mati303 Napisano 13 Maja 2014 Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 miałem 147, teraz rozglądam się za czymś nowszym. jakieś opinie na temat giulli? silnik diesla ? na co zwrócić uwagę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arturo_147 Napisano 13 Maja 2014 Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Ja jezdziłem 1,4 120KM benzyna, bardzo fajnie sie prowadziła, generalnie przypomina mi bravoII ale zawieszenie lepiej trzyma, no i lepsza stylistyka. Silnik wybierałbym w zaleznosci od pokonywanych tras, wg moich obserwacji benzyny mało palą tak do 120km/h jak ma sie zamiar robić trasy, autostrady to spalanie da sie juz we znaki wobec diesla.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 13 Maja 2014 Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 > Ja jezdziłem 1,4 120KM benzyna, bardzo fajnie sie prowadziła, generalnie przypomina mi bravoII ale > zawieszenie lepiej trzyma, no i lepsza stylistyka. Silnik wybierałbym w zaleznosci od > pokonywanych tras, wg moich obserwacji benzyny mało palą tak do 120km/h jak ma sie zamiar > robić trasy, autostrady to spalanie da sie juz we znaki wobec diesla.. Pod względem zawiechy i układu kierowniczego to Alfa w porównaniu do NB jest w innej lidze. Po przesiadce z powrotem do swojego NB parsknąłem śmiechem na układ kierowniczy. Jak bym grał w grę. Z resztą co tu porównywać. Zupełnie inna konstrukcja aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > Pod względem zawiechy i układu kierowniczego to Alfa w porównaniu do NB jest w innej lidze. masz sporta prawdziwego ( nie pakiet) czy zwykłe NB ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > no i lepsza stylistyka bravo w wersji sport nie mniej zacnie wygląda niż julka , no i bravo przód ma ładny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > masz sporta prawdziwego ( nie pakiet) czy zwykłe NB ? Pakiet. Sport ma krótsze sprężyny i układ kierowniczy nadal z gumy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > bravo w wersji sport nie mniej zacnie wygląda niż julka , no i bravo przód ma ładny Jak postawisz obok to Alfa ma lepsze proporcje i NB wygląda już jednak kiepsko. Oba modele w zwykłych wersjach wyglądają jednak już słabo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > Pakiet. Sport ma krótsze sprężyny i układ kierowniczy nadal z gumy. zmien sobie wspomaganie a pozmianowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > zmien sobie wspomaganie a pozmianowe Zrezygnowali ze wspomagania elektrycznego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > Zrezygnowali ze wspomagania elektrycznego? poprawili charakterystyke pracy wspomagania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > Pod względem zawiechy i układu kierowniczego to Alfa w porównaniu do NB jest w innej lidze. Po > przesiadce z powrotem do swojego NB parsknąłem śmiechem na układ kierowniczy. Jak bym grał w > grę. Z resztą co tu porównywać. Zupełnie inna konstrukcja aut. Jak przesiadam się ze swojej 147 do Grande Punto ojca to w czasie jazdy zawsze myślę sobie: "coś tu jest mocno nie tak" To coś to właśnie układ kierowniczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > Pakiet. Sport ma krótsze sprężyny i układ kierowniczy nadal z gumy. no to o czym rozmawiamy , sport to nie tylko sprężyny , ale również amortyzatory , i inne nastawy zawieszenia , i wierz mi , zawiecha w sporcie robi robotę ( niby niewielkie różnice , ale zmieniają auto) , ukł kierowniczy chyba mamy też inny , bo jakoś nie czuje tej ''gumowatości'' , a przesiadłem się z z alfy 156 FL która ma jak wiadomo bdb zawieszenie , więc poprzeczka była wysoko zawieszona dziękuje za uwagę , dobranoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > Oba modele w > zwykłych wersjach wyglądają jednak już słabo. fakt , mi sie tylko bravo w wersji sport podoba , i uważam że właśnie w wersji sport jest ładniejsze od julki , bo w julce ten przód to , dlatego jej nigdy nie kupię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > no