Roswell Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Potrzebuję kupić jakiś interfejs do obsługi fiata 500 (2010) i alfy romeo 147 (2007). Przypadkiem trafiłem na taki: http://allegro.pl/multiecuscan-fiat-can-2-0-fiat-alfa-lancia-pl01-12-i4212922022.html czy będzie on odpowiedni ? A może polecicie jakiś inny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 fiat ECUscan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 skoro gość pisze, że będzie OK to będzie. Facet jest elektronikiem i większość tego co sprzedaje robi sam. Kupowałem od niego kiedyś interfejs do lancii, w razie problemów pomaga aż wszystko zadziała (u mnie była kwestia opornika Delcie '98) Byłem u niego kilka razy aż doszliśmy w czym rzecz. Szczerze go polecam aleee... zależy do czego to potrzebujesz, bo w tych rocznikach to diagnozy wystarczy ELM327 i soft na PC/Androida Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > fiat ECUscan Z tego co jest podane w treści aukcji to jest chyba właśnie to o czym mówisz ? Quote: Od dnia 7.08.2012 FiatEcuScan zmienia nazwę naMultiEcuScan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Szczerze go polecam > aleee... zależy do czego to potrzebujesz, bo w tych rocznikach to diagnozy wystarczy ELM327 i soft > na PC/Androida głównie do odczytywania i kasowania wszelakich błędów oraz zrobienia adaptacji PROXI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Z tego co jest podane w treści aukcji to jest chyba właśnie to o czym mówisz ? > Quote: > Od dnia 7.08.2012 FiatEcuScan zmienia nazwę naMultiEcuScan no to toto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > głównie do odczytywania i kasowania wszelakich błędów do tego wystarczy ELM+android > oraz zrobienia adaptacji PROXI nie wiem co to i jak to się ogarnia, ale jeżeli da się zrobić przez MultiECUScan na andku to szedłbym tą drogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > do tego wystarczy ELM+android > nie wiem co to i jak to się ogarnia, ale jeżeli da się zrobić przez MultiECUScan na andku to > szedłbym tą drogą. Tak teraz patrzę i w sumie np. do fiata 500 praktycznie do zrobienia wszystkiego jest potrzebna wersja komercyjna tego programu nawet do skasowania przypomnienia serwisowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Potrzebuję kupić jakiś interfejs do obsługi fiata 500 (2010) i alfy romeo 147 (2007). > Przypadkiem trafiłem na taki: > http://allegro.pl/multiecuscan-fiat-can-2-0-fiat-alfa-lancia-pl01-12-i4212922022.html > czy będzie on odpowiedni ? > A może polecicie jakiś inny ? jak chcesz jakis inny do fiata... to masz co czytac na weekend Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > nie wiem co to i jak to się ogarnia, ale jeżeli da się zrobić przez MultiECUScan na andku to > szedłbym tą drogą. Nie istnieje MultiECUScan na androida. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > fiat ECUscan To się teraz multiecuscan nazywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Dolicz jeszcze troche ponad 200zl na zakup pelnej wersji MultiECUScan, wersja demo wiele nie podzialasz, piraty sobie odpusc, bo mozna sobie cos popsuc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > do tego wystarczy ELM+android Nie wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Nie wystarczy. do odczytu i kasowania błędów? naturalnie, że wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Nie istnieje MultiECUScan na androida. no już doczytałem FESMobile Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > do odczytu i kasowania błędów? naturalnie, że wystarczy Nie wszystkie bledy skasujesz. Chyba tylko silnika da sie odczytac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Potrzebuję kupić jakiś interfejs do obsługi fiata 500 (2010) i alfy romeo 147 (2007). > Przypadkiem trafiłem na taki: > http://allegro.pl/multiecuscan-fiat-can-2-0-fiat-alfa-lancia-pl01-12-i4212922022.html > czy będzie on odpowiedni ? > A może polecicie jakiś inny ? zwykly ELM327 (moze byc nawet BT) + licencje na Multiscan bedzie ok , poczytaj tylko na kaciku Stilo o potencjalnych problemach z niepotrzebnym opornikiem. Moze sie zdazyc ze kupisz wersje poprawiona a moze byc wymagajaca poprawienia. Wiem ze Viaken wymienial ELM na poprawione . ELM tez bedziesz mogl wykorzystac w innych autach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Nie wystarczy. Wystarczy. W sensie ELM327 + Multiscan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > zwykly ELM327 (moze byc nawet BT) + licencje na Multiscan bedzie ok , poczytaj tylko na kaciku > Stilo o potencjalnych problemach z niepotrzebnym opornikiem. Moze sie zdazyc ze kupisz wersje > poprawiona a moze byc wymagajaca poprawienia. Wiem ze Viaken wymienial ELM na