadczenia wiem że na przeglądzie nie zawsze potrafią to wykryć. Również obstawiam zawieszenie, na przeglądzie nie wszystko wychodzi, u brata np nie zauważyli pękniętej sprężyny przedniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > I to przyczyna? W sensie TTTM? moze byc, ale troche za mala moc no i powinno go nosic przy zmianie obciazenia silnika, a nie przy hamowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 u mnie podobne objawy powodowala jedna troche luzniejsza (nie byla ani wybita ani nie miala luzow) tuleja metalowo-gumowa w wahaczu tylnym ale bylo to w samochodzie z napedem na tyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > moze byc, ale troche za mala moc no i powinno go nosic przy zmianie obciazenia silnika, a nie przy > hamowaniu Mam większą moc i jest Ok, chyba że zgubi trakcję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > moze byc, ale troche za mala moc no i powinno go nosic przy zmianie obciazenia silnika, a nie przy > hamowaniu moc jak na autko jest duza fiesta st puszczam kierownice i pedzel jedzie prosto, hamuje tez jedzie prosto tylko te ruchy na kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Pewnie się okaże że winna jest opona albo jakiś element gumowy zawieszenia. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy odpowiada ze to jak koło samoczynnie "wraca" do jazdy na wprost. Przełóż koła, jak nie to jedź na jakąś dobrą stację diagnostyczną i szukajcie luzów. No ale możliwe że właśnie znalazłeś powód sprzedaży auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Witam > Nie wiem jak to wyjasnic dokladnie > Kupilem autko > Ma swiezy przeglad wiec zawieszenie bylo sprawdzowne. > Do rzeczy ... > Przyspieszajac gwaltownie (nawet na pol gazu) kierownica wykonuje lekki ruch w lewo > Hamujac - kierownica obraca sie w prawo > Sa to ruchy minimalne ale czuc w rekach. Auto nie sciaga, hamuje prosto. Denerwuja mnie tylko te > delikatne ruchy na kierownicy. > Cos w zawiasie ? Poduszki skrzyni/silnika ?? > Nie mialem jeszcze takich objawow w zadnym aucie. W nubirze był to typowy objaw tulei wahaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Pewnie się okaże że winna jest opona albo jakiś element gumowy zawieszenia. Kąt wyprzedzenia > sworznia zwrotnicy odpowiada ze to jak koło samoczynnie "wraca" do jazdy na wprost. Przełóż > koła, jak nie to jedź na jakąś dobrą stację diagnostyczną i szukajcie luzów. No ale możliwe że > właśnie znalazłeś powód sprzedaży auta. To nie kola, wlasnie przelozylem Zawolalem niby mechanika jak mialem auto na podnosniku. niby te dolne swoznie sa srednie Szukam dalej nie jest to jakas powazna usterka ale mnie denerwuje A co do sprzedazy to autko jest kupione na handel tak, ze za kilka dni i tak sie sprzeda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > To nie kola, wlasnie przelozylem > Zawolalem niby mechanika jak mialem auto na podnosniku. > niby te dolne swoznie sa srednie > Szukam dalej Może zawieszenie ma naprężenia i nie czuć luzów. Najłatwiej sprawdzić samemu: auto w górę na lewarku, zdjęcie koła, drugi lewarek pod wahacz i lekko w górę. Mam nieprzyjemne doświadczenia ze stukami w zawieszeniu, gdzie na stacjach diagnostycznych nie wykryto luzów - auto podnoszone najpierw na kołach, później za progi i nic - wszystko sprawne. Samemu wybadałem co i jak i po wymianie cisza. Takich przypadków miałem wiele i mam coraz gorszą opinię o diagnostach. W ub. roku robiłem u siebie przegląd, po 2 dniach skończyły się tylne klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Nie do końca, bo w Nubirze przy zużytych tulejach było tak, że kierownica była nieruchomo, ale auto mimo to skręcało przy przyspieszaniu w jedną a przy hamowaniu w drugą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > moc jak na autko jest duza > fiesta st > puszczam kierownice i pedzel jedzie prosto, hamuje tez jedzie prosto tylko te ruchy na kierownicy jesli zawieszenie jest ok, to obadaj dokladnie przekladnie kierownicza. U mnie w NB lekko 'pukalo' przy skrecie w prawo - w lewo i prosto nic sie nie dzialo. Dopiero po ktorejs wizycie mistrz w ASO znalazl taka przyczyne i po wymianie przekladni problem zniknal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Nie do końca, bo w Nubirze przy zużytych tulejach było tak, że kierownica była nieruchomo, ale auto > mimo to skręcało przy przyspieszaniu w jedną a przy hamowaniu w drugą Faktycznie, było tak jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Takich przypadków miałem wiele i mam coraz gorszą opinię o diagnostach. > W ub. roku robiłem u siebie przegląd, po 2 dniach skończyły się tylne klocki. A gdzie tu wina diagnosty, przecież stopień zużycia klocków nie wyjdzie na szarpakach czy rolkach, tu trzeba auto rozbierać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 ciekawe kto puścił zepsute auto na drogę... sworznie wahaczy jak nic do wymiany.... TYPOWY objaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > ciekawe kto puścił zepsute auto na drogę... > sworznie wahaczy jak nic do wymiany.... > TYPOWY objaw. tylko na to padlo podejrzenie na ta chwile sroda/czwartek bede dzialal dzis mialem polerke robic ale zaczelo padac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > A gdzie tu wina diagnosty, przecież stopień zużycia klocków nie wyjdzie na szarpakach czy rolkach, > tu trzeba auto rozbierać co trzeba rozbierac? przeciez to widac golym okiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.