to o czym rozmawiamy , sport to nie tylko sprężyny , ale również amortyzatory , i inne > nastawy zawieszenia , i wierz mi , zawiecha w sporcie robi robotę ( niby niewielkie różnice > , ale zmieniają auto) , ukł kierowniczy chyba mamy też inny , bo jakoś nie czuje tej > ''gumowatości'' , a przesiadłem się z z alfy 156 FL która ma jak wiadomo bdb zawieszenie , > więc poprzeczka była wysoko zawieszona > dziękuje za uwagę , dobranoc Jeszcze spać nie idę. Jakie nastawy zawieszenia? Zdania nie zmienię a Tobie polecam się przejechać Giuliettą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 > Jak przesiadam się ze swojej 147 do Grande Punto ojca to w czasie jazdy zawsze myślę sobie: "coś tu > jest mocno nie tak" > To coś to właśnie układ kierowniczy Jak się jeździ danym autem można stwierdzić, że nie jest źle. W takim przekonaniu jeździłem Bravo twierdząc, że w sumie opony 17" dają trochę radości z jazdy po zakrętach. Zastanawiałem się nawet co ludzie tak piszą, że nie czują przednich kół podczas skrętu w tym modelu. Do czasu jazdy Alfą. Szok był tak duży, że przez pierwsze metry się po prostu śmiałem. Teraz jest ok - przyzwyczaiłem się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > miałem 147, teraz rozglądam się za czymś nowszym. jakieś opinie na temat giulli? silnik diesla ? > na co zwrócić uwagę ? Używka czy nowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati303 Napisano 15 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 używkę, na co zwrócić uwagę w razie w ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 > używkę, na co zwrócić uwagę w razie w ? 1.4 170 z poczatków produkcji potrafiłniemiło zaskoczyć bolączką układu Multiair. ja u siebie póki co nic nie mam ale mam zwykłe 120. i lekko ponad 30kkm czasem się B&M zwiesi ale to strzał z klemy najczęściej wystarcza wystarcza. z gwarancyjnych rzeczy to trafiła mi się nieszczelna lampa trzeciego stopu, wymieniona na gw. i wibrowały lusterka powyżej 100kmh, wiećteż trzeba było wymienić. A tak to tylko olej i filtry wymieniałem. Zawieszenie lubi sobie czasem jak jest bardziej wilgotno zaskrzypieć ale taka jego uroda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejuniek Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > miałem 147, teraz rozglądam się za czymś nowszym. jakieś opinie na temat giulli? silnik diesla ? > na co zwrócić uwagę ? Jak dla mnie, jest zbyt ciasna w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > używkę, na co zwrócić uwagę w razie w ? cale szczescie ze uzywka, bo te po lifcie maja deske jak z seicento .. kto im doradzil takie radio wstawiac i zniszczyc to co bylo przed liftem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > cale szczescie ze uzywka, bo te po lifcie maja deske jak z seicento .. kto im doradzil takie radio > wstawiac i zniszczyc to co bylo przed liftem? Pozbyli się bardzo efektowynych przełączników, które były pod radiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Pozbyli się bardzo efektowynych przełączników, które były pod radiem I tej deski ze szczotkowanego amelinum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > cale szczescie ze uzywka, bo te po lifcie maja deske jak z seicento .. kto im doradzil takie radio > wstawiac i zniszczyc to co bylo przed liftem? Ale z dwojga zlego jest radio ktore bardziej pasuje do XXIw, odtwarza poza mp3 tez AAC, nie ma B&M ktore bylo fajne w Grande Punto 7 lat temu. Do tego pamieta ustawienia DNA i S&S i nie trzeba ich co start silnika ustawiac na nowo, jezeli sa inne od zalozonego przez producenta. Oraz ma wygodniejsze fotele, nie wspominajac juz o ladniejszym scudetto. Minus jaki widze to przy navi nie ma odtwarzacza CD, ale navi poza tym, ze wyglada duzo lepiej to jest dosc drogie do funkcji ktora daje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Wszystko kwestia gustu, mi osobiście navi otwierane z deski bardziej się podoba. Te przełączniki też były bardzo charakterystyczne i fajne IMO. Chociaż z pamięcią ustawień masz racje, bardzo