poprawione . > ELM tez bedziesz mogl wykorzystac w innych autach BT lepiej nie uzywac do powazniejszych operacji niz odczyt bledow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Nie wszystkie bledy skasujesz. Chyba tylko silnika da sie odczytac. Nie tylko, w Lanci laczylem sie ze skrzynia, body, poduszkami, itd. Bledow co prawda nigdzie nei bylo wiec nie wiem czy sie da kasowac. Zmienialem za to inspekcje, bo glownei po to sie laczylem W Subaru tez laczy mi sie m.in ze skrzynia, bledy ECU kasowalem wielokrotnie. Wszytsko to przez male niewinne pudelko ELM327 BT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > BT lepiej nie uzywac do powazniejszych operacji niz odczyt bledow bo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > do odczytu i kasowania błędów? naturalnie, że wystarczy Odczytaj i skasuj mi tym błędy abs/esp, układu klimy,itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > bo ? Przy operacjach programowania mozna sobie uwalic jakis sterownik gdy zostanie zaklocona lub zerwana transmisja, co nie jest trudne przy polaczeniu bezprzewodowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Nie tylko, w Lanci laczylem sie ze skrzynia, body, poduszkami, itd. Bledow co prawda nigdzie nei > bylo wiec nie wiem czy sie da kasowac. Zmienialem za to inspekcje, bo glownei po to sie > laczylem > W Subaru tez laczy mi sie m.in ze skrzynia, bledy ECU kasowalem wielokrotnie. > Wszytsko to przez male niewinne pudelko ELM327 BT To zalezy od modelu auta, w wielu poza silnikiem nic wiecej nie bylo widac. Oczywiscie soft tez ma znaczenie, a testowalem kilka roznych pod androidem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Przy operacjach programowania mozna sobie uwalic jakis sterownik gdy zostanie zaklocona lub zerwana > transmisja, co nie jest trudne przy polaczeniu bezprzewodowym. ok moze przy programowaniu ECU to jest jakies ryzyko, zreszta na kablu i Pc tez istnieje. Natomiast kasowanie bledow czy zmiana parametrow trwa krotko i uwazam, ze jej przerwanie nie powoduje jakis uszkodzen pamieci, czy wywaleniem sie softu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > To zalezy od modelu auta, w wielu poza silnikiem nic wiecej nie bylo widac. Oczywiscie soft tez ma > znaczenie, a testowalem kilka roznych pod androidem. ok ja pod Androidem zywam tylko Torque, ktory jest dobry do kasowania bledow ECU. O lepszych programach na PDA nie slyszalem, nie testowalem. Natomiast nic nie szkodzi na przeszkodzie jak trzeba cos wiecej zrobic odpalic program na laptopie i polaczyc sie via BT , dalej jest to pelno prawny interfejs ELM. Czyli np mozemy odpalic Multiscan czy FreeSSM - to sa te co ja uzywalem .. moze i sa nawe jakies odpowiedniki na PDA, ale mnie to nie intersowalo. Ostatnio bawilem sie w Lanci z kolega co pracuje w ASO Fiata, byl zdziwiony, ze dziala duzo szybciej niz egzaminer w serwisie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > ok ja pod Androidem zywam tylko Torque, ktory jest dobry do kasowania bledow ECU. O lepszych > programach na PDA nie slyszalem, nie testowalem. Natomiast nic nie szkodzi na przeszkodzie jak > trzeba cos wiecej zrobic odpalic program na laptopie i polaczyc sie via BT , dalej jest to > pelno prawny interfejs ELM. Czyli np mozemy odpalic Multiscan czy FreeSSM - to sa te co ja > uzywalem .. moze i sa nawe jakies odpowiedniki na PDA, ale mnie to nie intersowalo. > Ostatnio bawilem sie w Lanci z kolega co pracuje w ASO Fiata, byl zdziwiony, ze dziala duzo > szybciej niz egzaminer w serwisie Tez uzywam Torque, niestety potrafi pokazywac glupoty i dziwne inne bledy niz sa faktycznie. Mozna bezprzewodowo, ja czasem mialem problemy z polaczeniem BT i MES'em gdy logowalem auto i zadalem mu czesty odczyt danych. A co do samego MES'a to w wielu sprawach potrafi wiecej niz Examiner w ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Odczytaj i skasuj mi tym błędy abs/esp, układu klimy,itp... nie chce mi się wróżyć w czym, więc zakończę tą, jakże rzeczową, wymianę zdań na tym poście. EOT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Nie wszystkie bledy skasujesz. Chyba tylko silnika da sie odczytac. i to nie wszystkie silnika, u mnie na torque jest czysto a fes wywala blad czujnika pedalu hamulca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > nie chce mi się wróżyć w czym, więc zakończę tą, jakże rzeczową, wymianę zdań na tym poście. > EOT Widzę brak sensownych argumentów na potwierdzenie Twoich jakże wyidealizowanych teorii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > i to nie wszystkie silnika, u mnie na torque jest czysto a fes wywala blad czujnika pedalu hamulca Bo to juz nie jest blad silnika, tylko w ukladzie hamulcowym albo jakims