przydatne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 > Wszystko kwestia gustu, mi osobiście navi otwierane z deski bardziej się podoba. Mi mniej, bo zabieralo wygodny schowek, oraz sterowanie tej navi bylo... > Te przełączniki też były bardzo charakterystyczne i fajne IMO. To fakt, mi tez sie bardzo podobaly. Ale np umiejsowienie wlacznika S&S i czujnikow parkowania obok zmiany biegow uwazam za ergonomiczniejsze. Cos za cos, doskonale by bylo miec i radio z wyswietlaczem dotykowym i stare przelaczniki... > Chociaż z pamięcią ustawień masz racje, bardzo przydatne Tak, wylaczylem S&S i mam swiety spokoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Ale z dwojga zlego jest radio ktore bardziej pasuje do XXIw, odtwarza poza mp3 tez AAC, nie ma > B&M ktore bylo fajne w Grande Punto 7 lat temu. Do tego pamieta ustawienia DNA i S&S i > nie trzeba ich co start silnika ustawiac na nowo, jezeli sa inne od zalozonego przez > producenta. Oraz ma wygodniejsze fotele, nie wspominajac juz o ladniejszym scudetto. Minus > jaki widze to przy navi nie ma odtwarzacza CD, ale navi poza tym, ze wyglada duzo lepiej to > jest dosc drogie do funkcji ktora daje... pewnie masz racje, ale te wszystkie udogodnienia sa nic nie warte gdy cos sie po prostu juz nie podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogas Napisano 26 Maja 2014 Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 > Tak, wylaczylem S&S i mam swiety spokoj Na stale? Jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 > Na stale? Jak? Poliftowe pamietaja ustawienia DNA i S&S. Ustawisz D i wylaczysz S&S i tak bedzie jak dlugo sam tego nie przestawisz. Nic sie nie kasuje. W przedliftowych podobno jest opcja zmiany oprogramowania ktora daje taki sam efekt. W praktyce nie sprawdzalem. > pewnie masz racje, ale te wszystkie udogodnienia sa nic nie warte gdy cos sie po prostu juz nie > podoba zgadzam sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > miałem 147, teraz rozglądam się za czymś nowszym. jakieś opinie na temat giulli? silnik diesla ? > na co zwrócić uwagę ? Mam 1.4 170KM . Miałem kilka Alf ...... Minusu Giuletty w stosunku do poprzednich Alf: - Zawieszenie dno i porażka !!! Nie przewidywalnie się zachowuje. Pomijam fakt głośnej pracy bo to norma. Największa porażka AR w tym modelu. - Wyciszenie praktycznie nie ma na autostradzie przy prędkościach 120-130 km/h nie da się rozmawiać. - Spore spalanie powyżej 90 km/h (12-15l) Miałem 166 3.2V6 i spalała mi w trasie średnio 12l . - Tandetne wnętrze ! - Kiepskie fotele. Tył to dramat ! - Drgające lusterka podczas jazdy (rozmazują obraz przy niektórych prędkościach) - Przeciekający zamek (logo AR) bagażnika podczas ulewy !!! (nie da się nic z tym zrobić wada konstrukcyjna). - S&S mnie to pasuje jak działa i najlepsze że się nie psuje i nie działa !!! Akumulator wytrzymuje rok przy S&S. - Brak w standardzie regulacji podlędźwiowej w samochodzie za prawie 90 tyś. Z plusów - Nie psuje się - Dobrze znosi LPG - Więcej miejsca w środku niż w 147/156/GT - Mało pali w mieście przy delikatnej jeździe (7-8l/100km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 musisz mieć fabrycznie zepsutą tę Alfę. Jak dla mnie jest jednym z lepiej wyciszonych kompaktów przy prędkościach autostradowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > musisz mieć fabrycznie zepsutą tę Alfę. Jak dla mnie jest jednym z lepiej wyciszonych kompaktów > przy prędkościach autostradowych. To strach pomyśleć jak głośno jest w tych innych kompaktach. Giulietta jest znośna do 120km/h, potem szum powietrza i opon robi się na prawdę duży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > musisz mieć fabrycznie zepsutą tę Alfę. Jak dla mnie jest jednym z lepiej wyciszonych kompaktów > przy prędkościach autostradowych. Prawda. Plus częśc usterek da siewyeliminować, np lusterka czy cieknąca klapa. Bo to nie zamek a gumka od wycieraczki cieknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Jakas popsuta ta Giulietta. Tandete w srodku to widze tylko na lewarku od recznego. Spalanie autostradowe zalezne jak sie wciska. Przy stalej predkosci 140 jest to jakies 7.5-8, a samochod ma rapterm pare tysiow. > - Wyciszenie praktycznie nie ma na autostradzie przy prędkościach 120-130 km/h nie da się > rozmawiać. Ile db? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Prawda. > Plus częśc usterek da siewyeliminować, np lusterka czy cieknąca klapa. > Bo to nie zamek a gumka od wycieraczki cieknie Zaraz to ja mam eliminować wady konstrukcyjne ? Nie gumka tylko zamek zdiagnozowane na dwóch egzemplarzach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > musisz mieć fabrycznie zepsutą tę Alfę. Jak dla mnie jest jednym z lepiej wyciszonych kompaktów > przy prędkościach autostradowych. No tak oczywiście zepsuta jest przez producenta . Musisz więcej kompaktów po testować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Jakas popsuta ta Giulietta. Przez producenta > Tandete w srodku to widze tylko na lewarku od recznego. Jeżeli porównać do tego co jest w Twojej historii poajzdów to się nie dziwię, że jest to przeskok dla Ciebie o kilka klas >Spalanie autostradowe zalezne jak sie wciska. Przy stalej predkosci 140 jest to jakies 7.5-8, a > samochod ma rapterm pare tysiow. Rozumiem, że to dane z kompa i to odczyt ze spalania chwilowego ? > Ile db? Proszę nie brnij w tym kierunku Mniej zaślepienia, ja rozumiem Masz nowy samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > To strach pomyśleć jak głośno jest w tych innych kompaktach. > Giulietta jest znośna do 120km/h, potem szum powietrza i opon robi się na prawdę duży. Przy kółkach 15" to może jest duży, ale przy 18" to tragedia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > No tak oczywiście zepsuta jest przez producenta . > Musisz więcej kompaktów po testować nie mam ochoty testować wszytkich, testuję te które mnie interesują (bo może za rok kupię ). Jeździłem w przeciągu kilku dni Julką, Leonem,Focusem i Mazdą 3. Przy prędkości 140km/h w Julce jest imho najciszej. Ale może ja się nie znam i mam jakieś krzywe uszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Przy kółkach 15" to może jest duży, ale przy 18" to tragedia. Gdyby te 15-tki były w ofercie, to pewnie byłaby cisza Mnie najbardziej wkurza trzeszczące zawieszenie z przodu - normalnie szafa gdańska AD1850 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Jeżeli porównać do tego co jest w Twojej historii poajzdów > to się nie dziwię, że jest to przeskok dla Ciebie o kilka klas Z Giulietta to chyba w dol... > Rozumiem, że to dane z kompa i to odczyt ze spalania chwilowego ? Nie, zle rozumiesz, z calej trasy ok 440km. 8 w jedna, 7.5 w druga strone. 140 licznikowe, jakies 133 realne. > Proszę nie brnij w tym kierunku no... patrzac na odpowiedz, nie ma sensu. > Mniej zaślepienia, ja rozumiem Masz nowy samochód. Zaslepienie? Bylo przy pierwszym nowym... A to, ze sie zdarzaja lepsze i gorsze egzemplarze to chyba kazdy nieco zorientowany w motoryzacji wie. Nawet w obrebie takiego samego modelu, i prawie takiego samego wyposazenia inne spalanie, inne glosnosc, ba, nawet dochodzaca do 15db-20db, awaryjnosc, wykonczenie etc. I to w markach o kilka klas nizszych od Alfy ale raczej slynacych z bezawaryjnosci i dobrego wykonania... > Jeździłem w przeciągu kilku dni Julką, Leonem,Focusem i Mazdą 3. Przy prędkości 140km/h w > Julce jest imho najciszej IMVHO w Yeti, takze przy oponach 225, mimo, ze TDI, jest ciszej niz w Julce. Szum powietrza jest duzo mniej slyszalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > inne glosnosc, ba, nawet dochodzaca do 15db-20db, Ile? 6db to podwojenie głośności. Taka różnica nie może wystąpić no chyba, że między 126p a Alfą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Gdyby te 15-tki były w ofercie, to pewnie byłaby cisza > Mnie najbardziej wkurza trzeszczące zawieszenie z przodu - normalnie szafa gdańska AD1850 U mnie nic nie trzeszczy z przodu za to stuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.