innym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Moze sie zdazyc ze kupisz wersje > poprawiona a moze byc wymagajaca poprawienia. Mój pierwszy ELM-usb miał wejścia CAN zgodne z oryginałem, a następne już miały ten nieszczęsny opornik. Więc poprawki podlegają, poprawione wersje przez chińczyków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 wystarczy ELM + MES (w necie są wersje z licencją)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > jak chcesz jakis inny do fiata... to masz co czytac na weekend Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Dolicz jeszcze troche ponad 200zl na zakup pelnej wersji MultiECUScan, wersja demo wiele nie > podzialasz No właśnie widzę 210zł + przesyłka i aktualizacje tylko przez rok, trochę mnie to zniechęca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > zwykly ELM327 (moze byc nawet BT) + licencje na Multiscan bedzie ok , poczytaj tylko na kaciku > Stilo o potencjalnych problemach z niepotrzebnym opornikiem. Moze sie zdazyc ze kupisz wersje > poprawiona a moze byc wymagajaca poprawienia. Wiem ze Viaken wymienial ELM na poprawione . > ELM tez bedziesz mogl wykorzystac w innych autach Czy przy pomocy ELM będę mógł użyć wszystkich funkcji MES (skomunikować się z wszystkimi modułami itp.) ? bo w sumie silnik mnie nie interesuje tylko reszta podzespołów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Czy przy pomocy ELM będę mógł użyć wszystkich funkcji MES (skomunikować się z wszystkimi modułami > itp.) ? bo w sumie silnik mnie nie interesuje tylko reszta podzespołów. Musisz posiadac jeszcze przejsciowke jak ineresuje Ci np abs... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Czy przy pomocy ELM będę mógł użyć wszystkich funkcji MES (skomunikować się z wszystkimi modułami > itp.) ? bo w sumie silnik mnie nie interesuje tylko reszta podzespołów. Ja laczylem sie z: ECU, skrzynia, modulem nadwozia, parkowania, Body, kasowanie inspekcji. Na pewno nie polaczylem sie z abs i airbag (o ile pamietam), program cos pisal o zmianie pinow ale nie sprawdzalem czy ten motyw zadziala na ELM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Bo to juz nie jest blad silnika, tylko w ukladzie hamulcowym albo jakims innym no niestety chyba tez w silniku, przynajmniej zglasza go centralka wtrysku w fes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Czy przy pomocy ELM będę mógł użyć wszystkich funkcji MES (skomunikować się z wszystkimi modułami > itp.) ? bo w sumie silnik mnie nie interesuje tylko reszta podzespołów. 1. Somuś podał Ci linka do tematu, gdzie masz wszystko opisane. 2. Tu masz opisane co jakim interfejsem i adapterem/pinem, w AR147 połączysz się ze wszystkim (mając stosowne adaptery) z wyjątkiem poduszek, do tego potrzebujesz VAG'a z przełącznikiem/adapterem. W 500'tce wszystko idzie na ELM'ie +adapter A3. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > No właśnie widzę 210zł + przesyłka i aktualizacje tylko przez rok, trochę mnie to zniechęca Po tym czasie program dziala, nie masz tylko mozliwosci instalacji nowszych wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 czy ktoś mi jest w stanie potwierdzić, czy FESem/MESem połączę się z Fordem Ka, który teoretycznie jest Fiatem 500 (chyba ) ? Niestety nie mam jeszcze auta,żeby samemu spróbować, a przydałaby mi się taka wiedza już teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Po tym czasie program dziala, nie masz tylko mozliwosci instalacji nowszych wersji. Ale jeśli ktoś nie zajmuje się tym zawodowo, a używa ewentualnie do diagnozowania własnego auta to aktualizacje raczej nie są potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Ale jeśli ktoś nie zajmuje się tym zawodowo, a używa ewentualnie do diagnozowania własnego auta to > aktualizacje raczej nie są potrzebne W takim przypadku raczej mozna pominac aktualizowanie. Czasem dochodza jakies dodatkowe funkcje, ale to glownie do najnowszych samochodow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Watpie, z obcych aut jedynie Suzuki SX4 z dieslem Fiata jest obslugiwane i to w okrojonym stopniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Watpie, z obcych aut jedynie Suzuki SX4 z dieslem Fiata jest obslugiwane i to w okrojonym stopniu. na internecie znalazłem coś takiego, ale nei wiem ile w tym prawdy: Quote: Fiat ECU SCAN i ELM 327 . Aby łączyć się z Fordem Ka II należy łączyć się z FIAT 500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > na internecie znalazłem coś takiego, ale nei wiem ile w tym prawdy: > Quote: > Fiat ECU SCAN i ELM 327 . Aby łączyć się z Fordem Ka II należy łączyć się z FIAT 500 A to nie wiem, trzeba by sprawdzic organoleptycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.